Partriarhul Teodor al II-lea al Alexandriei a participat la intronizarea ereticului “patriarh” copt, cu acelasi nume si titulatura Teodor al II-lea. Acest eveniment apare anuntat si pe site-ul oficial al Pariarhiei Alexandriei: patriarchateofalexandria.com
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4Wx8dQHUzQA[/youtube]
Scrisoare adresata Patriarhului Alexandriei si a Intregii Africi,
Teodoros II-lea. (textul diortosit trimis spre tipar in greaca si in romana)
Prea fericite Papa si Patriarh al Alexandriei si intregii Africi, Teodor
Cu cea mai adanca dragoste si cu respect, as vrea sa exprim ingrijorarea mea si a multor clerici si laici, in privinta evenimentului petrecut la intronizarea patriarhului copt miafizit al egiptenilor. Desigur ca este foarte frumos sa simpatizam si sa ii iubim pe fratii nostri copti miafiziti.
Cunosc necazurile prin care trec acestia intr-o tara musulmana, cunosc dragostea si marturisirea lor catre Hristos. Dar nu pot ei sa scoata granitele pe care Duhul Sfant le-a pus la Sinodul IV Ecumenic si la celelalte Sinoade Ecumenice, pentru ca acestea nu sunt granite omenesti, ci sunt granite pe care insusi Dumnezeu le-a pus intre Ortodoxie si eterodoxie. Incercarile omenesti de a uni pe necalcedonieni cu Biserica Ortodoxa nu pot avea rezultate daca acestia nu recunosc Sinodul al IV-lea Ecumenic si celelalte Sinoade. Din pacate, acestia se gasesc inca in afara Bisericii lui Hristos, si chiar daca mai marii Bisericilor noastre recunosc Tainele coptilor, aceasta nu insemna ca Duhul Sfant le recunoaste. Nu putem noi sa scoatem anatemele, pe care Duhul Sfant le-a dat ca sa stie acestia ca se afla in afara Bisericii Ortodoxe, si daca vor sa se intoarca trebuie sa primeasca Sinodul IV Ecumenic si toate celelalte Sinoade. Daca spunem ca Parintii de la Sinodul IV Ecumenic au gresit inseamna ca intreaga Biserica are la baza Ei o greseala, ceea ce este blasfemie si ateism. Acelasi Duh care a insuflat pe Evanghelisti sa scrie Evanghelia a insuflat si al IV-lea Sinod Ecumenic si toate Sinoadele Ecumenice. Gestul dumneavoastra, acela de a da o mitra si a spune “Vrednic este” patriarhului miafizit inseamna ca recunoasteti pe patriarhul coptilor ca patriarh adevarat. In felul acesta negati chiar indentitatea dumneavoastra de singur Patriarh Ortodox al Alexandriei si al intregii Africi. Ati negat institutia pe care o reprezentati. Aceasta nu este o problema de mandrie, ci este o problema de Adevar in Duhul Sfant. De aceasta depinde mantuirea a milioane de suflete ale crestinilor ortodocsi. Sa nu ii dezamagiti. Putem sa ii iubim pe Copti si pe toti eterodocsii fara a face gesturi cultico-dogmatice care sunt in afara invataturii Sfintilor Parinti.
preot Matei Vulcanescu
Mitropolia Veriei, Nausei si Campaniei
teolog drd.Marian Maricaru
sursa : apologeticum.wordpress.com
Nectarie, de ce nu atragi atentie la ce se face! Cite intilniri ecumenice, cite sarutari cu ereticii, cite cazuri si recunoastere ca frati si deseori slujbe in comun. Peste acestea treci cu vederea si nu recunosti ca sunt grave incalcari ale canoanelor si lepadare de credinta, iar peste expresia tradusa a unui preot indurerat nu pui iconomie. Cu adevarat am ajuns sa aparam toata faradelegea pentru a nu se vedea necuratia noastra.
