Notă: La data de 26 februarie 2012 Biserica Ortodoxa din Republica Moldova si Episcopia Romano-Catolica de Chisinau au încheiat un Protocol de colaborare si asistenta intre cele „doua biserici-surori” (???), subiectul căreia este colaborarea la nivel inter-eclezial, pentru consolidarea unei acțiuni comune în vederea promovării valorilor morale și creștine în societatea contemporana moldoveneasca! Oare ce fel de valori se poate promova cu ereticii papistaşi?

Erezia şi Ecumenismul ascuns în Mitropolia Chişinăului şi a Întregii Moldove

Erezia şi Ecumenismul ascuns în Mitropolia Chişinăului şi a Întregii Moldove

Mai jos cum a reflectat Mitropolia Moldovei această ştire:

În dimineața zilei, Mitropolitul Vladimir a discutat cu cardinalul Justin Francis Rigali, fost arhiepiscop de Philadelphia și un colaborator apropiat al regretatului papă Ioan Paul al II-lea. În cadrul dialogului, Vlădica Vladimir s-a interesat de activitatea socială a Bisericii Catolice din Statele Unite ale Americii, de relațiile acesteia cu instituțiile statului și de programele de caritate pe care le implementează.

În același context, Mitropolitul a declarat că colaborarea cu Biserica Romano-Catolică din Moldova în domeniul social este una fructuoasă și de lungă durată, iar suportul oferit nu este de nivel local: și în țările catolice, unde există diaspore moldovenești, așa cum ar fi Italia, creștinilor ortodocși le-au fost oferite clădirile unor biserici catolice pentru a putea oficia serviciile divine.

La rândul său, cardinalul Rigali s-a arătat impresionat de credința profundă de care dau dovadă creștinii din Republica Moldova și de frumusețea bisericilor ortodoxe. Mulțumind Mitropolitului pentru primirea călduroasă, a menționat că își dorește continuarea șirului de proiecte comune dintre Biserica Ortodoxă și cea Romano-Catolică, pentru a contribui împreună la lichidarea, sau cel puțin, la diminuarea flagelurilor sociale stringente. La eveniment a mai participat Antonie Coșa, episcop al Bisericii Catolice din Moldova și diaconul Edgar Vulpe.

Tot aceeaşi ştire reflectată de papistaşi:

26.02.2012, Chişinău (Catholica) – Miercuri, 22 februarie 2012 (Miercurea Cenuşii în calendarul liturgic romano-catolic), a fost consemnat un moment semnificativ în dinamica relaţiilor profunde dintre Biserica Ortodoxă (Mitropolia Moldovei – afiliată Moscovei n.r.) şi Biserica Catolică din Moldova. Întâlnirea dintre Ierarhii celor două Biserici a avut ca subiect colaborarea la nivel inter-eclezial, pentru consolidarea unei acţiuni comune în vederea promovării valorilor morale şi creştine în societatea contemporană moldovenească.

Relaţiile de caritate şi respect reciproc dintre Biserica Catolică şi Biserica Ortodoxă din Moldova au o agendă bogată în timp, cu rădăcini profunde în trecut şi perspective promiţătoare. Pentru a formaliza aceste eforturi conjugate ale celor două Biserici-surori, s-a convenit asupra încheierii, de comun acord, a unui protocol de colaborare, pentru a răspunde vocaţiei Bisericii şi chemării Mântuitorului. Documentul încheiat de cei doi Ierarhi, se referă îndeosebi la colaborarea în domeniul activităţii social-caritative, în mod preponderent la intensificarea relaţiilor de colaborare între instituţiile sociale bisericeşti care activează în domeniul asistenţei sociale. Un al doilea deziderat al acordului încheiat a fost al unui parteneriat deschis între instituţiile bisericeşti din ambele Biserici, în perspectiva consolidării unui angajament comun social, civic şi religios în societatea moldavă.

Au fost analizate şi propuse spre o reflecţie mai profundă unele problematici care ocupă în ultima vreme o mare parte din discursul social-religios din Moldova, ca, de exemplu, predarea religiei în şcoli, proiectul Legii Cultelor, acţiunile comune pentru apărarea vieţii, dar şi asistenţă din partea Episcopiei Catolice de Chişinău în vederea medierii unor condiţii favorabile desfăşurării serviciului divin în comunităţile ortodoxe din Europa, preponderent în Italia. La sfârşitul protocolului încheiat miercuri, s-a convenit asupra necesităţii unui dialog permanent între cele două Biserici şi crearea unei Comisii mixte consultative care se va întruni regulat, iar în situaţii de necesitate, în sesiuni extraordinare.

Biserica Catolică din Moldova a înţeles întotdeauna că vocaţia oricărei Biserici este aceea de a aduce sfinţenie, concordie şi pace în societatea contemporană, fiind mai mult decât oricare instituţie socială, un vector al dialogului, stabilităţii şi carităţii. În acest sens Biserica Catolică din Moldova a promovat în mod tradiţional chemarea la dialog creştin şi la caritate, îndeosebi cu Biserica Ortodoxă, aflată atât sub ascultarea Mitropoliei Moldovei, cât şi a Mitropoliei Basarabiei, cu care, în mod similar, întreţine un raport fratern şi constant.

