Cui îi foloseşte unitatea creştinilor? (despre unirea minciunilor cu adevărul) Inregistrare TVR 1, Emisiunea SEMNE, realizator Rafael Udrişte
Cui îi foloseşte unitatea in minciuna a creştinilor?

Cui îi foloseşte unitatea creştinilor? (despre unirea minciunilor cu adevărul) Inregistrare TVR 1, Emisiunea SEMNE, realizator Rafael Udrişte
Unitate in diversitate -lege cereasca si pamanteasca !. Persona in latina inseamna masca !. Este Sinele, eul personal, sufletul -fiul omului. Pe crestetul capului avem coroana, Constiinta Superioara, Eul Spiritual-Fiul lui Dumnezeu,alaturi de Porumbelul Alb de la botez, promis dupa Inaltare !.Clarvazatorii vad multe, dar Carja cu cei doi serpi si cu Crucea ii numeste eretici !.Cei doi talhari :ortodox si catolic (Domnia), cred in Putere, avere si placere, si simonie palmata !.
Pentru Isus care avea o singură religie, comparativ cum era înainte de El.
Antihrist
BOICOT ROMÂNI LA TOATE MAGAZINELE FĂRĂ PLATĂ CASH. MAZONII AU IN AGENDA LOR DAVOS,SCOATEREA URGENTĂ A BANILOR LICHIZI, APOI CARDUL. PIAȚA ȚĂRĂNEASCĂ DISPARE, ȚĂRANII, PĂRINȚII NOȘTRI VOR MURI DE FOAME,ȘI NOI DE LA ORAȘ. IMEDIAT URMEAZĂ OBLIGATORIU CIPUL CU 666 PE FRUNTE SAU PE MÂNĂ. LA IAD CU TOATĂ OMENIREA VOR EI
Slavit sa fie Dumnezeu !
Legionar , bine a spus sfantul Ignatie ca mai bine „exilul , chinuri , inchisori, decat sa ne dam acordul la partasia cu ereticii in invatatura lor hulitoare de Dumnezeu” ! Nici eu nu-mi dau acordul la partasia cu invatatura lor . Dar asculta-l si pe Sfantul Ioan Gura de Aur :
„…Intelegerea firii dumnezeiesti este de nepatruns chiar si puterilor cele nevazute … Cu toate acestea , noi, care ducem o viata usuratica si stricata , care ne lasam robiti de tot felul de pacate , cautam sa cunoastem ceea ce este cu totul necunoscut chiar si puterilor nevazute…
…Sufar, mi se sfasie inima… cand vad atata nepasare , cum intrecem in nelegiuire pe iudei si in necredinta pe pagani…Vad oameni care n-au mintea luminata de dumnezeiasca Scriptura si care nu cunosc catusi de putin Scriptura …neintelegand nici cele ce graiesc, nici cele pentru care dau adeverire , ca unii care indraznesc sa dea o invatatura despre credinta si sa aduca sub blestem ceea ce nu stiu , incat cei straini de credinta noastra ne iau in ras ca nu suntem in stare sa ne ingrijim de o buna vietuire si nici n-am fost invatati sa facem fapte bune…
Spune-mi, care-i lucrarea harului evanghelic? Pentru ce a venit Fiul lui Dumnezeu in trup ? A venit oare, ca sa ne fim potrivnici unii altora ? Invatatura lui Hristos , intru totul mai desavarsita decat Legea (veche) , cere de la noi MAI multa dragoste de oameni. In L.V. se spunea : Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti ! In Legea noua insa , se spune sa-ti pui SUFLETUL pentru aproapele tau …
Fiul lui Dumnezeu … n-a murit numai pentru prieteni si pentru ai Lui , ci si pentru dusmani, pentru tirani , pentru inselatori pentru cei ce L-au urat , pentru cei ce L-au rastignit , pe care-i stia mai inainte de intemeierea lumii ca asa vor fi … A gustat moartea pentru TOTI oamenii. Asadar , daca Hristos a savarsit aceste fapte , iar Biserica implineste pildele acestor fapte , facand in fiecare zi rugaciuni pentru toti oamenii , cum indraznesti tu sa dai anatemei ?… Ce vrei sa spui cand rostesti „anatema”?Iata ce vrei sa spui : Sa fie dat diavolului , sa nu aiba parte de mantuire , sa ajunga strain de Hristos ! Cine esti tu , de ti-ai luat aceasta stapanire si aceasta mare putere ?
Numai Fiul lui Dumnezeu si ceata Apostolilor si urmasii lor , dupa randuiala , plini de har si de putere au fost invredniciti a judeca. Acestia pazind …porunca lui Hristos , ca si cum si-ar fi scos ochiul cel drept , asa alungau pe eretici din Biserica . Aceasta arata marea mila si durere , caci se taie un madular de SEAMA ( ochiul)…Condamnau si alungau ereziile , dar nu aduceau pe nici unul dintre eretici sub blestem …Apostolul Pavel …n-a dat anatemei pe cineva anume …Ceea ce nimeni din cei ce au primit aceasta putere n-a facut si nici nu a indraznit sa faca , aceea indraznesti sa faci tu , lucrand impotriva Tainei iconomiei intruparii si a patimirii mantuitoare a Domnului si luand-o inaintea judecatii Imparatului … Cei ce , slujindu-se de poruncile Domnului aduc sub blestemul Bisericii pe un om, aduc asupra lor cea mai mare pierzare ,pentru ca rapesc dreptul de judecator al Fiului…
Intinde mreaja dragostei , ca sa nu cada cel neputincios, ci dimpotriva , sa se vindece! Arata ca din toata inima ta vrei sa faci ca binele (primit de tine) sa fie al tuturora…Dar , daca nu vrea …marturiseste-ti numai credinta ta , cu INDELUNGA rabdare si bunatate , ca sa nu-ti ceara Judecatorul din mana ta sufletul lui ( din cauza ca-l judeci). Nu fi cu ura , nu-i intoarce spatele , nu-l prigoni. Dimpotriva , arata-i dragostea curata si ADEVARATA . Castiga-i dragostea! De n-ai avea alt folos Acesta este Marele Folos, Acesta este Marele Castig, ca va iubiti unul pe altul , ca ati invatat sa fiti ucenici ai lui Hristos”.
Inchei aici citatul din Sfantul Ioan Gura de Aur si cred ca e si mai clar acum ca nu numai pe cel ce este ortodox il numeste „ucenic” al lui Hristos , ci si pe cel ce se va lega cu iubire de un ucenic ortodox al lui Hristos , chiar daca nu se leapada de credinta lui eretica..Caci asa cum a intrat in lume pacatul printr-un singur om , tot asa si vindecarea din om in om , incepand de la Hristos.
In inchisoarea Tg.Ocna toti se rugau impreuna , si numai asa , devenea rugaciunea lor puternica si multi s-au intors la Hristos , altii s-au botezat , altii s-au hotarat sa devina preoti , acolo , in inchisoare , incepand de la harul lui Valeriu Gafencu , cu ale carui rugaciuni sa dobandim si noi iertare de la Dumnezeu.Caci , daca nu lucra Duhul Sfant , acolo , in amestecare de frati si inimi , dar in iubire , nu am mai fi avut Sfinti ai inchisorilor , atat de iubiti si minunati.
Nimic nu iubeste mai mult Hristos decat …iubirea intre noi toti .
Fariseii si carturarii nu L-au recunoscut pe Hristos – Invatatorul de Lege – si ei voiau sa-L invete pe El , Legea, ca nu are voie sa vindece in ziua sambetei.
Asa si acum , am devenit orbi si nu recunoastem pe Hristos , invocand canoane impotriva incercarii de vindecare a fratilor nostri , copiii lui Dumnezeu , fratii lui Hristos .Hristos S-a identificat cu toti cei lepadati : ” Ce ati facut acelora , Mie Mi-ati facut ” .
Unde este iubire , se desfiinteaza Legea , deci dar , sa nu ne impietrim ca sotia lui Lot , ramanand inchisi in trecut ! Caci cuvintele vor fi desfiintate , stiinta va disparea , dupa cum este si firesc in iconomia lui Dumnezeu , care nu va ramane doar la forme si inchis in cuvinte si intelesuri . El nu este de inteles , nici de cunosut prin cuvant sau forma , caci este Necuprins , dar inepuizabil prin impartasire .
