Se pare că moartea cerebrală nu este… moarte.
Știm: așa ni s-a spus, că diagnosticul de moarte cerebrală (MC) este ireversibil și este practic echivalent cu decesul persoanei. Și mai știm că și moartea cerebrală este o precondiție a recoltării de organe pentru donare.
Numai că în ultimii ani au existat numeroase cazuri de pacienți „morți” care au „înviat” mai ceva ca Lazăr și care, deci, pun sub semnul întrebării la un mod foarte serios teoria MC și pretinsa ireversibilitate a procesului. Cel mai recent este cel al lui Trenton McKinley, de 13 ani, ai cărui părinți semnaseră deja acordul pentru donarea organelor fiului lor.
Medicii le spuseseră, așa cum este procedura, că băiatul lor este mort, numai că semnele tradiţionale ale morții cardio-pulmonare sunt „mascate” de susţinerea artificială respiratorie şi cardiovasculară și de aceea prelungirea suportului vital nu înseamnă altceva decât că tânărul „va fi o legumă” – dar că organele sale ar putea salva alți copii care așteaptă cu înfrigurare un transplant.
Altruist gest din partea părinților îndurerați, să recunoaștem!
Dar iată că „mortul” s-a trezit cu puțin timp înainte să fie… omorât – de data asta de-a binelea – de echipa de transplant.
Ironic, presa folosește termeni religioși pentru relatarea știrii: „înviat din morți”, „revenire miraculoasă”…
Controversa „morții cerebrale” a stârnit discuții vii în lumea medicală, în care din păcate predomină concepția mecanicistă (ateistă) conform căreia omul, din punct de vedere medical, poate fi văzut ca o colecție de „piese de schimb” pentru alții. Însă în mod evident persoana în moarte cerebrală nu este moartă – altfel recoltarea de organe nu și-ar mai avea rostul. „Moartea cerebrală” este un concept care a fost inventat și dezvoltat specific pentru a servi interesele industriei transplantului.
Reproducem două fragmente dintr-un articol detaliat despre moartea cerebrală sub semnătura prof. Sebastian Moldovan (Universitatea „Lucian Blaga” și PRO VITA Sibiu):
„O cât de scurtă privire retrospectivă asupra introducerii criteriului cerebral pentru definiţia morţii ne arată că acesta n-a urmat dezvoltarea, raţională pentru o problemă atât de importantă, de la un concept clar al morţii, la identificarea criteriilor corespunzătoare pentru diagnostic, apoi la o validare clinică a criteriilor, apoi la o reactualizare a definiţiilor în uz ale morţii, ca în cele din urmă să fie implementat în practica medicală. Dimpotrivă, s-a urmat drumul opus: începând cu sfârşitul anilor ‘60 cu nevoia bruscă de organe transplantabile creată de progresele chirurgiei, s-a purces la revizuirea definiţiilor în uz ale morţii pentru a face transplantul legal, urmată de îmbunătăţirea criteriilor de diagnostic care n-au fost niciodată validate riguros, urmată (…) de eforturile de a fundamenta motivul pentru care aceste criterii ar corespunde unei concepţii unitare despre moarte – eforturi care continuă încă fără a se întrevedea vreo soluţie, datorită în mare măsură dezacordurilor filosofice ireconciliabile cu privire la însuşi conceptul de moarte.”
și
„Este filosofia MC compatibilă sau nu cu antropologia Bisericii? (…) Valabilitatea acestei definiţii depinde de acceptarea echivalenţei ei fiziopatologice cu definiţia clasică, ceea ce pare a fi tot mai mult contestat de voci cu autoritate în mediile competente. În orice caz, un organism viu este pentru antropologia ortodoxă o dovadă categorică a prezenţei sufletului în trup (prin activitatea funcţiilor sale vitale, a se vedea citatul din Sf. Nicodim Aghioritul), indiferent de situaţia oricărui organ în parte. Este greu de văzut cum ar putea accepta Biserica reducerea înţelegerii vieţii persoanei umane la viaţa creierului.”
În rezoluția Comisiei sale de Bioetică referitoare la transplant, Patriarhia Română subliniază că
„Nu trebuie confundata moartea cerebrala cu moartea biologica”
și totodată că, deși
„Biserica binecuvinteaza orice practica medicala in vederea reducerii suferintei din lume, prin urmare si transplantul efectuat cu respect fata de primitor si de donator, viu sau mort”,
totuși
„Biserica previne insa pe toti sa inteleaga transplantul ca pe o practica medicala menita inlaturarii suferintei membrilor ei si nu ca pe una care sa alimenteze ideea autonomiei vietii fizice si a eternizarii acesteia.”
Din această perspectivă, lucrurile ni se par foarte clare: pacientul în moarte cerebrală este… viu.
Înțelegem dorința sincer altruistă a medicilor de a salva vieți, înțelegem tentația pe care avansul tehnologic o pune în fața celor care resping existența sufletului, pe care îl confundă cu funcțiile neuronale. Aceștia privesc viața și moartea din perspectiva secularistă, ultima fiind răul absolut, care trebuie evitat cu orice preț întrucât „dincolo nu este nimic”.
Dar tocmai din rațiunile amintite nu înseamnă că putem privi indiferenți această dispută etică și nici nu putem accepta introducerea legislației acordului prezumat, așa cum s-a încercat și în România și cum s-a reușit deja în diverse țări. Cea mai recentă inițiativă de acest fel – dacă nu declari în scris că te opui înseamnă că ești de acord – este acum în dezbatere în Germania.
