ENCICLICĂ DUMINICALĂ
Mitropolitul Ieremia al Gortinei
Frați creștini ai Mitropoliei Gortinei și Megalopolei,
-
Ca episcop al vostru simt o puternică obligație să vă vorbesc despre Credința noastră ortodoxă, pentru că numai prin ea Îl putem gusta cum se cuvine pe Dumnezeu în Biserica Sa.
În anii în care trăim vor în mod deosebit să ne încurce credința; vor s-o amestece cu alte credințe mincinoase ale altor confesiuni și religii. De aceea mă auziți, mai ales în ultima vreme, vorbindu-vă despre Credința noastră ortodoxă. Primul lucru pe care îl doresc de la voi este să învățați dogmele Credinței noastre, să învățați „Crezul” nostru. Dogmele sunt „colțarii” la o casă. Și Clădirea întemeiată de Dumnezeu, care se numește „Biserica lui Iisus Hristos”, are ca și niște colțari solizi și puternici „dogmele”, care sunt scrise în Sfânta Scriptură și pe care ni le-au formulat Sfinții noștri părinți în Sinoadele ecumenice.
Trebuie să cunoaștem adevărurile credinței noastre, iubiților, și vă rog să nu fiți indiferenți față de aceasta,deoarece credința noastră este mai presus decât toate. Da! Mai presus decât averea noastră, decât familia noastră și decât viața noastră este Credința noastră Ortodoxă. De aceea mă veți asculta și astăzi, căci vă voi vorbi despre Credința noastră.
-
Duminica aceasta este cea de după „Sfântul și Marele Sinod”, așa cum l-au numit, care s-a întrunit în Creta, cu puțin timp mai înainte, în Duminica Cincizecimii. A fost sinodul patriarhilor, al arhiepiscopilor și al multor arhierei, cu patriarhul ecumenic în frunte, și de aceea trebuie să-l respectăm. Dar, într-o predică anterioară, v-am spus că deasupra Sinodului este Biserica, care nu este constituită numai din patriarhi și episcopi, ci și din întreg poporul credincios al lui Dumnezeu. Și istoria noastră ne spune că au existat cazuri când acest popor credincios al lui Dumnezeu a judecat mai bine credința sa decât arhiereii și patriarhii, și de aceea unele sinoade au fost numite „tâlhărești”, deoarece nu au cugetat ortodox.
Noi nu avem această dispoziție, însă, cu respect pentru Părinții care au participat la Sfântul și Marele Sinod din Creta, precum și cu respect față de teologia Bisericii noastre Ortodoxe, avem de spus ceva foarte serios:
-
În Sinod s-a vorbit despre eterodocși, eretici și despre legăturile Bisericii noastre Ortodoxe cu ei. Care sunt acești eterodocși? Sunt papistașii, protestanții și toate ramurile lor, monofiziții și alții. Aceștia sunt eretici. Și cu siguranță ereticii sunt în afara Bisericii. Despre acest subiect v-am vorbit de multe ori și v-am dovedit că ereticii, eterodocșii în general nu constituie Biserică. De aceea nu trebuie să rostim expresia „Biserică Catolică”, „Biserică Protestantă”, etc. Și noi, ierarhii, în luna Mai, la Sinodul pe care l-am făcut, i-am numit pe acești eretici „Confesiuni și Comunități Creștine”, deoarece cred în general în Hristos. Nu i-am numit „Biserică”. Biserică este numai Biserica Ortodoxă. La această Biserică ne referim atunci când rostim Crezul: „Și într-UNA, Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică”.
Dar ce s-a întâmplat la Sfântul și Marele Sinod din Creta de au numit aceste comunități eretice eterodoxe „Biserici”? De ce au spus, au scris și au semnat expresia: „Biserici Creștine eterodoxe”? Așadar, sunt și ereticii „Biserică”? Atunci care este această Biserică UNA, despre care vorbim în Crezul nostru? Este adevărat că Biserica Greciei la început nu a acceptat această expresie, dar în cele din urmă a cedat și ea și a semnat expresia: „Biserici și Confesiuni Creștine eterodoxe”. Însă hotărârea Ierarhiei noastre în luna Mai a fost diferită. Atunci nu i-am numit „Biserici” pe eretici, ci simplu „Confesiuni” și „Comunități”. De ce apare acum această diferență față de cea din Mai, când altceva am hotărât? Cel mai rău este că, așa cum cred eu, acestei denumiri a eterodocșilor ca Biserică i-au dat și greutate, deoarece au prezentat-o ca și cum ar avea dimensiune istorică. Căci expresia care a fost propusă și semnată spune exact așa: „Biserica Ortodoxă acceptă denumirea istorică a altor Biserici și Confesiuni Creștine eterodoxe”. Ce înseamnă această: „denumire istorică”?Când și unde au numit Sfinții Părinți ereziile și schismele ”Biserici”? Niciodată și nicăieri!
