„Pentru aceea, Dumnezeu i-a dat unor patimi de ocară, căci şi femeile lor au schimbat fireasca rânduială cu cea împotriva firii; asemenea şi bărbaţii, lăsând rânduiala cea după fire a părţii femeieşti, s-au aprins în pofta lor unii pentru alţii” (Romani 1, 26, 27).
Toate patimile omeneşti sunt necinstite, dar mai ales pofta nebună după bărbaţi; căci sufletul mai mult pătimeşte şi se necinsteşte în păcate decât trupul în boli. Bagă de seamă cum şi aici, ca şi în cazul dogmelor, îi lipseşte de orice iertare. Despre femei zice: „au schimbat fireasca rânduială”. Prin urmare, nu se poate spune că au fost împiedicate de ceva în relaţiile fireşti, nici că nu au avut cu cine să-şi împlinească trebuinţa şi au fost silite să se arunce în această cumplită nebunie. Căci „a schimba” presupune a avea ce schimba; după cum atunci când vorbea de credinţă zicea că „au schimbat adevărul lui Dumnezeu în minciună” (1, 25). Bărbaţilor iarăşi le reproşează acelaşi lucru, spunând: „lăsând rânduiala cea după fire a părţii femeieşti”.
Astfel şi pe femei ca şi pe bărbaţi îi lipseşte de orice iertare, învinovăţindu-i deopotrivă, pentru că nu numai că au avut prilejul de a-şi împlini plăcerile, şi lăsând la o parte ceea ce aveau, au ajuns la asemenea absurdităţi, dar încă şi că necinstind ceea ce este firesc, au alergat la ceea ce este potrivnic firii. Or, cele potrivnice firii sunt şi mai grele, iar în acelaşi timp şi mai dezgustătoare, astfel încât nici nu le-ar putea numi cineva plăcere, fiindcă adevărata plăcere este cea conformă cu natura. Însă când Dumnezeu părăseşte pe cineva, totul se întoarce pe dos! De aceea nu numai credinţa le era satanică, ci şi viaţa le era demonizată. Atunci când le vorbea de credinţă, le-a pus înainte lumea şi cugetul omenesc, spunându-le că, prin mintea dată lor de Dumnezeu, ar fi putut prin cele ce se văd să se ridice la Creatorul lor, însă fiindcă nu au voit, au rămas fără nici o justificare. Aici însă, în locul lumii, le pune dinainte plăcerea cea după fire, de care ar fi putut să se bucure cu mai multă libertate şi linişte, prin care ar fi scăpat de ruşine, dar pe care nu au vrut-o. Drept care şi sunt lipsiţi de orice iertare, fiindcă au defăimat însăşi firea. Şi ceea ce este încă mai lipsit de cinste este faptul că şi femeile umblă după asemenea legături nefireşti, în timp ce s-ar cădea să se ruşineze mai mult decât bărbaţii. Este şi aici demnă de admirat înţelepciunea lui Pavel, cum acesta aruncându-se cu vorba în două lucruri contrare, le-a dezvoltat pe amândouă cu toată exactitatea. Căci voia a vorbi şi demn, însă şi înţepător în acelaşi timp pentru auditoriu; însă acestea nu erau cu putinţă amândouă, fără ca una din ele să o excludă pe cealaltă. Dacă vei spune ceva demn, nu vei putea atinge auditoriul, iar de voieşti a-l atinge tare, atunci este nevoie a dezveli lămurit ceea ce spui. Dar iată că acest înţelept şi sfânt suflet le-a putut uni pe amândouă la un loc, şi le-a dezvoltat cu exactitate; căci în numele firii a mărit învinovăţirea lor şi în acelaşi timp s-a servit de aceasta ca şi de un văl pentru demnitatea povestirii sale. După ce, deci, aduce reproşuri mai întâi femeilor, de îndată merge mai departe asupra bărbaţilor, spunând: „asemenea şi bărbaţii, lăsând rânduiala cea după fire a părţii femeieşti”. Iată dovada celei mai de pe urmă nebunii, căci când amândouă genurile [sexele] sunt corupte – şi bărbatul, care este menit dascăl al femeii, ca şi femeia, căreia i-a fost poruncit a fi de ajutor bărbatului -, nu doar că nu mai îndeplinesc cu sfinţenie datoriile lor, dar se şi duşmănesc unii cu alţii. Bagă de seamă, apoi, şi cât de reprezentative sunt cuvintele de care s-a slujit, căci nu spune simplu că s-au îndrăgostit şi s-au dorit unul pe altul, ci că „s-au aprins în pofta lor unii pentru alţii”. De unde se vede că toată dorinţa cea nesăbuită vine din lăcomia poftei, care nu poate răbda să stea în hotarele ei. Aşadar, tot ceea ce pofteşte cineva, din cele ce depăşesc legile puse de Dumnezeu, este absurd şi pierzător, căci sunt schimbate cele îngăduite şi folositoare cu cele neîngăduite şi nefolositoare. După cum sunt unii care, lăsând la o parte pofta firească a hranei celei de obşte, ajung să înghită prafuri şi pietricele, iar alţii, stăpâniţi de o sete nebună, râvnesc până şi la apa din mocirlă, tot aşa şi aceia s-au înfierbântat de acea dragoste nelegiuită. Şi de întrebi, poate, de unde oare s-a iscat şi s-a lăţit această senzualitate în afara firii, răspunsul este: de la părăsirea lui Dumnezeu. Dar părăsirea lui Dumnezeu de unde vine? De la nelegiuirea celor ce L-au părăsit.