Surse:

https://www.catholica.ro/2012/02/26/protocol-de-colaborare-si-asistenta-intre-episcopia-romano-catolica-de-chisinau-si-mitropolia-moldovei/

https://mitropolia.md/wp-content/uploads/2012/02/AltarulCredinteiNr5.pdf

Ce spune Biblia despre astfel de adunări

10.Dacă cineva vine la voi şi nu aduce învăţătura aceasta, să nu-l primiţi în casă şi să nu-i ziceţi: Bun venit!

Citeşte şi:  Postul Radio-TV al Patriarhiei Romane, promovează ideologia de gen!

11.Căci cel ce-i zice: Bun venit! se face părtaş la faptele lui cele rele. (II Ioan 10-11)

Despre monofizitism , răspunsuri la 100 de întrebări, Ioan Vlăducă p.75-76

69 Întrebare : Prin ce hotărâri au interzis Sfintii Părinţi legăturile cu eretcii ?

Răspuns : Prin mai multe Canoane ale Sfintelor Sinoade: “Pe ereticii cei nelegiuiţi, care nu se pocăiesc, afurisiţ-i și-i lepădaţi de ceilalţi credincioşi, aducând la cunoştinţa publică îndepărtarea lor din Biserica lui Dumnezeu și porunciţi credincioşilor să se ferească cu desăvărşire de ei, şi să nu se întovărăşească cu ei nici la vorbă, nici la rugăciune, căci ei sunt potrivnici şi duşmani ai Bisericii, strică turma lui Hristos și batjocoresc moştenirea credinţei“.104
Oricine va mânca cu ereticii, sau va bea, sau va face prieteșug  și dragoste și adunare, ce se zice cu armenii (monofiziţii, n.n.) sau alţi cu dânșii unii ca aceia anatema să fie105
Al 10-lea Canon al Sfinţilor Apostoli opreşte a ne ruga împreună cu ereticii și schismaticii, măcar în casă de s-ar afla; se afuriseşte şi să nu fie primit la Sfintele Taine. 
Canonul 45 al Sfinţilor Apostoli porunceşte: Episcopul, preotul sau diaconul care numai s-ar ruga cu ereticii, să se afurisească şi dacă l-ar primi să slujească ca preot, să se caterisească. La tâlcuirea Canonului 47 al Sfinţilor Apostoli, scrie Sfântul Nicodim Aghioritul că latinii (papistașii, n. n.) sunt eretici și nu au nici Botez, nici Preoţie, şi dacă vreun preot nu botează pe cei care se întorc la Ortodoxie se afuriseşte
Și canonul 33 din Laodiceea oprește a te ruga cu eretici și cu schismatici.”106
Despre părtășia cu ereticii, Sfântul Theodor Studitul spune : ”În legătură cu cele rânduite de Sfinţii Părinţi trebuie spus că nici a petrece, nici a mânca, nici a cânta împreună, nici a avea vreo părtășie cu ei nu am primit, ci «Vai!» se rostește asupra celor care au părtășie cu ei, fie și doar la mâncare sau băutură sau simplă relaţie.” 107
Iar Sfântul lerarh loan Gură de Aur spune : „Auziţi toţi care mâncaţi împreună cu ereticii, hotărâre dureroasă; sunteţi vrăjmași ai lui Hristos. Căci nici cel ce este prieten cu vrăjmașii împăratului nu poate să fie prieten al împăratului; și nu se învrednicește de viaţă, ci piere împreună cu vrăjmașii și  suferă și mai rele“. 108
Auziţi iarăși cei ce faceţi agape împreună cu ei : cum veţi scăpa de mânia ce va să vină paste voi, care vă pângărinţi împreună cu aceştia prin mâncare și băutură laolaltă? Cum îndrăzniţi să vă apropiaţi de dumnezeieștile și înfricoșatele Taine ale lui Hristos? Sau nu aţi auzit pe fericitul Pavel strigând că : « nu puteţi bea paharul Domnului și paharul demonilor; nu puteţi avea parte de masa Domnului și de masa demonilor» (1 Corinteni 10, 21)”109
_______________
_______________
104 Hotărârea canonică, Const.Ap.VI,18, în Pravila Bisericească,Valea Plopului,1999,p.172.
105 Hotărâre a Soborului Antiohiei, canonul 70, în Pravila Bisericească, numită Cea Mică, tipărită mai întâiu la 1640, în Mănăstirea Govora, publicată acum în transcripţiune cu litere latine, Tipografia Academiei Române, 1884.
106 Sfântul Ioan de la Neamţ Hozevitul, Hrana duhovnicească, Ed. Lumină din Lumină, București,2000,p.541.
107 Dreapta Credinţă în scrierile Sfinţilor Părinţi,Sfântul Theodor Studitul, Sfântul Ioan Gură de Aur, Sfântul Amfilohie de Iconium, vol.I, Ed.Sophia,București,2006,p.153.
108 Ibidem,p.170.
109 Ibidem,p.171.
110 Cuviosul Paisie Aghioritul, Nevoinţa duhovnicească, Schitul Lacu, p.235.