Notă: La data de 26 februarie 2012 Biserica Ortodoxa din Republica Moldova si Episcopia Romano-Catolica de Chisinau au încheiat un Protocol de colaborare si asistenta intre cele „doua biserici-surori” (???), subiectul căreia este colaborarea la nivel inter-eclezial, pentru consolidarea unei acțiuni comune în vederea promovării valorilor morale și creștine în societatea contemporana moldoveneasca! Oare ce fel de valori se poate promova cu ereticii papistaşi?

Erezia şi Ecumenismul ascuns în Mitropolia Chişinăului şi a Întregii Moldove
Mai jos cum a reflectat Mitropolia Moldovei această ştire:
În dimineața zilei, Mitropolitul Vladimir a discutat cu cardinalul Justin Francis Rigali, fost arhiepiscop de Philadelphia și un colaborator apropiat al regretatului papă Ioan Paul al II-lea. În cadrul dialogului, Vlădica Vladimir s-a interesat de activitatea socială a Bisericii Catolice din Statele Unite ale Americii, de relațiile acesteia cu instituțiile statului și de programele de caritate pe care le implementează.
În același context, Mitropolitul a declarat că colaborarea cu Biserica Romano-Catolică din Moldova în domeniul social este una fructuoasă și de lungă durată, iar suportul oferit nu este de nivel local: și în țările catolice, unde există diaspore moldovenești, așa cum ar fi Italia, creștinilor ortodocși le-au fost oferite clădirile unor biserici catolice pentru a putea oficia serviciile divine.
La rândul său, cardinalul Rigali s-a arătat impresionat de credința profundă de care dau dovadă creștinii din Republica Moldova și de frumusețea bisericilor ortodoxe. Mulțumind Mitropolitului pentru primirea călduroasă, a menționat că își dorește continuarea șirului de proiecte comune dintre Biserica Ortodoxă și cea Romano-Catolică, pentru a contribui împreună la lichidarea, sau cel puțin, la diminuarea flagelurilor sociale stringente. La eveniment a mai participat Antonie Coșa, episcop al Bisericii Catolice din Moldova și diaconul Edgar Vulpe.
Tot aceeaşi ştire reflectată de papistaşi:
26.02.2012, Chişinău (Catholica) – Miercuri, 22 februarie 2012 (Miercurea Cenuşii în calendarul liturgic romano-catolic), a fost consemnat un moment semnificativ în dinamica relaţiilor profunde dintre Biserica Ortodoxă (Mitropolia Moldovei – afiliată Moscovei n.r.) şi Biserica Catolică din Moldova. Întâlnirea dintre Ierarhii celor două Biserici a avut ca subiect colaborarea la nivel inter-eclezial, pentru consolidarea unei acţiuni comune în vederea promovării valorilor morale şi creştine în societatea contemporană moldovenească.
Relaţiile de caritate şi respect reciproc dintre Biserica Catolică şi Biserica Ortodoxă din Moldova au o agendă bogată în timp, cu rădăcini profunde în trecut şi perspective promiţătoare. Pentru a formaliza aceste eforturi conjugate ale celor două Biserici-surori, s-a convenit asupra încheierii, de comun acord, a unui protocol de colaborare, pentru a răspunde vocaţiei Bisericii şi chemării Mântuitorului. Documentul încheiat de cei doi Ierarhi, se referă îndeosebi la colaborarea în domeniul activităţii social-caritative, în mod preponderent la intensificarea relaţiilor de colaborare între instituţiile sociale bisericeşti care activează în domeniul asistenţei sociale. Un al doilea deziderat al acordului încheiat a fost al unui parteneriat deschis între instituţiile bisericeşti din ambele Biserici, în perspectiva consolidării unui angajament comun social, civic şi religios în societatea moldavă.
Au fost analizate şi propuse spre o reflecţie mai profundă unele problematici care ocupă în ultima vreme o mare parte din discursul social-religios din Moldova, ca, de exemplu, predarea religiei în şcoli, proiectul Legii Cultelor, acţiunile comune pentru apărarea vieţii, dar şi asistenţă din partea Episcopiei Catolice de Chişinău în vederea medierii unor condiţii favorabile desfăşurării serviciului divin în comunităţile ortodoxe din Europa, preponderent în Italia. La sfârşitul protocolului încheiat miercuri, s-a convenit asupra necesităţii unui dialog permanent între cele două Biserici şi crearea unei Comisii mixte consultative care se va întruni regulat, iar în situaţii de necesitate, în sesiuni extraordinare.
