Prigonirea monahilor din Muntele Athos de către Patriarhia Constantinopolului de părintele Patric Ranson
Spiritele care se doresc ,,evoluate” şi a căror ştiinţă constă în general în ignorarea istoriei şi tradiţiei bisericeşti, a complexităţii, subtilităţii, bogăţiei lor duhovniceşti, spun de bunăvoie: Patriarhia Constantinopolului are motiv să-i izgonească pe aceşti monahi care refuză ecumenismul, această formă de progres în Biserică. La aceasta noi am răspuns: folosirea ilegală a forţei nu este un progres, este mai degrabă un regres. Dar mai ales aceşti ,,neo-ortodocşi” ar trebui să studieze puţin religiile comparativ.
Catolicismul şi protestantismul nu sunt Ortodoxia.
Dacă ecumenismul vrea să spună cercetarea tradiţiilor Bisericii apostolice şi patristice, conformitatea cea mai mare cu învăţătura lui Hristos – şi nu relativizarea generală a tuturor dogmelor – un catolic, un protestant au toate motivele să fie în mod legitim ,,ecumenişti”, cel puţin la început.
Într-adevăr, un catolic care studiază tradiţia propriei Biserici nu poate să nu simtă o anumită nelinişte în faţa dezbinărilor, contradicţiilor, adăugirilor, evoluţiilor presărate în această istorie. Este dificil a găsi în ea o unitate, în afară de unitatea foarte târzie impusă de infailibilitatea papală[1]. Or însăşi această dogmă, care ar părea astăzi atât de centrală, atât de proprie catolicismului, nu datează decât de puţin mai mult de un veac, de la Conciliul Vatican I din 1870.
În Biserica primară, o asemenea doctrină era complet necunoscută. Noi ştim aceasta din documentele şi canoanele Sinoadelor, din scrierile Părinţilor, vieţile sfinţilor şi celelalte monumente ale istoriei Bisericii[2]; şi în particular din epistolele Sfântului Papă Grigorie cel Mare, care a avut un conflict cu Sfântul Ioan Postitorul, patriarhul Constantinopolului, referitor la termenul de ,,patriarh ecumenic”, care i-a fost atribuit lui Ioan[3] şi care, după Sfântul Grigorie, implica o superioritate asupra celorlalţi patriarhi, superioritate falsă, orgolioasă şi plină de pericole pentru Biserică.
Toată critica pe care o aduce Sfântul Grigorie expresiei ,,patriarh ecumenic” poate fi aplicată cu şi mai multă dreptate doctrinei infailibilităţii. ,,Biserica Constantinopolului – spune el de fapt – a dat episcopi care au căzut în prăpastia ereziei şi care au devenit chiar ereziarhi. De aici a ieşit Nestorie … De aici a ieşit Macedonie, care a tăgăduit că Sfântul Duh este Dumnezeu, de o fiinţă cu Tatăl şi cu Fiul. Prin urmare, dacă cineva uzurpă în Biserică un titlu care îi cuprinde în el pe toţi credincioşii, Biserica universală, o blasfemie !, va cădea aşadar cu el, fiindcă el se numeşte cel universal ! Fie ca toţi creştinii să respingă acest titlu blasfemiator, acest titlu care lipseşte de cinstea preoţească pe toţi preoţii de îndată ce el este uzurpat nebuneşte de unul singur”[4]. Pentru Sfântul Grigorie, autoritatea bisericească rezidă în episcopat, şi nu într-un episcop sau altul, oricare ar fi rangul lui în ierarhie.
Chiar în secolele al XVI-lea, XVII-lea şi XVIII-lea, cu excepţia unei minorităţi a teologilor, în general iezuiţi, superioritatea papei asupra sinodului în materie de credinţă şi de rânduieli bisericeşti nu era deloc recunoscută de Biserica Franţei. Asupra altor puncte, lucrurile stăteau la fel, precum asupra harului şi predestinării, în care susţinătorii celui mai strict augustinism erau când biruitori, când condamnaţi; sau încă precum în cazul imaculatei concepţii care nu a devenit dogmă decât în secolul al XIX-lea, după ce a fost contestată de o mare parte a teologilor apuseni. Astfel, Bernard de Clairvaux şi Thomas d’Aquino s-au împotrivit ei. Şi în acest caz iezuiţii şi-au impus succesul dogmei ,,lor”.
