Aș începe acest articol cu binecunoscutul îndemn biblic și apostolic:

1. ,,De omul eretic, după întîia și a doua mustrare, depărtează-te, știind că unul ca acesta s-a abătut și a căzut în păcat, fiind singur de sine osîndit (Tit 3, 10-11). Osînda despre care vorbește aici Sfîntul Apostol Pavel este cea a chinurilor veșnice ale iadului. Să ne ferească Atotputernicul Dumnezeu să nu ne facem părtași cu ereticii, rămînînd în comuniune cu ei, și primind aceași pedeapsă.

Canoanele Bisericii noastre abundă de dovezi și argumente împotriva tezei ecumeniste. Oare pseudo-ierarhii noștri nu cunosc aceste Sfinte Canoane?

Canoanele Bisericii noastre abundă de dovezi și argumente împotriva tezei ecumeniste. Oare pseudo-ierarhii noștri nu cunosc aceste Sfinte Canoane?

2. Canonul 68 Apostolic: Dacă vreun episcop, sau presbiter, sau diacon, va primi a doua hiro­tonie de la altcineva, să se caterisească şi el, şi cel ce 1-a hirotonit, afară de cazul că ar dovedi că are hirotonia (întâia) de la eretici. Căci cei ce sunt botezaţi sau hirotoniţi de unii ca aceştia nu este cu putinţă să fie nici cred­incioşi, nici clerici

Citeşte şi:  Sf. Ioan Maximovici: Nu căutaţi har în nici o altă credinţă, căci adevărul se află numai în Biserica Ortodoxă

O exprimare mai limpede nici nu se poate

3. Canonul 47 Apostolic: Episcopul sau presbiterul dacă ar boteza din nou pe cel ce are botezul cu adevărat sau dacă nu ar boteza pe cel spurcat de către eretici (cei fără credinţă adevărată), să se caterisească, ca unul care ia în râs Crucea şi moartea Domnului şi nu deosebeşte preoţii adevăraţi de preoţii mincinoşi.

Exprimarea acestui Canon este deosebit de aspră, dar meritată. Ereticii nu luminează, nu curățesc de păcate prin botezul lor, ci spurcă pe cel care a trecut prin slujba și apa lor. Orice lucrare a lor, cu pretenție de slujbă bisericească ori taină, produce efecte opuse Sfintelor Taine ale Bisericii noastre. De aceea am și spus de mai multă vreme că ,,sfințirea,, catedralei mîntuirii neamului de către ereticii Bartolomeu și Daniel este, de fapt, profanare. Din vechime, Părinții Bisericii au rînduit Rugăciunea de curățire a sfintelor locașuri, spurcate de eretici sau păgîni, fie și numai prin intrarea acestora în ele.

Citeşte şi:  Sfântul Lavrentie de Cernigov: În timpurile acelea nu vor mai fi draci în iad, ci toţi vor fi pe pământ şi în oameni

4. Canonul 32 al Sinodului V de la Laodiceea: Nu se cuvine a primi binecuvîntările ereticilor, care mai mult sunt absurdități, decît binecuvîntări.

Am ales doar cîteva exemple spre a combate afirmația ecumeniștilor romani, care pretind că și ereticii au Taine valide. Canoanele Bisericii noastre abundă de dovezi și argumente împotriva tezei ecumeniste. Oare pseudo-ierarhii noștri nu cunosc aceste Sfinte Canoane? Le știu foarte bine, însă nu le pun în aplicare deoarece așa le-au ordonat stăpînii lor lumești care i-au propulsat în scaunele arhierești.

Citeşte şi:  Cel care vrea să se mântuiască trebuie să creadă în Sfânta Treime

Cu mai mulți ani în urmă, un popă greco-papistaș (P.T), a trecut la Ortodoxie, în Episcopia Sălajului. A fost primit fără a fi botezat și uns cu mir, iar ,,hirotonia,, i s-a socotit a fi validă. A fost trimis într-o parohie unde a slujit un număr de ani, apoi a fost transferat în alta, unde continuă să săvîrșească slujbe fără valoare. Cine va răspunde la Judecată pentru aceste grave abateri de la Sfintele Canoane?

Presbiter Iovița Vasile