Ecumenismul este numele comun pentru pseudo-creştinismul pseudo-bisericilor din Europa Occidentală.
Înlăuntrul său se află inima umanismului european, având papalitatea drept cap al ei. Tot acel pseudo-creştinism, toate acele false biserici nu sunt nimic altceva decât o erezie după alta. Numele lor evanghelic comun este panerezie. De ce? Întrucât, de-a lungul istoriei, felurite erezii au tăgăduit sau au deformat anumite însuşiri ale Dumnezeu-omului şi Domnului Iisus Hristos, aceste erezii europene se îndepărtează cu totul de El, înlocuindu-L cu omul european.
Nu există nici o diferenţă esenţială între catolicism, protestantism, ecumenism şi alte erezii ale căror nume este „legiune”.
Dogmele ortodoxe, adică dogmele sfinte ale Bisericii, sunt respinse şi înlocuite de către dogmele latine eretice ale primatului şi infailibilităţii papei, adică a omului. Din această panerezie s-au născut ereziile şi continuă să se nască: Filioque, respingerea invocării Duhului Sfânt, pâinea nedospită, introducerea harului creat, purgatoriul, meritele prisositoare ale sfinţilor, învăţături standard cu privire la mântuire, iar de aici au izvorât învăţături standard despre viaţă, papalitate, „Sfânta” Inchiziţie, indulgenţe, uciderea păcătoşilor din pricina păcatelor lor, iezuitismul, scolasticii, cazuiştii, monarhianismul şi individualismul social de diferite feluri…
Protestantismul? Este copilul loial al papalităţii.
A mers dintr-o erezie într-alta de-a lungul secolelor şi se îneacă încontinuu în feluritele otrăvuri ale erorilor sale eretice. În plus, semeţia papală şi neghiobia „infailibilă” domnesc în chip absolut înlăuntrul ei, ruinând sufletele credincioşilor săi. Mai presus de orice, fiecare protestant este un papă independent atunci când se ajunge la probleme de credinţă. Acest lucru conduce de la o moarte spirituala la alta; şi nu există nici un sfârşit al acestei stări „muribunde”, întrucât o persoană poate suferi nenumărate morţi spirituale (pe parcursul unei vieţi). Întrucât aşa se prezintă lucrurile, nu există nici o ieşire din acest impas pentru ecumenismul catolico-protestant dimpreună cu pseudo-Biserica sa şi pseudo-creştinismul său fără o pocăinţă pornită din adâncul inimii făcută dinaintea Dumnezeu-omului Hristos şi a Bisericii Sale Ortodoxe.
Pocăinţa este doctoria pentru orice păcat, medicamentul oferit omului de către singurul Prieten al omului (Hristos). Fără pocăinţă şi fără intrarea în adevărata Biserică a lui Hristos este inadmisibil şi nefiresc să vorbim despre unificarea „Bisericilor”, despre dialogul dragostei, despre împărtăşania comună (adică despre un potir comun).
Cel mai important lucru dintre toate este acela că trebuie să fii „unit în trup” cu trupul teandric al Bisericii lui Hristos şi prin el să te împărtăşeşti cu sufletul său, Duhul Sfânt, şi să devii moştenitor al binecuvântărilor Dumnezeu-omului Hristos. „Dialogul contemporan al dragostei” care îmbracă forma unui sentimentalism ieftin, este în realitate o negare a sfinţirii mântuitoare a Duhului şi a credinţei în adevăr (II Tes. 2, 13), care este unica „dragoste de adevăr” mântuitoare (I Tes. 2, 10). Esenţa dragostei este adevărul; dragostea vieţuieşte şi înfloreşte în adevăr. Adevărul este inima oricărei virtuţi dumnezeieşti şi prin urmare şi a dragostei. Şi fiecare dintre aceste virtuţi dumnezeieşti predică şi propovăduieşte despre Dumnezeu-omul Iisus care este singura Persoană Care reprezintă întruparea şi chipul Adevărului divin, cu alte cuvinte Pan Adevărul.