Pe scurt, asupra a numeroase puncte esenţiale, în teologie a domnit de-a lungul secolelor un adevărat ,,război civil”, din cauza faptului că era cu neputinţă de împăcat sau armonizat tradiţii din Biserica primară şi teologia patristică cu principiile unei metode speculative care se sprijinea pe lucrările lui Augustin.
Teologia episcopului Hipponei, întemeiată pe platonism, care a evoluat la voia controverselor, era în acelaşi timp aporetică, contradictorie în ce priveşte numeroase puncte şi ignorantă faţă de scrierile Părinţilor elenofoni, în special marii capadocieni.
Toate aceste motive fac ca întâlnirea cu tradiţia ortodoxă să fie extrem de interesantă pentru un catolic: iată, într-adevăr, ar putea el să spună, o Biserică care nu a cunoscut scolastica, nici speculaţiile sale îndrăzneţe şi nefolositoare, care a ignorat întreaga concepţie tiranică augustino-anselmiană privind vinovăţia transmisă şi mânia lui Dumnezeu satisfăcută prin cruce. Or această concepţie a fost un mijloc de a transforma mesajul de bucurie al Evangheliei într-un sistem înspăimântător şi neliniştitor.
Catolicul sincer poate foarte bine să-şi spună, şi pe drept, că el nu va găsi în Biserica Ortodoxă tot ceea ce i-a îndepărtat pe oamenii din Apus de propria lor Biserică, şi anume concepţia feudală a unui Dumnezeu care transformă omenirea într-o massa damnata din care doar câţiva sunt scoşi prin arbitrariul predestinării.
La fel, protestantul sincer are toate motivele să fie ecumenist, pentru că el provine din aceeaşi tradiţie teologică precum catolicul, chiar dacă Luther şi Calvin au vrut să reformeze anumite aspecte în mod special şocante ale practicii catolice, precum indulgenţele. În acelaşi timp, protestantismul istoric şi-a pus de multă vreme întrebarea credinţei şi tradiţiilor Bisericii primare şi a unităţii sale.
Mulţimea sectelor care se revendică din protestantism creează de altfel un spirit de toleranţă mai mare decât cel care domneşte în general în catolicism.
Unii ortodocşi au participat de asemenea la începutul dialogului ecumenist în ideea de a aduce mărturia credinţei ortodoxe. L-am putea cita pe părintele Gheorghe Florovski.
Cu toate acestea, dacă interesul pentru mişcarea ecumenistă nu ar fi, prin natura sa, contrar spiritului protestantismului, dacă participarea la această mişcare ar putea fi o evoluţie în plus în interiorul Bisericii Catolice, el este fundamental contrar naturii teandrice, dumnezeiesco-umane a Bisericii Ortodoxe.
Biserica este trupul teandric al lui Hristos, taina prin excelenţă. După cum spune părintele Iustin Popovici: ,,În creştinism, Adevărul nu este o idee filozofică, nici o teorie, nici o învăţătură, nici un sistem de învăţături, ci este Persoana dumnezeiesco-umană vie – Iisus Hristos istoric (Ioan 14, 6) … Hristosul recapitulează toată învăţătura Sa şi toată lucrarea Sa în Persoana Sa dumnezeiesco-umană şi le tâlcuieşte prin El Însuşi. Iată de ce Biserica Apostolească Ortodoxă cuprinde totalitatea creştinismului în Persoana dătătoare de viaţă a Dumnezeu-Omului, Hristosul … Biserica nu este nimic altceva decât Dumnezeu-Omul, Hristosul, continuat în toate veacurile: Iată eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârşitul veacului (Matei 28, 20; potrivit Efeseni 1, 21-23). Dumnezeu-Omul este capul trupului Bisericii (Coloseni 1, 18; Efeseni 1, 22; 5, 23), capul unic … Prin El, singurul, unicul, Dumnezeu-Omul în două firi nedespărţite, Biserica este întotdeauna una, unică şi de nedespărţit”[5].
Şi încă: ,,Întreaga natură a Bisericii, în toate manifestările sale, are un caracter dumnezeiesco-uman … Cum păstrează Biserica Ortodoxă cea mai mare comoară a sa, Atotsfânta Persoană a Dumnezeu-Omului, Hristosul ? Ea o păstrează prin credinţa sa una şi unică, sfântă, sobornicească şi apostolească. Prin unitatea credinţei, Biserica Ortodoxă protejează de-a lungul secolelor unitatea şi unicitatea vieţii şi adevărului dumnezeiesco-umane …”[6].