Hristos a inviat !
Fac o corectie , caci am gresit cand am spus ca fiecare poate ajunge la orice nivel , daca are credinta lucratoare , insa nu toti , ci doar unii ajung la varfuri dintre cei lucratori si doar cu ajutorul lui Dumnezeu .Am vrut mai mult sa spun ca nu exista predestinati , ca toti putem ajunge la sfintenie , dar ca multi fug de asta ca de o blasfemie , desi sfintenia este o porunca , nu este facultativa.
Slavit sa fie Dumnezeu !
Ala , multumesc !
Am mai incercat sa-ti trimit un text , dar s-a pierdut .Ideea nu este sa incercam , ci sa reusim. Nu incercam ceva si daca nu ne-a reusit il aruncam si tragem concluzia ca nu se poate. Iti voi trimite un text din Sf. Ioan Gura de Aur (poate maine seara) , care ne arata atitudinea fata de cei rataciti . Dar pana acolo o puteam vedea la Moise , care cere lui Dumnezeu sa-l stearga si pe el din cartea Lui , decat sa piara poporul . O putem vedea la Pavel care ar vrea mai bine sa fie el anatema de la Hristos , pentrul neamul lui ( care si acum Il asteapta pe Mesia) . Am vazut-o la Ap. Ioan , care a fugit dupa talharul apostat, criminal si desfranat si l-a numit „fiule ” si i-a spus ca toate pacatele aceluia si toate crimele le ia asupra lui . O vedem la Hristos care , murind pe cruce a spus : ” Iarta-i , Doamne , ca nu stiu ce fac „.
Totusi , nu ma pot abtine ca sa nu transcriu mai departe un text din marele dogmatic ortodox Pr. Dumitru Staniloae ( Dogmatica ortodoxa , cap. eshatologia universala ) :
” Deci Hristos , al Carui trup e tot neamul omenesc, ba poate totalitatea intregii creaturi ( totius creaturae universitas ) si fiecare din noi e madular din parte – daca vreunul dintre noi , care suntem madulare ale Lui , e bolnav si sufera de boala vreunui pacat , adica daca e atins de rana vreunui pacat si nu e supus lui Dumnezeu – se spune ca El nu e inca supus lui Dumnezeu , ale Carui madulare sunt aceia care nu sunt supusi lui Dumnezeu. Dar cand va avea pe toti aceia , care sunt trupuri si madulare ale Lui , sanatosi si nu vor suferi de nici o boala a neascultarii , cand vor fi toate madularele sanatoase si supuse lui Dumnezeu,cu drept cuvant se va spune ca El este supus Aceluia .
Se afirma aici o profunda si misterioasa solidaritate a lui Hristos cu intreaga desfasurare a vietii omenesti de pe pamant. Hristos sufera cu toata omenirea si in ea se manifesta stradania Lui pentru desavarsirea noastra , chiar daca nu intalneste totdeauna si colaborarea stradaniei noastre. El se straduieste ca toti sa ne incadram in El , pentru ca sa Se poata supune intreg , adica cu toate madularele trupului Sau , lui Dumnezeu Tatal.
Hristos , din momentul in care S-a suit pe cruce , nu mai bea vinul bucuriei ,pana ce nu-l va bea cu totii in Imparatia cerurilor (Mt.26,29).El isi actualizeaza jertfa pana la sfarsitul lumii”.
Inchei aici citatul din Dumitru Staniloae ( si te las sa maditezi , ca , adevarul e ca ramanem cam cu gura cascata , caci nu prea auzi chestii din astea in predicile de Duminica ,nu-i asa? ), si voi cauta si citatul in care vorbeste de celelalte „biserici ” rupte din Biserica mama , ca de niste biserici mai mici , care detin perticele de adevar. Si eu m-am mirat cand am citit , ca nu stiam , dar omul cat traieste invata .
Dumitru Staniloae este cel mai mare teolog dogmatic roman , recunoscut in lume , deci are intaietate in afirmatii in fata altora , care desi au stralucit si ei , dar cu o lumina mai palida.
Sfanta Scriptura are sapte interpretari , in sens transcedental , la care nu ajungem dintr-o data , deci daca vrem sa oprim cunoasterea doar la un anumit nivel , doar pentru ca noi nu putem vedea mai sus , asta nu inseamna ca trebuie sa ne opunem evolutiei . Insa „evolutia ” duhovniceasca nu este un lucru palpabil si explicabil , el este vedere si traire si nu se poate explica . Dar fiecare poate ajunge la orice nivel , daca are o credinta lucratoare , iar credinta mantuitoare este cea care se lucreaza prin dragoste . In fata iubirii nu mai exista lege , nici canoane , acolo se depaseste puterea firii si intram in imparatia Cuvantului.
„Credinta precede intelegerii „, spune Vasile cel Mare , caci credinta muta muntii , fara ca intelegerea sa stie cum . Pr. Arsenie Papacioc spunea ca trebuie sa fim eroi , nu milogi , caci Imparatia nu a pregatit-o Dumnezeu pentru niste milogi , ci pentru eroi .Eroi ai jertfei ,eroi ai iubirii , care toate le crede, toate le sufera , toate le nadajduieste si nu cade niciodata .
Hristos a inviat !
Orice ti-as raspunde, ar fi mai putin si mai neinsemnat decit a facut-o Sf. Ignatie Brincianinov prontro Scrisoarea adresata de unei femei, care nu accepta ca sunt “multi chemati si putini alesi” si ca alesii sunt tocmai adevaratii ortodocsi. Care spune:”Daca dreptii adevaratei Biserici si facatorii de minuni care credeau in Rascumparatorul ce urma sa vina pogorau in iad, cum va inchipuiti ca paganii si mahomedanii care nu au cunoscut si nu au crezut in Rascumparator vor capata mantuirea numai pentru ca ei vi se par dumneavoastra draguti si buni, cand mantuirea nu se obtine decat printr-un singur, va repet, un singur mijloc si acesta este credinta in Rascumparator!…El cere credinta vie, invederata de faptele omului nou, si nu faptele bune ale firii noastre cazute!…de unde ati scos ca puteti intelege, cu patrunderea omeneasca limitata, ce este si ce nu este contrar milosteniei lui Dumnezeu?…Numeroasele soboare de sfinti au primit cununa muceniciei, au ales mai degraba cele mai crancene si indelungi chinuri, inchisoarea, exilul decat sa-si dea acordul la partasia cu ereticii in invatatura lor hulitoare de Dumnezeu.”
Vezi textul scrisorii in intregime aici:
http://www.aparatorul.md/sf-ignatie-briancianinov-despre-mantuirea-ereticilor-aviz-ecumenistilor/
Dumnezeu sa ne lumineze pe toti!
Deci, si eu si dumneata Simona recunoastem ca protestantii sunt eretici si imiplicit nu detin Adevarul absolut.
Cum poate sta impreuna Adevarul cu ne-adevarul detinut de eretici?
Nu poate sta intunericul impreuna cu lumina. Crezi ca protestantii se lumineaza, cand se roaga impreuna cu noi? Daca da, atunci de ce nu recunosc ca BO detine Adevarul si sa vina sa marturiseasca credinta ortodoxa. Daca protestantii asa tare vor sa se lumineze cu privire la credinta ortodoxa, de ce nu vin sa ne intrebe, fratilor, afirmati ca detineti adevarul, hai demonstrati? Imparatul Constantin cand a vazut cum sta situatia cu Arie & CO, a convocat Sinodul si Adevarul a iesit invingator. De ce protestantii nu merg la o dezbatere directa cu ortodocsii ca sa se limpezeasca si sa se vadeasca Adevarul? Nu crezi ca asta ar trebui facuta inainte de a purcede la lucruri asa de serioase cum este rugaciunea? Daca ei vor sa se roage cu noi, inseamna ca recunosc ca detinem Adevarul. Daca ei recunosc acest lucru, de ce nu vin la ortodoxie? De ce nu lasa adevarul lor partial, care este contestat unul de celalalt (Baptistii ii contesta pe penticostali, harismaticii pe baptisti si tot asa). Ei care o neaga pe Maica Domnului, cum ma pot accepta sa ma rog cu ei, atunci cand ma rog Maicii Domnului? Cum crezi ca se intampla asta pe plan duhovnicesc? Ingerii aleg doar acele rugaciuni ale ortodocsilor si le duc la tronul imparatesc? Sau le duc pe toate? Cum crezi ca priveste Hristos la tot acest bal mascat? Cum priveste Maica Domnului la mine, daca ma duc sa dansez cu harismaticii in rugaciune. De dragul pacii, sa fac acestea? Ce fel de pace e asta? Hristos a fost printre bolnavi ca sa le propovaduiasca adevarul, dar nu a participat la pacatele lor. Iata asta incercam sa iti spunem. Una este sa le spui despre Adevar si alta este sa participi la petrecerea lor.