Dacă adevărul ar fi altceva decât Dumnezeu-omul Hristos, dacă ar fi gândire, o idee, o teorie, minte, ştiinţă, filosofie, cultură, om, umanitate, lumea sau întregul univers sau oricine sau orice altceva sau toate la un loc, ar fi un lucru minor, insuficient, finit, muritor. Adevărul, însă, este o persoană şi, într-adevăr, persoana Dumnezeu-omului Hristos, cea de-a doua persoană a Sfintei Treimi, şi ca atare este nemuritoare şi nesfârşită, veşnică. Aceasta deoarece în Domnul Iisus, Adevărul şi Viaţa au aceeaşi esenţă: ele sunt Adevărul veşnic şi Viaţa veşnică (cf. Ioan 14, 6; 1, 4-17). Cel ce crede în Domnul Iisus Hristos creşte neîncetat prin Adevărul Său în nemărginirea divină. El creşte cu toată fiinţa sa, cu toată mintea sa, cu toată inima şi cu tot sufletul său. Oamenii vieţuiesc în Hristos „ţinând adevărul în iubire”, fiindcă doar în acest fel noi trebuie „să creştem întru toate pentru El, Care este capul – Hristos” (Efeseni 4, 15). Acest lucru este întotdeauna împlinit „împreună cu toţi sfinţii” (Efeseni 3, 18), întotdeauna în Biserică şi prin Biserică, fiindcă o persoană nu poate creşte în El „Carele este capul” trupului Bisericii, cu alte cuvinte în Hristos, în vreun alt fel.
Să nu ne înşelăm. Există şi „un dialog al falsităţii”, atunci când cei ce discută se mint unii pe alţii în mod conştient sau inconştient. Acest tip de dialog este propriu „tatălui minciunii”, diavolul, „căci este mincinos şi tatăl minciunii” (Ioan 8, 44). Este, de asemenea, un lucru obişnuit pentru colaboratorii săi conştienţi ori inconştienţi să-şi atingă „adevărul” lor cu ajutorul minciunilor atunci când ei vor să-şi împlinească binele lor prin rău. Nu poate exista nici un „dialog al dragostei” fără dialogul adevărului. Altminteri, acest dialog nu este adevărat şi nu este firesc. Ca atare, porunca Apostolului cere ca „dragostea să fie nefăţarnică” (Romani 12, 9).
Despărţirea şi detaşarea eretico-umanistă faţă de dragostea de adevăr este un semn al lipsei credinţei teandrice, precum şi a pierderii echilibrului şi bunului simţ teandric. În orice caz, aceasta nu a fost niciodată şi nici nu este calea urmată de Sfinţii Părinţi. Ortodocşii sunt înrădăcinaţi şi întemeiaţi în adevăr numai „împreună cu toţi sfinţii” şi au proclamat această dragoste teandrică şi mântuitoare pentru lume şi pentru întreaga creaţie a lui Dumnezeu din vremea Apostolilor şi până azi.
Pacifismul umanist, minimalist şi moralist al ecumeniştilor contemporani face doar un singur lucru: aduce la lumină rădăcinile lor umaniste bolnave, cu alte cuvinte filosofia lor bolnavă şi plăpânda lor moralitate „după predania omenească” (Col. 2, 8). Ei ne descoperă criza credinţei lor umaniste, precum şi insensibilitatea lor prezumţioasă faţă de istoria Bisericii, adică faţă de continuitatea sa apostolică şi sobornicească în adevăr şi în har. Iar sfânta, apostolica, patristica gândire îndreptată spre Dumnezeu, precum şi cugetarea îndumnezeită sunt binevestite prin gura Sfântului Maxim Mărturisitorul care rosteşte acest adevăr: „Fiindcă credinţa este temelia lucrurilor care-i urmează, adică nădejdea şi dragostea, care desigur că sprijină adevărul” (PG 90, 1189 A).
Învăţăturile despre erezii ale Bisericii Ortodoxe a Dumnezeu-omului Hristos, formulate prin Sfinţii Apostoli, Sfinţii Părinţi şi Sfintele Sinoade spun că adunările eretice nu sunt o Biserică şi nici nu pot fi o Biserică. De aceea, ele nu pot avea Sfintele Taine, mai ales Taina Euharistiei, taina tainelor.
Sfânta Euharistie este totul şi toate în Biserică: chiar Dumnezeu-omul Iisus Hristos, Biserica însăşi şi în general totul cu privire la Dumnezeu-omul Hristos.
