Nota redacției. – Dragi frați și surori! Da, oamenii nu mai au încredere în autorităţi din ce în ce mai mult, dar totuși, argumentul oamenilor care nu doresc introducerea tehnologiei digitale anticreștine stă pe o fundație fragilă – nu religioasă, ci cotidiană.
Și acest lucru este regretabil, deoarece în cazul unor presiuni sau represiuni serioase, majoritatea absolută va accepta condițiile impuse de puterea satanică și de Antihristul însuși. Numai o motivație religioasă, justificată de mântuirea sufletului nemuritor, poate mișca oamenii să facă fapte și să stea în Adevăr chiar până la moarte.
Dar, cu toate acestea, vedem cum pronia lui Dumnezeu a pus până acum ţara noastră în astfel de condiții încât introducerea inovațiilor digitale ale anticristului este periodic amânată, deși autorităţile încearcă să îndeplinească toate instrucțiunile guvernului mondial al anticristului. Domnul să le interzică!

NU EXISTĂ ÎNCREDERE ÎN PAȘAPORTUL ELECTRONIC… Crește nemulțumirea publicului față de digitalizare
Ponderea oponenților introducerii documentelor electronice este în creștere, potrivit datelor sondajului realizat de centrul de cercetare al portalului SuperJob. De exemplu, în timp ce în 2019 28% dintre respondenți considerau că digitalizarea documentelor personale nu este necesară, în 2023 ponderea acestora a crescut la 40%.
38% dintre respondenți sunt de acord cu formatul electronic, menținând în același timp utilizarea omologilor pe hârtie, și doar 11 sunt gata să renunțe complet la aceștia în favoarea celor digitali. Această tendință ridică întrebări cu privire la aspectele etice și sociale ale soluțiilor digitale, inclusiv cu privire la încrederea cetățenilor în autorităţi. Potrivit experților, nu se discută suficient despre efectele etice și sociale ale digitalizării asupra diferitelor aspecte ale vieții publice.
Sondajul SuperJob (1.600 de persoane active din punct de vedere economic din toată ţara) a fost realizat în perioada 3-6 martie 2023, după ce autorităţile au anunțat că susțin propunerea de a experimenta o identitate digitală pe un smartphone.
Doar 27% dintre respondenți ar dori să aibă pe telefon un document care să le înlocuiască pașaportul în anumite situații (fără a se prevedea eliminarea documentului pe hârtie), în timp ce mai mult de jumătate (58%) au refuzat acest lucru, iar 15% au considerat că este dificil de răspuns. „Respondenții își explică poziția în cea mai mare parte prin considerente legate de securitatea datelor„, se arată în studiu.
După cum s-a raportat în Ministerul Afacerilor Interne, la sfârșitul anului 2021, s-a planificat emiterea pașapoartelor electronice sub formă de carduri inteligente cu suportul electronic de date și aplicația cu un cod QR-code în ianuarie 2023.
Cu toate acestea, în iunie anul trecut, șeful Ministerului Digitalizării a declarat că ministerul a amânat temporar problema emiterii unor astfel de pașapoarte deoarece existau „probleme mai urgente”. De remarcat că autoritățile au recunoscut deja problemele legate de suportul tehnic pentru digitalizarea documentelor personale – din cauza lipsei de cipuri pentru pașapoarte. (Nota redacției. – Dumnezeu permite astfel de condiții pentru a amâna introducerea semnelor Antihristului).
În raportul analitic „Etica și digitalizarea: de la probleme la soluții”, realizat de Centrul pentru echipele de leadership și transformare digitală din cadrul Școlii superioare de management, publicat în 2021, experții au examinat problemele etice și aspectele sociale ale digitalizării, menționând că „etica este direct legată de încredere, încrederea de succesul țării pe termen lung„.
Utilizarea tehnologiilor digitale pentru restricționare și supraveghere, introducerea de soluții digitale „pentru orice eventualitate” sunt dăunătoare, provoacă pierderi financiare, generează temeri, se arată în raport, iar neîncrederea tot mai mare în stat poate duce la o rezistență sporită la soluțiile digitale.
Cauzele pierderii încrederii sunt scurgerile de date ale cetățenilor din sistemele informatice ale statului și nivelul insuficient de securitate a informațiilor. De asemenea, cetățenilor nu le plac perioadele nejustificat de lungi de păstrare a datelor după ce scopul colectării acestora a fost atins, precum și utilizarea tehnologiei pentru acțiuni pe care oamenii le consideră nedrepte (de exemplu, emiterea automată a amenzilor); eșecurile și erorile în furnizarea serviciilor digitale.
Trebuie remarcat faptul că încrederea politică este în prezent scăzută în întreaga lume. Potrivit sondajului Edelman Trust Barometer 2022, în 2021, în medie, la nivel global, 52% dintre cei intervievați aveau încredere în guvern.
În același timp, pandemia a exacerbat problema încrederii populației în inițiativele guvernamentale, care adesea nu au ținut cont de voința cetățenilor.
Experții au remarcat, de asemenea, că, până în prezent, practica unei discuții ample a problemelor etice ale tehnologiei nu este larg răspândită.
„Comunicarea cu cetățenii într-o realitate care se digitalizează rapid nu se poate limita la declarații („luați datele biometrice – obțineți un pașaport digital”). Dacă reprezentanții autorităţilor nu explică modul în care cetățenilor le vor fi garantate drepturile și libertățile atunci când apar soluții digitale, respingerea va crește„, subliniază experții.