Noi manifestări ale ecumenismului și din nou canoane încălcate. Organizarea de concerte de muzică laică în incinta unei biserici ortodoxe, sub patronatul Mitropoliei Chișinăului si a întregii Moldove. Oleg Spinu la ecumenisti la adunatura in cladire tot cu IDOLUL ZEU CRACIUN, dans, muzica instrumentala, 7 ianuarie 2025
Aceste concerte de muzica laica pe langa faptul ca incalca canoanele, reprezinta o modalitate prin care se sterg diferentele dintre Biserica Ortodoxa si celelalte culte in mentalul colectiv, deoarece in celelalte culte aceste lucruri deja se petrec de ani buni. Astfel, ortodocsii si ceilalti care se numesc pe ei insisi „crestini” vor constata ca se”aseamana” si din acest punct de vedere. Tendinta este de estompare a diferentelor pana cand se va realiza falsa”unire” in duh ecumenist.
CANONUL 75
Cei ce vin în Biserică spre a cânta voim nici strigări necuviincioase a întrebuinţa şi firea spre răcnire a o sili, nici a zice ceva din cele nepotrivite neînsuşite Bisericii; ci cu multă luare aminte şi cu umilinţă a aduce lui Dumnezeu, Privitorul celor ascunse, acest fel de psalmodii. Că Sfinţitul cuvânt a învăţat evlavioşi a fi fiii lui Israel. [Levit 15, 30]
TÂLCUIRE
Cântarea Psalmilor ceea ce se face în biserică rugăciune este către Dumnezeu, pentru a Se milostivi asupra păcatelor noastre. Şi cel ce se roagă şi se tânguieşte, trebuie a avea moral cucernic şi umilit, iar a răcni cineva arată moral semeţ şi neevlavios. Pentru aceasta porunceşte Canonul acesta ca cei ce cântă în biserică să nu-şi silească firea lor pentru a striga puternic. Nici să zică altele necuviincioase în biserică. Dar care ar fi cele neîncuviinţate în biserică? Raspunde Zonara talcuitorul a fi cântecele femeieşti cele jalnice ( prin aceasta zice şi multele tereremuri, şi cea peste măsură pestriţime a cântării sau cele ce pleacă sufletele spre curvie). Însă porunceşte Canonul acesta ca toate acestea să lipsească din biserică, şi cântăreţii să aducă lui Dumnezeu cântările cu multă luare aminte, ca Celui ce vede cele ascunse ale inimii şi mai ales cugetele inimii celui ce cântă şi se roagă, căci strigările sunt ale celor din afară. Pentru că şi Sfinţitul cuvânt al Leviticului învaţă a fi către Dumnezeu cucernici fiii lui Israíl. Iar nota de subsol 233 se spune;” Pentru ca si Dumnezeiescul Hrisostom(in Voroava ” Am vazut pe Domnul sezand pe scaun”, fata 120, tomul 5) opreste mult pe cantarile cele din horuri, si neincuviintatele saltari, si racnetele cele neobisnuite, si strigarile cele fara randuiala. Talcuind psalmicescul acela(cuvant), „slujiti Domnului cu frica”, si foarte tare mustrand pe aceia, care amesteca cu duhovnicestile cantari, shimele din afara cele teatraticesti, si strigarile cele fara inteles(…) cuvinte, si zice, ca acestea sunt insusite, nu celor ce slavoslovesc pe Dumnezeu, ci celor ce joaca si amesteca dracestile jocuri cu ingereasca slavoslovie(…) Cu totul vrednica de lauda si de adevar este si cuvantul acela care il zice preainteleptul Meletie Piga in a 3-a scrisoare cea catre crestinisim. Pentru aceasta dar numai glasurile cele omenesti sunt primite in Biserica, care sunt impartasite firii si simple, iar organicestele sunete cele luminate ca pe cele cu totul oprite le izgonesc dumnezeiestii Parinti(…)
Zice şi Proorocul Davíd „cântaţi cu înţelegere”. (…)Iar cel din Laodíchia al 15-lea Canon porunceşte să nu cânte în Biserică altul afară de cei canonici, şi din Cărţile cele de piele să cânte Psalţii. Adică numai de pe cele de membrană, cântând însă şi de pe alte Cărţi de psaltichíe. Dar şi cel 23 al acestuiaşi, zice, că nu pot Psalţii când cântă Orariu. Se cuvine însă ca printre cântări să fie şi citire (şi rugăciune) după Canonul 17 al aceluiaşi.”