Cuminecarea interconfesională, adică participarea împreună cu ereticii la Sfintele Taine şi , mai ales, la Sfânta Euharistie, reprezintă cea mai neruşinată trădare a Domnului nostru Iisus Hristos, trădarea lui Iuda. Aceasta reprezintă, mai ales, o blasfemie adusă întregii Biserici celei una a lui Hristos, a Sfintei Tradiţii a Bisericii. Astfel, unul care face aceasta ar trebui să se lipsească de modul de gândire hristic şi de propria conştiinţă faţă de Sfintele Taine, de sfintele lor înţelesuri şi sfintele porunci de a urma această cale.
Mai întâi, ar trebui să ne întrebăm pe ce fel de eclesiologie şi pe ce fel de teologie a Bisericii se bazează „cuminecarea interconfesională”? Aceasta deoarece întreaga teologie ortodoxă nu este fondată şi nu se bazează pe „cuminecarea interconfesională”, ci pe realitatea teandrică a Împărtăşaniei înseşi (cf. I Cor. 1, 9; 10, 16-17; II Cor. 13, 13; Evrei 2, 14; 3, 14; Ioan 1, 3). Ideea cuminecării interconfesionale este contradictorie în ea însăşi şi de neconceput pentru conştiinţa ortodoxă sobornicească.
Al doilea fapt, cu adevărat un fapt sfânt al credinţei ortodoxe, este următorul: în învăţătura ortodoxă cu privire la Biserică şi Sfintele Taine, cea mai mare şi unica taină este Biserica însăşi, trupul Dumnezeu-omului Hristos, aşa încât ea este singurul izvor şi conţinutul tuturor Sfintelor Taine. În afara acestei taine teandrice a Bisericii, taină peste toate tainele, nu există şi nu pot exista alte „taine”; de aceea, nu poate exista o cuminecare interconfesională a tainelor. Prin urmare, putem vorbi despre Taine în contextul acestei taine atotcuprinzătoare care este Biserica. Aceasta deoarece Biserica Ortodoxă, ca Trup al lui Hristos, este izvorul şi temelia Tainelor şi nu invers.
Sfintele Taine nu pot fi considerate ca fiind deasupra Bisericii sau studiate în afara Trupului Bisericii. Din această pricină, în acord cu gândirea Bisericii soborniceşti a lui Hristos şi cu întreaga tradiţie ortodoxă, Biserica Ortodoxă nu recunoaşte existenţa altor taine în afara sa şi nici nu le recunoaş te ca fiind taine, iar omul nu poate primi Sfintele Taine până ce unul ca acesta nu se întoarce de la „Bisericile” eretice, adică de la falsele biserici, prin pocăinţă, la Biserica Ortodoxă a lui Hristos. Până atunci, unul ca acela rămâne în afara Bisericii, neunit cu ea prin pocăinţă şi este, după părerea Bisericii, un eretic şi, prin urmare, se află în afara posibilităţii împărtăşirii mântuitoare, fiindcă „ce însoţire are dreptatea cu fărădelegea, sau ce împărtăşire are lumina cu întunericul?” (II Cor. 6, 14). Apostolul neamurilor, cu autoritatea pe care a primit-o de la Dumnezeu-omul Hristos, ne dă această poruncă: „De omul eretic, după întâia şi a doua mustrare, depărtează-te” (Tit 3, 10). Cum poate cineva care nu numai că nu-l respinge pe „eretic”, ci I-l ş i dăruieşte pe Domnul Însuşi prin Sfânta Împărtăşanie, zic, cum poate unul ca acesta să facă parte din rândul celor ce împărtăşesc sfânta credinţă teandrică şi apostolică? În plus, iubitul ucenic al Domnului Iisus, apostolul iubirii, ne dă această poruncă: „să nu primiţi în casa voastră” (II Ioan 1, 10) pe cel ce nu crede în întruparea lui Hristos şi nu acceptă învăţăturile evanghelice despre El ca Dumnezeu-om.
Canonul 45 al Sfinţilor Apostoli spune răspicat: „Orice episcop sau preot care se roagă dimpreună cu ereticii să se oprească din slujire, dar dacă unul ca acesta îngăduie ca ereticii să slujească în Biserică, atunci să se caterisească” (cf. Canonului 33 al Sinodului din Laodiceea).
Nu este oare limpede acest canon?
