Privitor la calea de mijloc: este foarte greu să mergem pe această cale, dar este singura cale mântuitoare. Între tradiţionalismul lipsit de dragoste (care ne face asemănători fariseilor din legea cea veche) şi modernismul a cărui dragoste ecumenistă este o pervertire a iubirii evanghelice, linia împărătească este greu de deosebit. Moderniştii neagă linia pe care merg tradiţionaliştii (Părintele Filothei Zervakos scria: „Nu voi lăsa neobservat, nemustrat şi necriticat nici zelul unor clerici păstrători ai vechiului calendar care se comportă cu fanatism, exagerează, se îndepărtează şi cad în rătăcire.
Lipsiţi de lumina înţelegerii şi deosebirii, aceştia au aşezat vechiul calendar în rândul dogmelor, crezând că Tainele celor ce merg după noul calendar nu sunt valabile, propovăduind şi învăţând pe creştini să-şi boteze din nou fiii care au fost botezaţi de preoţii noului calendar sau mai bine să-i lase nebotezaţi. Un ieromonah din Ierusalim, foarte fanatic, a îndrăznit să le scrie rudelor sale din Atena că dacă nu au acolo preot păstrător al vechiului calendar care să le boteze copiii, să-i scrie lui, iar acesta va săvârşi Sfânta Taină a Botezului în Ierusalim, unde Biserica merge după vechiul calendar şi harul Sfântului Duh se va coborî peste copiii din Atena, în chip nevăzut, atunci când el va săvârşi Botezul la Ierusalim (…).
Alţii i-au convins pe mulţi creştini să nu intre în sfintele biserici, să nu se închine la sfintele icoane deoarece, o dată cu schimbarea calendarului, s-au murdărit şi arhiereii şi preoţii şi bisericile şi icoanele şi Tainele. Alţii i-au învăţat pe creştini ca atunci când trec pe lângă biserici să nu-şi facă nici măcar semnul Sfintei Cruci şi multe altele pe care nu le mai spun, ca să nu-i întristez pe nevoitorii cu pricepere şi putere de deosebire.
Am socotit însă că e necesar să scriu acestea spre învăţătura şi povăţuirea nevoitorilor pentru credinţă, ca să vadă cu toţii că prin fanatism, prin râvnă necugetată, prin mânie, invidie, mândrie, prin lipsa dragostei creştine, lupta noastră se va dovedi zadarnică, nefolositoare şi vătămătoare şi pentru noi şi pentru aceia pe care-i învăţăm”), iar tradiţionaliştii neagă linia pe care merg moderniştii. Diferenţa mare este că tradiţionaliştii sunt în Biserică, excesele unora dintre ei nefiind reprezentative pentru linia pe care merg marea majoritate. Iar moderniştii, prin deformarea dogmelor Sfintei Biserici, prin încălcarea Hotărârilor Sfintelor Sinoade Ecumenice, se plasează de bună-voie în afara Bisericii din care au făcut şi fac parte Sfinţii Părinţi.
Cu toate acestea, poate fi mult mai greu pentru un tradiţionalist extremist să ajungă la calea împărătească; în timp ce, prin citirea scrierilor patristice, moderniştii îşi pot da seama că se află în înşelare, prin citirea aceloraşi scrieri extremiştii care se consideră tradiţionalişti ajung la concluzia că se află pe drumul cel bun. Totuşi, calea împărătească e singura cale binecuvântată de Dumnezeu. Iar celelalte sunt căi pe care, deşi înţelepciunea omenească încearcă să îşi găsească puncte de sprijin în învăţătura Bisericii, se ajunge la rătăcire.
Există unii creştini care se plâng de faptul că greutăţile vieţii îi împiedică să ducă o viaţă curată, că nu au toate condiţiile materiale pentru a putea duce o viaţă bineplăcută lui Dumnezeu. Ei aşteaptă să ajungă la un anumit standard material pentru a avea timp să se ocupe de cele duhovniceşti. Lipsurile prezente îi apasă… Dar am văzut că nici părintele Serafim nu ducea o viaţă confortabilă: uneori avea şi el greutăţi financiare, avea şi el probleme ba cu maşina, ba cu una, ba cu alta.