„Bărbaţi cu bărbaţi, săvârşind ruşinea”, zice mai departe. Să nu-ţi închipui, zice, dacă ai auzit spunând că „s-au aprins”, că boala aceasta provine numai din dorinţă, ci mai mult din trândăvia lor, care a şi aţâţat focul dorinţei. De aceea nici nu zice „fiind târâţi”, sau „căzând”, după cum zice în alte părţi, ci „lucrând”, adică faptul că acţionaseră în păcat, şi nu oarecum, ci cu o voinţă determinată. Şi nu zice „dorinţa”, ci „ruşinea săvârşind”, fiindcă au făcut de râs firea şi au încălcat legile rânduite de Dumnezeu. Bagă de seamă, apoi, şi marea confuzie venită din amândouă părţile. Fiindcă nu numai capul a căzut jos la pământ, ci şi picioarele au luat-o razna în sus, şi au devenit duşmani între ei, provocându-se o luptă mai grozavă decât un război civil, mai hidoasă şi mai încurcată. Căci lupta aceasta au împărţit-o în patru feluri noi şi nelegiuite; războiul acesta nu era îndoit, ci întreit, ba chiar împătrit. Gândeşte-te bine: trebuia ca aceştia doi, adică bărbatul şi femeia, să fie una, după cum este spus: „Şi vor fi amândoi un trup”. Iar aceasta o face dorinţa de unire, care leagă prin fire amândouă genurile. Însă această dorinţă firească nimicind-o diavolul, şi făurind un alt mijloc, a rupt în felul acesta genurile unul de altul şi a făcut ca unul să devină doi, adică unul şi acelaşi gen să ţină locul şi celuilalt, ceea ce este cu totul potrivnic legii lui Dumnezeu. Căci Dumnezeu a zis: „Cei doi vor fi un trup”, iar diavolul a împărţit acel trup în două. Şi iată astfel primul război. Apoi, iarăşi, aceste două părţi s-au războit fiecare atât contra sa, cât şi contra celeilalte; căci şi femeile defăimau pe alte femei, şi nu numai pe bărbaţi, şi bărbaţii la rândul lor stăteau unul contra altuia, dar şi contra genului femeiesc, ca-n vălmăşia unei lupte pe întuneric. Ai văzut al doilea, al treilea, al patrulea şi al cincilea război? Mai este însă şi un alt război, căci pe lângă cele descrise, ei au săvârşit nelegiuire şi împotriva firii înseşi. Deoarece diavolul ştia bine că ceea ce uneşte amândouă genurile este mai ales această dorinţă, s-a gândit să rupă această legătură, astfel încât să se dezbine nu numai în a nu mai face copii, ci chiar în a se război unul cu altul, şi a se răscula unul contra altuia.
„Şi luând în ei răsplata cuvenită rătăcirii lor”. Iată cum ajunge discursul său iarăşi la originea răului, adică la necucernicia lor, provenită din falsa credinţă, şi aceasta este plata unei asemenea impietăţi.