Canonul 65 al Sfinţilor Apostoli ne arată: „Dacă vreun cleric sau mirean intră în sinagoga evreilor sau în vreun templu al ereticilor spre a se ruga, unul ca acesta să fie nu numai caterisit, dar şi afurisit”, iar acest lucru este limpede chiar şi pentru mintea cea mai primitivă.
Canonul 46 al Sfinţilor Apostoli ne spune: „Poruncim ca orice episcop sau preot care acceptă vreun botez al ereticilor sau vreo jertfă de-a lor să fie caterisit; căci în ce fel poate Hristos să se împace cu Veliar sau ce are oare de împărţit credinciosul cu cel necredincios?”.
Este limpede chiar şi pentru un orb că această poruncă ne îndeamnă ca nu numai să nu recunoaştem vreuna dintre tainele ereticilor, ci să le şi socotim nelegitime şi lipsite de har dumnezeiesc. Sfântul Ioan Damaschin, de Dumnezeu înţelepţitul purtător al Sfintei Tradiţii patristice soborniceşti şi apostolice a Bisericii lui Hristos ne arată din inimă faptul că toţi Sfinţii Părinţi, toţi Sfinţii Apostoli şi toate sfintele sinoade ale Bisericii ne-au învăţat următorul adevăr teandric: „Pâinea şi vinul nu reprezintă un simbol al trupului şi sângelui lui Hristos (ferească Dumnezeu!); ci însuşi trupul şi sângele Domnului… fiind numite Împărtăşanie, întrucât noi primim dumnezeirea lui Hristos prin intermediul ei. Şi cu adevărat aşa este fiindcă, prin ea, noi ne împărtăşim cu Hristos şi primim Trupul şi dumnezeirea Sa în noi; prin ea, noi ne împărtăşim şi ne unim unul cu celălalt; fiindcă dacă ne împărtăşim dintr-o pâine, noi toţi devenim un trup şi un sânge al lui Hristos şi ne unim unul cu celălalt şi suntem socotiţi a face parte din acelaşi trup cu Hristos. Să ne păzim, deci, cu orice preţ, de a lua împărtăşania de la eretici sau de a le-o oferi acestora. «Nu daţi cele sfinte câinilor, nici nu aruncaţi mărgăritarele voastre înaintea porcilor» (Matei 7, 6), ne spune Domnul, ca nu cumva să devenim părtaşi la învăţăturile lor false şi la osândirea lor. Dacă există o astfel de unire cu Hristos şi unul cu altul, atunci cu adevărat ne unim cu toţi cei cu care ne împărtăşim, fiindcă această unire vine în urma unei libere voinţe şi nu fără intervenţia judecăţii noastre. Fiindcă noi toţi suntem un trup, fiindcă noi «toţi ne împărtăşim dintr-o pâine» aşa cum spune dumnezeiescul Apostol” (I Cor. 10, 17); (Sf. Ioan Damaschin, O expunere exactă a credinţei ortodoxe, 4, 13, P.G. 94; c. 1149, 1152, 1153).
Sfântul Teodor Studitul, mărturisitorul neînfricat al adevărurilor teandrice ortodoxe, proclamă către toţi oamenii: „A primi împărtăşanie de la un eretic sau de la unul care o strică dinaintea unui dumnezeu străin te apropie de diavolul.”; (Teodor Studitul P.G. c. 1668c).
După spusele sale, pâinea ereticilor nu este „trupul lui Hristos” (ibid. c. 1597A). Ca atare, „atunci când dumnezeiasca pâine a ortodocşilor este împărtăşită, credincioşii devin un trup; în acelaşi mod împărtăşania eretică împlineşte acelaşi lucru în cazul celor ce se împărtăşesc din ea, făcându-i pe aceştia un trup care este împotriva lui Hristos” (Ibid. c. 1480 CD). În plus, împărtăşania de la eretici nu este pâinea comună, ci otravă care vatămă trupul, întunecând şi înnegrind sufletul (ibid. c. 1189c).
Părintele Iustin Popovici- CREDINŢA ORTODOXĂ ŞI VIAŢA ÎN HRISTOS
Traducere: prof. Paul Bălan, Editura BUNAVESTIRE,
Galaţi, 2003, pag. 77-80
Care este diferența între Catolicism și Ortodoxism ?
SIMONIA este , la toți, ceva comun !.