Vreau sa iti spun ca ei sunt foarte agresivi. Sa vezi cat hula fac, uite asa ei -ortodocsii pupa icoanele, fac idolatrie, se roaga Maicii Domnului si sfintilor( sa vezi ce is turbati pe chestia asta). E o adevarata propaganda. Tu nu ai fost in sanul lor. Tu nu stii dedesubturi. Eu zic sa ne vedem de treburile noastre, si daca vor ceva in comun, atunci sa facem cum a facut Mihai Viteazul, cand i-a pus pe papistasi sa demonstreze ca la ei este credinta adevarata. (Nu i-a urat, nu i-a batut, le-a dat sansa sa arate/demonstreze). Astfel si papistasii s-au incredintat unde sta Adevarul. Asta este unica noastra optiune. Daca protestantii vor cu adevarat pacea, sa ii ceara lui Dumnezeu sa le arate Adevarul. Sa vezi atunci ce pace o sa fie. Dupa ce se vor boteza la noi in Duh si Adevar, ne vom ruga impreuna.
Iubita Ala, Hristos a inviat !
Ceea ce i-am scris lui Legionar – din Sfantul Ioan gura de aur -am scris deopotriva si pentru tine , cum am promis.
Venind de acolo de unde zici ca nu trebuia sa spui de unde , te angajeaza mult mai mult fata de aceia pe care i-ai lasat ” acolo”. Tu ai aratat ca se poate si , desigur , ca sunt multi ca tine.
Bolile omenesti sunt atat de teribile , atat de cumplite , incat ele devin la un moment dat adevarate paralizii sufletesti . Cata mila trebuie sa avem de acesti oameni , care nici macar nu mai pot sa ne comunice in vreun fel trairile lor , cata rabdare , pana cand , cu ajutorul lui Dumnezeu incep sa miste vreun madular .
Doamne , ajuta -ne pe toti !
Parerea mea subiectiva, este ca mai bine sa te enervezi in Adevar, decat sa te rogi cu ereticii. Atat.
Simona e destul de obositor sa citesti comentarii asa de lungi. Pe de alta parte, cititorii acestui site, care probabil abia acum l-ai descoperit, au parerile deja formate, si tu nu o sa reusesti sa schimbi nimic in viziunea noastra. Daca in demersurile tale esti sincera, cred ca Dumnezeu te va lumina. Eu zic sa lasam pe Dumnezeu sa ne calauzeasca pe fiecare. Fiecare dintre noi avem duhovnici, avem o viata care ne determina sa credem asa cum credem, si incercarile tale sunt fara rod. Ne pierdem timpul si tu si noi.
Aparatorul ne informeaza despre unele aspecte, dar nu el este cel care ne calauzeste in drumul nostru spre mantuire.
Nu as fi vrut sa scriu asta aici. Sunt o fosta protestanta. Crede-ma nu exista adevar in bisericile protestante. Si nu poti sa spui ca exista o mica parte de adevar. Fiindca Adevarul nu este un enunt.
Pastorii protestanti au inceput sa isi bazeze predicele lor pe invataturile sfintilor parinti, fiindca ei si-au epuizat deja toate argumentele lor. Ei si-au epuizat „adevarul” lor.
Adevarul este Dumnezeu. El nu poate fi acolo o bucatica, aici alta. El este absolut. El nu poate da un ochi penticostalilor, o mana baptistilor. Este un organ intreg. Incerc sa te pun pe ganduri ca sa studiezi si argumentele noastre, doar in ideea ca o odata te va lumina Dumnezeu.
Si sa stii, ca a te ruga cu ereticii, este recunoasterea ca si ei detin Adevarul. Nu sunt citita ca si tine. Dar asta ti-o afirm cu toata taria.
Cine este Biserica? Noi oamenii. Nu Patrarhul este Biserica. El conduce, o poate reprezenta, dar nu este insasi Biserica. Fii atenta cu ce fel de notiuni polemizezi, fiindca daca vei face un pic de cercetari vei vedea din partea cui bate acest ecumenism si cine il promoveaza.
Trebuie sa iti spun ca primii in promovarea acestui ecumenism au fost protestantii, apoi ONG-urile(acele ONG care de cate ori au posibilitatea sa loveasca ortodoxia, lovesc) si abia la final s-a prins in hora Biserica Orotdoxa oficiala. De la cine a venit acest demers de „pace”, de la cei care detin o parte mica de „adevar” si de la acei care urasc de moarte ortodoxia? Ei vor pace? Ce fel de pace? O pace fatarnica. Eu nici nu vreau sa dezvolt mai departe.
„Spune Legionarul ca trebuie sa iubim pe vrajmasi doar daca acestia vin la adevar . Unde a gasit aceasta interpretare , sa-mi dea si mie numele Sfantului si citatul , sau versetul biblic.”
Simona, vezi aici, de la par. Ilie Cleopa
http://paginiortodoxe2.tripod.com/predici_cleopa_duminici/dumin19rusalii.html
extras:
Aici este vorba de eretici, care urăsc şi schimbă adevărul dogmelor dreptei credinţe şi calcă Legea cea dreaptă a lui Dumnezeu. Pe aceştia nu-i putem iubi la fel, după mărturia care zice: Pe călcătorii de Lege i-am urît (Psalm 118, 113). Dar va zice cineva: „Aceştia nu sînt oameni? Cum putem să-i urîm?” La această întrebare îţi răspunde dumnezeiescul părinte Efrem Sirul, zicînd: „Pe eretici, ca pe nişte hulitori şi vrăjmaşi ai lui Dumnezeu, Scriptura nu i-a numit oameni, ci cîini, lupi şi antihrişti”. Iar Domnul zice: Nu daţi cele sfinte cîinilor. Şi Sfîntul Ioan Evanghelistul zice: „Că mulţi antihrişti s-au făcut. Şi deci pe aceştia nu se cuvine a-i iubi în aceeaşi măsură, nici a locui împreună cu dînşii, nici a-i primi în casă, nici împreună a ne ruga, nici împreună a mînca, nici a-i saluta, ca nu cumva de învăţătura lor să ne împărătăşim” (Sfîntul Efrem Sirul, tomul III, Mînăstirea Neamţ, 1823, p. 156).
FINAL:
ajut si iubesc omul chiar de este de alta credinta(ex. Valeriu Gafenco ajuta pe un evreu), dar urasc pacatul si erezia si minciuna.
Exemplu in paralela: Ajut si iubesc un om homosexual, ma rog pentru ca sa-l lumineze Dumnezeu, dar urasc pacatul, urasc desfriul si sodomia.
Simona, dati sa nu fim fatarnici si sa avem curajul sa spunem lucrurilor pe nume. Alb e alb si negru e negru.
A se vedea si:
http://www.apologeticum.ro/2009/05/marturisirea-de-credinta-impotriva-ecumenismului/
Slavit sa fie Dumnezeu !
Legionar, e adevarat ce ai citat , dar eu il voi cita pe Sfantul Ioan Gura de Aur si tu vei putea sa compari ce au zis unii si ce a zis si celalalt , ba insusi Ap. Pavel si pe urma vom trage concluzia . Insa trebuie sa scot pasaje din text , caci e foarte mare . In ceea ce ziceti spuneti adevarul , dar pana la o „poarta ” , care daca va fi deschisa , acolo se vor vedea scrise alte cuvinte , in alt fel , avand cam aspectul diferentei dintre Vechiul si Noul Testament ,desi amandoua au fost adevarate.