Iată de ce noţiunea însăşi de ecumenism, în sens modern, a unei cercetări istorico-spirituale, nu are loc în Biserica Ortodoxă. Ea nu se poate întoarce spre Biserica primară, căci ea însăşi ESTE această Biserică; ea nu poate căuta Adevărul care se află în EA ÎNSĂŞI; în sfârşit, mărturisirea sa nu admite nici adăugire, nici micşorare, nici modificare, deoarece ea este simplă şi una. Sau, cum spunea Sfântul Dionisie Areopagitul, vorbind despre mucenici: ,,Învăţătorii şi începătorii noştri în Înţelepciunea lui Dumnezeu mor în fiecare zi pentru adevăr, mărturisind cum se cuvine prin toate cuvintele şi faptele lor că unicul adevăr creştin în care cred este dintre toate cel mai simplu şi mai dumnezeiesc, sau, mai bine spus, este singurul şi unicul, este adevărata cunoştinţă de Dumnezeu”[7].
În primele secole ale Bisericii, episcopul avea un rol îndoit, cel de a conduce euharistia şi cel de a-şi apăra turma împotriva ereziilor[8].
Fără o mărturisire de credinţă dreaptă, nu există episcopat care conduce cu adevărat euharistia. Deoarece una este păcatul, şi altceva erezia. Păcatul este o încălcare a poruncilor. Dar erezia este o alterare a credinţei. Este o falsificare a criteriilor adevărului.
Or exact acestui lucru se dedică Patriarhia Constantinopolului din 1920 încoace. Într-adevăr, ea a proclamat că credinţa, că diferenţele dogmatice nu mai erau un motiv de dezbinare când dimpotrivă, până atunci, divergenţele dogmatice erau aproape singurul motiv de separare legitim recunoscut.
În mod succesiv, diferiţi episcopi ai Patriarhiei Constantinopolului au repus în discuţie treptat autoritatea Sinoadelor Ecumenice, care sunt astăzi departe de a fi considerate ca absolute de către ei. Astfel, în urma dialogului cu monofiziţii, Dioscor, care a fost condamnat de Sinodul de la Calcedon, apoi de toate celelalte Sinoade, care au recunoscut Calcedonul, şi în mod special de cel de-al VII-lea Sinod Ecumenic, a încetat să fie prezentat ca un monofizit. Părinţii celui de-al IV-lea Sinod Ecumenic nu ar fi înţeles bine ce mărturisea el şi, prin urmare, s-ar fi înşelat spunând că el era eretic. Acesta a fost rezultatul acordurilor de la Chambesy, semnate în 1991.
Aceeaşi confuzie domneşte în relaţiile cu Biserica Catolică, care ignoră că patriarhul Athenagora a ridicat anatemele din 1054 fără a avea autoritatea de a o face, deoarece doctrina care a dus la aceste condamnări reciproce, adică dubla purcedere a Sfântului Duh, sau Filioque, nu a fost nicicând lepădată, nici măcar pusă în discuţie de Vatican. Ultimele declaraţii ale cardinalului Ratzinger, din luna iunie 1992, arată de altfel că Roma nu a abandonat pretenţiile sale de a-i conduce pe toţi creştinii.
În ce priveşte canoanele Sinoadelor Ecumenice, locale sau cele ale apostolilor, ele sunt criticate neîncetat ca depăşite, inutile, desuete etc … de către ierarhia Patriarhiei Constantinopolului, care de altfel este obligată să suprime autoritatea canoanelor pentru a-şi justifica numeroasele cazuri de rugăciune în comun cu catolicii şi protestanţii – acte condamnate tocmai de aceste canoane.
Patriarhia Constantinopolului îşi zice ,,canonică” când, în realitate, încalcă majoritatea canoanelor, nu numai pe cele referitoare la rugăciunea comună cu toţi heterodocşii, ci şi alte canoane, ca cele care îi obligă pe episcopi să fie în mod real ,,căsătoriţi” cu eparhia lor. Episcopii Patriarhiei au cu toţii titluri care nu corespund cu eparhia lor reală[9].
Traducere: Catacombele Ortodoxiei
[1] Care este contrariul unei unităţi întemeiate pe credinţă.
[2] Când discutau cu schismaticii sau ereticii, atunci când cercetau învăţăturile lor şi le comparau cu credinţa comună, Părinţii nu menţionau niciodată unitatea cu Roma ca pe un criteriu al ortodoxiei.