Vorbind de gheenă şi de pedeapsă, şi fiindcă celor neevlavioşi şi care preferau a trăi în astfel de plăceri nu li se păreau acestea demne de credinţă, ci mai degrabă ridicole, Apostolul arată că pedeapsa se găseşte în chiar această plăcere smintită. Dacă însă unii ca aceştia nu simt pedeapsa, ba încă resimt mare plăcere în asemenea fapte murdare, să nu te uimească, căci şi nebunii şi cei ce sunt stăpâniţi de vreo boală mintală, deşi de multe ori se nedreptăţesc ei singuri, cauzându-şi rele, ei totuşi nu-şi dau seama de aceasta, ci râd şi benchetuiesc în fapte ca acelea, pe care cei sănătoşi le plâng şi le detestă, însă prin aceasta nu voim a spune că aceia scapă de osândă, ca şi nebunii, ci tocmai în acest fapt murdar pedeapsa le va fi mai grozavă, fiindcă nici măcar nu vor a cunoaşte prăpastia relelor în care se găsesc. De altfel, nu trebuie a ne da cu părerea din faptele celor bolnavi [mintal], ci din ale celor sănătoşi. Iată că faptul acesta pare a fi vechi, fiind reglementat chiar de o lege în fiinţă, dată de un legiuitor de-al lor, care a interzis prin aceasta slugilor să-şi ungă trupul cu untdelemn şi să practice pederastia, acordând privilegiul acestei murdării numai celor liberi [stăpânilor], sau mai bine zis nu privilegiul, ci necinstirea firii. Cu toate acestea, ei nu o considerau ca necinstire, ci ca pe ceva foarte cinstit, şi oarecum ca pe un drept mai mare asupra slugilor, fiind şi legiuit de către atenieni, popor considerat a fi cel mai înţelept, ba chiar de către marele lor legislator Solon! Apoi şi multe alte cărţi ale filosofilor sunt pline de această boală molipsitoare. Însă de aici noi nu putem spune că faptul acesta este legiuit, ci că noi îi credem pe cei care au primit o asemenea lege ca fiind cei mai nenorociţi şi vrednici de multe lacrimi. Ceea ce pătimesc femeile desfrânate, aceleaşi le pătimesc şi aceştia, ba încă mai grav decât ele, fiindcă, deşi contrar legii, cel puţin ele-şi doresc împreunarea firească, pe când pederaştii doresc ceva cu totul contrar şi legii, şi firii. Chiar dacă nu ar fi iadul, şi nici ameninţarea pedepsei, totuşi acest fapt în sine este mai grozav decât orice osândă. Dacă ei simt plăcere în aceasta, după cum zici, ei bine, atunci îmi spui mai mult de îngreuierea pedepsei lor. Când eu văd pe cineva alergând pe stradă gol şi cu tot trupul plin de noroi, iar acela, în loc să se acopere, încă se şi mândreşte, atunci nu numai că nu-l laud pentru aceasta, ci chiar îl deplâng, fiindcă nu simte, sărmanul, că singur se face de râs. Dar pentru a arăta mai clar batjocura aceasta, daţi-mi voie să aduc şi alt exemplu. Dacă cineva ar pedepsi o fecioară care ar fi avut relaţii cu animale necuvântătoare, şi ea în loc să se ruşineze, încă s-ar mândri de acea faptă, oare nu ar fi, pentru aceasta, vrednică de plâns, fiindcă, deşi ar fi putut să scape de această boală, dacă ar fi voit, totuşi ea nici măcar nu o simte ca boală? Desigur că ar fi vrednică de lacrimi. Deci, dacă faptul acela este cumplit, nici faptul pederaştilor nu este mai prejos. Fiindcă a fi cineva batjocorit de ai săi este cu mult mai de plâns decât dacă ar fi batjocorit de străini. Pe unii ca aceştia eu îi consider mai răi decât ucigaşii: fiindcă e cu mult mai bine a muri decât a trăi defăimat astfel de o lume întreagă. Ucigaşul desparte sufletul de trup, iar aceştia împreună cu trupul pierd şi sufletul. Orice păcat mi-ai spune, nu poate fi egal cu această grozavă nelegiuire. Şi dacă cei ce pătimesc de această boală ar simţi gravitatea faptului pe care-l săvârşesc, desigur că ar prefera o mie de morţi, mai bine decât a face asemenea fapte. Nimic nu este atât de cumplit decât această batjocură. Dacă Pavel, vorbind de păcatul desfrânării, zicea: „Orice păcat pe care-l va săvârşi omul este în afară de trup. Cine se dedă însă desfrânării păcătuieşte în însuşi trupul său” (I Corinteni 6, 18), apoi ce am putea spune de această nebunie, care este cu atât mai rea decât desfrânarea, încât nici nu poate fi exprimată? Nu zic numai că prin acest păcat tu nu ai devenit femeie, dar că ai şi pierdut şi dreptul de a fi