Hristos a inviat.
In legatura cu predicile pr. Ilie Cleopa :
Legionar, multumesc cu bucurie pentru cuvintele pe care mi le trimiti . Va marturisesc tuturor ca mi-ati fost de mare ajutor ca sa-mi redescopar neputintele si invartosarea sufletului .
Nu a trecut mult timp de cand m-am impacat cu Parintele Ilie Cleopa , pe care -l apreciez enorm , dar de care m-am rupt , cu 15 ani in urma , cand am citit ca pe eretici ai numeste „caini”.
Am stat , asa , tare amarata si mi-am zis ca nu asta e ortodoxia . Si asta spun si acum , dar putin altfel.
Dupa un timp , am ajuns la Sihastria , pe la miezul noptii si ne-am indreptat catre cimitir , sa aprindem lumanari . Ploua atat de marunt si de subtire si de rar , incat abia daca simteai stropii fini si o pacla deasa creea o atmosfera de poveste mistica . Luna nu se vedea prin acea pacla , dar lumina ei tesea o feerie , incat , desi ne afundam in padure , vedeam totul in jurul nostru . Nu se misca nici o frunza si totul incremenise intr-o apasare umeda , dar calda , desi era noiembrie. Cand am intrat in cimitir , candelute prietenoase ne-au intampinat clipind din ochii , ici -colo , pe morminte . Ne-am indreptat direct catre mormantul pr. Ilie Cleopa , fara sa stim unde e .Si , dintr-o data , in acea nemiscare totala , apasatoare , toate coroanele copacilor care inconjurau de jur-imprejur mormantul pr. Ilie Cleopa , au vuit zgomotos intr-un
vartej de vant , timp de trei secunde , dupa care totul s-a intors la nemiscare. Am gandit in sinea mea ca asa ne-au urat bun-venit cuviosii care se odihneau acolo , parintele Cleopa . . . Inima mi s-a inmuiat putin , dar tot nu l-am iertat de tot pe parintele. Dupa ani si ani , nu mai demult de doua trei luni , am cunoscut pe pielea mea ce inseamna sa incerci sa intorci un ratacit , un eretic. Mi-am vazut neputinta , lipsa de iubire , de rabdare , de jertfa din partea mea. Norocul meu ca aceea a avut mai multa dragoste si rabdare cu mine ,stergand toate animozitatile dintre noi , macar in aparenta , nu stiu daca si in suflet . Am vazut ca nu eram pregatita de asa o mare fapta si , recunosc vina doar si numai asupra mea. Incerc , voi incerca din nou si din nou , cu mai multa dragoste si fara a mai deranja cu povete si dovezi scrise , etc .Inca o data am descoperit ca nu am dobandit inca nimic din atributele credintei , faptei , iubirii .Nu ma deosebesc cu nimic de cei din lume , si pe aceia si pe mine aceiasi iubire de sine , aroganta , pretentie fara noima ne stapanesc.
Doar un singur lucru a fost bun din asta : m-am impacat cu parintele Cleopa ! Avva, Parinte !
Acum am inteles, ca nu oricine se poate incumeta sa vindece pe un eretic . Caci calauza oarba pe orb conducand , amandoi cad in groapa . Mai bine stam cuminti .
L-am iertat pe parintele , ca nici nu as avea dreptul sa nu-l iert , dar cuvantul „caine ” , nu e pentru oameni . De aceea , eu voi cauta sa ma corijez , cu ajutorul Domnului si sa nu mai gresesc in iconomia iubirii cand ma voi mai intalni cu eretici. Si cu cat dor astept !
Hristos a inviat !
P.S. „Pe calcatorii de lege i-am urat ” nu se refera la om , ci la gandurile pacatoase ale omului , care ispitesc la pacat si cu care nu trebuie sa ne invoim. Tot ce citim in psalmi , trebuie sa citim ca si cand ne-ar fi fost adresate noua , cu referinta la noi si nu la alti oameni . Asa ne invata Sfintii Parinti. Daca vom face asa , imediat perspectiva se schimba . Intram pe fagasul cel bun.
O, stai putin , Ala , draga , ca nu am citit tot . Minuni au loc tot timpul , dar minunile care au avut loc la inceput si felul in care erau acele minuni , astazi nu mai sunt in acel fel , pentru ca acele minuni se faceau de Dumnezeu pentru a face invederata credinta si acest lucru nu l-am afirmat eu , ci Sfintii Parinti si Sfintii in Filocalie . Ar fi trebuit sa stii asta. Astazi crestinii nu mai au nevoie ca la inceput , de minuni , ca sa creada , ba din contra , unde se savarsesc mai multe minuni , astazi , in jurul anumitor oameni , care nu au smerenie , etc ., e cam batator la ochi . Dar sunt destui pe care nu-i intereseaza decat miracolele, mai putin pocainta si smerenia , si nu prea stiu ce este „inselarea”. Dar te rog sa-mi citezi unde am spus eu ca in ziua de azi nu mai au loc minuni? Daca vrei pot sa-ti povestesc o sumedenie de minuni , petrecute cu mine , in jurul meu ,etc .
In alta ordine de idei , daca vreau sa ma rog cu un eretic si acela vrea sa se roage cu mine , atat el cat si eu o facem din dragoste , in virtutea Aceluiasi Dumnezeu . Nu siu daca ai auzit de Pr. Dumitru Staniloae , cel mai mare teolog roman si unul dintre cei mai mari teologi ai lumii contemporane , care afirma in Dogmatica Ortodoxa, una dintre multele sale carti , ca toate aceste secte fac parte din Biserica , numai ca ele detin particele din adevar si particele de credinta .
Sfantul Nicolae l-a lovit pe Arie in cadrul unui sinod ecumenic si nu se putea ruga cu el , pentru ca erau in razboi dogmatic ,care trebuia finalizat , pentru deplinatatea Bisericii . Acum avem toate dogmele , ni le-am insusit , le stim , le pastram , nu le vindem , nu le mai schimbam.
Rugaciunea nu este obligatorie impreuna . Biserica Ortodoxa nu obliga pe nimeni sa vina la rugaciunea comuna , nici macar pe tine , dar toate aceste demersuri care se fac intre biserici , se fac cu un acord mutual , lipsit de animozitate si benevol.
Afirmati ca nu loviti in oameni , dar ii numiti diavoli , va avantati intr-un razboi nevazut la care nu aveti conducator , imi atribuiti credinte pe care nu le am , doar pentru faptul ca nu sunt de acord cu anumite opinii . Oare eu va numesc pe voi diavoli ? rataciti ? vrajmasi ? Sau pentru ca voi , fara sa va fac vreun rau , vreti sa-mi intoarceti spatele si sa va declarati interzisi pentru mine , ma fortati sa recunosc ca apar inerese meschine ? Gresiti rau de tot , pentru afirmatii mincinoase la adresa mea , si pentru banuieli si pentru inacceptarea dialogului . Adevarul nu se impune cu forta , ci se castiga cu credinta si nu usor . Ce ne-am fi facut daca la sinoadele ecumenice (!) sfintii nostri s-ar fi suparat ca nu li se da dreptate , oare am mai fi avut azi Biserica?
Deci :
1 – nu am afirmat ca nu se mai fac minuni azi .
2 – nu sunt catolica
3 – nicaieri nu se spune ca daca te rogi cu un eretic accepti adevarul lui de credinta , ci accepti pe Dumnezeul din el , caci in toti este chipul Sfintei Treimi si chipul lui Hristos.
Spune Legionarul ca trebuie sa iubim pe vrajmasi doar daca acestia vin la adevar . Unde a gasit aceasta interpretare , sa-mi dea si mie numele Sfantului si citatul , sau versetul biblic.
