Tot mai mulţi străini se convertesc la ortodoxie. Frumuseţea slujbelor şi ardoarea credinţei le dăruiesc iubirea după care tânjesc. Dacă lucrul acesta pare firesc, pentru creştini cu religii apropiate, când e vorba de „ortodocşi japonezi”, transformarea ţine şi de miracol.
Trei japonezi într-o ceainărie din Bucureşti. Chipuri solemne, pictate parcă pe-o stampă veche. Lipsesc kimonourile. La o privire grăbită, cei trei bărbaţi par cam de aceeaşi vârstă, undeva pe la mijlocul vieţii. Sunt însoţiţi de un preot român, cu figură blajină şi zâmbitoare. Invitaţi ai revistei „Formula AS”, au acceptat să îi povestească reporterului miracolul vieţii lor: trecerea la ortodoxie.
Facem cunoştinţă. De la stânga la dreapta: Nukina Nobuyuki (42 de ani) – creştinat Gheorghe -, Ichiro Yuki (45 de ani) – botezat Ioan -, şi Takagi Yasuyuki (63 de ani) – sau fratele Vasile. Cărora li se adaugă duhovnicul lor, Pr. Cristian Onea, parohul Bisericii „Ceauş Radu” din Bucureşti. Să le ascultăm, împreună, povestea.
Sensei Nukina Nobuyuki (Gheorghe)
Născut la Nagoya, în Japonia, este maestru în Wado-ryu, având centura neagră cu 5 dan. Wado-ryu înseamnă „Calea armoniei” şi este un stil de karate bazat pe tehnici de apărare non-violente. Nukina deţine o şcoală de arte marţiale în Bucureşti, al cărei scop este „perfecţionarea spiritului şi caracterului prin karate”. A cunoscut-o pe soţia lui, Georgiana, chiar la Nagoya, unde ea venise cu o bursă pentru a se perfecţiona în karate.
„Când m-am întors de la botez, aveam o atât de mare energie, încât simţeam că plutesc la o jumătate de metru deasupra pământului. M-am aşezat în pat şi aveam aceeaşi senzaţie. Eram cuprins de o lumină şi de o bucurie greu de descris. Dar şi soţia mea îmi simţea energia atât de mult, încât îi era frică să se atingă de mine. În acea noapte, am visat că mergeam singur pe stradă, iar pe partea stângă a străzii trecea un şir de oameni fără cap. Am înţeles că am ales drumul bun”, mărturiseşte sensei, cu ochii plecaţi, ca şi cum s-ar teme să nu fie perceput cuvântul lui drept laudă.
Regretul cel mare al lui Gheorghe e că niciodată, de atunci, nu a mai avut trăirea din ziua botezului.
„Eram purificat, toate păcatele făcute până la botez îmi fuseseră spălate. Îmi pare rău că nu am putut să rămân aşa şi am făcut şi alte greşeli. Acum mă străduiesc să mă curăţ sufleteşte cât mai mult, pentru a-L primi pe Dumnezeu. Căci Dumnezeu nu vine nici măcar duminica, la Liturghie, dacă e biserica murdară, darămite într-un om păcătos”.
Părintele Cristian Onea întăreşte spusele lui Nukina despre strădania sa de a se îmbunătăţi duhovniceşte. De şapte ani, japonezul vine la Biserica „Ceauş Radu” nu doar la Sfânta Liturghie de duminică, ci şi la cele de miercuri dimineaţa (care încep la ora 5.00) şi, mai recent, şi la cea de vineri. Acum nu mai poate trăi fără Liturghie.
„L-am recunoscut de prima dată, când a venit la miruit, după o slujbă. Ne-am împrietenit, am fost şi colegi la o grădiniţă, unde eu predam religia şi sensei făcea lecţii de karate. Am mers apoi la sală, la el, la antrenamente, a venit şi el la biserică, să sfinţesc steagul echipei româneşti pe care o conducea la campionatul european de karate şi să le fac o rugăciune pentru ajutor de Sus… Au simţit cu toţii că după această rugăciune au avut rezultate mai bune şi acum vin de fiecare dată înaintea unui concurs. Mulţi copii români au învăţat odată cu tehnicile de karate, şi creştinismul de la sensei Nukina”, afirmă părintele Cristian.
Ocrotitorul familiei Nobuyuki este Sfântul Gheorghe, căci toţi ai casei îi poartă numele: pe Nukina îl cheamă Gheorghe, pe soţie Georgiana, pe fiul lor George, şi pe fiică, Sara Georgiana.
