Creştinii vremurilor din urmă sunt efectiv adormiţi duhovniceşte şi au nevoie disperată să fie treziţi de o trâmbiţă a Duhului precum cea a Sfântului Simeon [Noul Teolog]. Nu cei care sunt ortodocşi prin naştere şi obiceiuri vor moşteni Împărăţia Cerurilor; aceştia trebuie treziţi la împlinirea conştientă a poruncilor lui Hristos şi la primirea conştientă a Duhului Celui Sfânt al lui Dumnezeu, aşa cum cu prisosinţă a învăţat Sfântul Simeon.
…Pentru Sfântul Simeon, ca şi pentru toţi creştinii ortodocşi adevăraţi, teologia este viaţă; adevăratele „cuvinte ale lui Dumnezeu”, care vorbesc inimii creştine, ridică pe aceasta din lenevie şi ignoranţă, insuflând-o să lupte pentru Împărăţia cea veşnică, care poate fi pregustată încă de aici, în viaţa harului pe care Dumnezeu îl trimite peste credincioşii Săi prin Duhul Său Cel Sfânt care sfinţeşte.
(…) În vremea noastră, când viaţa obişnuită a devenit anormal de „confortabilă”, când până şi viziunea celor mai importante personalităţi spirituale şi intelectuale este cutremurător de frivolă, la ce altceva ne putem aştepta dacă nu la o „spiritualitate confortabilă” şi căldicică(…)?
Peste tot astăzi, boala necredinţei a pătruns adânc în minţile şi mai ales inimile celor mai mulţi oameni.
Ortodoxia noastră, chiar şi acum, când la exterior este încă corectă , este cea mai săracă, cea mai slabă Creştinătate care a fost vreodată…(…)
Cât despre fatalismul celor care cred că omul trebuie să fie sclav al „spiritului vremii”, acest lucru este dezminţit de experienţa oricărui creştin vrednic de acest nume, deoarece viaţa creştină nu reprezintă nimic dacă nu este o luptă împotriva duhului fiecărei epoci de dragul veşniciei.
Libertatea i-a fost dată omului pentru a alege între adevăratul Dumnezeu şi el însuşi, între calea adevărată a îndumnezeirii, prin care sufletul se răstigneşte şi se smereşte în această viaţă pentru a învia şi a fi slăvit în Dumnezeu şi veşnicie, şi falsa cale a auto-îndumnezeirii care promite slăvire în această viaţă, dar care sfârşeşte în întuneric. Acestea sunt, în ultimă instanţă, singurele două căi deschise libertăţii omului; iar pe ele s-au întemeiat şi cele două Împărăţii, Împărăţia lui Dumnezeu şi Împărăţia Omului, care în această viaţă, nu pot fi distinse decât de ochiul credinţei, dar care în viaţa viitoare vor fi separate în Iad şi Rai. E limpede căruia dintre ele îi aparţine civilizaţia modernă… Vechea poruncă „Să nu [faceţi rele]”, spune Zarathustra [lui Nietzsche], a devenit demodată; noua poruncă este „Eu voi [face]”.
În viaţa creştină, omul cel vechi, cu permanentul său „Eu voi”, trebuie înlocuit cu omul nou, născut din Hristos şi centrat pe El şi voia Sa.
Compromisul creştin în cugetare, în cuvânt şi negrijă a deschis într-adevăr calea către triumful forţelor absurdului, ale Satanei, ale Antihristului. Epoca actuală a absurdului este dreapta răsplată a creştinilor care au renunţat să mai fie creştini.
Este inutil, de fapt e chiar absurd să vorbeşti de o societate în reformă, de schimbarea cursului istoriei, de intrarea într-o epocă dincolo de absurditate, dacă nu Îl avem pe Hristos în inimile noastre; iar dacă chiar Îl avem pe Hristos în inimi, nimic nu mai contează.
(…)Privind la Ortodoxie, la starea ei actuală şi la perspectivele perioadei care ne aşteaptă, putem vedea două aspecte opuse. În primul rând, este spiritul lumesc care e foarte prezent în Bisericile ortodoxe de astăzi şi care duce la o slăbire a Ortodoxiei, la o pierdere a diferenţei dintre Ortodoxie şi heterodoxie. Acest duh lumesc a dat naştere Mişcării Ecumenice, mişcare care ne poate conduce spre o unire cu Roma şi cu confesiunile din Apus, fapt care poate avea loc chiar în anii 1980. În sine, acesta nu va fi chiar un eveniment spectaculos: mare parte dintre ortodocşi au devenit atât de inconştienţi faţă de credinţa lor, atât de indiferenţi faţă de ea, încât nu vor ezita să primească Împărtăşania într-o biserică catolică sau anglicană. Acest duh lumesc este ceea ce „pluteşte în aer”, devenind astăzi foarte firesc: este echivalentul religios al atmosferei ateist-agnostice care predomină în lume.