Iubirea de vrajmasi se refera la orice fel de vrajmasi care ne poate face un rau . Dar v-ati pus vreodata intrebarea de ce trebuie sa-i iubim ? Pentru ca fara ei credinta nu poate fi incercata , probata , numai in fata raului , invingand raul , aratam ca suntem ceea ce vrea sa arate numele .Iar raul se invinge cu bine, nu tot cu rau .Dar ideea cea mai inalta si mai adevarata aici , este ca, daca iubim pe vrajmasi devenim ca Dumnezeu , devenim dumnezei prin har , caci aceasta e cea mai inalta si mai grea virtute , este chemarea la indumnezeire , este samburele credintei noastre , care ne face diferiti de celelalte credinte si diavolul se sileste din rasputeri sa ne impiedica a atinge aceasta virtute si cauta sa ne dezbine si sa judecam si sa ne consideram superiori . Ori smerenia , fara de care nu ne putem mantui , tocmai aceasta inseamna , a te considera cel mai mare pacatos dintre toti oamenii .Iubirea de vrajmasi nu este un indemn , este o porunca.
Diferenta intre ortodoxie si celelalte credinte , consta in faptul ca la noi mantuirea se face prin durere , iar la alte credinte se ocoleste durerea.
Poate ma repet , caci am mai spus-o , au fost si sfinti care atat de mult iubeau , pana si pe diavoli iubeau !. Dar nu este obligatoriu pentru toti.
Cu ce nu cadem noi de acord , este cu ” fierberea ” dogmelor , in care prea multi se amesteca , fara sa le fiarba oala. Ba cu cipul , ba cu ecumenismul . Stiti ca acum laserul e perimat ? Acum se foloseste printerul 3D . Pana cand se vor pune pecetile , cine stie ce se va mai inventa ! Dar va rog sa ma lamuriti si pe mine , pana acum cu ce au fost insemnati toti cei ce s-au lepadat de la Hristos incoace , caci Apostolul a spus ca vremea lui antihrist era chiar ” atunci ” si nu eu am zis asta , ci este scris in Evanghelie ?
Si inca ceva , lamuriti-ma si pe mine , antihrist este satana , sau satana este antihrist , sau nici unul celalalt ? Si ce trebuie sa mai socotim la acel numar 666, care e numar de om si care e rezultatul ? il stie cineva , si ce reprezinta el ?
Va multumesc si iertati-ma , iertati-ma , stiu cat de mult va tulbur , de aceea imi cer iertare , insa trebuie sa stiti a raspunde , caci cel ce cunoaste cu adevarat un lucru , este absolut necesar a avea si puterea de a face inteleasa cunostinta sa.
Incercati sa deveniti oameni liberi prin onestitate , prin dialog concret si sincer, fara interpretari neobiective , fara etichetari subiective , fara insinuari injurioase , caci nu in asta consta adevarul. Biserica toata s-a impartit , vreti sa dezbatem dogmele , dar imi dati exemplu de preoti contemporani care nu se mai inteleg cu restul asupra dogmelor . Nu asa. Sa mergem la originea dogmelor si la Sfintii Parinti si la Sfinti , si daca vom gasi si asa si asa , inseamna ca este si asa si asa , dar sa vedem cum mai intai si mai mult si de ce si sa nu ne repezim cu concluziile . Si nu ocoliti intrebarile mele , pentru ca si acolo se afla adevarul.
Va multumesc carora ma suportati si celor ce nu ma suporta le multumesc si mai mult .
Hristos a inviat , iubitilor , Ala , Legionarul , Ioan , marele Pacatos !
Iertati-ma , nu am spus ca canoanele nu mai sunt actuale . Chiar de curand , anul trecut am pus la punct o astfel de problema , in legatura cu doua canoane , sau mai bine zis cu doua aspecte ale credintei , la care se raporteaza anumite canoane . Eu am spus – si acum vreau sa fac o mica completare – ca anumite aspecte ale vietii si ale timpului impun si altceva. Este normal si era normal ca la inceputurile crestinismului sa fie nevoie de canoane stricte , la obiect , fara intelesuri multiple si pentru a face pe tot omul sa inteleaga cat e de mare pericolul de a cadea in erezii si de a nu avea o credinta deslusita si corecta. De asemenea se impunea inca de la inceput a se pazi cu strasnicie Biserica de orice atacuri si de orice neintelegeri , ca pe un prunc nou nascut . Este drept ca la inceput crestinii se impartaseau des, mergeau mult la biserica , aveau multa evlavie , dar nici atunci nu lipseau fatarnicia, grosolania ,etc.Si nu a fost usor si nici nu s-a facut repede statornicirea dogmelor de credinta , ele nu au fost dintru inceput asa cum le avem acum , s-au schimbat in cele 8 secole de inceput , pana s-a ajuns la o forma unanim acceptata .Sunt dogme care nu se pot schimba , dar sunt canoane care de-a lungul timpului au fost schimbate , ca de exemplu canonul prin care femeia adultera la inceput trebuia sa iasa la ectenia „cei chemati ” . . . Dupa o vreme nu a mai fost chemata sa iasa , permitandu-i-se sa ramana in biserica , fara a se impartasi , insa.Mai sunt si alte canoane care de as. s-au refacut ulterior , ca de exmplu pedepsirea cu moartea , tot la inceputurile crestinismului.
Erau alte timpuri . Poate ca atunci , in prigoane era mai greu , poate ca acum in pseudocredinta e si mai greu si in secularizare , in pornografie si in homosexualitate. Eu cred , totusi ca acum e mai greu , pentru ca s-a spus : ” Cei din urma vor fi cei dantai „.Insa oricum ar fi , Dumnezeu da totdeauna fiecarui om cat poate sa rabde , iar cine nu rabda , e fatarnic , caci Dumnezeu nu este nedrept.
Apostolul Pavel ne-a povatuit sa nu ne amestecam cu pacatosii , dar a spus nu in sensul sa iesim din lume pentru a nu ne amesteca cu ei , ci sa nu facem faptele lor , sa nu ne inhaitam cu ei in faradelegi .Insa , daca Biserica considera ca trebuie sa faca un demers pentru a ne apropia de ceilalti oameni , care si ei tot in aceasta lume traiesc , care e darul lui Dumnezeu pentru om , atunci noi nu ne putem opune . Sa mai stiti , dragii mei ca multe canoane , in ziua de azi , sunt incalcate in litera lor ( sau aplicate diferentiat , mai exact , in functie de caz) , deoarece tot sfintii au spus ca mai depinde si de imprejurari si situatii atunci cand se aplica vreun canon , sau nu se aplica . De exemplu pentru avort , unii au dat 15 ani , altii 20 , altii 7 , iar Sfantul Vasile cel Mare , la al doilea avort da pana la moarte . Ati auzit pe cineva sa se supere foc ca nu se aplica aceste canoane ad literam in ziua de azi ? Asta e un mic exemplu. Dar edificator . Daca vreti , va scriu un volum pe aceasta tema.
Tot la acest aspect , zilele acestea am vazut un reportaj in care un preot ortodox , de la Patriarhia Bucurestilor, a vorbit despre ce intentioneaza Biserica Ortodoxa avand in vedere ecumenismul . A explicat ca nu este de vorba nici de compromisuri , nici de negocieri , de care am auzit vorbindu-se chiar in cadrul aceluiasi reportaj , caci erau filmati mai multi , vorbind separat , in diferite locatii , dar pe aceiasi tema. Eu tind sa cred ca Biserica nu face una si spune alta , pentru ca am experienta minciunilor si a denigrarilor care se fac de multi ani incoace . Si daca aceasta ar fi cea mai mare buba , sa zicem ca ar fi adevarata , dar eu vad multe alte rele , de care nici macar nu viseaza nimeni,sau inca nu sunt puse in vizor , deoarece prea putini ar lua seama la ele . Aceasta este secularizarea, intrarea suflului lumesc in biserica . Unii impartasesc cu liguritele mirenilor aduse de acasa , altii pun pe jos in biserica covoare cu semnul crucii pe ele, la botezuri lumanarile sunt pline de zorzoane , pana si cristelnita cea sfintita este badijonata cu flori , incat nu mi are nimeni in vedere Taina care se savarseste , ci estetica florilor si a voalurilor . Apoi observ cu amaraciune ca mai nimeni , ci foarte putini mai citesc din Sfinti , acum tuturor le plac scrierile unora si altora , care au mai mult sau mai putin Duh Sfant , dar cel care nu-L are nu poate sa faca deosebirea si citeste ce-i place lui mai mult si-l satisface in iubirea de sine . Poate ca dintotdeauna au circulat carti apocrife , cum ar fi si Urmarea lui Hristos , scrisa de Thomas da Kempis ( in urma cu vreo 2 secole ) si care este scrisa din inselare , avand un duh otravitor in ea , un duh care conduce la iubirea de sine , la obraznicie , la abandonarea pocaintei , a caintei , scrisa intr-un duh catolicesc si mai rau . Au fost multi pe care oamenii ii numeau sfinti inca din viata , pentru ca faceau minuni , dar ei erau inselati ,purtati de duhuri necurate . Despre acestea ne avertizeaza Sfantul Ignatie Briancianinov , in cartea Despre inselare , precum si Sfantul Nicodim Aghioritul si Sfantul Teofan Zavoratul , Pr. Ilie Cleopa s.a.