CANONUL 76
Cum că nu trebuie în lăuntru în Sfinţitele Curţi, a se aşeza cârciumă,234 sau a se pune înainte felurile cele de aromate, sau alte vânzări a se face, pă-zind noi aromsevasul [cucernicia] către biserici. Că Mântuitorul nostru şi Dumnezeu prin petrecerea cea în trup învăţându-ne pe noi, poruncea a nu face Casa Părintelui său casă de neguţătorie [Ioan 2, 16]. Care şi mesele schimbătorilor de bani le-a răsturnat, şi pe cei ce făceau biserica locaş mire-nesc i-a izgonit. Deci de se va prinde vreunul în greşeala aceasta de faţă, să se afurisească.
TÂLCUIRE
„A zis Domnul Iudeilor [Luca 19, 46]: Scris este: Casa Mea, casă de Rugăciune se va chema [Isaia 56, 7]. Iar voi aţi făcut pe ea peşteră de tâlhari [Ieremia 7, 10-11]”. Drept aceea ca să nu se zică şi celor credincioşi acest înfricoşat cuvânt, opresc Sfinţii Părinţi prin Canonul acesta, a nu se pune cârciume, adică a nu se vinde vin, sau rachiu, sau alte feluri de mâncări, după Zonara; sau şi oare-care feluri de aromatica, după Valsamon, sau alte oarecare neguţătorii a se face, în lăuntru în curţile Sfinţitelor Lăcaşuri, şi ale dumnezeieştilor Biserici, pentru a se păzi cinstea lor. Pentru că şi Domnul legiuind nouă, zice, să nu facem Casa Tatălui Lui, casă de neguţătorie, Care şi banii celor ce vindeau monedele, sau banii cei răi i-a risipit, şi pe cei ce făcuseră pe biserică casă obştească cu bici de frânghie i-a izgonit. Iar care va îndrăzni a face aceasta, să se afurisească235. Citeşte şi cel 74 al acestuiaşi al 6-lea Sinod.
______
234 Se află mâncăruri la alţii, precum şi Zonara tâlcuieşte.
235 Pe lângă acestea şi marele Vasilie categoriseşte (vezi după Platon 40) vânzările şi cumpă-răturile care se fac la bisericile mucenicilor şi ale Sfinţilor, la sărbătorile lor, zicând: „Că creşti-nii pentru alt nu se adună la biserici, şi împrejurul bisericilor, fără numai să se roage, şi să vină întru aducerea aminte a celor ce până la moarte au stătut şi s-au nevoit, pe care nevoinţe le-au arătat Sfinţii pentru buna cinstire, şi să se îndemne şi ei către aceeaşi râvnă, şi nu ca să facă ser-bare, şi pe biserica lor, bâlci şi neguţătorie. Adăugând el şi aceasta, că foarte se mânie Dumne-zeu asupra celor ce vând şi cumpără în biserici, ori împrejurul bisericilor, precum aceasta (o au arătat) Iisus Hristos. Care totdeauna şi pretutindeni blând fiind şi smerit cu inima, şi numai asupra celor ce în biserică vând şi cumpără, a ridicat frânghia să-i lovească. Fiindcă neguţătorii aceştia prefac pe Casa Rugăciunii, în peşteră furilor şi tâlharilor. Şi vezi, că tâlhari şi furi numeşte Domnul pe vânzători, şi de obşte pe neguţători, pentru nedreptăţile, şi minciunile, pe care le întrebuinţează la neguţătoria lor.
CANONUL 15 din cele 60 de canoane ale Sfantului Localnicului Sinod celui adunat in Laodichis, talcuite , spune:
„Nu se cuvine mai mult decat canonicestii psalti cei ce se suie in Amvon si canta de pe membrane(carte de piele), sa cante in Biserica si altii oarecare. Talcuire: Opreste canonul acesta de a canta in Biserica fistecine. Ci numai cantaretii cei canonicesti adica cei numarati in cler si hirotoniti la fiecare Biserica, care si in Amvon se suie, si canta pe psaltichii de membrana , sau si de hartie, caci urmeaza neranduiala si hasmodie de ar canta cel neinvatat. Si dimpotriva buna randuiala, daca canta randuitii psalti.”
Citate din „Pidalion- Carma Bisericii Ortodoxe!, Editura Credinta Stramoseasca, 2007
Să ne rugăm pentru preoți 🙏ca și cum pentru noi înseni. Sunt mult ispitiți,mai mult decât o persoană simplă
Ce vă mai place a face necaz, gândiți că ce faceți aia primiți,tânărul colindă,cu muzică dar colindă,nu confundați, colindă!
Mitropolia Chișinăului și a Întregii Moldove nu este eretica,si nu este izolata.Este canonica subordonata Patriarhiei Moscovei. Este in comuniune cu toate bisericile ortodoxe canonice.Nu este implicata in sinodul de la Creta din 2016.
Vasile Plăcintă Dar unde ai văzut ca sa împotrivit Sinodului de la Creta 2016 ,a tăcea e cum ai fi de-acord ,după Sfintul Grigore Palama tacera se compara cu ateismul.