Încă o replică pentru primul comentariu (semnat Nectarie). În nr. 8 al ”Apărătorului ortodox” este publicată Adresarea Soborului duhovnicesc al Lavrei Poceaevului către Patriarhia Bisericii Ortodoxe Ruse în legătură cu modificarea regulamentului. Citez:”La Primul Sinod al Bisericii Ortodoxe-cel Apostolesc, care serveşte drept model pentru toate sinoadele următoare, au participat şi au luat hotărâri nu doar apostolii, ai căror moştenitori sunt actualii episcopi ortodocşi prin hirotonia arhierească, dar şi preoţii, şi fraţii cu toată Biserica”, adică întreaga plinătate a Bisericii, …anume acestui sinod, reprezentat de toată plinătatea Bisericii, îi aparţine puterea supremă dogmatică şi canonică în Biserică: ”Duhul Sfânt şi noi am hotărât”(Faptele Apostolilor 15, 28).Dumneavoastră spuneţi că numai sinodul dă sau scoate anatemele; iată că v-am demonstrat că din sinod fac parte şi preoţii. Aşa că scrisoarea preotului Matei Vulcănescu e legală şi întemeiată şi din punct de vedere canonic, şi dogmatic, căci întâi Duhul Sfânt hotărăşte, şi apoi oamenii(vezi citatul de mai sus). Iată ce vă spun, repetând cuvintele Mântuitorului: vă rătăciţi, neştiind Scripturile, şi nici de Sfânta Tradiţie nu prea aveţi habar. Bine că aţi găsit anatemele şi blestemele… Domnul să vă lumineze, domnul meu! Sfinţii Părinţi spun că oamenii lui Dumnezeu răspândesc pace în jur, dar dumneavoastră de-al cui duh sunteţi, că aţi reuşit să tulburaţi atâtea persoane cu blestemele citate?!
Am citit şi eu scrisoarea către Patriarhul Teodor. Nu găsesc nici o greşeală dogmatică în ea. Iar primul comentariu, plin de blesteme şi de anateme nu are o îşiruire logică a ideilor de argumentare, ci pur şi simplu scrie unul după altul citate, iar la urmă trage şi ”concluzia”. Domnule, nici nu vă porniţi la dialog cu aşa idei.
În fond s-a publicat o scrisoare tradusă, iar cei avizaţi ştiu că nu se intervine peste dreptul de autor cu corectări şi schimbări sau adaptări. Nu înţeleg, care-i problema dumneavoastră: scrisoarea, dogmatica sau site-ul…? Părintele Serafim Rose afirmă că: ”pentru a răspunde la întrebarea ”unde este adevărul?” Biserica Romano-Catolică îl face pe papă ”infailibil”. Sunt unii care cercetează Biserica noastră Ortodoxă şi spun: ”Este imposibil ca oamenii să găsească acolo adevărul. Voi spuneţi că nu credeţi în nici un papă sau episcop, dar în felul acesta nu există nici o garanţie. Nici nu credeţi în Scripturi aşa cum o fac protestanţii care le consideră absolut ”infailibile”. Dacă apare o dispută, cine are ultimul cuvânt?” Iar noi spunem că Duhul Sfânt Se revelează pe Sine. Acest lucru se petrece mai ales când episcopii se adună într-un sinod, dar chiar şi atunci poate fi un sinod fals (precum Sinodul Tâlhăresc sau ”sinodul” care l-a exilat şi l-a condamnat pe Sf. Ioan Gură de Aur). Dar noi spunem că Duhul Sfânt conduce Biserica şi de aceea nu o va părăsi.Dacă nu ai convingerea că lucrurile stau aşa, atunci ajungi să inventezi lucruri de genul:Biblie infailibilă, papă infailibil”. -Asta a spus Părintele Serafim Rose. Spuneţi-ne, Vă rugăm, ce aberaţii şi ce greşeli dogmatice aţi observat pe acest site ?! Şi daţi-ne dovadă de faptul că sunteţi un ortodox convins, care atât de mult arde de râvnă pentru mărturisirea şi apărarea dreptei credinţe, încât a găsit şi modul ”cel mai bun” de a o mărturisi prin a trimite comentarii provocatoare (citând cuvinte de anateme, care nu-şi au locul şi nu-s potrivite în cazul dat). Este foarte uşor a jigni prin intermediul internetului. Sigur, nimeni nu ne vede, putem scrie orice… Dar nu uitaţi că Dumnezeu ne vede şi pentru tot ce rostim, vom da socoteală. Atunci, în ziua Judecăţii, nimeni nu se va putea făli că e doxa de teologie şi de dogamtică. Altceva se va cere de la noi (Evanghelia toată este mărturie vie că fapte bune se vor cere de la noi). În ce constă ”bunătatea” faptei dumneavoastră prin intermediul acestui comentariu?… Îi respect foarte mult pe cei care publică lucruri foarte bune şi frumoase din domeniul credinţei, dar mai mult le sunt recunoscătoare că ne informează şi ne ţin la curent ceea ce se întâmplă în societate. Nimeni acum nu face asta. Creştinii trebuie să ştie ce se petrece şi cum trebuie să procedeze în anumite cazuri. Trăim timpuri când minciuna şi apostazia sunt la rang de cinste. Dacă aceşti jurişti ortodocşi vor tăcea, pietrele vor striga. Nu denigraţi, vă rog, prin cuvinte nelalocul lor munca oamenilor care vor să facă ceva pentru Dumnezeu şi pentru sărmana ţărişoara noastră!