Cartea Urmarea lui Hristos este foarte iubita de multi credinciosi , pentru ca este pe placul lor si daca incerci sa le explici ceva , nu te inteleg si merg tot pe a lor , caci toata cartea este o convorbire cu Dumnezeu , repetndu-se foarte des numele Domnului si atunci ei nu-si explica ce poate fi rau in asta . Ce rau ? Moartea . Moartea sufletului .Cine nu realizeaza cu propria simtire ce rau se ascunde in acea carte , nu poti sa-i explici ca sa inteleaga . Aici e vorba de orbirea sufleteasca , care este la fel de rea ca si erezia. Sunt multe carti de genul asta care se vand azi in pangare , dar nu vreau sa dau nume , pentru a nu sminti , caci multi dintre autori sunt in viata , sau au murit nu de mult. Acum 15 ani m-am dus la parintele Argatu si l-am intrebat ce-i cu aceste carti , caci reprezinta un pericol , se ratacesc oamenii , se smintesc ! Dar el mi-a raspuns , calm , ca cei ce au credinta ( adevarata) nu se ratacesc . Ei sunt scrisi in cartea vietii si nici unul dintre ei nu va pieri.
Iubitilor , cei care se ratacesc o fac cu voia lor , din dorinta inimii lor . Dar printe cei care ni se par ca ratacesc se mai afla -din fericire – si oameni care au nevoie de ajutor , pentru ca ei vor sa vina la adevar . Iar noi nu trebuie sa oprim calea nimanui. De aceea astazi intra in biserica multi doar ca sa caste gura , fara pregatire , unii din nevoi materiale , altii pentru ca sunt trimisi de Duhul Sfant si aceia vor ramane . De aceea , in ziua de azi nu poti trata pe toti la fel in biserica .Unul vine in pantaloni scurti , alta fara basma pe cap si fardata ,etc .Dar nu poti opri pe nimeni , caci unii avanseaza mai usor , altii dintr-o data , altii mai greu , altii niciodata. Eu am vazut cum o fata a venit in biserica prima oara , ca o boschetara , dormea langa racla Sfantului Calinic si a venit un calugar si mai ca nu a lovit-o cu piciorul si a zis : „s-o scoateti afara ” , dar nimeni nu s-a atins de ea . Dupa ceva timp am reantalnit-o la Manastirea Antim din Bucuresti , era deja o credincioasa imbunatatita , nu o mai recunosteai , facea curatenie prin biserica. Ce stim noi , ca Duhul Sfant sufla incotro voieste !
Stiu ca se fac multe nereguli in biserica , preotii nu mai au dragoste , credinciosii nu mai au . . . credinta , dar mergem inainte cu ce avem . Si pazim ce a ramas . Pe mine nu ma intereseaza daca vrea sa vina la noi la biserica un budist si sta langa mine la Sfanta Liturghie , daca el vrea . Ba ma rog din tot sufletul pentru el . Daca va voi , va mai veni , daca nu , treaba lui.
Tot parintele Argatu ne povatuia , cand ii spuneam ca avem musafiri nepoftiti , care ne ocupa timpul fara rost , sa-i invitam la rugaciune , sa le spunem ca a venit timpul de rugaciune si sa vina si el sa ne rugam . Si acela , daca-i trimis de diavol, va pleca val-vartej , iar daca e de la Dumnezeu , va ramane la rugaciune.
Asa si cu ecumenistii astia . Eu vad in asta o incercare a credintei , a tariei credintei noastre , o provocare , o calire . Care e tare , va ramane , care nu , se va spala . Pentru mine nu reprezinta un pericol. Pericole sunt clipele in care nu ma rog , in care nu iubesc , in care urasc , in care zac , in care ma enervez, in care nu ma pocaiesc . Dar, daca ajung sa ma rog impreuna cu altul , pentru mine e un castig inimaginabil si stiti de ce? Pentru ca eu nici cu sora mea de un botez si de un sange nu am reusit sa ma rog impreuna, nici cu cei din casa mea si daca as gasi un pagan si ar zice : Ma rog cu tine lui Dumnezeu , sa vedem ce se intampla ” , eu ii zic : ” Binecuvantatule , Dumnezeu sa te mantuiasca, frate drag , hai sa ne rugam „.
Hristos a inviat , Ala!
Simona, o luptatoare pentru drepturile minoritatilor sexuale, mi-a raspuns ca Biblia nu mai este actuala si ea trebuie reinterpretata. Ma mira sa vad atata ravna la dumneata, si sa spui ca canoanele sf. PArinti nu mai sunt actuale.
O picatura de arsenic, otraveste tot laptele.
Nimeni dintre noi nu a afirmat ca trebuie sa uram pe eretici, ci ne expunem cu privire la falsa rugaciune in comun. Pai sf. Nicolae ce a facut? L-a trasnit pe Arie cu un dos de palma ca sa nu mai debiteze prostii, nu s-a rugat cu el din iubire. Si nu putem sa spunem ca Sf. Nicolae nu avea destula dragoste.
Una este sa ai rabdare cu un eretic sa ii explici cum sta treaba sau sa il ajuti cumva, si alta este sa accepti sa te rogi cu el. Fiindca a accepta sa te rogi cu el, inseamna ca acccepti ca el detine adevarul.
La fel este foarte riscant sa spui ca astazi nu se mai fac minuni (e o idee protestanta de altfel). A nu crede ca Dumnezeu astazi mai face minuni, pentru mine e un semn mare de intrebare.
Eu personal cred, ca esti un intrus, si cel mai probabil nimeni nu ar trebui sa iti mai raspunda. Nu m-ar mira ca esti folosita pentru a vedea starea de spirit pe acest site.
Iubite Ioane , ma bucur ca am starnit atatea cuvinte impotriva , ca sa va pot raspune cu dragoste , dupa intelegerea mea , pe care am potrivit-o ani la rand cu intelegerea Sfintilor Parinti , la a caror scoala , m-am socotit si eu o ucenica ( nu prea vrednica , in realitate ) .
Cand acele canoane ecumenice si apostolice au fost intocmite si hotarate , oare ne-a intrebat cineva ceva ? Sau ne-a cerut parerea , sau a contat ce credea restul lumii ? Sau credeti ca sfintele canoane au pus capat contrazicerilor , sau ratacirilor , sau neintelegirilor? Nicidecum ! De ce nu lasam sinoadele ecumenice din aceste vremuri sa hotarasca in liniste si respect cele ce cred ca se cuvin sa hotarasca pentru aceste vremuri ? Ma doare sufletul cand citesc cuvinte de genul : ” toata lumea stie ca biserica este corupta , masoni , afaceri , patriarhul nu stiu ce face „… Cine e mason , fratilor , spuneti-mi si mie cum se numeste , ca eu nu-l cunosc si nici nu am auzit numele lui . Daca stie cineva concret , sa spuna , daca nu , sa taca , pentru ca se face purtator de barfe . Nu va dati seama cu ce pacate va incarcati purtand de colo-colo cuvinte pentru care va trebui sa dati socoteala . Eu nu cred pana nu vad cu ochii mei si chiar daca as vedea , as tacea , pentru ca este mare pacat sa judeci un preot , dar mi’te un patriarh . Sa-l judece Dumnezeu si pe el si pe ceilalti , ca pe noi toti . Oare noi am ispravit cu pacatul , de aratam catre altul ? de-asta nu putem noi sa fim curati si crestini adevarati , ca nu ne lasa Preafericitul ?