Care ar trebuie să fie răspunsul nostru la această lumească Mişcare „Ecumenică”? Din fericire, episcopii noştri din Biserica Ortodoxă Rusă din afara Rusiei ne- au lăsat o politică înţeleaptă de urmat: noi nu participăm la Mişcarea ecumenică, iar Mitropolitul nostru [Filaret] i-a avertizat, în caz că vor continua, şi pe alţi creştini ortodocşi de rezultatele dezastruoase ale demersului lor ecumenic(…)
Ceea ce e izbitor printre ortodocşii de azi – fapt care ne va urmări şi în anii 1980 – este duhul lumesc prin care Ortodoxia îşi pierde savoarea, duh care se manifestă în Mişcarea ecumenică, împreună cu reacţia împotriva ei, care adesea este exagerată, numai din pricină că acelaşi duh lumesc este prezent în ea. …
Atunci când privim la fragila noastră Ortodoxie din lumea liberă, trebuie să ne amintim de această afirmaţie: suntem mulţumiţi că avem biserici şi cântări frumoase;oare nu ne lăudăm că ţinem posturile şi sărbătorile din calendar, că avem icoane frumoase şi cântare comună, că dăm milostenii săracilor şi, probabil, zeciuială Bisericii? Nu ne veselim de învăţături patristice înalte şi conferinţe teologice fără a avea în inimă simplitatea lui Hristos? Dacă da, atunci “spiritualitatea confortului” e aceea în care trăim; drept care nu vom da nici un rod duhovnicesc asemănător cu rodul celor lipsiţi de acest confort, care suferă adânc şi se luptă pentru Hristos. În acest sens, trebuie să luăm putere din suferinţa Bisericii din Rusia şi să acordăm locul care se cuvine elementelor exterioare ale cultului Bisericii.
Poate că cea mai mare datorie a noastră este aceea de a ne lumina pe noi înşine şi pe ceilalţi. Trebuie să ne adâncim în credinţă – nu prin studierea canoanelor Sinoadelor Ecumenice şi a tipicului (deşi îşi au şi ele locul lor), ci prin cunoaşterea modului cum lucrează Dumnezeu în viaţa noastră; prin citirea Vieţilor de Drepţi din Vechiul şi Noul Testament (citim prea puţin Vechiul Testament – care e foarte instructiv), a Vieţilor de Sfinţi, a scrierilor Sfinţilor Părinţi despre viaţa practică şi duhovnicească, despre suferinţele creştinilor de astăzi şi din vremurile de pe urmă. În toată această cunoaştere, ochii noştri trebuie să fie aţintiţi spre cer, către scopul după care tânjim, nu către problemele şi dezastrele de jos de pe pământ.
Învăţătura şi viaţa noastră creştină trebuie să fie de aşa natură încât să ne permită cunoaşterea adevăratului Hristos şi recunoaşterea falsului Hristos (Antihristul) în momentul când acesta va veni.(…) Simpla „corectitudine” din Ortodoxie fără o inimă creştină iubitoare nu va putea rezista Antihristului; dacă îl vom recunoaşte, opunându-i-ne ferm, o vom face mai ales cu inima şi mai puţin cu mintea. Trebuie să ne dezvoltăm în interiorul nostru simţăminte şi instincte creştine drepte şi să lăsăm deoparte fascinaţia „elementelor confortabile” ale modului de viaţă ortodox, altfel vom fi(…) ortodocşi, dar nu creştini.
„NE VORBEŞTE PĂRINTELE SERAFIM ROSE. SCRISORI MISIONARE” – pag 23-33. Editura Bunavestire, Galați, 2003
Doamne, iartă -ne!😭
🙏🙏🙏Amin.
Doamne ajuta!
🙏🏻
Amin!
Amin
Doamne iarta le pe tototi adormiti miluieste le doamne amin😥💥
Avem sfanta scriptura, Biblia, inspirata de Dumnezeu, in ea sunt toate instructiuniile si principiile care ne arata cum sa ducem tot timpul o viata sfanta.