bărbat; căci nici nu te-ai schimbat în natura femeii, şi nici nu ai păstrat natura bărbătească, ci amândurora te-ai făcut deopotrivă trădător, vrednic de a fi alungat şi bătut cu pietre şi de femei, ca şi de bărbaţi, deoarece ai nedreptăţit şi necinstit amândouă genurile. Şi ca să afli cât de mişelesc e faptul acesta, spune-mi, te rog: dacă, venind la tine un om, ţi-ar spune în gura mare că tu eşti câine, oare nu ai fugi de el ca de un om obraznic? Dar iată că tu, care faci parte dintre oameni, nu numai câine te-ai făcut pe tine însuţi, ci chiar mai prejos şi mai de necinste decât acest animal; căci câinele cel puţin este folositor omului, pe când cel desfrânat nu este folositor la nimic. Şi iarăşi: dacă cineva, ameninţându-te, ţi-ar porunci să naşti copii şi să lehuzeşti, oare nu te-ai umple de mânie împotriva lui? Dar iată acum că cei înnebuniţi după astfel de păcate singuri îşi făuresc relele cele mai grozave. Căci grozavă sminteală este a te schimba în natura femeiască şi a continua să rămâi şi bărbat în acelaşi timp, sau, mai bine zis, a nu fi nici femeie, nici bărbat. Şi de vrei ca şi din alte părţi să afli gravitatea acestui păcat, atunci întreabă de ce oare toţi legiuitorii pedepsesc prin legile lor pe cei ce se fac singuri eunuci, şi vei găsi că nu din alt motiv decât pentru că-şi mutilează singuri natura lor omenească; deşi aceştia nu nedreptăţesc cu nimic pe alţii prin acest fapt, ba chiar de multe ori, după această mutilare, ei sunt folositori. Însă nimic nu poate fi mai inutil decât un desfrânat şi un pederast. Nu numai sufletul, ci şi trupul pederastului este necinstit şi vrednic de a fi alungat de pretutindeni. Şi de câte gheene sunt oare vrednici aceştia? Dar dacă poate râzi auzind de iad, şi nu crezi în focul cel veşnic, atunci adu-ţi aminte de Sodoma, fiindcă prin acea nenorocire icoana iadului ne stă în faţă chiar în viaţa prezentă. Fiind mulţi care şi astăzi, ca şi atunci, nu cred în învierea cea de apoi, şi nici în cele ce vor urma după înviere, şi care râd când aud spunându-li-se de focul cel nestins, Dumnezeu ne-a luminat prin chiar întâmplările din viaţa prezentă. O astfel de întâmplare este arderea Sodomei şi toată urgia de acolo. Cei ce au fost acolo ştiu, căci singuri au văzut cu ochii lor acea calamitate trimisă de Dumnezeu, şi urmările fulgerelor şi tunetelor de sus. Tu judecă acum singur cât de mare a fost păcatul lor, dacă Dumnezeu a fost nevoit a le arăta gheena mai înainte de timp! Deoarece mulţi Îi dispreţuiau cuvintele, şi atunci ca şi acum, Dumnezeu le-a arătat neaşteptat icoana gheenei, şi încă într-un mod unic în istoria omenirii. Într-adevăr, ciudat a fost norul acela care a plouat foc în loc de apă, după cum şi păcatul pe care ei îl săvârşiseră – pederastia cea potrivnică naturii; şi [ploaia de foc] a ars pământul acela, după cum şi pofta trupească făcuse acelaşi lucru cu sufletele lor. De aceea şi acea ploaie a fost opusul unei ploi obişnuite: nu numai că n-a deschis pântecele pământului, ca să-l facă a da naştere roadelor, ci încă l-a făcut netrebnic chiar pentru primirea seminţelor ce ar fi aruncate în el. Astfel era şi împreunarea bărbaţilor din Sodoma, căci acea nelegiuire făcuse trupurile lor mai netrebnice decât pământul cel ars al Sodomei. Ce poate fi mai odios decât un bărbat tăvălindu-se în desfrânare? Ce poate fi mai greţos? O, ce nebunie! O, ce smintire! Dar de unde şi cum a pătruns în sufletul omului această poftă nebună, care a adus firea în halul celor ce se războiesc, ba încă cu atât mai rău decât acelea, pe cât şi sufletul e mai înalt şi mai bun decât trupul? Vai nouă, dacă ajungem a fi mai fără de minte decât animalele necuvântătoare, mai fără de ruşine decât câinii! Căci nicăieri printre acestea nu vei găsi o astfel de împreunare, ci firea îşi cunoaşte hotarele sale. Voi însă, care săvârşiţi acest păcat, aţi făcut neamul nostru omenesc mai necinstit decât dobitoacele, căci îl batjocoriţi prin asemenea fapte, batjocorindu-vă şi voi înşivă.
Însă de unde şi cum, oare, s-a născut acest rău? Dintr-o viaţă uşuratică şi din necunoştinţa de Dumnezeu.