Dar în toate aştepta ajutorul lui Dumnezeu. Scrisorile din această carte ne ajută să înţelegem că oamenii cu viaţă sfântă nu trăiesc într-un iglu, nu trăiesc separaţi de frământările şi problemele obişnuite. Sfinţenia nu înseamnă evitarea problemelor fireşti, ci înseamnă răbdarea acestor probleme. Aşa cum sfinţii nu au cerut de la Dumnezeu să fie tămăduiţi de boli, ci au cerut puterea de a răbda boala.
Ne vorbește părintele Serafim Rose – Scrisori, traducere de Ștefan Francisco Voronca, Editura Egumenița, Galați, 2003
Privitor la calea de mijloc: este foarte greu să mergem pe această cale, dar este singura cale mântuitoare. Între tradiţionalismul lipsit de dragoste (care ne face asemănători fariseilor din legea cea veche) şi modernismul a cărui dragoste ecumenistă este o pervertire a iubirii evanghelice, linia împărătească este greu de deosebit. Moderniştii neagă linia pe care […] 👉 https://c.aparatorul.md/3w7ki 👈
Nu ai cale de mijloc..nu duce nicăieri, iar fariseii erau oameni deosebiți
Privitor la calea de mijloc: este foarte greu să mergem pe această cale, dar este singura cale mântuitoare. Între tradiţionalismul lipsit de dragoste (care ne face asemănători fariseilor din legea cea veche) şi modernismul a cărui dragoste ecumenistă este o pervertire a iubirii evanghelice, linia împărătească este greu de deosebit. Moderniştii neagă linia pe care […] 🔺 https://c.aparatorul.md/y0nxl 🔺
Nu hotararile lui Jesus?
Politicieni se schimbă dar voi rămîneți în acele scaune pînş crăpați.voi sînteți cea mao mare mafie din sistem.vă jucați cu informatiile despre oameni şi îi trstați cu vrajeală sînteți cei mai mari escroci ai tuturor timpurilor.voi slujiți banului atît nimic mai mult.să nu exagerez poate o mică parte din popi nu realizează ce sînteți cu adevârat.
Sfînta biserică nu există.este o banală clădire nimic mai mult.omul sfințeşte locul.depinde cum gîndeşte..nici Hristos nu a binecuvîntat bisericile din contră a rupto în două.voi de ce numiți sfînta biserică.că vreți voi popi să fiți sănătoşi.ați schimonosit relugia numai după chipul vostru.beşnițe informatoare.voi sînteți informatori politici ai sistemului ce controlează în acest moment cam toată omenirea.o tîrlă de infecți cu valoare 0 .vam testat 8n 2 clişe sa văzut potentialul biserici.cei mai mari traficanți de informații politici.vedeți că nu vă aflați în teoriile adevăratului dumnezeu
Cei care au primit noul calendar sant in. afara biserici pentru. Ca au primit invatatura noua stricata si falsa fata de ceea ce au lasat sf parinti la sinodul 1. La sinodul 1 sa stabilit pascalia si de la.pascalie merg restul sarbatorilor cu data fixa. Ba mai mult pastile nu au ce cauta in mai cum cade dupa calendarul eretic papistas. Deci cei care merg dupa nou sant inafara biserici. Puneti pe cei care tin calendarul nou sa intre in mormant de pasti si veti constatatca nu o sa vina lumina la ei. Cand ereticii sarbatoresc craciunul dupa calendarul nou atunci este sf Spiridon care a facut multe minuni prin care a aratat uraciunea calendarului nou si sarbatorirea dupa acesta. Deci calendraul nou este o sticaciine eretica si este inafara biserici cei crae il tin .
Citeşte mai mult pe aparatorul.md: Moderniştii, prin deformarea dogmelor Sfintei Biserici, prin încălcarea Hotărârilor Sfintelor Sinoade Ecumenice, se plasează de bună-voie în afara Bisericii https://www.aparatorul.md/modernistii-prin-deformarea-dogmelor-sfintei-biserici-prin-incalcarea-hotararilor-sfintelor-sinoade-ecumenice-se-plaseaza-de-buna-voie-in-afara-bisericii/