Amin
Amin
„Fiindcă tu zici: Sunt bogat şi m-am îmbogăţit şi de nimic nu am nevoie! Şi nu ştii că tu eşti cel ticălos şi vrednic de plâns, şi sărac şi orb şi gol!
Te sfătuiesc să cumperi de la Mine aur lămurit în foc, ca să te îmbogăţeşti, şi veşminte albe ca să te îmbraci şi să nu se dea pe faţă ruşinea goliciunii tale, şi alifie de ochi ca să-ţi ungi ochii şi să vezi.
Eu pe câţi îi iubesc îi mustru şi îi pedepsesc; sârguieşte dar şi te pocăieşte.” Sfânta Scriptură cartea lui Ioan Apocalipsa capitoul 3 verselele 17 la 19.
IO ADORMIT DUHUL TRINITARI A LUI ISUS PORCUL.
Mulțumim Doamne , te rugăm iartă-ne și ne miluiește !!!
Amin.
Doamne ajuta amin amin amin
Amin!
Amin
Amin ❤
Amin
Doamne ajuta amin!
Doamne ajută!
AMIN
Doamne ajuta .
Amin!!! Doamne ajuta!!!
AMIN
Amin
Trezirea este să ne rugăm tatălui nostru și să-i mulțumim
Creștinul nu doarme de grija altuia!!!🤣😀🤣😀🤣😀
Mare adevar! Suntem crestini si injuram, ne invidiem, ne balacarim de la cea mai nesemnificativa chestie, lacomi sa avem…daca nu ne trezim ne vom duce la una cu ceilalti
Numele Domnului se scrie cu 2 ii cu litere mari
Doamne ajuta !Amin!Doamne isuse hristoase milueste ne!Pe noi pacatosii !Amin !
Felicitări 💐🤝 Fondatorul FedEx Express 🌹 a ales numele tău puternic de Facebook ca unul dintre câștigătorii la loterie. 5.000.000 EUR Cash Back Deci, dacă doriți cu adevărat să obțineți câștigurile, faceți clic pe acest link. 👇👇 👇👇👇👇👇👇
https://wa.me/message/3AZNIE5RNZGYO1
Amin
Slavă ție Dumnezeule Atotputernic Amin
Amin
Doamne ajuta tuturor !! Amin !!
Doamne ajută.Amin 🙏🙏🙏
Doamne ajuta Amin
Dumnezeu a sădit în firea noastră posibilitatea şi puterea de a cânta. Astfel, omul nu are nevoie de un instrument pentru a-L lăuda pe Cel Atotputernic. Vocea e un dar al Creatorului, iar acest dar trebuie dezvoltat şi nu înlocuit. Cel mai bun „instrument” de slăvire a lui Dumnezeu rămâne gura şi inima omului.
În prima zi din octombrie se îngrămădesc mai multe sărbători, precum roiurile de frunze îngălbenite ale molaticei toamne se ghemuiesc sub călcâiele timpului ce se deapănă nestingherit. În primul rând, serbăm Acoperământul Maicii Domnului, în amintirea minunii petrecute la 1 octombrie 911 în Biserica Vlaherne din Constantinopol. Tot acum îl proslăvim în calendarul ortodox pe Cuviosul Roman Melodul, trăitor în veacul al VI-lea, un cunoscut compozitor de cântări bisericești. În acelaşi început de Brumărel, de mai bine de trei decenii, s-a statornicit Ziua Internațională a Muzicii, în urma deciziei Consiliului Muzical Internațional, for în cadrul UNESCO, la propunerea lui Yehudi Menuhin, celebru violonist și dirijor american, ucenic devotat genialului nostru român George Enescu. O fi știut maestrul Menuhin de sărbătoarea Maicii Domnului de la începutul lui octombrie? Bănuiesc că nu! Tind să cred, însă, că decizia lui s-a dovedit inspirată. Aşadar, în aceeaşi zi, o sărbătoare dragă închinată Maicii Domnului, un sfânt care a alcătuit cântări Preasfintei Fecioare Maria, dar și o celebrare laică dedicată muzicii sau rolului ei în formarea noastră spirituală şi culturală.
