UNESCO, agenția ONU pentru educație, știință și cultură, a declarat că există dovezi care demonstrează că utilizarea excesivă a telefonului mobil este legată de performanța educațională redusă și că nivelurile ridicate de timp pe ecran au un efect negativ asupra stabilității emoționale a copiilor.

Adio telefon la școală! UNESCO cere interzicerea smartphone-urilor la ore

Adio telefon la școală! UNESCO cere interzicerea smartphone-urilor la ore

Utilizarea excesivă sau neadecvată de către elevi a tehnologiei în clasă și acasă, fie că este vorba de smartphone-uri, tablete sau laptopuri, ar putea distrage atenția, perturba și poate avea un impact dăunător asupra învățării.

Citeşte şi:  România. Părinții ies în stradă: "Nu ne mai este frică de nimic, riscăm orice – totul până la copiii noștri!"

Deși tehnologia ar putea deschide oportunități de învățare pentru milioane de oameni, beneficiile au fost răspândite în mod inegal, mulți oameni mai săraci din întreaga lume fiind efectiv excluși.

Conform The Guardian, pe baza analizei a 200 de sisteme educaționale din întreaga lume, UNESCO a estimat că una din șase țări a interzis smartphone-urile în școală, fie prin lege, fie prin îndrumare.

Citeşte şi:  Briefing de presă organizat de Ministrul Educaţiei, privind redeschiderea instituțiilor de învățămînt

Printre acestea se numără Franța, care și-a introdus politica în 2018, și Țările de Jos, care vor introduce restricții din 2024.

Sursa: https://www.theguardian.com/world/2023/jul/26/put-learners-first-unesco-calls-for-global-ban-on-smartphones-in-schools