Când unii scot din sufletul lor teama de Dumnezeu, atunci toate cele bune fug de la dânşii. Deci, pentru a nu se întâmpla aceasta, să avem totdeauna înaintea ochilor noştri frica de Dumnezeu. Nimic nu-l pierde atât de mult pe om ca atunci când cade de pe această ancoră, după cum nimic nu-l poate salva mai mult decât aceasta, dacă el îşi are ochii necontenit aţintiţi spre ea. Dacă noi, având înaintea ochilor pe un om, ne sfiim totuşi a face păcate, şi de multe ori ne ruşinăm până şi de slugile cele mai liniştite, nefăcând nimic absurd prin aceasta, de aici poţi înţelege câtă siguranţă am avea dacă veşnic ne-am gândi, cu frică, la Dumnezeu. Când ne vom găsi astfel, atunci diavolul nu se va putea arunca asupra noastră, de vreme ce s-ar trudi în zadar; dar dacă ne va găsi rătăciţi din calea cea dreaptă, şi mergând fără nici un frâu, atunci acesta, luând motiv chiar de la noi, va putea uşor să ne lege din toate părţile şi să facă cu noi tot ceea ce voieşte. După cum păţesc slugile cele leneşe care, ducându-se în piaţă să târguiască, lasă însă la o parte scopul pentru care au fost trimise de stăpânul lor, alipindu-se de cei ce stau degeaba acolo şi pierzându-şi timpul fără rost, tot aşa păţim şi noi dacă ne depărtăm de poruncile lui Dumnezeu. Căci şi noi am stat, ca şi acelea, admirând bogăţia, frumuseţea trupului şi alte lucruri care nu ne sunt folositoare cu nimic, după cum şi slugile, în loc să-şi vadă de treaba lor, stau şi privesc la ghiduşiile unora dintre cerşetori, iar mai apoi, venind acasă târziu, primesc lovituri de la stăpânii lor. Multe încă uită să se mai întoarcă acasă, luând calea celorlalţi care se poartă într-un mod la fel de necuviincios.
Însă, iubiţilor, să nu facem şi noi aşa. Şi noi am fost trimişi aici de Stăpânul a toate spre a îndeplini multe şi grabnice îndatoriri. Iar dacă le lăsăm pe acelea şi stăm privind distraţi la asemenea nimicuri, pierzându-ne tot timpul în zadar, atunci vom lua pedeapsa cea mai grea. Dacă însă tu nu voieşti să stai degeaba, atunci ai înainte-ţi ceea ce se cuvine să admiri, şi pentru care poţi să-ţi consacri tot timpul vieţii tale; ai înainte-ţi lucruri vrednice nu de râs, ci de admiraţie şi de laude nesfârşite. Cel ce admiră cele de râs, de multe ori este el însuşi de râs, şi chiar mai rău decât un bufon. Deci, ca nu cumva să păţeşti acestea, fugi degrabă la treaba ta! De ce ai stat, spune-mi, uitându-te absorbit la bogăţie, gândindu-te ca şi înaripat la ideea de a o avea? Ce vezi acolo de admirat şi vrednic de a-ţi cuceri ochii? Caii aceia împodobiţi cu aur? Servitorii aceia, dintre care unii barbari, alţii eunuci, îmbrăcaţi cu haine luxoase pe dinafară, în timp ce sufletul lor e moleşit cu desăvârşire, sub o expresie plină de mândrie? Sau agitaţia şi vuietul de acolo? Şi cum pot fi acestea vrednice de admirat? Cu ce sunt superiori cerşetorilor care dansează şi fluieră prin pieţe? Căci şi aceştia, fiind cuprinşi de marea lipsă a virtuţii, joacă mai ridicol decât jocul acelora, purtându-se în toate părţile: astăzi, de pildă, la o masă luxoasă, mâine în casele femeilor desfrânate, altădată înaintea unui roi de linguşitori, sau înaintea unei mulţimi de gură-cască. Dacă aceia sunt îmbrăcaţi în haine aurite, tocmai pentru aceasta sunt de plâns, fiindcă pentru ei sunt de preţ tocmai acele lucruri care nu preţuiesc nimic înaintea lui Dumnezeu. Să nu-mi spui de haine, ci dezveleşte sufletul lor, priveşte în el şi vezi tu dacă nu cumva este brăzdat de mii de răni, zdrenţuit, pustiu şi nesprijinit de nimeni. Ce folos poate fi din nebunia cea de pe dinafară? Fiindcă este mult mai bine a fi cineva sărac şi să vieţuiască în virtute, decât a fi împărat şi să vieţuiască în păcate. Săracul se bucură de toată mulţumirea sufletească; el nici nu simte sărăcia exterioară, din cauza bogăţiei lăuntrice. Pe când împăratul, desfătându-se în cele ce nu-i sunt de nici un folos, este chinuit tocmai în cele ce-i sunt cele mai intime, adică în suflet, în gândurile şi în conştiinţa sa, care sunt nedespărţite de fiinţa sa şi după moarte. Acestea ştiindu-le, iubiţilor, să lepădăm hainele cele aurite şi să îmbrăţişăm virtutea şi plăcerea izvorâte din ea. Căci numai astfel ne vom bucura şi aici, ca şi acolo, de adevărata mulţumire, prin harul şi iubirea de oameni a Domnului nostru Iisus Hristos, Căruia, împreună cu Tatăl şi cu Sfântul Duh, se cuvine slava, în vecii vecilor. Amin.