Toate cele trei sărbători au ceva în comun: muzica. Maicii Domnului i s-au închinat cele mai alese compoziții muzicale, Sfântul Roman Melodul a compus lucrări de preaslăvire a lui Dumnezeu și sfinților Lui, iar fixarea unei zile speciale a artei sunetelor urmăreşte conștientizarea umanităţii asupra rolului important jucat de aceasta în viața noastră, căci ea reprezintă o „vorbire” mondială, o modalitate de comunicare a tuturor oamenilor, indiferent de timp, spațiu, proveniență socială, culturală sau economică.
Dintotdeauna, cântarea a fost considerată „arta cea mai frumoasă, cea mai expresivă şi mai plină de înrâurire asupra sufletului omenesc”. Muzica este prietenul cel mai credincios și al vieții religioase, ocupând un loc important în slujbele Bisericii, căci predispune la rugăciune, ajutându-ne să ne desprindem de spaţiul şi timpul profan, ca să ne apropiem mai mult de Dumnezeu. Muzica bisericească te invită să cunoşti şi să trăieşti Ortodoxia, fiindcă nu pune accent doar pe tehnicile muzicale, care oricum trebuie apreciate şi utilizate, ci pe trăire. Cântarea religioasă a rămas, în ciuda contextului de azi, curată şi candidă, lipsită de influenţele asurzitoare ale muzicii moderne, suprasaturate de forme extreme, zgomotoase. Ea pune în sufletele credincioșilor balsam duhovnicesc şi picură vin peste rănile pricinuite de tâlharii ce pândesc drumul dintre Ierusalimul cel ceresc şi Ierihonul nostru pământesc. Atuul muzicii bisericeşti răsăritene îl reprezintă seninătatea, dinamismul şi nu pasivitatea. O slujbă ortodoxă înseamnă un continuu urcuș şi coborâş, o deschidere spre Dumnezeu şi om, fapt realizat printr-o stare de liniște și meditație, manifestate prin trăirea bucuriei de a mulțumi lui Dumnezeu. Dacă muzica acționează asupra laturii sentimentale a omului, atunci se cuvine ca şi cântăreții să-şi modeleze vocile pentru a provoca sentimente plăcute ascultătorilor. Cei ce cântă la strană nu trebuie să fie străini de spiritul Bisericii noastre dreptmăritoare neuitând că muzica bisericească nu trebuie transformată într-un mijloc actoricesc, scoțând în evidenţă doar măiestria personală şi calitățile vocale individuale. Și pentru ca „vocea să sune cât mai bine” am văzut în unele biserici din Grecia că unii protopsalți „se ajută” de anumite instrumente muzicale prin intermediul cărora creează așa numitul „ison electonic”. De aceea mi se pare actuală problema anunțată chiar de la începutul acestui material: sunt acceptate instrumentele muzicale în cântările bisericești?
Dumnezeu a sădit in firea noastră posibilitatea şi puterea de a cânta. Astfel, omul nu are nevoie de un instrument pentru a-L lăuda pe Cel Atotputernic. Vocea e un dar al Creatorului, iar acest dar trebuie dezvoltat şi nu înlocuit. Apostolul Pavel le vorbește efesenilor despre cântările duhovnicești „Vorbiți între voi în psalmi şi în laude şi în cântări duhovnicești, lăudând și cântând Domnului în inimile voastre…” (Efeseni 5, 19-20), text care ne descoperă că se cuvine să psalmodiem cu inima, adică să trecem textul şi intonația prin simţire, nu numai prin glas. Sfinții Părinți au afirmat în acest sens că muzica nu trebuie să fie complicată. Ea își îndeplinește misiunea când glasul celui ce cântă se află în concordanță cu inima. Înțelegem de aici inutilitatea instrumentelor muzicale în biserică. Aceasta nu înseamnă că nu prețuim valoarea artistică uneori excepțională a cântărilor instrumentale. Însă sunt suficiente ocazii și locașuri de cultură unde le putem auzi. Ce-i drept în Biserica Apuseană întâlnim orga. Puțini știu că ea a apărut mult mai târziu. Prima orgă a fost făcută cadou de către împăratul bizantin Constantin Copronim lui Pepin cel Scurt, în anul 757. Ce-i drept, orga constituia un instrument folosit la curtea bizantină, dar nu în biserică. Mai târziu, Carol ce Mare prescria generalizarea orgii în cultul apusean. Cântarea gregoriană, specifică Bisericii apusene, inițial a fost exclusiv vocală. Cu timpul, însă, ei au orientat cântarea liturgică spre cea laică, permițând astfel prezența instrumentelor în biserică, la slujbele religioase.
