Înalt Preasfinția Sa, Mitropolitul Hieroteos (Vlachos) de Nafpaktos, considerat unul dintre cei mai importanți teologi ai Bisericii Ortodoxe din actuala perioadă, a publicat opinia cu privire la modul în care Biserica Greciei ar trebui să răspundă acțiunilor Patriarhiei Constantinopolului în Ucraina.
Discutând despre istoria modului în care Bisericile din vechea Pentarhie au devenit autocefale, despre conținutul lor de tomosuri autocefale și rolul Patriarhiei Constantinopolului în procesul de acordare a unei autocefalii, Mitropolitul ajunge în cele din urmă la concluzia că Biserica Greciei nu are dreptul să nu fie de acord cu acțiunile Constantinopolului în Ucraina, pentru a nu pune sub semnul întrebării propria sa autocefalie.
Mai mult, în viziunea Mitropolitului Hieroteos, Sinodul Bisericii Greciei, nici măcar nu are dreptul să ia în considerare problema, care ar constitui un amestec în treburile altei Biserici.
Înaltul Ierarh grec, notează că nu se află în comisiile Sinodului pentru examinarea problemei ucrainene, așa că ceea ce scrie este pur și simplu o viziune personală asupra acestei probleme.
El scrie: „Tronul ecumenic este de aceeași cinste ca și cel al Vechii Rome și după plecarea lui (din Biserică), Noua Romă a devenit primul tron al Bisericii cu prerogative și drepturi speciale” – declarație la care toate Bisericile Ortodoxe Locale și- au dat acordul.
Cu toate acestea, în opinia sa, cu excepția celor cinci patriarhate originale – Roma, Constantinopol, Alexandria, Antiohia, Ierusilem – toate celelalte Patriarhii poartă această titlu numai prin iconomia și bună voință din Constantinopol. Ele nu sunt în vreun sens Biserici autocefale depline și complete, pentru că ele se găsesc la dispoziția Patriarhiei din Constantinopol și nu au fost niciodată ratificate de vreun Sinod Ecumenic.
În viziunea Mitropolitului Hieroteos, autocefalie, înseamnă că Bisericile Locale nu se pot amesteca în treburile altor Biserici, având în vedere că Patriarhia Constantinopolului nu este pur și simplu o Biserică Locală, această restricție nu se aplică. Mai mult decât atât, el spune că toată lumea a știut și a înțeles întotdeauna acest lucru și că a scris în propriile lor tomosuri de autocefalie, deci de ce, se întreabă el, ar trebui să fie toți surprinși acum de situația ucraineană?
Prin urmare, „Biserica Locală a Greciei nu are dreptul să se opună deciziei Patriarhiei Ecumenice cu privire la acțiunile ei în Biserica Ucrainei”, scrie Ierarhul de Nafpaktos. Problema noilor Biserici autocefale ar trebui să fie discutată de un Sinod Ecumenic, susțin el, nu prin rezoluțiile Sinoadelor Locale.
Biserica Greciei ” nu poate decât să aprobe deciziile (exprimate mai sus) prin exprimarea opiniei și a acțiunii comune cu hotărârile sale” la un Sinod Ecumenic, spune el, adăugând că „Neacceptând modul în care autocefalia a fost acordată Ucrainei, sunt sub semnul întrebării autocefaliile celorlalte opt biserici, inclusiv a Bisericii Greciei „.
Înalt Preasfinția sa cere să se abordeze, de asemenea, problema acceptării de către Constantinopol a unor schismatici nehirotoniți ca clerici – o problemă care s-a dovedit a fi îngrijorătoare pentru mai multe Biserici Locale, inclusiv pentru cele din România, Cipru și Albania, cat și pentru ierarhii altor Biserici locale. Mitropolitul Hierotheos scrie că aceasta este o complicată chestiune care necesită colaborarea cu Constantinopolul, dar tomosul Bisericii Greciei interzice să pună la îndoială hotărările Constantinopolului. De aceea, dacă Biserica Greciei pune întrebări sau se opune hotarelor Constantinopolului, ea pune sub semnul întrebării propria autocefalie. Prin urmare, episcopii trebuie doar să ceară Constantinopolului explicații pentru această decizie.
El încheie prin a spune că Biserica Greciei nu poate nici măcar să-și exprime părerea despre problema ucrainiană, pentru că aceasta ar constitui un amestec în treburile altei Biserici – din nou, rezolvarea problemei aparține unui Sinod Ecumenic.
În aceeași ordine de idei, el observă că inclusiv Biserica Greciei nu poate comenta intervențiile Bisericii din „Terenurile Noi” din nordul Greciei, deoarece aparține „celui mai sfânt scaun apostolic și patriarhal”.
Sursa: http://orthochristian.com/120390.html
Traducere: Mărturisirea Ortodoxă
Aceste declarații, dacă sunt adevărate, ale lui Ierotheos Vlachos, demonstrează odată în plus ce eretic viclean este, ce nu se dă în lături să susțină nerușinat papismul Patriarhatului de Constantinopol, ce se află azi (cel puțin din 1902 încoace) sub ocupația masonilor ecumeniști, globaliști și iezuiți.