Există o părere greșită, din păcate mult prea răspândită astăzi, cum că ne este de ajuns o Ortodoxie mărginită la clădirea bisericii și la activități formal „ortodoxe”, cum ar fi să ne rugăm în anumite momente sau să facem semnul crucii; în toate celelalte privințe, zice această părere, putem fi ca toți ceilalți, luând parte fără probleme la viața și cultura vremurilor noastre, atât timp cât nu păcătuim.
Oricine a ajuns să cunoască cât de adâncă este Ortodoxia și cât de deplină trebuie să fie dăruirea ce i se cere unui creștin ortodox serios, precum și cerințele totalitare ale lumii contemporane, va vedea cu ușurință cât de greșită este părerea de mai sus. Ori ești ortodox tot timpul, în fiecare zi, în fiecare împrejurare a vieții, ori nu ești deloc ortodox adevărat. Ortodoxia noastră nu se arată doar în vederile religioase ferme pe care le avem, ci în tot ce facem și spunem. Mulți dintre noi nu prea ne dăm defel seama de răspunderea creștină, religioasă, pe care o avem pentru latura aparent seculară a vieții. Cel ce are o adevărată viziune ortodoxă asupra lumii trăiește dreptslăvitor fiecare aspect al vieții.
Se ridică, așadar, următoarea întrebare: cum putem cultiva și susține această viziune ortodoxă asupra lumii în viața noastră de zi cu zi?
Cea dintâi și cea mai vădită cale este de a fi în legătură neîncetată cu izvoarele de hrană creștină, cu tot ceea ce ne dă Biserica spre luminare și mântuire: slujbele Bisericii și Sfintele Taine, Sfânta Scriptură, Viețile Sfinților, scrierile Sfinților Părinți. Trebuie citite, bineînțeles, cărțile potrivite cu măsura de înțelegere a fiecăruia, iar învățăturile Bisericii trebuie puse în făptuire după împrejurările vieții fiecăruia; abia atunci acestea pot fi rodnice la călăuzirea și schimbarea noastră în chip creștinesc.
Adesea, însă, aceste izvoare de căpătâi ale creștinismului nu dau roadă în întregime, ba uneori nu dau nicio roadă – fiindcă nu avem o dreaptă atitudine creștină în privința lor și a vieții creștine pe care ar trebui s-o insufle. […]
Hrana duhovnicească creștină, prin natura sa, este ceva viu și ziditor; dacă atitudinea noastră în ce o privește este doar una academică și cărturărească, nu vom izbuti să ne folosim cu adevărat de ea. Așadar, dacă citim cărți ortodoxe sau suntem interesați de Ortodoxie doar pentru a ști sau pentru a ne etala cunoașterea în fața altora, n-am înțeles nimic; dacă învățăm poruncile lui Dumnezeu și rânduielile Bisericii Sale doar pentru a fi „corecți” și pentru a judeca „incorectitudinea” celorlalți, n-am înțeles nimic. Toate aceste lucruri nu trebuie să ne influențeze doar gândirea, ci și să ne înrâurească viața și să o schimbe. În orice perioadă de criză a lucrărilor omenești – așa cum sunt vremurile ce se aștern înaintea noastră, aici, în lumea liberă – cei ce se vor încrede în cunoașterea exterioară, în legi, în canoane și-n „corectitudine” nu vor putea rezista. Puternici vor fi cei cărora educația ortodoxă le-a dat să simtă ce este cu adevărat creștin, cei a căror Ortodoxie este în inimă și poate atinge inimile celorlalți.