„La ortodocși oare când se va întâmpla acest lucru?” se tot întreabă unii. Ba, mai mult, o celebră soprană de origine română își exprima speranța că, poate în viitor, va cânta în biserică o piesă religioasă acompaniată de orchestră. Amarnică așteptare! Noi, ortodocșii, am putea fi considerați mai „conservatori”?
Răspunsul charismaticului părinte Cleopa este edificator în acest sens: „Cel mai bun organ de a cânta lui Dumnezeu este gura şi inima omului. Aşa este în Biserica Răsăritului. La catolici se cântă din orgă; dar aceea este distracţie şi are notă de teatru. Nu ne ducem să ne distrăm la biserică, căci orga te risipeşte cu mintea în altă parte. Trebuie să cânt din inima mea, că auzi ce spune: «Răcnit-am din suspinarea inimii mele». Gura noastră să laude pe Dumnezeu, că zice psalmistul: «Bine voi cuvânta pe Domnul întru toată vremea, pururea lauda Lui în gura mea»”.
Arhimandritul Mihail Daniliuc,
Cate minciunile????voice le credeti???sant inventi ce ziceti voi,.nu scrie a biblie asa ceva???lasati oameni nui mai mintiti.
Amin doamne ajuta
Doamne ajuta Amin
Amin Doamne ajuta la copii mei și nepoți
Doamne Ajută AMIN
Slavă ție Dumnezeule NOSTRU AUTOPUTERNIC și Maică Sfântă născătoare de Dumnezeu Autoputernic și Fiul tău ISUS Hristos pentru a ne miluiește ne pe noi păcătoșii și întărește credința noastră în tine Dumnezeu Autoputernic AMIN 🙏🙏🙏 Doamne ajuta pe toată lumea AMIN 🙏🙏🙏
Amin❤️❤️🙏🙏
Amin Amin Amin doamne ajuta la tota lumea mulțumesc doamne mulțumesc maica sfinta mulțumesc Isus Hristos va mulțumesc pentru grija ce purtați copiilor noștri și nouă Amin
Amin Doamne ajuta
Prostii
Doamne ajuta Amin
Doamne ajută amin
Doamne ajuta Amin
AMIN
Amin
Amin doamne ajuta amin
Doamne ajută Amin 🙏🙏
Amin!!!
Amin
Doamne ajută
Doamne ajuta! Amin! Doamne isuse hristoase miluieste-ne! Pe noi pacatosii! Amin!
Feriti va de farisei in haine lungi
Dragos Mihaila Da, crezi că cei cu gulere albe sunt mai breji? Sau cei rupți care au uitat sânul de la care au supt sunt mai sfinți ?
Amin Doamne ajuta
Lăudat să fie numele Domnului nostru Iisus Hristos fiul lui Dumnezeu și Mântuitorul nostru, Amin 🙏😇
Marian Anghelescu ..serios?Oare ce a adormit omul „COPII CERESCULUI TATÃ ABSOLUT AL TUTUROR „,desigur prin mentalitate”CEEA CE DEFINEŞTE INVÃȚÃTURA FUNDAMENTALÃ-NEGTIVITATE”,TOT EA SÃ VÃ TREZEASCÃ?🤔(😅)
🙏
Doamne ajută neputinței mele
Da’ nu vrea duhu.
Doamne ajuta Amin
Porunca a doua , zice să nu îți faci chip cioplit, și voi fi n BOR , numai așa ceva aveți. Voi chiar nu vedeți ? Cum puteți să dați învățături altora, când voi habar nu aveți.
Creștinii adevărați Martorii lui Iehova sunt treji și efectuează lucrarea de predicare și de predare a adevărului Biblic așa cum Isus Cristos a porunci la Matei 28:19,20. Intrați pe siteul oficial JW.org treceți la secțiunea Biblioteca online, unde veți găsi literatura Biblică care este tradusă în 1070 de limbi și acest lucru arată că lor le-a fost încredințată lucrarea de predicare și de predare a adevărului, oamenilor care doresc să slujească Lui Dumnezeu. Vă imaginați de amploarea lucrării de predicare? Matei 24:45-47, Faptele Apostolilor 1:8.
Amin Doamne-ajută tuturor
AMIN AMIN.
Trâmbița sau electroșocuri 😁Amin🙏