Este foarte adevarat ca intre intuneric si lumina nu este nici o partasie , dar nu se refera la ce ganditi domniile voastre , sau nu numai , ci se refera la un lucru mult mai profund si anume ca intre intunericul pacatelor noastre si lumina lumii care este Hristos , nu este nici o partasie.
Au fost vremuri , de inceput , in care a fost nevoie de minuni pentru a se face invederita credinta . Acum acele vremuri nu mai sunt , asa cum au apus si vechiul testament . Dimineata nu este tot una cu apusul . La venirea lui Iisus pe pamant , eram in zorii crestinismului , iar acum suntem la apus . Nu-i totuna . Sau credeti ca insasi credinta s-a stabilizat in cativa ani de zile ? In opt secole s-au hotarat canoane , dar acele canoane nu ne absolva pe noi , ca si crestini sa fim cu totii frati intre noi , caci in orice om este chipul Sfintei Treimi , in orice om este chipul lui Hristos. Ba , daca vret sa credeti , chiar au fost sfinti care iubeau pana si pe diavol . Oare nu Insusi Dumnezeu ne porunceste sa iubim pe vrajmasii nostri ? Care vrajmasi ?
Toate cuvintele Sfintelor Scripturi au o talcuire mai adanca decat se poate crede la prima vedere. De exemplu , sa luam cuvintele : ” Pe cei ce Te urasc pe Tine , Doamne , i-am urat si asupra vrajmasilor Tai m-am mahnit . Cu ura desavarsita i-am urat pe ei si mi s-au facut dusmani „.
Vi se pare ca este vorba despre niste oameni , la prima vedere , dar nu este asa , pentru ca atunci Il facem pe Dumnezeu mincinos , caci El ne porunceste : „Iubiti pe vrajmasii vostri „! Ori ii uram , ori ii iubim ? Ce facem ?
„Cei ce te urasc pe Tine , Doamne ” , sunt pacatele omului , care la inceput sunt ca niste prieteni , care , daca le uram si nu le mai suferim si nu le mai facem , ajungem sa nu le mai privim ca pe niste prieteni , ci ca pe niste dusmani , caci cu adevarat pacatele sunt dusmanii omului si uratori de Dumnezeu , caci ” cine nu e cu Mine , este impotriva Mea si cine nu aduna cu Mine , risipeste „. Sa luam un alt exemplu :”In dimineti voi judeca pe toti pacatosii pamantului , ca sa nimicesc din cetatea Domnului pe toti cei care lucreaza faradelegea”. Despre ce este vorba aici ? Care pacatosi , care cetate ? Este vorba de inceputul gandurilor ( dimineti ), pe care trebuie sa le judecam cu discernamant , cu trezvie , ca sa nu primim nici un gand care nu este o rugaciune catre Dumnezeu . Caci asa ne invata Sfintii Parinti , sa nu primim nici un fel de gand , pantru a nu primi si ganduri pacatoase si sa incepem a vorbi cu ele si sa ne indepartam cu gandul de Dumnezeu . Caci orice clipa in care gandul nostru nu este o ruga spre Dumnezeu , este un pacat . Nu asa ne invata Sfantul Apostol Pavel ? In orice clipa a vietii sa ne rugam ? Ori treji , ori dormind? Deci , daca nu nimicim pe vrajmasii nostri – gandurile -de indata ce se ivesc in mintea noastra , atunci ele vor incepe sa lucreze faradelegea . Iar ” pamant ” este cuvantul care se refera la om , care e din pamant si lucreaza cele pamantesti , lumesti.
Noi , ca si crestini , suntem chemati la o lucrare duhovniceasca catre interior , caci Imparatia , asa cum ne arata Iisus , se afla inlauntrul nostru si nu in afara .Si toata lupta noastra nu este cu semenii , ci cu stapaniile , adica diavolii, si mai concret cu ispitele . Cele mai de jos si mai usoare sunt ispitele trupesti , grosiere , apoi cele sufletesti , dupa ce le-am invins pe cele trupesti . Iar cele mai rele ispite sunt cele „subtiri” , care nu se vad de ochii murdari si bolnavi . De aici vin neintelegerile , prin care unii pot privi doar la suprafata , iar cei ce au ochii sanatosi , vad si in profunzime. Cam acolo trebuie sa ne indreptam privirea duhovniceasca , caci daca intre noi sunt certuri si neintelegeri , inseamna ca suntem inca trupesti , dupa cum ne mustra Apostolul Pavel.
Nu numai ereticii schimba intelesul dogmelor si calca legea , ci orice om care face faradelege . De aceea anumite pacate ne fac mai rai decat paganii si nu euam zis asta.
Credeti ca Dumnezeu nu primeste rugaciunile paganilor ?Dar fameia canaaneanca ce a fost daca nu pagana si cat de mult a fost laudata ? Si altii , etc.
Stiti , probabil , ca acum treizeci de ani , la Ierusalim nu s-a coborat Sfanta Lumina , pentru ca nu au fost lasati arabii sa intre in biserica ? Iar raul Iordan , la Boboteaza , acum sapte ani nu s-a mai intors inapoi , pentru ca nu au fost lasati pelerinii sa coboare la rau ? Sunteti impotriva ecumenismului , dar Lumina Sfanta coboara la Ierusalim in biserica plina cu toate neamurile. Nu vreti sa-L certam pe Dumnezeu sa-i dea afara?
Nu credeti ca Iisus se mahneste cand vede lupte intre noi? Vai , cum mai plange si cum se rastigneste din nou , pentru toti . Cu cat dor doreste ca ” Asa sa lumineze lumina noastra ca sa vada neamurile si sa se intoarca si sa dea slava lui Dumnezeu „.
Dar noi uram chipul Sfintei Treimi din semenii nostri , si-i numim diavoli .
Va iubesc , fratii mei , indiferent ce ganditi despre orice , inclusiv despre mine . Simt o bucurie pentru voi , pentru ca va simt sufletele atat de calde , atat de dornice de adevar , de lumina , de iubire .
Draga mare Pacatos , nu am nici un idol catolicesc , urasc orice credinta gresita si nu sufar nici macar sa aud ceva din ele , atat de mult ma face sa sufar neadavarul , dar ma silesc sa iubesc pe toti oamenii la fel si aste il rog zi si noapte pe Dumnezeu sa-mi dea harul iubirii de vrajmasi , sa-mi dea harul lui Valeriu Gafencu , care acolo, in inchisoare L-a intalnit pe Hristos si care nu a avut nici un cuvat urat la adresa acelor tortionari , din cauza carora a si murit . Sau Corneliu Codreanu , care a scris un jurnal atat de frumos , ca un cantec , in care era nu atat jale , cat bucurie . Acolo, in inchisoare el si-a inchinat sufletul sau lui Hristos , pentru ca si-a dat seama ca tot ce se intampla cuiva este cu voia Lui si El nu poate sa faca decat minuni.
Iar noi, in mancare si bautura , in asternuturi curate , sanatosi , ne inveninem unul impotriva celuilalt . Primul rau ni-l facem noua , apoi si celorlalti si intregii lumi .
Sa judecam pe pacatosii pamantului in ficare dimineata , ca sa nimicim faradelegea din cetatea Domnului.
Hristos a inviat !
Simona, tu vorbesti de iubirea de vrajmasi, noi in comentarii am facut accent mai mult pe osindirea ereziilor. Aceste doua lucruri nu se contrazic, ba chiar se completeaza reciproc! Urim pacatul si nu omul, iubim faptura lui Dumnezeu si nu ratacirile acestuia.
Adevarat a Inviat!
Toţi Creştinii aţi zis-o bine, însă se pare că sora Simona are ca idol vre-un popă ecumenist catolicizat care i-a vorbit de toleranţa „dumnezeiască” asupra la ce trebuie de lucrat în planul duhovnicesc.
cineva are ochi, cineva nu are.
la Judecată nu va putea nimeni să zică că nu a ştiut Adevărul.