Nu-i nimic mai trist decât să vezi cum cineva care a crescut în sânul Ortodoxiei, care are o oarecare cunoaștere a catehismului, care a citit din Viețile Sfinților, care are o idee generală despre ce înseamnă Ortodoxia, care înțelege cât de cât slujbele, este totuși neputincios să priceapă ce se întâmplă în jurul lui. […]
Așadar, atitudinea noastră, începând chiar de acum, trebuie să fie una cu picioarele pe pământ și firească. Trebuie, adică, să se aplice la împrejurările reale ale vieții, iar nu să fie rodul închipuirii, al escapismului și al refuzului de a da piept cu realitățile adesea neplăcute ale lumii care ne înconjoară. O Ortodoxie prea exaltată și prea cu capul în nori își are locul într-o seră și e neputincioasă să ne ajute în viața de zi cu zi, cu atât mai puțin să îi mântuiască pe cei din jur. Lumea noastră e nemiloasă și rănește sufletul cu asprimea sa; trebuie să răspundem, mai întâi de toate, cu înțelegere și dragoste creștină, cu picioarele pe pământ, lăsând isihasmul și formele sporite de rugăciune pentru cei ce sunt în stare să le primească.
Și, iarăși, atitudinea noastră nu trebuie să fie centrată pe sine, ci să se îndrepte spre cei ce Îl caută pe Dumnezeu și doresc să ducă o viață dreaptă. Astăzi, oriunde există o comunitate ortodoxă ceva mai mare, apare ispita de a face din ea o societate de mulțumire a sinelui și de încântare cu faptele bune și realizările noastre ortodoxe: cu frumusețea bisericilor și a podoabelor din ele, cu fastul slujbelor, ba chiar și cu neprihănirea credinței noastre. Însă adevărata viață creștină, încă din vremea apostolilor, a fost întotdeauna nedespărțită de împărtășirea ei cu ceilalți. O Ortodoxie care e trăită așa îi luminează și pe ceilalți – nu e nevoie să fie deschis un „departament misionar” anume; focul adevăratului creștinism se împărtășește singur, fără să îi trebuiască așa ceva. Dacă Ortodoxia noastră rămâne ceva pe care-l păstrăm pentru sine, și ne mai și lăudăm cu asta, atunci suntem ca niște morți care-i îngroapă pe morți – și aceasta e tocmai situația în care se află multe din parohiile ortodoxe de astăzi, chiar și cele care numără în rândul lor mulți tineri, dacă nu se vor adânci în credința lor. Nu ajunge să spui că tinerii vin la biserică. Trebuie să ne întrebăm ce primesc ei în biserică, ce iau cu ei din biserică; dacă nu fac din Ortodoxie o parte de nedespărțit a vieții lor, atunci nu e deloc de ajuns să spui că vin la biserică. […]
Nimeni nu tăgăduiește că astăzi Biserica e înconjurată de vrăjmași sau că sunt unii care ar face orice pentru a profita de încrederea noastră. Dar așa au stat lucrurile încă din vremea apostolilor, iar viața creștină a fost mereu un risc din punctul de vedere al trăirii. Însă, chiar dacă uneori se profită de noi și trebuie să fim prevăzători în această privință, să nu renunțăm a avea o atitudine fundamental iubitoare și încrezătoare, fără de care vom pierde însăși esența vieții creștine. Lumea, care nu-L are pe Hristos, trebuie să fie neîncrezătoare și rece, dar creștinii, dimpotrivă, trebuie să aibă dragoste și deschidere, căci altfel vom pierde sarea lui Hristos din lăuntrul nostru și vom ajunge asemenea lumii, buni de nimic, izgoniți de pretutindeni și călcați în picioare.