[3] ,,Ştiu bine – scrie Sfântul Grigorie – că acest titlu a fost dat prea sfinţiei voastre de cei apropiaţi care vă măgulesc şi vă înşală”. A se vedea op. cit. în nota de mai jos, p. 118.
[4] Epistolele Sfântului Grigorie, 5, 20, traduse şi comentate de Vladimir Guettee, Despre papalitate, Editura L’Age d’Homme, Lausanne, 1990, p. 125. A se vedea tot capitolul, p. 114-145.
[5] Părintele Iustin Popovici, Omul şi Dumnezeu-Omul, Ed. L’Age d’Homme, Lausanne, 1989, p. 120-123.
[6] Ibid., p. 124-125.
[7] Despre numele dumnezeieşti, 7, 3, 873 A.
[8] A se vedea părintele Ioan Romanides, Ecleziologia Sfântului Ignatie al Antiohiei, Atlanta, 1956, traducere în limba franceză în Lumina Taborului (La lumiere du Thabor), nr. 23, Paris, trimestrul III 1989, p. 50-77.
[9] Episcopul Ştefan de Nazianz îşi exercită funcţia la Niceea, Mitropolitul Ioan de Pergam locuieşte în realitate în Anglia, şi aşa mai departe.
Dumnezeu a lăsat o credința adevărată numită ortodoxie, da ce căuta ortodocșii împreună cu catolicii? Atunci e posibil de mers cu mașina și la verde și la roșu,,, este o nebunie
Ce cata oaia împreună cu capra?
A trecut papa la ortodoxie? Nu ar fi de mirare. Dar cum ramane cu Lucifer? Sa nu-l bata cumva…. Sau e vreo sărbatoare a fariseismului?
Doamne,lumineaza-ne întru
Adevărul Tau!
Cercetează,Tu,judeca,Tu
și să fie Voia Ta,cu noi! Amin!
Doamne ajuta Amin
Cine se aseamănă se aduna
Amin
Doamne ajută amin
Lolec și Bolec.
Șerpii creștinismului..
Amin
Ascultati de invataturile lui Hristos si sa nu credem alceva ! Numai cu bunul Dumnezeu vom birui! Amin!
Amin Doamne Ajută-ne Să Trecem Și Să Biruim Acest Rău Cu Puterea Ta Cea Sfinta Cu Sănătate Pace Înțelepciune Și Cu Puterea Lui Dumnezeu VOM Biruii Ajută-ne Doamne Să Facem Voia Ta Cu Pricepere Și Cu Credință Așa Cum Se Cuvine Slavă Ți-e Doamne Și Lui Fiul Tău ISUS HRISTOS Amin AMIN
Doamne ajuta amin
Madalin Nica ce produce pentru popor.. politica, primarii și toată politica? Tu ai fost botezat vei fi dus în biserica de familie..daca nu vrei sa fi pus în sac așa cum a decis politica pentru alții!! Nu uita că am avut domnitori creștini care au luptat pt țară ! Brâncoveanu a dat viața sa și a copiilor săi pentru credința! Începe și citește ! Macar istoria țării daca nu importanta credinței ortodoxe! Când acești preoți ,diaconi cântăreți, călugări
călugărițele nu vor mai fi sa se roage pentru pacea omenirii, va veni sfârșitul. O spune Biblia! O repet. Începe și studiază.
Amin Doamne-ajută
E C U M E N I S M U L.?
ECUMENISMUL !
ȘI iar ecumenismul. Dar oare se stie incotro merge acest ecumenism ?
CUNOAȘTEM NOI CE ÎNSEMNATATE ARE ÎN VIEȚILE NOASTRE ?
SAU PUR ȘI SIMPLU ORBECĂIM SPERÂND SĂ APARĂ SCLIPIREA DE LUMINĂ DIN
B. E. M.
Doamne ajuta Amin
Ecumenism=satanism !!
Amin
2 Caverne și Slugari Globaliști Sataniști !
Credinta adevarata lasata de Domnul Hristos este cea pe care o descoperim in Sfanta Scriptura. Sa traim ca El si sa pazim cele 10 porunci daca IL iubim restul tot ce se face sunt inventii omenesti . Totul se probeaza cu Scriptura. Doamne ajuta.
