Din cele mai vechi timpuri şi până azi, imperiile au folosit drumurile şi mai nou autostrăzile, ca instrument de control şi exploatare a coloniilor. Împăraţii romani construiau drumuri care să lege Roma de colonii din două motive. În primul rând, drumurile uşurau desfăşurarea armatelor şi transportul prăzii de război dinspre teritoriile cucerite spre metropolă şi în al doilea rând, prin taxele impuse coloniştilor pentru accesul la aceste drumuri se colectau sume uriaşe, care erau folosite apoi pentru finanţarea de noi războaie de cucerire.
În ultimii ani, în România s-a încetăţenit tot mai mult ideea, mai ales în rândul celor din clasa de mijloc, a corporatiştilor hipsteriţi, a vedetelor, patronaşilor şi în general tuturor acelora pentru care maşina personală este percepută ca ceva absolut indispensabil, ideea că cea mai mare prioritate a României sunt autostrăzile. Guvernul ar trebui să pună pe primul loc în agenda sa construirea de cât mai multe autostrăzi, pentru că numai aşa vom putea fi o ţară prosperă, civilizată şi vom putea circula mai repede, mai lejer şi mai sigur. Aşa să fie oare?!
La fel ca şi în trecut, autostrăzile folosesc în primul rând ocupantului imperial, nu coloniei România. De autostrăzi beneficiază multinaţionalele, atât cele care produc ceva aici cât şi celor care doar importă, exportă şi comercializează mărfuri. Drumurile uşurează transportul de mărfuri şi materii prime din ţară şi în ţară şi acest lucru contribuie în primul rând la dezvoltarea afacerilor străinilor, nu la bunăstarea şi confortul cetăţenilor.
Ideea că, odată ce vom avea autostrăzi ca în Occident vom circula mai repede, mai sigur şi că nu vor mai fi drumuri blocate sau aglomerate este un mit. Ambuteiaje şi accidente se produc peste tot în ţările dezvoltate, la fel de mult ca şi în România. Este suficient să te uiţi pe autostrăzile din Germania, în perioada în care nemţii pleacă în concediu în Grecia, sau pe cele din Franţa sau Italia, atunci când dă o ninsoare mai abundentă sau o furtună mai serioasă. Drumurile naţionale din România sau din altă parte, nu se aglomerează pentru că nu sunt autostrăzi suficient de multe şi spaţioase, ci pentru simplul motiv că sunt prea multe maşini, care circulă în acelaşi timp şi pe aceeaşi direcţie!
Diferenţa majoră între imperiile din vechime şi actualul imperiu globalist, reprezentat de binomul SUA/UE, este că, în vreme ce vechile imperii îşi construiau singure şi din banii lor drumurile, actualul imperiu are pretenţia ca ţările colonizate să construiască autostrăzi pe banii lor sau din bani împrumutaţi de la visteria imperiului, adică de la Oligarhia bancaro-corporatistă.
Autor: Dan Tanasescu