Parintele Arsenie Boca …ECUMENISMUL ESTE EREZIA TUTUROR EREZIILOR!…
s-a dezis de cartea asta la sfarsitul „Cararii…”…. Avea doar ceva doar cu Papa perrsonal, si protestantii (nu toti)
In adresa – LEGIONAR – E bine spus acest lucru si sunt absolut deacord cu asa o opinie dreapta. E bine cind in aceasta mare problema si grea pentru ortodoxie nu se tace dar se spune in fata unde e adevar si unde e mincina imbracta in viclesug si ascuns dupa un adevar si dreptate. Chiar daca voi ve-ti tacea pietrele vor vorbi. Asa ca aceasta mare cadere nu va putea sta ascunsa in spatele adevarului asemenea lupului in piele de oaie.
Dumneavoastra vreti sa induceti o ruptura in Biserica Ortodoxa . Ori nu intelegeti demersurile Bisericii in realizarea ecumenismului , ori sunteti de-a dreptul rauvoitori . Tot ce spuneti impotriva ecumenismului este pur si simplu un sofism , cu afirmatii generale , instigatoare , fara sa dati exemplificari concrete. Sunteti asemenea celor din mai vechiul , sau mai noul „regim” , folosind un limbaj , care la dumneavoastra nu mai este de lemn , dar spune , cu toate acestea , doar „vorbe” . Cei care nu sunt sporiti in credinta , sau nu sunt imbunatatiti, ci au o credinta de suprafata , sau chiar inselatoare , cu greu vor putea avea o vedere justa a acestor lucruri , intrucat se vor opri doar la suprafata unor invelisuri scortoase , care nu reprezinta in realitate inima de carne a credintei noastre.Ori , asa cum frumos a spus candva Pr. Arsenie Papacoic : ” tipic – tipic si la inima nimic „.
Doar un lucru mai adaug , desi s-ar putea spune pe aceasta tema atatea , incat nu ne-ar ajunge timpul unei saptamani , insa eu doar atat vreau sa mai intreb : Cum puneti dumneavoastra in practica , in biserica si viata particulara , iubirea de vrajmasi ? Ce intelegeti prin asta si in ce stadiu sunteti in savarsirea acestei virtuti ? Ii rog pe toti acei vorbitori care apar in inregistrarea de la emisiunea ” Semne ” , sa sustina cu argumente concrete , cu descrierea unor fapte , de-a lungul vietii lor , in care au pus in practica si au dat dovada ca au ca virtute iubirea de vrajmasi . Va multumesc.
fiind un simplu si persoana neinsemnata o sa raspund la aceste adresari simplu, clar si fara multe vorba aruncata ca ereticii. Oare in privinta aceasta nu a spus Sf. Ap. Iacov – Cel ce se arată că este prieten al lor, vrăjmaș al lui Dumnezeu este. Ce paartinire poate fi intre lumina si intuneric sau intreminciuna si adevar.nu poate fi ceva la mijloc intre aceste cum ju poate fi slujirea comuna intre dreapta credinta si sticaciuni. Oare nu sa stabilit in canoanele urmatore aceste lucruri – Canonul 10 a Sf. Apostoli – Dacă cineva s-ar ruga, chiar și în casă cu cel afurisit (scos din comuniune) acela să se afuriseasca.
Canonul 45 a Sf. Apostoli – Episcopul, presviterul sau diaconul, dacă nu-mai s-ar ruga împreună cu ereticii, să se afurisească, iar dacă li-ar permite acestora să săvîrșescă ceva ca și clericii (să săvîrșească cele sfinte) să se caterisească.
Canonul 46 a Sf. Apostoli – Episcopul sau presviterul care primesc botezul sau jertfa ereticilor, poruncim să se cateriseasca. Caci ce întelegere poate sa fie între Hristos si Veliar? Sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul?
Canonul 64 a Sf. Apostoli – Dacă vriun cleric sau laic intră în sinagoga ereticilor să se roage, să se caterisească și să se afurisească.
Canonul 6 al Sinodului 5 local de la Laodiceea (343 d.h) – Nu este îngăduit ereticilor a intra în casa lui Dumnezeu dacă stăruie în eres.
Canonul 32 al Sinodului 5 local de la Laodiceea (343 d.h) – Nu se cuvine a primi binecuvîntările ereticilor, care sunt mai mult absurdităti decît binecuvîntări.
Atnucea de ce cei de acum vreau sa arata asa zisa iubire de vrajmasi prin asa mod.oare sunt mai binecunoscatori si cugetatori decit Sf. Parinti de la sfintele sinoade sau chiar si mai destepti decit Sf. Apostoli. In vechiu testament in toate locurile unde incerca sa se faca partinire cu necredinciosii mereu venea in umra si minia Domnului. Dativa seama cine strica in momentul de astzi credinta. Nu e corect si nu poate fi o partinire de asluji impreuna cu ereticii si cei ce sunt contrar si se lupta contra ortodoxiei.
Asadar, Sfinta Evanghelie ne porunceste sa iubim pe vrajmasii nostri, caci aceasta porunca isi are temelia in dragostea de Dumnezeu si de aproapele. Aproapele nostru este orice om din lume, (Luca 10, 36-37), si nu avem dreptul sa urim pe nimeni, caci toti sint ziditi de Dumnezeu si poarta aceeasi fire ca si noi. Dar poate va zice cineva ca Sfinta Scriptura arata totusi ca putem uri pe unii oameni, cum spune psalmistul: Pe cei ce Te urasc pe Tine, Doamne, i-am urit, si asupra vrajmasilor Tai m-am mihnit. Cu ura desavirsita i-am urit pe ei si mi s-au facut dusmani (Psalm 138, 21-22).
Aici este vorba de eretici, care urasc si schimba adevarul dogmelor dreptei credinte si calca Legea cea dreapta a lui Dumnezeu. Pe acestia nu-i putem iubi la fel, dupa marturia care zice: Pe calcatorii de Lege i-am urit (Psalm 118, 113). Dar va zice cineva: „Acestia nu sint oameni? Cum putem sa-i urim?” La aceasta intrebare iti raspunde dumnezeiescul parinte Efrem Sirul, zicind: „Pe eretici, ca pe niste hulitori si vrajmasi ai lui Dumnezeu, Scriptura nu i-a numit oameni, ci ciini, lupi si antihristi”. Iar Domnul zice: Nu dati cele sfinte ciinilor. Si Sfintul Ioan Evanghelistul zice: „Ca multi antihristi s-au facut. Si deci pe acestia nu se cuvine a-i iubi in aceeasi masura, nici a locui impreuna cu dinsii, nici a-i primi in casa, nici impreuna a ne ruga, nici impreuna a minca, nici a-i saluta, ca nu cumva de invatatura lor sa ne imparatasim” (Sfintul Efrem Sirul, tomul III, Minastirea Neamt, 1823, p. 156).
Dar poate intreba cineva: Ce fel de pacat fac ereticii de nu-i putem iubi la fel? Vom raspunde ca ei fac cel mai greu pacat care nu are iertare nici in veacul de acum, nici in cel viitor. Adica hulesc pe Dumnezeu si se ridica impotriva Duhului Sfint, a Maicii Domnului, a Sfintei Cruci si a icoanelor, impotriva Bisericii, a preotiei, a Sfintelor Taine si rastalmacesc Sfinta Scriptura. Prin acest greu pacat, ereticii si sectantii sint vrajmasi ai lui Dumnezeu la adevar. Tocmai de aceea Sfinta Evanghelie ne indeamna a-i iubi pe vrajmasi si a le face bine, atunci cind ei nu sint vrajmasi ai lui Dumnezeu si voiesc a veni la adevar.
Simona. Inainte de toate, cel mai mare vrajmas este dracul. Cum presupui tu sa il iubim pe el? Desi, el foarte bine stie care este dreapta credinta, si crede in Dumnezeu. Si, totusi este vrajmasul direct al lui Dumnezeu.
Ce trebuia sa faca Stefan cel Mare, sa-i netezeasca pe cap pe turci si sa le dea fetele noastre in harem? Lupta cu vrajmasul este dura.
Simona, sa inteleg ca iti place acest tip de credinta? http://www.youtube.com/watch?v=nezpNOBDOwM
http://www.youtube.com/watch?v=V-XT63itQBg
http://www.youtube.com/watch?v=BCohlCPSLlo
Dragostea de vrajmas merge tocmai pana acolo ca vrei sa il intorci la credinta cea adevarata. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa fac o rugaciune in comun, acceptand astfel ca „adevarul” lui este ADEVAR.