Inspectoratul Fiscal de Stat a lansat astăzi aplicația ”e-Cerere”, care are drept scop ușurarea activității contribuabililor. Astfel, prin intermediul acesteia, contribuabilii se vor putea înregistra ca plătitor de TVA și vor putea gestiona online subdiviziunile.
Noul serviciu conține două module. Primul permite depunerea în regim online a diferitor cereri cu privire la înregistrarea, anularea sau suspendarea calității de plătitor de TVA. Al doilea modul oferă posibilitatea de gestionare a subdiviziunilor de către agentul economic, și anume: înregistrarea, suspendarea sau închiderea acestora.
Potrivit șefului Fisc, acest serviciu va economisi timpul agenților economici, va diminua cheltuielile ce țin de achitarea impozitorilor și va conduce la combaterea corupției.
”Lansarea sistemului e-Cerere răspunde cerințelor mediului de afaceri din Moldova în ceea ce privește comunicarea cu autoritatea fiscală. Acest serviciu este un instrument care înlocuiește procedura de depunere a cererilor cu un mecanism mai modern”, a menționat Ion Prisăcaru.
Serviciul este gratuit și poate fi accesat de toate persoanele care dețin semnătură electronică. Certificatele vor fi eliberate electronic, într-o perioadă de la o zi până la 10 zile.
Sistemul a costat 225 de mii de lei, bani alocați din bugetul Fisc, scrie realitatea.md
De asemenea, Fiscul a lansat serviciul Anticamera Online, prin intermediul căreia se pot organiza conferințe în regim online.