Sf. Ioan Gură de Aur
din “Omilii la Epistola catre Romani”
Moraru Lucian și uite societatea 13ani de la data publicării,…. mișcarea Lgtb!
Sincer eu unul chiar cred că astea sunt „Vremurile de pe Urmă” despre care ne spune Biblia în prezent totul pare să fie o societate „împotriva firii” la un nivel la care Nu a mai fost niciodată în istorie „global vorbind” atunci era în unele părți ale lumii în care se petrecea multe păcate împotriva firii omenești…. acum se întâmplă peste tot în lume poate în unele părți ale lumii nu!
Eu consider că mișcarea Lgtb sunt dușmanii Lui Dumnezeu ✝️ atunci sunt și dușmanii mei.
„Pentru aceea, Dumnezeu i-a dat unor patimi de ocară, căci şi femeile lor au schimbat fireasca rânduială cu cea împotriva firii; asemenea şi bărbaţii, lăsând rânduiala cea după fire a părţii femeieşti, s-au aprins în pofta lor unii pentru alţii” (Romani 1, 26, 27). 🔺 https://c.aparatorul.md/5q1yl 🔺
Și totuși USR a luat multe voturi pt parlament și,mai grav, ne conduce din guvern cu curcubeul!!! Rușine că nu ripostăm, e totuși țara noastră!!!
Toti o sa arda in foc ,
Amin amin amin amin măicuța Sfânta doamne ajuta la toată lumea lumea îți mulțumesc pentru tot ce faci pentru noi toți păcătoși amin amin amin amin
„Pentru aceea, Dumnezeu i-a dat unor patimi de ocară, căci şi femeile lor au schimbat fireasca rânduială cu cea împotriva firii; asemenea şi bărbaţii, lăsând rânduiala cea după fire a părţii femeieşti, s-au aprins în pofta lor unii pentru alţii” (Romani 1, 26, 27). 👉 https://c.aparatorul.md/d3ve9
Dar cu ăștia ce facem ?
http://moaraluigelu.blogspot.com/2018/10/lista-cu-homosexualii-din-sf-sinod-al.html?m=1
Cred ca-i greșit a spune”Dumnezeu părăsește pe cineva”!Orice păcat se iartă dacă exista pocăință!
Aparatorule ortodox rus , dai înainte cu minciuna și manipularea!!! De ce nu vrei să recunoști că homosexualitatea a existat de când este viața pe pământ, deci de la începuturile începuturilor !!! Genetica ( ști ce este aceasta? ) este ” vinovată ” de această problemă , nu este o modă sau un moft!!! Homosexualitatea exista și la plante și la animale !!! …și dacă există de la începutul începuturilor, cine este vinovat de situație???
„Primul lucru pe care religia îți spune este că ceilalți din alte religii mint”.
https://www.gotquestions.org/Romana/Sodoma-si-Gomora.html
Keresztes Tamas lăsați-o baltă cu ” Sodoma și Gomora …. Este o altă minciună, demonstrată științific …
.
Petronela Burca Plausible historical evidence that Sodom and Gomorrah were actual places was discovered in 1976, when the Italian scholar Giovanni Pettinato said clay tablets found in the previously unknown Kingdom of Ebla, in what is now Syria, list Sodom and Gommorah
Petronela Burca Un studiu publicat în revista „Nature” a adunat dovezi solide potrivit cărora povestirea biblică a „Sodomei şi Gomorei” ar putea fi legată de distrugerea unui sat la nord de Marea Moartă, în epoca Bronzului timpuriu, în urma exploziei unui obiect cosmic care a căzut în locul unde acum se află Tall el-Hammam, Iordania
Petronela Burca Un studiu publicat de prestigioasa revistă Nature leagă relatarea biblică a pedepsei Sodomei şi Gomorei (şi eventual a distrugerii zidurilor Ierihonului) cu distrugerea unui sat la nord de Marea Moartă de un obiect plouat din cer, un asteroid mic sau mai probabil o cometă (ori un fragment al acesteia), care a avut loc în jurul anului 1.600 î.Hr. C. în oraşul care acum este cunoscut sub numele de Tall el-Hammam, Iordania.