Din ce in ce mai mult si mai vadit apostazia se da e fatza. Dunezeu sa-l lumneze pe patriarh, sau mai bne zis pe amindoi si impreuna cu ei toti cei ce sunt de aceeasi parere, sa se introarca la adevar si sa puna inceput bun pocaintei.
”Nu putem noi sa scoatem anatemele, pe care Duhul Sfant le-a dat ” aceasta fraza din textul prezentat de dumneavoastra contine o grava gresiala dogmatica. Anatemele sunt date de catre Sfintul Sinod cu puterea Sfintei si de viata facatoarei Treimi si la fel Sinodul are dreptul de a o scoate! Model de anatematisire: Ps. 110. „In numele Tatalui si-al Fiului si-al Sfintului Duh, Treimea cea de o fiinta, prin puterea data Sf. Apostoli si prin ei tuturor episcopilor de a lega si de a dezlega noi membrii Sf. Sinod…, dupa ce am epuizat toate mijloacele de indreptare, cu adinca parere de rau si mihnire sufleteasca, aruncam anatema asupra ereticului…, potrivit cu faptele sale, noi chemam ca martori pe Sfinta Fecioara Maria, pe toti Sf. Ingeri, pe Patriarhi si Prooroci, pe Sf. Ioan Botezatorul, pe Sf. Apostoli si Evanghelisti, pe Sf. Mucenici si Mucenite, pe Sf. Ierarhi si Pastori, pe Sf. Cuviosi si Cuvioase si pe toti dreptii care au adormit de la Adam si pina astazi, ca in chip nevazut sa-si uneasca glasurile cu noi, cerind de la Scaunul Prea Sfintei Treimi dreptate si razbunare (Apoc. 6,10), pentru adevarurile si legile incalcate si batjocorite de ereticul…, care, ca un lup si fiara salbatica, pus in slujba diavolului, cauta sa piarda si sa nimiceasca turma lui Hristos, pentru care, Fiul lui Dumnezeu si-a varsat singele pe Cruce (F. Ap. 20, 38,31; II Petru 2,1; Mat. 7,15). Pamintul sa nu-i sufere picioarele ca sa umble pe el; apa sa nu-l spele si sa-l hraneasca, cind o va bea, aerul sa nu-i usureze respiratia. La fiecare pas sa fie cuprins de spaima mortii adusa de pacatele lui; asupra capului sa se invirteasca pacatul lui Cain (Fac. 4, H-16) si secera lui Zaharia (5,1-4) ca sa-i curme viata lui. Singele lui sa se innegreasca si maruntaiele lui sa putrezeasca. Damblaua sa cuprinda toate madularele lui, de la picioare pina la cap, sa nu mai auda si sa nu mai vada, ca sa nu mai huleasca si nici sa mai vorbeasca contra lui Dumnezeu (F. Ap. 3, 11; Regi 5, 6). Masa si hrana lui sa se prefaca in amaraciune, iar bautura lui in venin chinuitor (Lev. 26,26). Somnul lui sa fie tulburat de diavol, care sta de-a dreapta lui (I Regi 16,14; 19,9) si furia lui Nabucodonosor sa-l stapineasca (Daniel, 4, 13; 5, 21); satana sa-i umbreasca viata lui cu aripile sale cele negre ca un stapinitor, care-l aduce la muncile cele vesnice. Munca lui sa fie blestemata, agonisirea lui in pulbere sa se prefaca. Urmasii lui intr-un neam sa se stinga daca vor fi ca el, iar tineretea lor sa fie secerata de moartea cea napraznica (I Regi 2, 34; Iov, 1, 18-19). Dupa moarte, trupul lui sa nu-l primeasca pamintul, ci sa stea ca un cadavru innegrit si cuprins de imputiciune. Sufletul lui diavolul sa-l ia, cu care s-a imprietenit si caruia i-a slujit, ca sa-l duca in focul cel vesnic, care este gatit diavolului si ingerilor lui, duhurilor celor necurate si sufletelor oamenilor celor spurcati (Matei, 25, 41; II Petru 2, 4-10; Apoc. 16-14; 19, 20). Acolo sa se chinuiasca in veacul veacului, potrivit cu faptele sale, afara de cazul ca se va dezmetici inainte de moarte, scaldindu-se si curatindu-se de lacrimile amarei pocainte, ceea ce si noi dorim s-o faca cit mai curind, caci acesta este scopul pentru care si Dumnezeu ii lungeste viata, ca el sa inteleaga si sa se pocaiasca. Amin! Va rog nu publicati prostii si aberatii!!! Caci in textele voastre publicate aveti multe greseli dogmatice!
si care e marea gresala dogmatica?
si eu as spune ca siteul are foarte multa informatie buna si da pe fatza multe din problemele actuale cu care creshinul trebuie sa fie la curent si bine informat, si sa poata riposta in momentele necesare.