In urma dezbaterilor aprinse (din cadrul Sinodului Plenar al Bisericii Greciei) pro si contra „Sinodului” din Creta in care s-au adus texte teologice care dovedesc ca Sinaxa din Creta nu e nici Mare, nici Sfant, nici Sinod de catre Inaltpreasfintitul Heroteos Vlahos, de catre Inaltpreasfintitul Serafim al Pireului si Serafim al Kithirelor, Sinodul Plenar al Bisericii Greciei a hotarat ca aceste texte sa fie studiate de catre Sinodul Permanent si apoi sa se traga o concluzie care sa fie comunicata clerului si poporului.
Redam concluzia Sinodului Greciei:
„În concluzie, după Discursul Preafericitului Președinte, care a fost unanim acceptat,sa subliniat, dupa o informare completa si detaliata a Sinodului Ierarhiei Bisericii Greciei, confirmarea unitatii ei, si s-a hotarat aprobarea propunerilor prezentarii ( Inaltpreasfintitului Mitropolit de Seron si Nigrita k Theologos), precum si studiul de catre Sinodul Permanent al Bisericii Greciei a tuturor textelor(texte care resping Sinodul din Creta) care au fost inaintate Sfantului Sinod Plenar al Bisericii Greciei, urmand sa se alcatuiasca ulterior un Comunicat pentru informarea clerului si a poporului.”
Traducere dupa http://www.romfea.gr/…/11624-
Dupa informatiile pe care le avem, ierarhii marturisitori nu au cedat presiunilor majoritatii covarsitoare a ierarhilor care accepta pseudo „Sinodul” din Creta, de aceea in esenta Sinodul Greciei nu se pronunta, ci studiaza textele si organizarea ” Sinodului” din Creta pentru o rezolutie ulterioara.
Deasemenea, Mitropolitul Theologos propune ca sa fie date spre cercetare si evaluare textele ” Sinodului” din Creta catre comisii teologice sinodale si universitati teologice si sa se faca simpozioane si discutii pro si contra si sa fie informat poporul dupa fiecare pas al evaluarilor.
parintele Matei Vulcanescu
protoprezbiter al Sfintei Mitropolii a Pireului
https://monahulteodot.wordpress.com/2016/12/02/casatoriile-mixte-un-cal-troian-al-intercomuniunii-euharistice/
Un comentariu de pe net, care in cuvinte simple, clare, arata foarte limpede duplicitatea, parodia si apostazia clerului semnatar la sinodul talharesc din Creta, precum si a clericilor sustinatori sau „neutri”, precum si a ierarhilor intruniti de curand in Sinodul Greciei.
Dupa parerea mea, acest comentariu ar trebui postat ca si articol.
„Ne ametesca cu fum ca pe albine.
In Creatie, in Biserica, in societate, in politica, nu exista pozitie neutra. Nu poti sa te plasezi pe o pozitie neutra, pentru ca nu exista neutralitate in materie de constiinta. Declarandu-te neutru defapt iti tainuiesti pozitia, apartenenta, gandul ascuns al inimii.
Cine se declara neutru sau indiferent, e asemenea celui ce cu viclenie incearca sa slujeasca la doi domni. Neutru inseamna caldicel, iar caldicel inseamna viclean. Exista lumina si intuneric, bine si rau. Nu exista „mai putin rau” sau „mai mult bine”.
Spune Mantuitorul: „Ci cuvantul vostru sa fie: Ceea ce este da, da; si ceea ce este nu, nu; iar ce e mai mult decat acestea, de la cel rau este.”
Deci, esti cu Hristos sau cu diavolul. Iar cand te declari neutru (indiferent, nepasator) esti cu diavolul, pentru ca „cine nu aduna cu Mine risipeste!”. Risipeste tot, toate si pe toti. Risipeste, pierde, se pierde si ii pierde si pe altii.
In spatiul militar, dar si in lupta duhovniceasca sunt doar doi termeni care definesc un lucru sau o persoana – amic sau inamic. Oricine se defineste ca fiind neutru este socotit drept inamic.
Ca ierarh, preot, calugar sau mirean sa spui ca nu ai o pozitie clara sau ca nu sti ce sa zici in cazul „Creta”, inseamna ca inca nu te-ai hotarat daca sa ii slujesti lui Hristos sau sa-l alegi pe diavolul. Deci, inca de pe aceasta pozitie de „neutralitate” ii slujesti defapt diavolului.
Cand incepi sa il „masori ganditor din ochi” pe Hristos sa vezi daca „merita” si cand incepi sa te gandesti la o modalitate de compromis, inseamna ca vrei sa cauti sa fi neutru, sa incerci sa slujesti la doi domni, deci esti viclean si ii slujesti diavolului dar ca si Iuda te dai prieten, simulezi virtutea si in inima ta esti vanzator de Hristos.
Spunea cineva ca trei pacate ii vor duce pe oameni la iad: indiferenta, nestiinta si necredinta. Cine are minte sa inteleaga!
Orice Sinod local sau ecumenic care nu isi formuleaza deciziile limpede cu „da” sau „nu”, ci incearca sa camufleze profanul prin cuvinte sacre sau prin tehnici lingvistice este de la cel rau, face cu buna stiinta lucrarea diavolului.
Tot ce e de la Dumnezeu e limpede, se intelege limpede, e exprimat limpede.
Tot ceea ce se vorbeste acum de catre diferiti ierarhi este doar un labirint lingvistic menit sa te piarda inainte sa ii gasesti iesirea, intelesul. Nu ne poate nimeni acuza ca suntem prosti si nu intelegem „inaltimea” cuvintelor lor. E limpede ca totul e tulbure. Se folosesc tehnici de psihologie inversa. Ni se sugereaza raspunsurile, ni se sugereaza reactiile. Se cauta sa ne scoata din transee individual pentru a nu reprezenta un pericol de resuscitare in masa.
Totul e alambicat cu buna stiinta ca sa te plaseze in zugzwang inainte sa faci prima miscare. Cauta sa te plaseze, cauta sa te impinga pe pozitia de indiferenta prin faptul ca iti prezinta totul neclar, hipnotic, mefistofelic, de neinteles. Deci, cauta sa ne anihileze vointa, reactia. Cauta sa te forteze sa te dai batut. Si toate astea prin tehnci lingvistice, prin tehnici de persuasiune, prin tehnici psihologice. Cascam gura si ochii la ei cautand raspunsuri, dar acest lucru ne consuma, ne baga si mai mult in ceata.
Reactia sinodului din Grecia este duplicitara, de compromis, nu de marturisire. Nu e „da” sau „nu”, ci „poate” si „ne mai gandim daca Hristos merita sau diavolul e o solutie mai buna”. Se leapada de Hristos pe ascuns de privirea si intelegerea noastra asa cum majoritatea Bisericilor Ortodoxe au facut.
Daca noi nu cadem, nu ne clatinam, atunci lucrarea lor ramane desarta. Pentru 10 oameni care cred ortodox si nu eretic, Dumnezeu poate n-o sa piarda cetatea. Noi trebuie sa mergem pe linia Sfintilor Parinti si pe Sfintele Canoane.
Oare nu e limpede ca ierarhii cauta sa ne convinga ca noi am ratacit si nu ei?
Conferinte cu parintele Rafail Noica, conferinte cu preoti ecumenisti, cu personalitati ecumeniste, predici mefistofelice, toate cauta sa ne faca sa ne clatinam.
De ce suntem asa de importanti si de ce se duce atata lupta sa ne convinga? Pentru ca diavolul nu are putere pana nu se va ridica harul, mila lui Dumnezeu de la noi, de la turma mica.”