După 15 ani de săpături, un grup de 21 de oameni de ştiinţă din Statele Unite, Canada şi Republica Cehă au ajuns la o concluzie susţinută de date solide: Tall el-Hamman a fost rapid distrus de un obiect care a venit din spaţiu, similar cu cel care în 1908 a provocat mari devastări în zona Tunguska din Siberia.
Arheologii, geologii, geochimiştii, geomorfologii, mineralogii, paleobotanicii, sedimentologii, experţii în impact cosmic şi medicii au găsit dovezi care nu pot fi explicate prin incendii, erupţii vulcanice sau cutremure, variantele de până acum.
Într-un strat de 1,50 metri grosime există dovezi de cenuşă, rămăşiţe carbonizate, metale, ceramică şi cărămizi lichefiate: niciun foc, nici măcar cel mai cumplit, nu este capabil să topească cărămizile, decât dacă atingi temperaturi de 1.500 de grade
Keresztes Tamas știți ce este genetica, d-na ? La asta m-am referit !!! …la genetică!!! Pt că povestea cu Sodoma si Gomora este legată de homosexualitate ,potrivit Bibliei…..Din punct de vedere istoric ( pt că din 1976 până în prezent, s-au făcut multe cercetări arheologice , geologice si istorice pe această temă) , povestea cu Sodoma si Gomora are părerile împărțite, pt că dovezile arheologice și geologice nu sunt de acord cu ce spune Biblia…. și tot arheologic și geologic ,părerile sunt împărțite chiar cu locul presupus a fi fost….. … pt că până la urmă aici este discuția , stimata d-na ! Aveți Viasat History ,unde puteți vedea multe chestii….
Keresztes Tamas ….păi tocmai că se pune problema unei erupții vulcanice, d-na!!! …D- na ,nu-s neștiutoare și urmăresc tot felul de surse…Îmi place istoria si nu numai…..Dar mă repet, homosexualitatea, pt că despre asta este vorba, are treabă cu genetica, nu cu ….. Să auzim numai de bine!!!
Petronela Burca Trebuie citit mai întâi…În aceste orașe se trăia fff bine,era vorba de 2 orașe bogate,DA era și homosexualitate,însă mai erau câteva lucruri:Păcatul orașului era ca nu ajuta NEVOIASII,care era lângă oraș,oameni care nu prea au avut ce manca.Deci oamenii erau foarte răi(nu era homosexualitatea cea mai mare păcat al lor)Dumnezeu a răbdat mult,ca oamenii de acolo sa se SCHIMBE în bine.De acea e scris că:Păcatul Sodomei și Gomorei s a ridicat până la Cer(deci nu era vorba ca oamenii trăiau păcătoși, pentru ca întotdeauna se trăia în păcat, chiar și în ziua de azi)A ajuns la cele mai ridicate norme
Petronela Burca Întotdeauna sunt și au fost păreri contradictorii, chiar și între martorii care au trăit drama când Titanicul s a scufundat.Erau care ziceau ca s a rupt în doua și asa s a scufundat,mulți au zis că s a scufundat întreg.Ca și cum martorii într-un accident dau declarații diferite de multe ori
Petronela Burca Da!erupții vulcanice,pentru că seamănă exact cu ploaia de sulfur,și foc ales de Dumnezeu care a distrus oralese respective.
Dumnezeu nu părăsește pe nimeni. Noi ne îndepărtăm de Dumnezeu
Dumnezeu nu părăsește pe nimeni. Omul îl părăsește pe Dumnezeu.
Eu zic să îi lăsați în pace pe acești oameni, pentru că homosexualitatea nu a fost alegerea lor. Și, vă zic eu că nu vă doriți să vă atrageți păcate, condamnând niște nevinovați !
Nici un om nu este nevinovat
Keresztes Tamas, da, dar tu mai ești și tâmpit pe deasupra.
Gheorghe Bunica Hai,mergi acasa la Bunica😆😁😄😂😂🤣
Keresztes Tamas, okay, doar că, trebuie să afli că există și oameni nevinovați.
Este plină lumea și astăzi de ei
Alexandru Adrian Sodoma si gomorra
Edith White exact
Despre reancarnare se poate vb???