Biserica Catolică din Moldova a înţeles întotdeauna că vocaţia oricărei Biserici este aceea de a aduce sfinţenie, concordie şi pace în societatea contemporană, fiind mai mult decât oricare instituţie socială, un vector al dialogului, stabilităţii şi carităţii. În acest sens Biserica Catolică din Moldova a promovat în mod tradiţional chemarea la dialog creştin şi la caritate, îndeosebi cu Biserica Ortodoxă, aflată atât sub ascultarea Mitropoliei Moldovei, cât şi a Mitropoliei Basarabiei, cu care, în mod similar, întreţine un raport fratern şi constant.
Surse:
https://www.catholica.ro/2012/02/26/protocol-de-colaborare-si-asistenta-intre-episcopia-romano-catolica-de-chisinau-si-mitropolia-moldovei/
https://mitropolia.md/wp-content/uploads/2012/02/AltarulCredinteiNr5.pdf
Ce spune Biblia despre astfel de adunări
10.Dacă cineva vine la voi şi nu aduce învăţătura aceasta, să nu-l primiţi în casă şi să nu-i ziceţi: Bun venit!
11.Căci cel ce-i zice: Bun venit! se face părtaş la faptele lui cele rele. (II Ioan 10-11)
Despre monofizitism , răspunsuri la 100 de întrebări, Ioan Vlăducă p.75-76
69 Întrebare : Prin ce hotărâri au interzis Sfintii Părinţi legăturile cu eretcii ?
Răspuns : Prin mai multe Canoane ale Sfintelor Sinoade: “Pe ereticii cei nelegiuiţi, care nu se pocăiesc, afurisiţ-i și-i lepădaţi de ceilalţi credincioşi, aducând la cunoştinţa publică îndepărtarea lor din Biserica lui Dumnezeu și porunciţi credincioşilor să se ferească cu desăvărşire de ei, şi să nu se întovărăşească cu ei nici la vorbă, nici la rugăciune, căci ei sunt potrivnici şi duşmani ai Bisericii, strică turma lui Hristos și batjocoresc moştenirea credinţei“.104
“Oricine va mânca cu ereticii, sau va bea, sau va face prieteșug și dragoste și adunare, ce se zice cu armenii (monofiziţii, n.n.) sau alţi cu dânșii unii ca aceia anatema să fie”105
Al 10-lea Canon al Sfinţilor Apostoli opreşte a ne ruga împreună cu ereticii și schismaticii, măcar în casă de s-ar afla; se afuriseşte şi să nu fie primit la Sfintele Taine. “
Canonul 45 al Sfinţilor Apostoli porunceşte: Episcopul, preotul sau diaconul care numai s-ar ruga cu ereticii, să se afurisească şi dacă l-ar primi să slujească ca preot, să se caterisească. La tâlcuirea Canonului 47 al Sfinţilor Apostoli, scrie Sfântul Nicodim Aghioritul că latinii (papistașii, n. n.) sunt eretici și nu au nici Botez, nici Preoţie, şi dacă vreun preot nu botează pe cei care se întorc la Ortodoxie se afuriseşte”
Și canonul 33 din Laodiceea oprește a te ruga cu eretici și cu schismatici.”106
Despre părtășia cu ereticii, Sfântul Theodor Studitul spune : ”În legătură cu cele rânduite de Sfinţii Părinţi trebuie spus că nici a petrece, nici a mânca, nici a cânta împreună, nici a avea vreo părtășie cu ei nu am primit, ci «Vai!» se rostește asupra celor care au părtășie cu ei, fie și doar la mâncare sau băutură sau simplă relaţie.” 107
Iar Sfântul lerarh loan Gură de Aur spune : „Auziţi toţi care mâncaţi împreună cu ereticii, hotărâre dureroasă; sunteţi vrăjmași ai lui Hristos. Căci nici cel ce este prieten cu vrăjmașii împăratului nu poate să fie prieten al împăratului; și nu se învrednicește de viaţă, ci piere împreună cu vrăjmașii și suferă și mai rele“. 108
„Auziţi iarăși cei ce faceţi agape împreună cu ei : cum veţi scăpa de mânia ce va să vină paste voi, care vă pângărinţi împreună cu aceştia prin mâncare și băutură laolaltă? Cum îndrăzniţi să vă apropiaţi de dumnezeieștile și înfricoșatele Taine ale lui Hristos? Sau nu aţi auzit pe fericitul Pavel strigând că : « nu puteţi bea paharul Domnului și paharul demonilor; nu puteţi avea parte de masa Domnului și de masa demonilor» (1 Corinteni 10, 21)”109
_______________
_______________
104 Hotărârea canonică, Const.Ap.VI,18, în Pravila Bisericească,Valea Plopului,1999,p.172.
105 Hotărâre a Soborului Antiohiei, canonul 70, în Pravila Bisericească, numită Cea Mică, tipărită mai întâiu la 1640, în Mănăstirea Govora, publicată acum în transcripţiune cu litere latine, Tipografia Academiei Române, 1884.