Știți că este aprobat de Parlamentul României Ținutul Secuiesc care deja își face Administrație proprie
Ghiță Jugaru cu tradatorii ce conduc de 34 de ani orce e 0osibil.Romania se va desintegra.ROMANII DIN 0ACATE SUNT DIN CE IN CE MAI PUTINI SI NU REACTIONEAZA
Douã mumii, Ãsta cu barbã zici cä e mort şi pus in picioare…un cadavru.
CIND TOTÎ VA CINSTI PE SFINTA FECIOARA, SI SFINTI ATUNCI NU VA FI DIFERENTA
Natalia Mîndru …Şi pe CE-L CE Dà PEDEPSE SUB O FORMà NATURALÔCREATORUL ABSOLUT, TATÃL TUTUROR „PE EL CÀND?(CUTREMURELE de exemplu).Aceastã sfàntã pe care o pomeneşti este doar creația unei mici pãrți a Globului. Cànd defapt cu „TOȚII SUNTEM O CREAȚIE A UNUIA SINGUR”…(sau ce?nu şti cä sunt 4 tați-diferiți intre ei prin porunci şi supuneri,2 fii-cu diferențe intre zile la inãlțare,dar au o mamã😅)….CÀND INCEPEM Sà FACEM O LOGICà A REALITÃȚII ACESTOR PERSONAJE,CÀND COPII NOŞTRII VOR PRIMII PEDEAPSA O DATà CU NOI(PÃRINȚII)…DAR COPII SUNT NEVINOVAȚI. AŞTEPT RÃSPUNS.
Valy Chytanta Stefan PE DUMNEZEU TATAL , FIUL ,SI DUHUL SFINT EU IL CINSTESC MEREU
Natalia Mîndru …ce-l pe care la-i invãțat, ce-l din mentalitate „DRAGÃ,NU ARE LEGÃTURÃ CU CE-L AL POZITIVULUI DIN SUFLET, CREATORUL ABSOLUT „(CE-L CE PEDEPSEŞTE)….PS:ai auzit de alahh?jehova?…dragã tu ai citit ce am scris,sau iți dai dreptate doar pentru a proteja ce ai invãțat. VORBIM DE REALITATEA NOASTRÃ,COPII TREBUIESC PROTEJAȚI DE ADEVÃRATUL TATÃ…(CARE DIN CEI PE CARE SE CUNOSC ESTE ADEVÃRAT?..MAI ALES CÃ SUNT ŞI PLÃTIȚI 😉
Valy Chytanta Stefan Eu is ortodoxa . Am auzit de Iehova in vechiu testament .am auzit si de alahh la turci dar fiecare cu credința in care sa nascut
Natalia Mîndru și SFANTA CRUCE
Natalia Mîndru ..auzi dragã. REALITATEA ESTE A NOASTRÃ A TUTURORURA. IN JURUL NOSTRU TRÄIESC COPII NEVINOVAȚI. TU MÃ O TRÀNTEŞTI CU ORTODOXIA,ALTUL CU CATOLICISMUL…ALTUL CU CE-I MAI VINE.TU REALIZEZI CÄ TE INCHINI LA MINCIUNÃ (😈)…IAR ADEVÃRATUL PEDEPSEŞTE PE TOȚI LA UN LOC,DOAR SUNTEM EGALI IN FAȚA LUI…(SAU PENTRU TINE NU CONTEAZÃ?TU NU TE GÀNDEŞTI LA COPII IN PRIMUL RÀND?)