Ichiro Yuki (Ioan cel ospitalier)
Născut într-o localitate de lângă Tokyo, Ichiro Yuki şi-a făcut studiile universitare în Olanda. Acolo a cunoscut-o pe viitoarea lui soţie, Mihaela, o româncă din Oradea, studentă şi ea. În 2002 s-au căsătorit, iar după un an, şi-au botezat ortodox fetiţa. Atunci s-a botezat şi el, cu numele de Ioan. A devenit ortodox în căutarea iubirii, cea mai presus de firea umană. Tânjea după dragostea de Dumnezeu, deşi nu o conştientiza. Simţea că îi lipseşte ceva, iar soţia sa i-a deschis ochii. Nu a înţeles de la început cum este acest Dumnezeu care, din iubire, se răstigneşte pentru om. Cât a stat în Japonia şi cât a mai hălăduit prin lume, tot încerca, dar nu reuşea să-şi atingă inima de Dumnezeu. Dar, odată mutat în România, totul a început să se limpezească. În primul rând, cu frecventarea regulată a bisericii. Sfânta Liturghie este pentru Ioan cu adevărat momentul întâlnirii cu Dumnezeu. Nu înţelege niciun cuvânt în limba română, deci nici din slujbă, dar nu are nevoie pentru a simţi prezenţa Duhului Sfânt. „Pentru mine e o bucurie mare, din momentul în care intru în biserică şi până la sfârşit. Nu mă mai satur de energia care mă umple acolo.”
Takagi Yasuyuki (urmaşul Sfântului Vasile)
S-a născut la Niigata, acum 63 de ani. A venit la Bucureşti în 1996, împreună cu soţia şi cei trei copii. Şi-a deschis o firmă de imobiliare, mai ales pentru clienţi japonezi.Trece drept cel mai vechi japonez din România, dar nu de puţine ori a fost exasperat de ce se întâmplă aici. Cu toate acestea, a rămas. Poate ca să-şi dovedească sieşi că, prin tenacitate şi pricepere, reuşeşti oriunde. Copiii s-au întors în Japonia. Soţia a plecat şi ea la ei, la sfârşitul anului trecut. Poate că i-ar fi urmat şi Takagi Yasuyuki, dacă nu s-ar fi petrecut o minune cu el. Fiind singur, de sărbători, a întrebat un prieten român cum ar petrece mai bine aici, într-o perioadă în care lumea românească este cuprinsă de spiritul sărbătorii. Acela l-a îndemnat să-l însoţească la biserică. Apoi, pe 23 decembrie, anul trecut, i-a făcut o vizită lui Ichiro Yuki (Ioan), pe care îl ştia creştin, la restaurant. Au vorbit tot despre Crăciun, ortodoxie şi mântuire. Mult. La sfârşit, Ichiro i-a spus că încă şi mai multe va afla de la Nukina Nobuyuki (Gheorghe).
Câteva întrebări
1. Ce vă place cel mai mult la ortodoxie? Frumuseţea slujbelor, adâncimea credinţei, prezenţa duhovnicească a preotului?
Gheorghe: „Esenţial şi cuceritor pentru mine este că ortodoxia se petrece în inimă. Acolo Îl simţi şi acolo vorbeşti cu Dumnezeu. La Sf. Liturghie primeşti în mod real energia divină în tine, dacă ai sufletul curat. Lumea ortodoxă este plină de locuri în care Dumnezeu este prezent în cel mai evident mod, aşa cum, de exemplu, L-am simţit la Mânăstirea Vatopedu, de pe Sfântul Munte Athos. Şi, credeţi-mă, nu este doar o vorbă. Puterea prezenţei lui Dumnezeu era atât de mare, încât nu m-aş fi mirat să-L văd întrupat. Îi voi mulţumi mereu lui Dumnezeu că există astfel de locuri”.
Vasile: „Sunt fericit că am descoperit ortodoxia, pentru că mă ajută să vorbesc cu sufletul meu, în rugăciune, şi să-l curăţ, să-l resetez după fiecare greşeală, prin spovedanie, pocăinţă şi împărtăşanie.”
2. După botez, aţi simţit că sunteţi mai aproape de Dumnezeu, că aţi primit mai multă putere?
Gheorghe: „Da, cum am mai spus, Îl simt pe Dumnezeu de fiecare dată la Sfânta Liturghie. Atunci nu mai suntem pe pământ, atunci suntem la cer. Trebuie însă să avem mare grijă să fim vrednici de asta, ca să nu cădem”.
Ioan: „Am început să aprofundez iubirea. Asta e marea schimbare a mea. Dacă pare prea puţin, eu vă spun că este totul”.
Vasile: „De când m-am botezat, mi s-a deschis o uşă către Dumnezeu: rugăciunea mi-e ascultată şi primesc răspuns.”