Steluta Lazar Arata-ne probele indubitabile ca detii adevarul absolut la ceea ce ai afirmat, altfel scrii „vrajeli de Buftea”!
Armand Mihai Dumitru Dumnezeu are probele nu eu. Pe tonul care il aveti nu cred ca o sa intelegeti. Pacat.
Armand Mihai Dumitru
Steluta Lazar Care ton? M-am raportat la ce ai scris, debitând o abordare cu un adevar absolut pe care voi neortodocsii nu-l detineti, scriind despre inventii omenesti, etc, nu ne mai invatati ce sa facem, noi, ortodocsii, avem o Ortodoxie si nu dam teorii, invataminte celor de alte confesiuni, ne abtinem, pentru respectul celorlalti!
Știința a luat-o razna … SĂ lăsăm învățăturile LUI Hristos să vorbească…. TOT ce e făcut de mînă omenească strică … Religia noastră ortodoxă trebuie să se apere de tot acest rău …CU DUMNEZEU VOM BIRUI !!! AMIN !
Ortansa Badescu…amin
Ortansa Badescu DOAMNE AJUTĂ!AMIN!
Doamne ajuta Smin!🙏🏻
Sectă de retardati!
Ioan Ghirasin 🤮
Apărătorul Ortodox=Apărătorul Diavolului!
Ioan Ghirasin Amice,nu te-a invitat nimeni aici ca să-ți verși balele papistășiste!
Ioan Ghirasin Daca esti greco-catolic, e frumoasa atitudinea ta si afirmatia din acest grup? Bravo!😡
Doamne ajuta neputinței mele și nu lasă șase destrame credința cea adevărată ortodoxă și aposoliceasca
Da ce călăuze faine are Aghiuță pe aici ,!
Simion Cioineag Cioineag La cine va referiti? Aici sunt si pro si contra Ortodoxie!
Armand Mihai Dumitru bună întrebare și eu sunt pentru cele Cerești dar cele pământești sunt perverse rău doi mârlani se mint unu pe altul.
Amin
Doamne ajuta
Amin.
Doamne ajuta!AMIN!
Amin
Mă mir ca de mai Trăiesc acesti Odiosi Criminali 🌷
Mihaly Misu Geiger Îi în Pământ Dumnezeu să ÎL Ierte☀️
Bună ziua, ce mai faceți domnule Adresa noastră de e-mail: [email protected]
Vă pot ajuta să vă rezolvați toate problemele financiare, oferind împrumuturi de la 3.000 € la 950.000 € oricui îl poate rambursa cu o dobândă de 3% pe an și un termen între 1 și 15, în funcție de suma solicitată. dacă aveți nevoie de un împrumut nu ezitați să mă contactați pentru mai multe informații adresa noastră: [email protected]. Trimit un mesaj de ajutor din apropiere pe whatsapp. https://wa.me/22956761734
Doamne ajuta Amin
Doamne ajută Amin!🙏❤🙏
Аминь
Amin
Doamne ajuta
Doamne ajuta tuturor! Amin!
Mulțumesc doamne.
AMIN
Ce umblă papa cu ciuperca aia pe cap așa trebuie să poarte un preot crestin
Sandu Nichituș dar patriarhul de ce are oala aia pe cap?Asa trebuie sa poarte un preot crestin?
Sandu Nichituș Așa umblă ereticii
George M Vesteman Papa se crede înlocuitorul lui Hristos pe pământ, dar el este înaintea mergătorului lui antihristu
Ecaterina Bratu stii tu ceva dar nu stii bine.”Vicar al lui Cristos” e un titlu,asta nu inseamna ca el insusi se crede,asa il vad crestinii.Si nu fi ipocrita ca multi alti ortodocsi…adica te bucuri cand cineva ia in deradere catolicii si te superi cand altcineva rade de ortodocsi.De ce nu gandim la fel in ambele situatii?Pana la urma si unii si ceilalti sunt crestini iar hula,barfa,ura si minciuna nu ar trebui privite ca o calitate ci ca un pacat.
Nui frumos din partea lui
Ce caută patriarhul cu un eretic cu papa astias catolici
Doamne pedepsește toți sorosisti care fac rău rominiei dar după cît se intipla trebuie făcută o rînduială nu știm ce fa sepepisti securiști că plătim salari mari la toți dar nu fac nimic ce vor să facem noi nu-i bai
Solo Gesù
Satanici
DOAMNE AJUTÀ.AMIN.