Natalia Mîndru ..ai sã te trezeşti cu sfantul cutremur şi ai sã injuri de toți dumnezeii(doar o face capul😉,cã Sufletul ştie cã nu au o legaturã cu CREATORUL ABSOLUT, TATÃL TUTUROR. CE-L CE PEDEPSEŞTE PRIN FORMA NATURALÃ-CUTREMURE 😉,ŞTIE EL DE CE O FACE
Natalia Mîndru Greșit ! La toți a dat DUMNEZEU MINTE , RATIUNE așa că oricine cunoaște Binele și Raul , ADEVARUL și minciună ! Deci , au puterea să decidă singuri . Însăși CONSTIINTA ! SI DACA și deschid urechile vor auzi GLASUL MANTUITIRULUI ! CUVANTUL DOMNULUI IISUS HRISTOS . HRISTOS este CALEA , ADEVARUL și VIATA ! și grăiește tuturor ! Prin care cineva ! Nu lăsa pe nimeni în neștiință ! Dar depinde cat vrea omul sa L și cunoască acum pe DUMNEZEU ! NUMAI LA CUVANTUL HRISTOS tresaltă dracii , ies din demonizați . De ce ?? Pentru că HRISTOS este DUMNEZEU NU IEHOVA , etc . Însăși NUMELE HRISTOS DUMNEZEU este închinat cu TATAL și cu DUHUL SFANT ! CEILALTI NU AU LUCRARE MANTUITOARE ,adică nu pot merge la ADEVAR , la HRISTOS , la LUMINA LUMII !! ” EU SUNT LUMINA LUMII INTRU MINE VETI VEDEA LUMINA !” zice DOMNUL . DECI HRISTOS ARE UN SINGUR CAP , nu mai multe . Ei , ceilalți ( sectele ) TREBUIE SA DEVINA FII AI LUMINII , adică să se convertească la DREAPTA ( ORTO ) CREFINTA – adică la ORTODOXIE ! ORTO ( DREAPTA ) , DOXA ( minte , cuget , gând , rațiune , ) .
Natalia Mîndru nu exista scuza , nimeni nu va zice la JUDECATA n am știut DOAMNE ! CA DUMNEZEU II VA ARATA că i a vb prin cineva . Ne iubește DUMNEZEU PREA MULT . DE AIA AM DEVENIT ASA ! NEPASATORI , INDIFERENTI , NEMULTUMITORI !
Mimi Mimisor ..care din cei doi isuşi este mai real? Asta ca sã iți vãd rațiunea, dacã consideri cã o ai.Eu te ajut”unul la ortodocsi altul la catolici, au aceiaşi datã la naştere,iar la inãlțare sunt diferențe de zile.Deci nu este unul şi acelaşi. Ține cont cã nici lu nea Ilie de peste garduri😉nu I se schimbã datele reale ale existenței lui…aştept „RAȚIUNEA RÃSPUNSULUI TÃU” BINEINTELES CREAT ŞI BAZAT PE O LOGICÄ A INTELIGENȚEI (DOAR EA APARȚINE SUFLETULUI(CE SE DEZVOLTÃ IN INTERIOR DATORITÃ SINCERITÃȚII,DE ASTA ESTE ŞI O RAȚIUNE).
Mimi Mimisor ..ce sa intàmplat🤔,ți sa blocat tastatura 😉😅?…sau ai impresia cã vorbeşti cu un deştept? (NU DRAGÃ,ÄIA CONDUC 😉,TOT CU +MINCINOASÃ IN CAP, DE ASTA LE ŞI MERGE ŞMECHERIA „SE ASCUND DUPÃ FAKE-UL ȚAP)..EU SUNT INTELIGENT, CU INTREBÃRI TE PUN PE PREŞ ŞI IȚI VINE ŞI RÃU DE MARE 😅DE SAR IN SUS ADEVÃRATELE😈COARNE (CELE CE IȚI CREAZÃ MENTALITATE NEGATIVÃ-EXACT CEA CE SE VEDE IN REALITATEA PREZENTULUI, DE NE INCONJOARÃ COPII)..NEGATIV-MINCIUNÃ,FALSITATE,RÃUTATE,DIFERENȚE INTRE OAMENI ŞI BINEINTELES NAIVITISM. INȚELEGI DRAGÃ. RÃSPUNDE LA CE TE-AM INTREBAT PRIMA DATÃ,ESTE O INTREBARE SIMPLÃ.(NU ESTE UN JOC,ESTE VORBA DE REALITATEA COPIILOR NOŞTRII,CUM I-ŞI DEZVOLTÃ MENTALITATEA
Mi se pare ciudat ca ortodoxismulcauta mereu sa-si afirme superioritatea fata de alte confesiuni,aducând niște argumente destul de subtiri,pentru un credincios simplu chiar nesemnificative.Mai curând ar trebui sa remarcam asemănarea care consta în principal în asigurarea unui trai cât mai îmbelșugat pe spatele credincioșilor.Acesta este scopul tuturor celor care activează pe frontul credinței universale.Valoarea,superioritatea,importanta unei religii trebuie evaluate după felul în care trăiește poporul pe care-l păstorește o religie sau alta.Trebuie sa avem în vedere ca religia influențează,îndruma,educa poporul de 2 milenii.Este principalul educator al poporului.Credinta are cea mai mare influenta în ceea ce privește formarea mentalității și a caracterului colectiv al unui popor.Asa ca BOR are o responsabilitate imensa în legătură cu situația poporului roman care este cam ultimul în toate privințele.Sunt unii care acum spun ca BOR a făcut și a dres toate lucrurile bune.A făcut extrem de puține în comparație cu muntele de bani pe care sta.De exemplu nu a fost în stare să învețe pe credincioși sa pună doua morminte în lini și sa lase o alee de circulație cum vezi în toate cimitirele altor confesiuni.Asta se vede mai ales în mediul rural acolo unde nu se ocupa autoritățile de acest aspect.N-au știut sa pună niște ceasuri în turnul bisericilor ca să disciplinele poporul.Nu s-au gândit decât la burțile lor ceea ce se vede f.usor.Ar fii mai corect sa o lase mai ușor cu „superioritatea”ortodoxismului.