Puțină smerenie când ne uităm la noi înșine ne va ajuta să fim mai darnici și mai iertători cu greșelile altora. Ne place să-i judecăm pe alții pentru ciudățenia purtării lor; le zicem „țicniți” sau „convertiți nebuni”. E adevărat că trebuie să avem grijă cu oamenii într-adevăr dezechilibrați, care pot face mult rău în Biserică. Dar ce creștin ortodox serios de astăzi nu e un pic „nebun”? Nu ne potrivim cu căile lumii acesteia; și, dacă am face-o în lumea de acum, nu suntem creștini serioși. Adevăratul creștin nu se poate simți astăzi acasă în lume; nu poate decât să se simtă și să fie socotit de ceilalți un pic „nebun”. […]
Atitudinea noastră creștină trebuie să fie una pe care, în lipsa unui cuvânt mai bun, o voi numi nevinovată. Lumea prețuiește astăzi să fii sofisticat, să fii descurcăreț în cele ale sale, să fii „profesionist”. Ortodoxia nu prețuiește defel aceste însușiri; ele ucid sufletul creștinului. Și, totuși, aceste însușiri se strecoară pe furiș, întruna, în Biserică și în viețile noastre. […]
Să păzim și să sporim acele însușiri ale adevăratei viziuni ortodoxe asupra lumii: o atitudine vie, firească, iubitoare, și iertătoare, care nu se preocupă de sine, păstrându-ne nevinovăția și nelumescul, chiar dacă avem conștiința deplină și smerită a păcătoșeniei noastre și a tăriei ispitelor lumii din jur. […]
Ortodoxia este viață. Dacă nu trăim Ortodoxia, atunci, pur și simplu, nu suntem ortodocși, indiferent de credința noastră formală.
Ieromonah Serafim Rose, Perspectiva ortodoxă asupra lumii
Există o părere greșită, din păcate mult prea răspândită astăzi, cum că ne este de ajuns o Ortodoxie mărginită la clădirea bisericii și la activități formal „ortodoxe”, cum ar fi să ne rugăm în anumite momente sau să facem semnul crucii; în toate celelalte privințe, zice această părere, putem fi ca toți ceilalți, luând parte […] 👉 https://c.aparatorul.md/u6i6r 👈
Ortodoxia este singura crucificatoare.
Celelalte, cel putin din Europa, sunt ‘ameliorate’, pentru integrare mai usoara in viata cotidiana.
Nascandu-va in aceasta religie, aveti mai multe dificultati si inadaptari modernitatii, dar si o plecare din „pole position” pentru mantuire.
Joju Roman Ameliorare pentru integrare intr-o lume care este din ce in ce mai decazuta moral.Ce zici de musulmani,ale caror femei poarta basma,fustele le sunt pina la pamint,etc etc.Ei nu cunosc cuvintul adaptare ,dupa cum evreii ultraortodoxi nu cunosc cuvintul evolutie.
Eu sint orthodox dar nu e correct spus
trebuie sa traim in CREDINTA ,IN ISUS HRISTOS FIUL LUI DUMNEZEU nu o religie
Irina Hotca Cind vei face ce-a facut Cristos,atunci eu ma aplec in fata dumitale si invat sa fac aceleasi lucruri si lucrari antisatanice.Sigur maninci carne ,lucru care Iisus nu-l facea,ai avut relatii sexuale,ai dispretuit ce nu ti-a cintat in struna ,si cite altele .Ai pacate ca noi toti.Scoate ,mata,dracii,fa bine bolnavii,imita pa Cristos,si atunci stam de vorba.Altfel,esti si dumneata o sectanta ,care imi citeste de prin biblie,da parca noi am fi analfabeti.
Credința falsa
Costel Costel Atunci,fals este tot poporul dumitale,stramosii dumitale sunt si ei falsi,caci erau ortodocsi,si pina si istoria este faìsa ,caci ortodoxia v-a scapat de influentele islamice ale imperiului otoman.Pe ce lume traiesti,domnule?
Kay Günther Hofbeck Cercetează Scriptura Adevărul este Domnul Isus evanghelia ioan 14 cu 6
Costel Costel Eu cunosc scriptura ,dar nu cred ca aveti contact cu vreo putere divina ,citind si recitind ce scrie acolo.Cind veti face minuni ca Hristos,veti scoate dracii ,sa ma anuntati si pe mine.Rstul ,stiti ce se spune prin popor :VORBA MULTA SARACIA OMULUI.Daca tot stiti atit de multe ,va trimit un video ,ca sa vedeti si ce-i pe lumea asta,nu numai ce-i prin biblie.https://www.facebook.com/reel/356068197228102
Așa este
Cand te mint in fata in chestiuni esentiale, determinante de comportament, foarte relevante te pot prosti.