🙏🙏🙏
Amin
Amin doamne ajuta
Amen
Pagina ”Doar ortodox” preia un text de pe site-ul ”Apărătorul.MD” pentru a informa umanitatea că ”romano-catolicii sunt în afara Casei Tătălui Ceresc.” Un miliard și jumătate de creștini de rit latin și-au ratat cu siguranță mântuirea! Știe ”Apărătorul” ”Doar ortodox” ce a decis Dumnezeu din veac și în vecii vecilor… Nici doctrina protestantă a dublei predestinări nu emană un asemenea grad de certitudine!
Asta e: dacă te-ai născut în sfera de influență a URSS și a Rusiei lui Putin, ai biletul de intrare în rai, la pachet cu dictatura, corupția, gulagul, invadarea criminală a altor popoare, alunecarea de la etaj, ceaiul cu poloniu… All inclusive!
Mihaly Misu Geiger PENTRU CEI CARE NU ȘTIU CE ÎNSEAMNĂ SĂ FII ORTODOX ȘI AU IMPRESIA FALSĂ CĂ TOATE RELIGIILE ȘI SECTELE SE ÎNCHINĂ LA ACELAȘI DUMNEZEU
Nu există iubire decât în Adevăr!Dragostea le poarta pe toate,dar se bucură numai de Adevăr!
Se mântuiește doar cel care respectă dogmele Ortodoxiei, nu cel care își spune ortodox, dar nu este!Nu știu ce planuri are Dumnezeu cu copiii din alte confesiuni care mor,dar părinții și bunicii lor vor plăti, pentru că erau datori să-și pună niște întrebări simple și au refuzat să le pună, făcându-i legile, Domnului, după interesul și propria lor gandire.Așa au ajuns să se închine la propria creație, indiferent de denumirea dată idolului.
Domnul Iisus Hristos a întemeiat Biserica Creștină, la vârsta de 33 de ani,când a început să propovăduiască,Capul Bisericii fiind El,Însuși Dumnezeu.
În anul 1054,un papă,din prea multă mândrie, a rupt o parte din trupul Ei și a numit-o ,,biserica” catolică.
Partea care a rămas a fost numită Biserica Ortodoxă. Ea nu a schimbat nimic din dogme( adevaruri de credință).
Din catolici,au apărut protestanții, în anul,1600,o altă religie întemeiată de om,ca și catolicii,care a schimbat și ea din dogme.,iar apoi a urmat puzderia de secte care au scos părți importante din Biblie și au interpretat-o după gandirea și scopul lor.
Musulmanii au aparut la 600 de ani după Hristos .Ei îl considera pe Însuși Dumnezeu, un simplu profet mai mic decât profetul lor Mahomed.Dar Domnul Iisus Hristos a spus că este Fiul lui Dumnezeu, Născut, nu făcut .Și noi suntem copiii Domnului, dar nu suntem născuți, suntem creații ale Lui,ceea ce nu este același lucru.Asadar,cum putem spune că musulmanii se roagă la același Dumnezeu ca și ortodocșii. Trebuie să fim tâmpiți!Și suntem!
Asa că Biserica Ortodoxă a luat naștere în anul 33,fiind întemeiată de Dumnezeu, catolicii,protestantii,musulmanii și sectele, mult mai târziu și sunt întemeiate de oameni.
Dumnezeu arată, an de an,unde este Adevărul, prin pogorârea Sfintei Lumini de Paște, numai la rugaciunile ortodocșilor. Au încercat și catolicii o dată și nu le-a ieșit. La fel și armenii, alt cult creștin care a schimbat din dogme.
Dumnezeu este Viu și nu are niște legi abstracte sau pe care să le facă omul după bunul plac.Are propriile legi,unele spunându-le Singur,iar altele descoperindu-le prin Sfinți.El le girează, an de an,prin cele trei mari miracole(Lumina de Paște,Norul de pe Muntele Tabor,intoarcerea Iordanului de Boboteaza).
O singură lege dacă îi schimbi Creatorului nu te mai rogi la El,ci la ce ți-ai creat singur. Ortodocșii și catolicii au multe asemănări, dar este suficient una singură schimbată și ai distrus totul.Este cunoscut faptul că singur mar stricat în cos,le strica pe toate.