Și stăpânul vostru Kiril tot așa ar spune
Iar ati inceput nebunilor ,nu vedeti ce se intâmplā la Rāsārit ,sunt catolici sau protestanti,din cauza dracului de bāuturā numai judecati ,vorba unui prieten ,,sā bei tu vinars din āla de beau popii ” pāi popii beau ? nu stiam !
Cred ca se refera ca toti sunt o spa si un pamant ‼
Păi nu există , și unii și alții țin sărbătorile care și cum vor …. mănâncă ce vor …se închină la ce vor …lista poate continua
Iar ortodoxismul este cum se zice „aceeasi Marie, dar cu alta palarie”
daca domele catolice sunt făcute de papă cele ortodoxe de cine au fost făcute ?in plus Mântuitorul a spus : porunca noua va dau vouă sa vă iubiți unul pe altul cum v-am inbit și eu .Nu a pomenit nicăieri de nici un adevar
Ba exista ………
Dacă nu exista …stăteau toți la grămadă..
Dar fiecare are un Dumnezeu diferit în capul
lui….
Multă lume spirituala..dar simt nevoia sa stau de vorba cu un om prost citeodata.
……..spunea cineva …..
A uitat sa-i mentioneze pe ortodoxi!!!
Ortodoxul, tot ortodox : înverșunat contra celor care nu-s de aceeași religie cu el. Și susține că propagă iubire !
Nu știm care suntem mai cu credință numa Dumnezeu ne știe doamne ajuta la toată lumea amin
Asa este! In fundul iadului merg toti TRADATORII! ACOLO E CEL MAI GREU CHIN! Rusii au surprins urletele din iad….e doar o idee a realitatii! Asculti si te ingrozesti!
Amin
Papa asta ce cauta prin Astana?
Da, fiecare are stilul ei de vrăjeală.
Prea multă literatură legionară dăunează grav sănătății mintale. Și spirituale. Zelea Codreanu ar fi mândru de voi.
Catolic=Ortodox.
Doamne ajuta amin
Degeaba aruncați cu noroi in celelalte biserici cănd voi nu aveți treabă cu Biblia și creștinismul adevărat .
@POONII&PACEE,
Zis-a cel nebun în inima sa:”Nu este Dumnezeu!”.Stricatu-s-au și urâți s-au făcut întru îndeletnicirile lor.Nu este cel ce face bunătate, nu este până la unul.
Domnul din cer a privit peste fiii oamenilor, să vadă de este cel ce înțelege, sau cel ce caută pe Dumnezeu.
Toți s-au abătut, împreună netrebnici s-au făcut;nu este cel ce face bunătate, nu este până la unul (PS.13).
Oare avem dreptul să ne punem pe tronul de judecată a Domnului nostru Isus ? Un creștin adevărat recunoaște că este păcătos nu se lauda că el este mai presus decât altul an credinta
Cred că în religie calea este pavata cu vieți și singe și nu este nici o deosebire în CREDINTA deosebirea este in scop în tel și Dumnezeu este doar UNU numai că de la o religie la alta diferă doar numele iar legătura dintre religii este CREDINTA
Cine afirma că nu este deosebire între catolicism și protestantism nu a citit niciodată o istorie a religiilor,nu a fost atent la lecția despre reforma religioasa care se face in clasa a șasea și în clasa a IXa.
