Notă: Subiectul de mai jos vine în contextul eliberării certificatelor de vaccinare false, şi anume a solicitării Centrului Naţional Anticorupţie către Ministerul Sănătății, prin care a cerut prezentarea listelor persoanelor imunizate. Răspunsul, venit de la Ministerul Sănătății, a fost de fapt refuzul de a furniza datele solicitate, invocându-se protecția datelor cu caracter personal.

Solicitarea CNA încalcă drepturile omului, în special dreptul la protecția datelor cu caracter personal din următoarele motive:

cna raspuns catre ministerul sanatatii

CNA revine la practica abuzivă și ilegală de colectare ,,LA PACHET” a datelor cu caracter personal

1. Dezvăluirea informațiilor confidențiale despre pacient fără consimțământul acestuia NU poate avea loc în cadrul unei cauze contravenționale, ci doar LA SOLICITAREA MOTIVATĂ A ORGANULUI DE URMĂRIRE PENALĂ, ÎN LEGĂTURĂ CU EFECTUAREA URMĂRIRII PENALE, în conformitate cu legislaţia, a se vedea art. 12 alin. (4) lit. c) din Legea nr. 263/2015 cu privire la drepturile și responsabilitățile pacienților;

Citeşte şi:  Un miliardar cere guvernelor lumii confiscarea proprietăţii private la nivel global! "Aceasta este calea …salvării planetei!"

2. Până la dispunerea urmăririi penale, NU pot fi colectate datele personale despre pacienți – a se vedea art. 15 din Codul de procedură penală și recomandarea Curții Supreme de Justiție nr. 38 http://jurisprudenta.csj.md/search_rec_csj.php?id=60

3. ,,în legătură cu necesitatea de serviciu” – nu poate constituie o justificare motivată, or, ridicarea obiectelor ce au o importanță pentru urmărirea penală se face în baza ordonanței motivate a organului de urmărire penală;

Citeşte şi:  Belgia: Asociațiile de protecție a datelor personale denunță decretul ce permite stocarea de informații private referitoare la vaccinați

4. Indicarea numărului urmăririi penale, normei materiale și a legăturii cauzale dintre informația solicitată și a obiectul urmărit – este OBLIGATORIE din perspectiva art. 15 din Codul de procedură penală și art. 2 alin. (2) lit. d), art. 4, art. 15 din Lege nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal.

P.S. Probabil s-a uitat acea perioadă:

Citeşte şi:  Știai că inteligența artificială este reglementată în România din 2001?

http://old.datepersonale.md/file/diferite/04-07-1188.pdf
http://old.datepersonale.md/file/diferite/cpdom.PDF

P.S./2 Probabil curajul de a publica corespondența inter-instituțională era bine-primită și în alte cazuri.

Sergiu Bozianu,  Președinte la Asociația pentru Protecția Vieții Private