Teoriilor medicinei seculare le opunem următoarele definiții „clasice” pentru viață și moarte, astfel cum sunt ele formulate în Carta Federației PRO VITA din România:
1. Este fiinţă omenească orice organism uman viu, având suflet raţional, chiar dacă manifestarea acestuia nu este încă sesizabilă (stadiul embrionar) sau nu mai poate fi sesizată (ex., comă, agonie) de ceilalţi (atributul uman fiind stabilit prin constituţie genetică; calitatea de a fi organism viu, prin funcţii somatice autonome integrate).
2. Prin urmare, începutul existenţei unei fiinţe omeneşti coincide cu începutul organismului ei, deci cu realizarea conceperii, iar moartea biologică a fiinţei omeneşti coincide cu încetarea organismului ei (sesizabilă prin încetarea funcţiilor somatice autonome integrate).
Sursa: Cultura Vietii
Ca si covidul
Nu mai mintiti lumea.
FOARTE ADEVARAT ESTE ! Dumnezeu ne da viata, Dumnezeu o ia si inapoi…Restul ? Este lucrarea omului pe pamant !..Noi ? Nu putem sa trecem peste Dumnezeu !.
Virlan Lenty Daca copilul dumneavoastra sau chiar dumneavoastra ati avea nevoue de un organ tot asa ati gandii???
Lorena Parvan CATEGORIC DA ! EU NU POT SA TREC PESTE DUMNEZEU !..Cei care habar nu au pentru ce au venit pe acest pamant, si care este misiunea lor, comenteaza..Noi suntem doar calatori aici pe pamant…Noi credem in vesnicia adevarata a lui Dumnezeu…Noi avem si suflet, nu numai trup…Dumnezeu cind decide ceva, stie ce face !..Noi nu suntem mai destepti ca Dumnezeu !..
„Prostia cerebrală” o realitate prezentă la apărătorul.md 😆😅😂
Ăștia Postacii sunt din secta AUR-olacilor și Sosocarilor Sataniști. Care sunt experți în toate.
Prostii pt.prosti!
Și voi marii „ortodoxi” care postati doar aberatii și spalati creierele naivilor care vă citesc incitatiile la ură și la a lasa oamenii care pot fi salvati fară ajutor,cum naiba vă numiti . Este doar retorică intrebarea desigur ,indignată de idioteniile postarilor . Se pare că v ați activat de când oamenii naivii vă ascultă și aleg să nu doneze ptr salvarea mai multor vieți.
Exact acum 3 min am avut postarea asta identică pe un alt grup( ceva …. creștin 😕) unde sânt sute de comentarii pertinente ,cu argumente clare pro transplant și anti habotnicie!E simplu! Să se pună fiecare în locul unui om al cărui ființă dragă are nevoie stringentă de un organ pt a supraviețui și are răspunsul de la el!
Mariana Huruba asa este…. pe aproape toate grupurile au aparut tipul asta de postari, de ieri
Am și eu o curiozitate, de unde ați ajuns la concluzia asta?
Nu sunt lămurită și nu am liniște de 9 luni de zile
Fiul meu a decedat și era tăiat la cap in spate.Cand l-au dus la spital abia respira și gemea cand am ajuns era intubat și mi sa spus că creierul nu-i functioneaza o să-l ducă la ați.A doua zi mau sunat că a decedat nu am fost de acord cu autopsia și nu înțeleg de ce era tăiat la cap subt cap avea pansament
Foarte adevarat
Medicina modernă este un cult al morții
Cu cât medicina modernă a avansat au apărut noi boli care nu existau înainte. Nu este foarte clar că medicina nu mai vindecă ci doar tratează bolile
Mulțumim pt .informatii
Ca să scoată organe de la morți nu au ce face cu ele nu sunt bune pentru transplant, în plus de ce îi sedează când le scoate organele dacă sunt în moarte cerebrală
Mafia traficului de organe!😢
Un profesor a spus ca atunci cind medicul infige bisturiul in omul aflat in moarte clinica plinge fara sa mai poata face ceva ….ei simt asta …
Ion Creciun Daca cineva din familia dumneavoastra ar avea nevoue de un organ sa traisca tot tampenii din astea ati mai afirma?????
Lorena Parvan tot asa …una e sati donezi si sa ramii viu si cu totul altceva cind vine vb un pacient aflat in moarte clinica …reiese ca il sacrifici pe unul in favoarea celuilalt …acum va intreb eu …va veti sacrifica pe.cineva.din familie sa traiasca altul ….
Ion Creciun da Dacă este in moarte clinica vreau sa ajut pe altii sa traiasca Și sunt de acord și cu eutanasia
Ion Creciun pt informarea ta, asta a spus o un individ care vrea sa dovedească ca moartea cerebrala nu e moarte. Deci, nu putem recolta organele. Înțelegi șmecheria? Afirmația aparține exact celui care vrea sa dovedească asta. Cauta și îl vei găsi pe cel care a afirmat. Pave Chirila care e… Profesor de bioetica creștină. Asa ca, scuza ma, dar nu am de ce sa l cred!
Lorin Adelian nu e acel profesor nici nu am auzit de el ..era un profesor strain ..el nu este impotriva recoltarii de organe deloc ..numai ca acest proces sa se faca atunci cind pacientul intradevar nu mai simte nimic …a spus ca medicina inca nu are rs la aceasta intrebare concreta …cind anume si in ce conditii sa se faca …
Satanistii în alb îmbrăcați va în negru 🖤
Nu este moarte! Cunosc foarte bine pe cineva care a trecut prin așa ceva!
Un doctor care nu-l are pe Dumnezeu, este cel mult un veterinar.
Cineva care nu a luat bacalaureatul nu e nici macar un felcer