106 Sfântul Ioan de la Neamţ Hozevitul, Hrana duhovnicească, Ed. Lumină din Lumină, București,2000,p.541.
107 Dreapta Credinţă în scrierile Sfinţilor Părinţi,Sfântul Theodor Studitul, Sfântul Ioan Gură de Aur, Sfântul Amfilohie de Iconium, vol.I, Ed.Sophia,București,2006,p.153.
108 Ibidem,p.170.
109 Ibidem,p.171.
110 Cuviosul Paisie Aghioritul, Nevoinţa duhovnicească, Schitul Lacu, p.235.
Ca de obicei,moldovenii de peste Prut,stau cu curul în două luntre !!
Nu cred! Este iar o provocare! Minciuni!
Păi numai să nu faceții pact cu catolicismul sar putea să intrați în necazul cel mare pentru că până la urmă catolicismul ie capul în Ucraina preoții religia creștină trebuie să fie catolică Babilonul Zelinski terorist e conducătorul
Diavolul divide biserica si cine divide il slujeste. Ei vor unitate, ce e rau in asta putinistilor?
Veronica Moraru definiti „putinisti”. Dar mai bine nu lăsați. Mai de folos istoria reala a comunimului, cu incepere din 1789.
Sant toți vânduți! Exact cum scrie la carte! Noi sa avem nădejde in Bunul Dumnezeu Tatăl și in Maica Domnului! Sa ne rugam !
Sf.Ioan Gură de Aur accentuează asupra îndatoririi membrilor bisericii de a mustra clerul ce învață neortodox: ”Trebuie ascultați învățătorii, preoții a nu-i judeca, chiar dacă ar avea o viață urâtă; dacă însă credința le este greșită, nu trebuie doar a nu-i asculta, ci a fugi de ei și a-i judeca.” (Omilia 2, Epistola 2 Timotei).
Sf.Atanasie din Paros (1721-1813), vestit pentru râvna, acrivia sa în privința credinței, cât și pentru predicile înflăcărate, pentru luptele împotriva ereticilor, îndemna a nu tăcea atunci când este primejduită credința. ”Nu este drept, nici cuvenit, desigur, celor binecinstitori, a tăcea atunci când cei ce caută a statornici rătăcirea, încalcă legile lui Dumnezeu; acolo unde se primejduiește Dumnezeu, precum a spus un mare Părinte, ce om binecinstitor poate tăcea?”
Sf.Gherman cel Nou al Constantinopolului (1224-1240), într-o scrisoare a sa, din 1229, îndemna ortodocșii din Cipru: “Fugiți cu grăbire, depărtându-vă de preoții ce s-au plecat stăpânirii latine. A nu vă aduna cu ei în biserică, nici a nu primi din mâinile lor vreo binecuvântare. Fiindcă este mai bine a vă ruga lui Dumnezeu, singuri în casele voastre, decât a vă aduna în biserică, dimpreună cu slugarnicii latino-cugetători.”
”Acei clerici ce recunosc Biserica noastră și voiesc a ține credința predanisită de Sfinții Părinți, a nu se apleca arhiereilor lor ce s-au supus latinilor. Nici a nu le da câtuși de puțin ascultare, din pricina că episcopii vor afurisi (cu scopul de a-i convinge a se supune bisericii latine), fiindcă o asemenea afurisenie n-are nici o putere, ci se abate mai curând asupra celui ce a dat-o. Iar aceasta deoarece s-au făcut pricină de sminteală poporului lui Dumnezeu, ca unii ce au încălcat acrivia Sfintelor Canoane, au primit episcopii străini, uzurpatori dându-le mâna, semn al supunerii și al înrobirii.”
Sfântul Nicodim Aghioritul (1809) spunea: ”Se cuvine a ne îngrădi pe noi înșine, a ne separa de episcopii ce în chip vădit, stăruie în greșeală, privitor la cele ce țin de Credință și de Adevăr, așadar se vădesc a fi eretici sau nedrepți.”
Sf.Cuv.Paisie Aghioritul spunea că ”Biserica Ortodoxă nu are nici o lipsă. Singurul ei neajuns este lipsa ierarhilor şi păstorilor mărturisitori cu principii patristice”.
Maria Cotaga Sf.Ioan Gură de Aur ne îndeamnă: ”Prin urmare, așa faceți și voi păstorilor și nu fiți părtași faptelor celor întunecate ale întunericului, ci mai degrabă mustrați-le pe față, după cum apostolii și dumnezeiescul părinte David au avut multe necazuri din pricina lor și multe lupte, mustrând și certând, dându-i în vileag și rugându-se lui Dumnezeu împotriva lor.”