Eugenie
Disciplină care studiază aplicarea practică a biologiei eredității în ameliorarea genetică a individului; ansamblul metodelor care stau la baza acestei discipline.
Teorie care preconizează ameliorarea populațiilor umane prin măsuri genetice (alegerea părinților, sterilizarea, interzicerea procreării etc.), folosită de rasiști și fasciști; eugenetică. [Pr.: e-u-] – Din lat. eugenia. Cf. fr. eugénisme.
Orice simplificare, orice neadevar exprimat cu incredere (actoriceasca?) / credinta (oarba) / convingere (dogmatica sau stiintifica?), orice atitudine pripita (obicei / reflex din adormire?), superficiala (fara cunoastere), „obisnuita” dar simtita sincer interzice vorbitorului, actorului accesul la un adevar superior, mai realist, mai profund, inchide accesul la (propria potentiala) inteligenta, „lumina” superioara, inchide (pe vecie) mintile credinciosilor, oamenilor buni receptivi versurilor / actoriei artistilor, vrajitorilor, idolilor, maestrilor de ceremonii, directori si dirijori de ritualuri, fiindca din cauza ca ii respecta, ii si cred. Bravo noua ca nu credem prostirea claunilor celor sfinte. Stim adevarul? Respectam doar oameni care genereaza valoare? Si incercam sa nu cadem de acord, sa nu cadem sub influenta lor, fara sa intelegem ce spun, si de ce, sa nu cumva sa fim pacaliti, limitati, prejudiciati, prostiti, tranchilizati, deturnati, sabotati, folositi sa ne prejudiciem semenii. Limitarile, coruptia ratiunii se propaga in ierarhie cu efecte catastrofale.
Satanismul(MINCIUNA CONTROLULUI MINTAL)”SUB O FORMà FUNDAMENTALà DE INVÃȚÃTUR”…EVOLUȚIA UMAN A ISTORIEI RELIGIOASE-BIBLICE DEFINEŞTE CLAR UN INCEST”EVA CU COPII”(O ANORMALITATE PE CARE DOAR SATAN”PERSONAJ BIBLIC O PUTEA ACCEPTA”…CERESCUL TATà ABSOLUT AL TUTUROR ESTE O INFINITATE IN PURA DIVINITATE ŞI NU AR FI ACCEPTAT O ASEMENEA ANORMALITATE (SEXUL MAMEI CU COPII)…AŞTEPT REPLICA DE LA ADEPȚII MINCIUNII ,Cà EU AM EXEMPLE CLARE PENTRU A APÃRA DIVINITATEA TATÃLUI MEU”ABSOLUTUL TUTUROR”…AŞTEPT
Eu nu cred ca Dumnezeu a impartit lumea in: ortodocsi, catolici, musulmani , budisti, etc.. Oamenii au facut toate acestea si a dus la separatism, lupte, razboaie, atrocitati. Inainte de a te bate in piept ca tu esti ortodox, catolic, etc. si ca tu esti cel mai tare in fata lui Dumnezeu, uita-te in oglinda sufletului si fii sincer: Cat de bun si iubitor esti? Restul e deșertăciune.
Credință ba ratacitule.. Isus nu a suferit ptr ortodoxie baaaaasss. Citiți nBiblia maaaaa
Doamne ajuta Amin
Apărătorule ortodox, de ce ZECI DE GRUPURI, CONFESIUNI, SECTE,CULTE desprinse din Creștinism ? Pentru că Isus a spus „nu am venit să duc pacea ci sabia”?!
Vasile Murg amin
Credința noastră trebui bazată pe cuvintul lui Dumnezeu nu pe religie pentru că Dumnezeu este unul și același pentru toți oameni după pămîntul acestă suntem o singură credință nu religie întoarcețivă la Dumnezeu cît mai aveți timp că șfrsitul este aproape.