3. Cum privesc prietenii şi rudele convertirea la ortodoxie?
Gheorghe: „Unii nu mă întreabă niciodată nimic despre credinţă, considerând că e o problemă intimă. Alţii au vrut să ştie ce m-a atras la ortodoxie. Dar e imposibil să explici minunile lui Dumnezeu. Poţi numai să încerci”.
Ioan: „Cred că le stârnesc curiozitatea, de vreme ce mă ascultă când le vorbesc despre ortodoxie. Şi nu le trece tuturor pe lângă ureche ce spun”.
Vasile: „Soţia şi copiii mei sunt cu toţii protestanţi. Am fost şi în bisericile lor, dar acolo Dumnezeu nu a ajuns niciodată la sufletul meu. Asta le spun tuturor celor care mă întreabă de ce am devenit ortodox: Dumnezeu e aici!”.
4. Vă simţiţi integraţi printre credincioşii români? Îi consideraţi drept fraţi în credinţă?
Gheorghe: „În România sunt acasă. Simt asta de mulţi ani, chiar dacă predau karate şi în alte zece ţări europene, dintre care unele cu civilizaţie mare, ca Olanda, Suedia sau Anglia. Dar nu simt că locul meu e acolo şi caut să fiu cât mai mult în România şi să fac ceva pentru români. Poate pentru că aici creştinismul e mai puternic şi sufletele sunt mai apropiate unele de altele”.
Apostolii ortodoxiei în Japonia: un român şi un rus
Misiunea ortodoxă în Japonia a fost începută în 1871, de arhimandritul rus Nicolae Kasatkin, cel care astăzi e cinstit ca sfânt, şi căruia i s-a alăturat arhimandritul român Anatolie Tihai. Cei doi sunt consideraţi apostolii ortodoxiei în Japonia, căci evanghelizarea acestui tărâm li se datorează. Arhimandritul Anatolie Tihai s-a născut în 1839, la Noua Suliţă, judeţul Hotin. A absolvit Seminarul Teologic din Chişinău şi Academia Teologică din Kiev, s-a călugărit în 1865 şi a fost hirotonit ierodiacon, la Mânăstirea Zografu din Sfântul Munte Athos, unde a vieţuit timp de patru ani, învăţând limba greacă şi pictura bizantină. Din 1872, s-a mutat în Japonia, la invitaţia părintelui Nicolae Kasatkin. A învăţat limba niponă, în care a predicat cu mare talent oratoric şi căldură duhovnicească, aducând la ortodoxie mii de japonezi, şi în care a făcut primele traduceri de texte ortodoxe. Lucrarea misionară l-a purtat pe părintele Anatolie la Hakodate, Osaka şi Tokio, locuri în care a deţinut diferite demnităţi bisericeşti. S-a întors în Rusia, în 1890, unde a şi murit, trei ani mai târziu.
Biserici româneşti în Japonia
În anul 2008 au fost înfiinţate două parohii pentru cei peste 4.000 de români din Japonia. Prima, cu hramul Sfântul Gheorghe, la Ito-shi, în raza municipalităţii Tokio, iar a doua, cu hramul Învierea Domnului, la Nagoya-Osaka. Aşadar, Nukina Nobuyuki (Gheorghe) are acum biserică ortodoxă şi în oraşul său de baştină.
Formula As nr. 1153, 12-19 Febr. 2015
Tot mai mulţi străini se convertesc la ortodoxie. Frumuseţea slujbelor şi ardoarea credinţei le dăruiesc iubirea după care tânjesc. Dacă lucrul acesta pare firesc, pentru creştini cu religii apropiate, când e vorba de „ortodocşi japonezi”, transformarea ţine şi de miracol. Trei japonezi într-o ceainărie din Bucureşti. Chipuri solemne, pictate parcă pe-o stampă veche. Lipsesc kimonourile. […] 👉👉 https://c.aparatorul.md/j70b5 👈
Tot mai mulţi străini se convertesc la ortodoxie. Frumuseţea slujbelor şi ardoarea credinţei le dăruiesc iubirea după care tânjesc. Dacă lucrul acesta pare firesc, pentru creştini cu religii apropiate, când e vorba de „ortodocşi japonezi”, transformarea ţine şi de miracol. Trei japonezi într-o ceainărie din Bucureşti. Chipuri solemne, pictate parcă pe-o stampă veche. Lipsesc kimonourile. […] 👉👉 https://c.aparatorul.md/9u5bq 👈
Tot mai mulţi străini se convertesc la ortodoxie. Frumuseţea slujbelor şi ardoarea credinţei le dăruiesc iubirea după care tânjesc. Dacă lucrul acesta pare firesc, pentru creştini cu religii apropiate, când e vorba de „ortodocşi japonezi”, transformarea ţine şi de miracol. Trei japonezi într-o ceainărie din Bucureşti. Chipuri solemne, pictate parcă pe-o stampă veche. Lipsesc kimonourile. […] 👉👉 https://c.aparatorul.md/ovl9p 👈
Nu cred ca toti cei care se „convertesc” la ortodoxie vor sa fie fu adevarat ortodocsi.