Atunci cand se reancarneaza un suflet,i-a trup ori de femeie,ori de barbat,dupa cum ii este dat,e… si atunci,cand doia suflete s-au iubit in alta viata intrupuri diferite,s-au regasit din nou cu acelas sex,asta e!!!
Adevărat! Cine nu îl are pe Dumnezeu este capabil de orice!!!!!!
Citeste Romani capitolul1 tot, si vei intelege de ce au ajuns oamenii, sa comita astfel de pacate. Domnul ISUS sa -ti dea intelepciune sa intelegi !
Ar trebui vorbit despre acest pacat si intre multe fețe bisericesti …si nu numai in ortodoxie. Sau pentru asa zisii „slujitori ai Domnului” asta nu e un pacat
Velecico Ioan Aurel Felicitări! Ați fost selectat pentru a primi o donație (BANI) de la Fundația GEORGE BECALI (GIGI) 🇦🇩 și DWAYNE JOHNSON (THE ROCK) 🇺🇲. vă rugăm să ne contactați pentru a urma procedura.
Whatsapp 👇👇
https://wa.me/57714131
Velecico Ioan Aurel ori ești unu dintre ei ori te bagi și tu aiurea în seamă iar eu tind să o cred pe prima😨, (să înțeleg că dacă ești preot înseamnă că păcătuiești mai mult ca cel care nu este pt eu unul nu înțeleg sensul comentariului tău stupid🤔 !!!!). Păcatul este unuic și are același efect asupra orcărui muritor oricine ar fi el (împărat, mojic, preot sau om de rînd😉)
Velecico Ioan Aurel ai atins o coardă sensibilă. ..multi draci botezati
Paul Pralea a nostru,stiu preoti ce sunt mai pacatosi decat pacatosii,dupa spusele preotilor, am lucrat la zeci de manastiri si biserici datorita muncii mele si lume mai perversa ,hoata si pusa oe inselat,nu am mai vazut…dar tie iti spune ca aia nu e buna,nu e bine sa umbli dupa averi…etc…dar tie iti place sa te bagi in seama si sa tii parte unora corupti…este ca ai in familie un preot sau cineva mare intr-o religie?Eu vorbesc despre fapte reale,nu inchipuite
Cojoc Eugenia oricum am primit multe injuraturi si amenintari de la asa zisii sustinatori..adevarul doare si unii nu v-or ca adevarul sa iasa la iveala sau spus in public
Velecico Ioan Aurel ai ceva cu preoții, te-a pus cineva judecător!?
Ilie Strugariu urasc ipocrizia
Doamne ajuta – ne
Teodora Petrisor Felicitări! Ați fost selectat pentru a primi o donație (BANI) de la Fundația GEORGE BECALI (GIGI) 🇦🇩 și DWAYNE JOHNSON (THE ROCK) 🇺🇲. vă rugăm să ne contactați pentru a urma procedura.
Whatsapp 👇👇
https://wa.me/57714131
Marie Elise ls muncă secaturilor!
Sunt oameni foarte rataciti dar si societatea este vinovata pentru acceptarea lor.
Serena Franga Felicitări! Ați fost selectat pentru a primi o donație (BANI) de la Fundația GEORGE BECALI (GIGI) 🇦🇩 și DWAYNE JOHNSON (THE ROCK) 🇺🇲. vă rugăm să ne contactați pentru a urma procedura.
Whatsapp 👇👇
https://wa.me/57714131
Serena Franga Si ce trebuie facut cu ei dupa mintea ta?Surghiuniti,condamnati,izolati ect?Sau acceptati asa cum sunt?
Să ne ferească bunul DUMNEZEU DE TOT RAUL
Și atunci cum rămâne cu homosexualii și cu incestul?🙄😅
😅
PAREREA MEA CRED CA OMU POATE SA FI CE VREA EL,CAND VOM MURI TOTI VOM MERGE IN ACELASI LOC NU AM DREPTATE.🙋
Nu stiu ce sa mai zic!!
Ce amatorisme. Asta cu Geneza 19 tine la cei care nu au citit Biblia. Apropo: Ce cautau acei ingeri in Sodama si Gomora? Amaratilor, pai acei ingeri au venit sa le distruga, si cand au ajuns, s-a incercat violarea lor . Dar e o problema. Capitolul 18, peste care sariti. Barbosu a zis clar ca daca gaseste un anumit numar de oameni corecti, nu le v-a distruge. Deci si bebelusii erau homosexuali, femeile, cei pe patul de moarte? Si nu numai pe Sodoma si Gomora le-a distrus. Si in Gomora ce mai era daca in Sodoma erau homosexuali?
Mîntuirea nu se sevește la micul dejun,prînz sau cină ci în conceptul de gîndire.schimbare chiar radicală