-
Regretabil este, iubiți creștini, că propunerea greșită din punct de vedere dogmatic și eclesiologic, care numește „Biserici” pe ereticii eterodocși, a fost semnată de Patriarhul ecumenic și de toți ceilalți patriarhi și arhierei participanți, în afară de foarte puțini. Dar încă și mai regretabil pentru noi este că arhiereii reprezentanți ai Bisericii noastre au semnat și ei această propunere greșită, ÎN AFARĂ DE UNUL. Înaltpreasfințitul IEROTEI al Navpaktului! Îi mulțumesc mult pentru această poziție mărturisitoare dinamică a Sa, precum și pentru toate celelalte despre care am auzit. Îl asigurăm că a veselit mult inimile ortodocșilor. A arătat și a dovedit puterea credinței sale și statornicia sa față de toate cele pe care le scrie și le spune, cu toate că unii l-au provocat și chiar l-au silit să se exprime împotrivă. Înaltpreasfințitul IEROTEI al Navpaktului, Păstorul cel bun al iubitei mele patrii, prin poziția sa la așa-numitul Sfânt și Mare Sinod, ne-a adus aminte de Sfântul Marcu Eugenicul, singurul care nu a semnat unirea Bisericii noastre Ortodoxe cu papistașii.
-
Ca episcop al vostru, iubiții mei creștini, vă mărturisesc că mă alătur de poziția lui IEROTEI al Navpaktului și a altor arhierei, care nu au semnat expresia greșit dogmatică a Sinodului din Creta, care îi numește „Biserici” pe eretici.
Da, ca Biserică locală a Gortinei și Megalopolei, ne alăturăm lor, pentru că nu acceptăm ca ereziile și schismele să fie numite „Biserici”, ci le numim numai ”Comunități Creștine”.
Mai multe despre așa-numitul „Sfânt și Mare Sinod” vom spune atunci când vom cunoaște practicalele (procesele verbale) lui și toate cele care s-au spus în el.
Cu multe binecuvântări,
† Ieremia, mitropolitul Gortinei și Megalopolei
Ortodocsi zis drept crediinciosi care se vor duce 90 % din ei in iad….nu a intemeiat Hristos nici o biserica asa zis ortodoxa…..extremisti fanatici de evul mediu.
Da numai ortodoxi pupa moaste se închină gresit la cruci icoane moaște si oamenii nu vă e rusine sa va bateti cu pumnul in piept ca religia ortodoxă e cea mai bună cand ea este printre ultimele cele mai rele care nu respectă învățătura Domnului Isus Hristos asi a apostolilor? Nu va temeți de Dumnezeu?
Amin
Inrobirea o fac toate religiile creștine care nu cinstesc pe fecioara Maria deoarece pun accentul pe vorbele lui Lot am două fiice care nu știu de bărbat faceți le ce veți voi dar nu faceți nimic acestor oameni și continua cu ce i mai rău omul din seminția lui Iuda care merge după soția care era plecata la părinți sa o împace și când e găzduit în Ghibea lui Beniamin își da soția sa fie siluita de cei de acolo care bineînțeles o ucid cam asa e și cu religiile astea de asta nu și iubesc aproapele când cineva greșește îl îndepărtează iremediabil faptul că se închină diavolului se vede clar din faptul că o dau la dos pe fecioara Maria e buna doar sa le dea mântuitorul ea trebuie să rămână femeia de rând pusa la zid și folosită în scopul de a fi injosita de toți când dracii o cer asemenea celor din Ghibea lui Beniamin cam la asta se reduce toată religia creștină fără cinstirea fecioarei Maria toți cred că Dumnezeu pune la zid și distruge trupește pe cine alege de asta vor exista veșnic martiri
Iar acesta de cine este hirotonit oare? Tot de ereticii ecumeniști din Ortodoxia Mondială
Da Hristos spune că Întru Sfinți Se odihnește ,deci dacă noi îi cinstim pe Sfinți de fapt pe Dumnezeu Îl cinstim pentru că se odihnește întru Sfinții, iar noi creștinii ortodocși care avem adevărul deplin de la Hristos lăsat prin Sfinții Apostoli, cinstim Duminica Înviere Domnului nu cinstim ziua în sine cum fac păgânii care se închină la ziua Sâmbetei, noi cinstim , prăznuim Învierea Lui Hristos și Hristos așa a binevoit să fie Duminica , de ce nu a Înviat Luni , s-au sâmbătă s-au Miercuri , pentru că Dumnezeu așa a vrut,dar noi oamenii mereu ne împotrivim Lui Dumnezeu și mergem după Literă
Andrei Filimon arată-mi un singur verset din Biblie că trebuie să țin duminica sau arată-mi unde scrie să ne rugăm la vreun sfint pune mâna și citește biblia
Florin Fola vai de suflețelul tău dacă nu cinstești Sfânta zi de Duminică in care Hristos A Înviat și pe Sfinții Lui
Amin
Domnè.ajută
Doamne ajuta Amin
Pentru cei mai neștiutori unde sunt cele 2 orașe sau regiuni în lume??!
