internet amprenteCompaniile de publicitate sunt pregătite să dea o nouă lovitură, folosindu-se de o metodă numită fingerprinting, care monitorizează orice acțiune a utilizatorilor pe internet, identificarea acestora făcându-se cu o precizie de până la 98%.

Este vorba despre o „amprentare” a fiecărui dispozitiv prin intermediul căruia navigăm pe internet, iar urmele nu mai pot fi șterse, așa cum se întâmplă cu fișierele cookie. Aceste fișiere pot fi șterse din browser, oricând, sau se poate seta, în browserele moderne, să nu fie permisă folosirea lor. În cazul telefoanelor inteligente sau tabletelor nici nu se folosesc.

Publicitate agresivă

Companiile care fac bani din monitorizare, dar și marile firme de publicitate caută, de ceva vreme, o soluție care să le permită aflarea și stocarea în baze de date a preferințelor și nevoilor utilizatorilor de internet, pentru a le putea propune apoi produse exact din sfera lor de interes.
Metoda găsită este aproape de neocolit. Ea presupune înregistrarea unei „amprente” a dispozitivului folosit, prin combinarea unui volum mare de date despre acesta: pluginurile folosite de browser, aplicațiile instalate, fonturi folosite, rezoluția și caracteristicile ecranului sau lista componentelor hardware. Toate acestea, puse la un loc, duc la o imagine care se deosebește aproape în întregime de celelalte.
Dacă toate aceste date nu sunt de ajuns, pot fi folosite plugin-urile Flash sau Java pe care le utilizează browserele. Conform Electronic Frontier Foundatin, aproximativ 94% dintre browserele moderne oferă aceste oportunități de urmărire pentru companiile interesate.

Citeşte şi:  Îţi doreşti ca activitatea ta digitală să fie controlată? Ia-ţi noul card de credit fără taxe al lui Apple!

Fără scăpare

Ștergerea sau adăugarea de aplicații, chiar și updatarea sau reinstalarea sistemului nu ajută la nimic. Dimpotrivă, bazele de date se vor îmbogăți cu modificările făcute, acestea intrând în componența unor noi statistici care, și ele, vor fi valorificate.

Mai mult decât atât, modificările aduse configuraţiei, spre exemplu prin dezinstalarea sau adăugarea de aplicaţii noi, nu fac decât să sporească acurateţea cu care profilul tău este identificat pe internet.

Citeşte şi:  Bioprintarea - tehnologia prin care vom avea carne fără a sacrifica animale

Unele companii de publicitate și-au inclus deja în ofertă noua „oportunitate”, iar prețurile sunt pe măsură. Deocamdată, potențialii clienți nu par foarte grăbiți să încerce, în special pentru că se tem de acuzații de încălcare a intimității, care le-ar putea afecta afacerile. Este de așteptat, însă, ca după ce ecourile scandalurilor marca Snowden sau Facebook se vor mai estompa, fingerprinting-ul să fie folosit la scară largă, iar navigarea anonimă pe internet să rămână doar o amintire.

Citeşte şi:  Moscova. Autoritățile au introdus plata călătoriilor prin intermediul recunoașterii faciale în toate stațiile sale de metrou

Sursa: ziuanews.ro