Notă: Adoptarea EURO este o masura de care unele tari central-europene se feresc tocmai pentru ca are consecinte negative pentru economie si pentru nivelul de trai. Asadar, este neclar de ce guvernul roman si-a asumat un asemenea obiectiv, care contravine tusei oarecum suveraniste pe care o mai practica discursiv liderii PSD-ALDE. In loc de a croi strategii de PR prin care sa convinga lumea ca e bine sa treaca la EURO, mai bine ar face ceva studii de impact. Cu atat mai putin ar fi adecvata implicarea preotilor si a BOR in asa ceva. Cum sa implici BOR in politica monetara, si inca intr-una care presupune limitarea drastica a suveranitatii?!
După ce în trecut, așa cum a relatat atunci Profit.ro, Guvernul s-a gândit să apeleze la preoți pentru a-i convinge pe țărani să intre în asociații de producători și cooperative, acum, guvernanții vor să apeleze la Biserică și în campania viitoare de informare a românilor cu privire la adoptarea monedei euro. Intenția autorităților este ca în campanie să fie cooptați și marii comercianți și operatorii poștali.
La acest moment, public este doar Raportul de fundamentare a Planului, un document separat de Planul propriu-zis, prezentat acum de Profit.ro. De ce este important: Guvernul a adoptat, săptămâna trecută, Planul național de adoptare a monedei euro, prin care România își asumă obiectivul de adoptarea a monedei euro în anul 2024. Premierul Viorica Dăncilă a anunțat că, după adoptarea în Guvern, documentul va fi transmis Comisiei Europene.
Conform Planului național de adoptare a monedei euro, obținut de Profit.ro, înainte cu aproximativ 12 luni de data țintă de aderare a monedei euro, deci în 2023 cel mai târziu, autoritățile vor lansa o campanie de informare a publicului larg. Campania va avea ca obiectiv ”informarea corespunzătoare a publicului larg pentru a asigura un proces lin de trecere la noua monedă și menținerea unei percepții echilibrate asupra beneficiilor/costurilor acestui proces”. […]
Potrivit planului, pentru difuzarea acestor informații și mesaje, Guvernul va conta inclusiv pe preoți, primari, învățători și chiar polițiștii din comunitățile locale. ”Implicarea activă a marilor comercianți, a operatorilor poștali, ambasadelor și consulatelor României și a comunităților locale (primării, școli, biserici, poliție, unități de forontieră etc.) în diseminarea informațiilor/mesajelor în paralel cu perfectarea și implementarea parteneriatelor cu mass-media”, este una din măsurile avute în vedere în campania de informare. De asemenea, vor fi organizate campanii separate pentru anumite grupuri de audiențe-țintă, precum ”minorități naționale, grupuri vulnerabile, casnice, pensionari”. […]/ integral pe profit.ro