Amin Doamne ajută
Pai si cum se traieste ortodoxia, da-mi un exemplu, dar sa fie bun, ca, sunt multi ortodoxi care beau, fumeaza, droghează, înjura s.a.m.d, asta sa fie oare ortodoxia? Unde este iubirea și dragostea de dumnezeu? Unde!?
Amin
Amin doamne ajuta
Amin
AMIN !
Să le spui și ucrainei care e in potriva ortodoxiei române, și da afară din biserică preoți, și amenință preoți și mai mult îi și o moară pe preoți români îi otrăvesc cu mercur .antihristul și diavolul își fac apariția,unde e demnitatea unde e credința română
Amin
Doamne ajuta tuturor Amin
Doamne ajută
Spune-le treaba asta si celor mari din BOR si din toată ortodoxia care ne conduc. Ei sunt trădătorii, nu noi. Ei au tradat si in 1947 când ne-am trezit cu comunistii calare pe tancuri de la Moscova. Acum au dat mana cu gașca satanistilor.
Credinta mea este isus este domnu si mlntuitoru meu
Petre Florea nu n-ai terminat nici 4 clase..he,he
Silviu Bota vino si pocaieste
Doamne ajutä. amin!
Amin
Amin .
Amin.
Amin
Doamne ajuta !
Doamne ajuta,,AMIN,,
Doamne ajuta! Amin!
Doamne ajuta tuturor. Amin.
Doamne ajută
Amin
Doamne ajuta
Doamne. ajuta. Amin
Amin.
Credința în Dumnezeu NU ARE NICI O LEGĂTURĂ CU DOGMELE.
Religiile (dogmele) au apărut și fiecare își proclamă supremația PENTRU A DEZBINA OAMENII!
Credința adevărată, UNEȘTE, NU DEZBINĂ!
Amin și doamne ajutama
Doamne ajuta ♥️. Amin
Amin
💣🌏😡
Doamne ajuta amin
Amin Doamne Isuse Hristoase fiul lui Dumnezeu Miluestene pe noi Pacatosii
Doamne ajuta
Amin
Doamne ajuta tuturor
Doamne ajuta, Amin
Ortohotia
Domnul Rebel tu ești mai bun, dacă vorbești?!
Amin!
DOAMNE AJUTANE AMIN AMIN AMIN
Doamne ajuta, Amin Suntem ortodoxi adevărați, Amin 🙏🙏🙏
Doamne ajută! Amin!
Aceste adevăruri le proclamă Oastea Domnului de 100 de ani și cheamă la o trăire autentică ortodoxă după modelul Bisericii primare,la schimbarea vieții prin Legământ și Nașterea din Nou.
Deci ortodoxia e mai tare decat Barbosul si Jesus
Da, la preoți, mai multe ierarhi sunt decât în adunătura „politică” ce ne-o merităm, și iată ca număr de indivizi dar și averi; nu-și pot da în cap unii altora, ba chiar se și completează unii, p-alții, că salariu-i de pe cârca prostimii nu? ce mama naibii: ori suntem proști fuduli și-ncrezuți pân’ la moartea naturală, ori o așteptăm pe cea ce ni se dăruiește din spitale cu tot acel dezinteres al multelor conduceri X de nu mai știu una de alta.
Fi credincios, înseamnă a fi OM: ce ție nu-ți place altuia nu-i face, dar asta vine cu ADN-ul avut + cu cei 7ani d-acasă: pt noi nu-i valabil, pt că ADN-ul chiar de-a fost obturat de legi și cu impunerea altei conduite, ne-am și bucurat enorm că l-am împușcat pe Ceaușescu de-a fi liberi, și f. ușor a ne întoarce însăși la ale’ metehne avute din moși strămoși, = din facere; ș-așa-om fi pân’ la moarte; că eram cum eram, aia e dar, am mai luat și tot ce e mai rău de la alții: de…
Nu contează religia ci existența ta ce te definește.cu hramul este o prostie
Vasile Dumitrache , iti sarira ”oitele” in cap. Zeii lor sunt popii
În ce mod trăiți voi ortodoxia ?🤔