Sf.Maxim Mărturisitorul (662): ”A tăinui cuvântul Adevărului, înseamnă a te lepăda de el. Bine este a trăi în pace cu toți, dar numai cu aceia ce cugetă aceleași despre buna credință. Și este mai bine a ne război, atunci când pacea lucrează conglăsuirea către rău.” (din Viețile Sfinților din greacă, 21 ian.)
”Nu este îngăduit ca învățătura luminoasă a Sfinților Părinți a se ună cu părerile mizerabililor eretici.”
Sf.Grigore Teologul: ”Căci mai vrednic de laudă este un război, decât o pace ce desparte de Dumnezeu.”
Sf.Marcu Evghenicul: ”Bine este a fi împăcați cu toți, dar a mărturisi când vine vorba de dreapta credință, căci împăcarea ce se face în chip drept și cuvios este o dobândire foarte bună, însă când se face cu dreptate și viclenie este un lucru mizerabil și vătămător.”
”Este imposibil a chema pacea, dacă mai întâi nu se va rezolva pricina schismei și dacă papa, ce s-a proclamat asemenea cu Dumnezeu, nu-și va veni în sine.”
”Toți dascălii Bisericii, toate Sinoadele, toate Sfintele Scripturi, ne spun a ne feri de acești eretici și de împărtășirea cu ei.”
Cuv.Ghenadie Scholarul(1452): ”Să nu facem nici măcar tovărășie cu cei ce au schimbat cugetul Dreptei Credințe.”
Sf.Valsamon arată că de eretici ”trebuie a ne scârbi ca și de niște întinăciuni și a nu avea legături cu ei.”
Sf.Ignatie Teoforul poruncește: ”De aceștia (de eretici) trebuie a fugi ca de fiare (…). Trebuie a vă feri de ei, fiindcă mușcăturile lor sunt greu de vindecat.”
Sf.Vasile cel Mare afirmă: ”Trebuie a evita orice părtășie cu ei (cu ereticii) și a le respinge cuvintele ca unele ce sunt otravă pentru suflete.”
Sf.Chiril al Ierusalimului: ”Fugi, dar, de necucernicie și nici măcar a nu saluta unul ca acesta pentru a nu fi părtaș la faptele cele neroditoare ale întunericului (Efeseni V, 11);
Anusca Claudia
Bunul Dumnezeu nu va îngădui așa ceva.
Ei încearcă totul..
Dar…..vă veni vremea vremurilor, atunci când credință ortodoxa o sa-i ardă pe toți nesimțiții care pun la îndoială pe bunul Dumnezeu și pe maica domului nostru, fecioara Maria.
Nu vă temeți.
Credeți și veți birui.
Maria Cotaga Citește ce spun Sfinții despre insotirea cu ereticii și apoi vezi dacă mai pui această întrebare.
Eretici papistași …la ei totul e de fațadă ,prin fața vor unire cu ortodoxia iar prin spate urla că nu vor cu ortodocșii va zic din experiența …urlaaaa „fara ortodocși ,fara ortodocși ” bine acu la drept vorbind cei care sunt in dreapta credință nu or sa vrea niciodată Unirea cu ereticii!!
Ятэ де че,католичии ау дат ын арендэ молдовенилор Ортодокшь бисеричиле лор, сэ кунуне Ортодокшь ку католичь , дар ну ляу дат вое сэ конструяскэ Ушиле Ынпэрэтешть ,, дар ын скимб ляу лэсат идолии (скулптуриле) сэ ну маи ынцележь куи те рожь ши те ынкинь, ла сф. Икоане сау ла идоль? Де грабэ вор фаче тот пе воя лор, ку музикэ прин сф. Бисерикэ, кончерте .
Яко с нами Бог.
Cine esti tu sa judeci?
Toate eforturile pt a pune în umbră ortodoxia. Se vad rezultatele după nici 10 ani: conducerea moldoveană este #rezist și prietena cu președintele român evanghelic!!! Asta cu „ajutorul” celor care „vor o țară că afară”! Unde câinii umbla cu colaci in coada prin bisericile goale și transformate în orice numai sa nu mai slujească scopului pt care au fost ridicate!
Așa scrie în cărți,Ca când va veni Hristos pe pământ oare va mai găsi credință ortodoxă??
Aparatoru ortodox bravo☦
Cam toată ortodoxia s-a vandut satanistilor iudeo-masoni in frunte cu Patriarhia Constantinopolului. Nu stiu ce se mai poate face. De altfel toți sefii cultelor au semnat crislamul.
Adevarul este ca sant demonii reincarnati printre eii