În biserica se pot cântă colinde și cântece religioase, nu văd nici o tragedie, a cânta cântece religioase înseamnă a te ruga de două ori spunea Sf.Ioan Gură de Aur.
Oameni buni nu sunt de rit vechi,sunt cei care au pastrat credinta de la Sf Parinti!!!Mare greseala fac preotii ca accepta asa ceva in biserica!Sa fim cu luare aminte!!!!!
Rugamin-te catre preoti,pastra-ti credinta ortodoxa fara abateri de la canoane .Concertele au alte localuri.Bradul deasemenea nu ar trebui sa fie pe la altare.Ma rog de ma iertati.
Frații lui Iuda
Nici bradul nu are ce căuta în biserică!
Numai exageraţi atîta
În ultimul timp tot mai mulți preoți acceptă așa ceva sub pretextul că sânt cântece religioase 😥😥😥
Doamne Maica Domnului , Patriarhul Daniel , doarme ?
Vocea Romaniei in biserica
Buldur Emilia-carmen Este in Republica Moldova.
Maria Ailoaie Ma rog ,tot pe aproape
Buldur Emilia-carmen Ei sunt de rit vechi nu-i pe aproape
Maria Ailoaiestil vechi
Maria Ailoaie ma refer la acele spectacole din cadrul bisericii .stiu ca sant pe rit vechi,tocmai la ei mai am aveam speranta sa ramana intacti
După costumația preotului este o biserică din Republica Moldova,nu din mitropolia Moldovei! Cei de rit vechi au sărbătorit Nașterea la începutul acestei săptămâni!
Anca Bogdan Nechiforstil vechi
Au incalcat canonul,ca au cintat cu instrumente laice si au cintat colinde.!!!Se putea de colindat si fara muzica instrumentala!Dar aici ecumenizm nu este,ca ei nu au slujit cu catolicii sau cu altii impreuna.!!!Si idolul e bradul,care cu parere de rau este nelipsit aproape peste tot.E trist.!Dar sa nu exageram.!Nu este ecumenizm.!Da,ar fi de dorit de cintat colinde simplu ca inainte,fara muzica si microfoane.Si bradul tot ar trebui sa dispara din casa Domnului.
Светлана Бодру dupa faptele lor se vede ca sint ecumenisti , sa nu fost ecumenisti nu cintau in asa mod…si apoi pe cine ai pomenesc la liturghie nu pe pe mitropolitul care este eretic, daca nu esti eretic nici nu te lasa sa slujesti in biserica oficiala si esti dat afara …
Cinei de vina?
Maria Stanca Campeanu noi toții
Aceste concerte de muzica laica pe langa faptul ca incalca canoanele, reprezinta o modalitate prin care se sterg diferentele dintre Biserica Ortodoxa si celelalte culte in mentalul colectiv, deoarece in celelalte culte aceste lucruri deja se petrec de ani buni. Astfel, ortodocsii si ceilalti care se numesc pe ei insisi „crestini” vor constata ca se”aseamana” si din acest punct de vedere. Tendinta este de estompare a diferentelor pana cand se va realiza falsa”unire” in duh ecumenist 👉👉 https://c.aparatorul.md/uoi50 👈
Aceste concerte de muzica laica pe langa faptul ca incalca canoanele, reprezinta o modalitate prin care se sterg diferentele dintre Biserica Ortodoxa si celelalte culte in mentalul colectiv, deoarece in celelalte culte aceste lucruri deja se petrec de ani buni. Astfel, ortodocsii si ceilalti care se numesc pe ei insisi „crestini” vor constata ca se”aseamana” si din acest punct de vedere. Tendinta este de estompare a diferentelor pana cand se va realiza falsa”unire” in duh ecumenist 👉👉 https://c.aparatorul.md/9wgkp 👈
Aceste concerte de muzica laica pe langa faptul ca incalca canoanele, reprezinta o modalitate prin care se sterg diferentele dintre Biserica Ortodoxa si celelalte culte in mentalul colectiv, deoarece in celelalte culte aceste lucruri deja se petrec de ani buni. Astfel, ortodocsii si ceilalti care se numesc pe ei insisi „crestini” vor constata ca se”aseamana” si din acest punct de vedere. Tendinta este de estompare a diferentelor pana cand se va realiza falsa”unire” in duh ecumenist 👉👉 https://c.aparatorul.md/72h64 👈
Da, din acest punct de vede SUNT CU TOTUL IMPOTRIVA ACESTOR CIRCURI IN FATA SFINTEI CATAPETESME PE CARE SUNT CHIPURILE LUI HRISTOS, ALE MAICII DOMNULUI SI ALE FINTILOR! AFARA DIN BISERICA CU MIZERIILE LUMESTI !!!!