Religiile care înrobesc, în loc de iubire de Dumnezeu prin Isus Cristos!
Doamne ajuta ne Amin ♥️🙏
A veți răbdare ce veți face cînd cuvintul lui dumnezeu va triumfa și va distruge conducătorul acestei lumii pagine. Satana care ține în lanțuri lumea și în minciună că sa nu fie singur pe calea pieiri alaturi de el va fii toți care au fugit de adevăr și au trăit în obiceiuri și traditiii
Amin
Doamne,ajuta!Amin!
Un alt spalat pe creier, eretic si apostat, care are interesele lui nu ale lui Cristos!
☀️🔥
👏👏👏🙏
Slavă ție Doamne Dumnezeul nostru, Amin 🙏
Maaaarș!👹👹👹👹👹😹
În cruntă eroare ne aflam din pricina manipulării. Ortodoxia este RELIGIE nu credință!!!! Credinta este,, Creștinismul,,. Iisus Cristos a fost Întemeietorul credinței Creștine, nu ortodoxe!
Să ia exemplu toți Episcopii!
E un singur și puternic Dumnezeu , căruia trebuie să ne închinăm.
Amin
Si satana de Kiriil ce zice? 😂
Amin
Ortodoxia de cult este mama ereziilor care vin din vechime din pacate. O religie idolatra in care Hristos este doar o reclama pentru a se face reclama imbecilitatilor religioase de cult. Orice fel de inchinare este ridicata in slavi mai putin inchinarea catre Hristos care este singura admisa si primita la Dumnezeu. Un cult al orbirii spirituale in care liderii sunt numiti inaltpresfintiti, preafericiti, titluri care nu pot fi date niciodata creaturii pentru ca ele apartin divinitatii. Cu minciuni si povesti se face manipularea ortodoxa dar a aparat un real pericol pentru lideri prin faptul ca tot mai multi oameni deschid ochii , iar popii isi pierd privilegiile. Oamenii in grandomania lor se numesc ei insisi Biserica, uitand cine este adevaratul Stapan , adica Hristos. Religia incotro?
Doamne ajuta Amin
Doamne ajuta Amin
Amin
Domne ajuta amin
E bine să știm ce înseamnă biserică. Înseamnă „casa Împăratului”, ceea ce nu corespunde adevărului. Împăratul din ceruri nu locuiește în case făcute de mîini omenești. El locuiește pe Tronul slavei, în ceruri, mai presus de toate și de toți
Mai corectă e denumirea din limba greacă: Eclesia. Înseamnă, Adunarea credincioșilor.
Apostolul Pavel spune într-o epistolă a sa, e bine să fie mai multe partide (adunări religioase), pentru ca din confruntările de idei și păreri să iasă la iveală adevărul.
Toate bisericile sunt legitime, dacă se supun voii și poruncilor lui DUMNEZEU. Mai pe șleau, să aibă legea morală, (facerea de bine, nu de rău), legea firii, (fără homosexualitate), și legea bunului-simț, ( fără obrăznicie, fără nerușinare)…
Patriarhul Daniel este președintele Sf Sinod, el a luat hotărârea de a participa la Sinodul Din Creta , nu ceilalți arhierei. Deci or că cei din Ardeal de pildă că îl pomenește pe mitropolitul Laurențiu, sau în Giurgiu că îl pomenesc pe Episcopul Ambrozie, aceștia la rândul lor îl pomenesc la slujbe pe Patriarhul Daniel, ori că ceilalți îi pomenesc pe toți arhiereii sau episcopii ortodocși nui mare diferență
Nu exista grad mai înalt de intoleranta decât “Erezia”
Probabil ca Domnul Isus nu ar fi de-acord cu asta !
Ghiocel Sfichi Iisus Hristos!
Aveți dreptate, părinte!
De ce nu propui sa se infiinteze „Inchizitia” pt acesstia pe care IPSvoastra ii considera eretici?
Sandu Maftei ,Mantuitorul in persoana de ar veni, L-ar gasi eretic si pe El.
Ce părere aveți?
Preoții noștrii pomenitori îl pomenesc pe episcopi, sau arhiepiscop, sau mitropolit, sau pe patriarh, depinde în ce zonă a țării SUNT! De exemplu în Moldova preoții îl pomenesc pe mitropolitul Teofan, și așa mai departe. Dar toți acești arhierei îl pomenesc pe Patriarhul Daniel la slujbe, dar Patriarhul este președintele Sf Sinod el a fost cu ideea de a participa la Sinodul Din Creta și toți arhiereii lau urmat și au semnat sau aproape toț. Cei nepomenitori îi pomenesc pe toți arhiereii sau episcopii ortodocși, dar care sunt arhiereii sau episcopii ortodocși?