Sf. Ioan Gură de Aur (407): ”Dacă cineva contraface o mică parte a chipului regelui pe moneda regală, în felul acesta o falsifică; la fel și în credința cea adevărată, acel care va schimba chiar cât de
puțin în ea, o vatămă pe toată. Căci dacă pe de o parte, dogma este răstălmăcită, și înger de-ar fi, să nu-l credeți. Nimic nu folosește viață virtuoasă, dacă credința nu este sănătoasă.”
Totul este foarte simplu, contează să fii smerit și să ai un pic de logică și este imposibil să nu descoperi Adevărul.
Necunoașterea este un păcat foarte grav!Așa spun Sfinții!
Pentru cei care delireaza și spun despre catolici că se roagă la același Dumnezeu ca și ortodocșii, pe care au tupeul să-L facă și mincinos susținând că a putut să spună lucruri diferite despre același aspect ,uitați care sunt unele din inovațiile catolicilor în materie de dogmă:
1. Filioque – catolicii susţin că Duhul Sfânt purcede şi de la Tatăl şi de la Fiul. Această greşeală
dogmatică este cea mai grea. Sfântul Evangheist Ioan spune limpede că Duhul Sfânt purcede de la Tatăl şi este
trimis în lume prin Fiul.( Ioan, XV, 26);
2. Supremaţia papală – papa este considerat de catolici, capul suprem al bisericii creştine, adică
locţiitorul lui Hristos pe pământ, mai mare decăt toţi patriarhii. Este o mândrie drăcească. Papa se
numeşte urmaşul Sfântului Petru;
3. Infailibilitatea papală – ei zic că papa nu poate greşi în materie de credinţă, când este în
exerciţiul funcţiunii sale;
4. Purgatoriul – învaţă că între Rai şi Iad ar fi un foc mare, unde sufletele după moarte stau câteva
sute de ani pentru a se curăţi, apoi trec în Rai. În Sfânta Scriptură nu scrie nicăieri aşa ceva;
5. Azimile – ei nu slujesc cu pâine dospită, ci cu azime ca evreii;
6. Imaculata concepţie – zic despre Maica Domnului că ar fi fost născută fără păcatul strămoşesc,
dar acest lucru nu este adevărat. Ea s-a născut în chip firesc din dumnezeieştii părinţi, Ioachim şi Ana, ca
rod al rugăciunii;
7. Substanţialitatea – la sfinţirea Sfintelor Daruri, catolicii nu fac rugăciunea de invocare a Duhului
Sfânt, cum se face în Biserica Ortodoxă la Epicleză. Ei zic că darurile se sfinţesc singure, când slujitorul
pronunţă cuvintele ”Luaţi, mâncaţi…” şi celelelte. Deci nu au rugăciune de pogorâre a Duhului Sfânt
peste Daruri;
8. Celibatul preoţilor – preoţilor catolici nu li se permite să se căsătorească, restricţie adoptată
împotriva Sinoadelor Ecumenice care au hotărât ca preoţii de mir să aibă familie;
9. Indulgenţele papale – această practică a catolicilor prevede într-un mod blasfemiator că dacă îi
plăteşti papei anumite sume de bani, poţi să săvârşeşti oricâte păcate, că eşti iertat şi dezlegat deacestea.
10. Meritele prisositoare – consideră că sfinţii lor au prea multe fapte bune, care le prisosesc, nu au
ce să facă cu ele. În acest caz ei le dau papei, care le păstrează într-un depozit, de unde le vinde pe bani,
spre iertarea păcatelor oamenilor care nu au suficiente fapte bune;
11. Stropirea la botez – conform rânduielii lăsate de Sfinţii Apostoli, botezul se săvârşeşte în
numele Sfintei Treimi, prin 3 afundări.
12. Mirungerea – catolicii nu miruiesc copiii chiar după botez, aceştia sunt miruiţi doar la vârsta de
7 ani şi numai de către arhiereu.
Având în vedere faptele, trebuie să fii bolnav ca să susții că ne rugăm la același Dumnezeu!
Amândoi sunt pentru Iad unu a mințit omenirea iar celălalt a trădat Ortodoxia !!!
AMIN AMIN AMIN DOAMNE AJUTA LA FAMILIA MEA ȘI LA TOATĂ LUMEA
Apostazie!
Doua IUDE, Mason patriarhul Daniel, este si va fi un tradator de ortodox…..
Papa satanist si satana are si patriarhi care il vor inscauna pe antihrist.
Urit mai este papá asta …o coada in fund si Ceva pe cap si Arata in slujba 👹 Cui este!!!!