După ce a creat o tehnologie – folosită de ani de zile, dacă nu chiar de decenii în industria de divertisment – pentru a produce deep-fake-uri, ce-ar fi ca aceeași industrie să ne avertizeze acum cu privire la toate pericolele pe care aceasta le implică și la noile lor soluții pentru această problemă, pe care unele dintre ele ar fi putut fi create în mod ostentativ în primul rând?

Încă o scuză pentru introducerea identificării digitale: Companie de recunoaștere facială sugerează că deep-fake-urile sporesc nevoia de identificare digitală
S-ar putea să existe un public pentru asta.
În special cel care crede în ideea că majoritatea oamenilor din zilele noastre „își trăiesc viața online” – ceea ce nu este adevărat, în ceea ce îi privește pe majoritatea oamenilor. Sigur, serviciile online, cum ar fi serviciile bancare și de chat, sunt la îndemână – dar „a „trăi” o viață online este o cu totul altă propunere.
Apoi, este vorba de utilizarea termenului „inteligență artificială” (AI), când oricine are cunoștințe chiar și superficiale despre această tehnologie știe că în prezent suntem foarte departe de ceea ce mass-media mainstream face să pară sau să realizeze (tot ce poate oferi „AI” în prezent este un subansamblu slab numit învățare automată, ML).
Lăsând la o parte toate acestea – Times of London pare să vă ceară să vă aruncați toate cunoștințele, scepticismul și experiența la o parte și să vă luați după poveste – ca și cum „niciodată adevărul nu trebuie să stea în calea unei povești bune”.
Și astfel, aflăm despre „antreprenorii care inventează apărări digitale de identitate”.
Bravo lor. Dar de ce? Ideea de „identitate digitală” este introdusă destul de repede ca o modalitate de a combate aceste presupuse rele.
Este posibil ca cititorii The Times să nu știe acest lucru – pentru că publicația, fiind un exemplu pentru mass-media tradițională, este posibil să nu le fi explicat niciodată acest lucru. Dar, în acele medii în care tehnologia avansată și confidențialitatea individuală sunt luate în serios, identitățile digitale au fost dezaprobate de foarte mult timp.
Articolul din The Times, prin promovarea unei companii britanice de identificare digitală, Yoti, încearcă practic să confunde totul ca fiind un joc cu sumă zero: fie ești în favoarea verificării vârstei pentru site-uri, fie ești un iubitor de falsuri adânci și odioase.
Desigur, dilema nu ar putea fi niciodată atât de simplistă, dar articolul are în mod clar propria agendă, promovând nu numai compania de colectare a datelor biometrice, ci și o campanie de frică, în cazul în care temerile nu preiau controlul.
„Antreprenorul crede că, în cinci ani, videoclipurile și vocile false vor fi atât de ușor de produs și atât de răspândite, încât toată lumea va avea nevoie de ID-uri digitale pentru a dovedi autenticitatea conținutului lor online”, se arată în reportaj, citându-l pe directorul general al Yoti, Robin Tombs.
Acum – de ce ar face un CEO al unei companii de verificare a identității și a vârstei o astfel de declarație?
Sursa: https://www.thetimes.co.uk/article/meet-the-entrepreneurs-inventing-digital-id-defences-zgwmczwfz