De cand cu ecumenismul, multi sectari se infiltreaza prin seminariile ortodoxe, pt a monitoriza viitorul tinerilor preoti ortodocsi.
Acestia provin din adunaturile sectare vare URASC tot ceea ce inseamna ortodoxie.
Multi dintre ei au participat la cursurile de teologie din Bucuresti , dar si din tara.
Multi dintre ei „predica” ortodoxia prin occident, unde comunitatile de romani si moldoveni , sunt SMINTITI prin astfel de POPI ECUMENISTI.
Si ei la randul lor sunt monitorizati de popi catolici.
Ade arata ortodixie inca mai este sustinuta prin acei preoti vare nu mai sunt demult la vedere.Unii dintre ei sunt chiar vanati de autoritati .Unii au fost prinsi , batuti si dati afara din biserici si manastiri.La fel si multe maicute
Asta , mai ales dupa ’89.
Acum militienasii au dezlegare chiar de la Preaingamfatul Danut pt a.i vana pe acei preoti incomozi sistemului antiortodox antiromanesc.
Dupa sinodul antiortodox din Creta in 2016, multi duhovnici placuti Lui Hristos au fost vanati .De unii chiar ca nu se mai stie nimic…
Asa caa…Nu mai puneti botul la cei care a dat dragostea cu nabadai in ei pt ortodoxie , incat pozeaza a „convertire”.
Sunt vremri in care marea majoritate s.au dat cu sistemul.
Pana acum de ce nu a plouat cu „convertirile” ???
Da numai că guvernanții ne aduc masiv musulmani și alții
Doamne ajută!
Eu l am intâlnit,in Busteni.Manastirea Caraiman!
Japonezii au venit la religia ortodoxă ca au vrut ei. Ortodoxia nu face prozelitism. Ortodoxai, pastrarea adevaratei credințe, vine de la precrestini, d la crestinismul de dinainte de Iisus de la gnostici si esenieni, din pacate contaminată de religia catolică apăruta mai tarziu.
O singură credință înseamnă întoarcerea la ORTODOXIE
Ecaterina Bratu la credința curată, așa cum a lâsat,o Iisus Hristos. Nu cu toate ereziile tradiționale
Doamne Ajuta
Foarte frumos.Eu cred ca Dumnealor conștientizează mult mai mult ca mine care m am născut aici în ortodoxie, Credința creștin ortodoxa plina de prezenta și dragostea nesfârșită a Domnului Dumnezeu,și se împărtășirea LUI continua prin slujbele Sfinte Biserici!Le doresc Dumnealor liniste si multă bucurie!
Elena Grigore La tine este evident 🧠💩
Emy Emanuel Iordache trebuie sa mai crești…
Elena Grigore Am crescut suficient ,,
Elena Grigore Tu mars la pupat ciolane
Iar in Africa la întâlnit pe JuJu .
Deci popa e Barbosul?
Nu zau ! Da io da ce nu lam intilnit pa dz,?!?@
George Visoiu Mariana Oancea Bună
Numele meu este Jeanne Alvarez, sunt o femeie de origine germana iar sotul meu este de origine franceza. Am locuit în Franța până la moartea lui în 2017. De la moartea soțului meu, am fost singur până când am făcut cancer la gât care, conform medicului meu personal, m-a condamnat la moarte în foarte puțin timp. Momentan am o sumă de 680.000 de euro pe care vreau să o dau unei persoane cinstite care să o poată folosi bine pentru că nu vreau să mor lăsând acești bani în bancă.
Dacă accepti cadoul meu și crezi că este în regulă, trimite-mi un e-mail ca să putem discuta bine. În schimb, vreau doar să mă rog pentru sănătatea mea și pentru administrarea corectă a acestei sume, nimic mai mult.
Vă rog să-mi lăsați un mesaj prin WhatsApp: https://wa.me/message/MWFKZVBPW5ZHK1
Astept mail-ul tau.
Dumnezeu să vă binecuvânteze și să vă ocrotească.
Rosine Tonito trimitemi.lovelele
George Visoiu pentru că nu l-ai căutat!
Brehuescu Marcel haoleo mincatias! In fiecare ii cer nr lotto
…, din IUBIRE se naste TOTUL, mai putin pacatul, iar el, adica pacatul poate fi „invins” numai prin DRAGOSTEA FATA CREIATOR.