Credința este o trăire personală și va dăinui atâta timp cât mentalul uman va mai avea nevoie de ea .
Da voi cine sunteți,sa vă credeți mai sfinți că celelalte culte religioase??
Asa ie ! Am vazut cu ochii mei cand…”domnu’ ” a dat popimii ortodoxe adeverinta de dreapta credinta, celelalte fiind cah !!!! Adeverinta e autentica, semnata olograf de ‘domnu’ ” insusi, asa cum il cunoastem noi astazi Zidaru’, Mucosu’ si Fantoma…
Asta de ex o fi tot crestinism? Farisei fatarnici ce sunteti, aveti barna in ochi si vb de altii fara sa o scoateti pe a voastra?! ABSOLUT TOTI SUNTETI ERETICI!!!
Nu am auzit in public liderii bisericilor odtodoxe sa spune asta despre catoligi de exexplu
Am ajuns să o aud și pe asta! „UMANISMUL, E EREZIE”!!!
Fanatism religios ortodox! Iisus care a întemeiat religia creștină a fost ortodox,catolic ,protestant? Fariseii au introdus docme și interpretări ale Bibliei,din care au fost excluse câteva evanghelii !
Alt atac la adresa Bisericii Ortodoxe și la adresa patriarhului Bartolomeu 🙄
Schisma nu se poate justifica cu nimic
Credința mântuitoare este în Isus care a murit pt noi. Această credință este cea ce iartă păcatele, nu un cult, o religie. Va fi plin și raiul și iadul de ortodocși, catolici și protestanți. Dumnezeu nu ne va întreba din ce cult facem parte, ci cum am trăit. Biblia nu ne da dreptul sa etichetam alți creștini…doar pt ca nu vad lucrurile nemantuitoare la fel ca noi…. Dreapta Credinţă este în Isus nu într-un cult, egal care este acela.
Doamne ajuta să fim mai buni
Iisus Hristos a fost deturnat, El a luptat pentru respectarea legii Vechiului Testament nu pentru reformarea lui! Îndreptarea omului căzut, nu supunerea lui la cheremul unor șarlatani!
Amestecați,, capra cu varza ! Ecumenism înseamnă aproprierea între religii….ortodoxi sunt refractari chiar ostili !
Poi nu voi l ați omorât pe Isus sa nu care cumva sa va fure,, tronul”si enoriașii din acele timpuri, nu voi va faceți chip cioplit și va închinați lui, nu voi umblați în cele mai scumpe mașini și cereți bir de la enoriași, plătiți impozit ca noi toți ceilalți?Nu voi aveți cei mai mulți homosexuali (deși cu ei nu am nimic)
Hai sa fim serioși auzi acolo adevărata credință 🤣🤣🤣🤣🤣
Neinteresant
Cei care citesc cuvantul lui Dumnezeu nu sunt nici legiune si nu zic nici erezii. Asta este a doua porunca ( lege) a lui Dumnezeu!
Să nu-ți faci chip cioplit, nici vreo înfățișare a lucrurilor care sunt sus în ceruri sau jos pe pământ sau în apele mai de jos decât pământul.
Să nu te închini înaintea lor și să nu le slujești, căci Eu, Domnul Dumnezeul tău, sunt un Dumnezeu gelos, care pedepsesc nelegiuirea părinților în copii până la al treilea și la al patrulea neam al celor ce Mă urăsc.
Deci pe cine sunt pusi oamenii sa pupe in biserici?
Credeti ca Dumnezeu traieste, locuieste in cladiri? Nu! Locuieste in inima fiecaruia! Daca vrei sa il gasesti pe Isus, cauta in inima ta si il vei gasii! Este acolo, te asteapta batand la usa! El iti iarta pacatele! Nici decum un preot care iti intinde mana sa i-o pupi si iti cere bani pentru orice. Un preot nu isi poate ierta nici el singur pacatele facute de el. Cum ti le poate tie ierta?
Un preot are misiunea unui profesor, dascal, invatator. Sa te invete sa urmezi calea lui Dumnezeu sa iti explice invataturile din Biblie, nu sa te indeparteze de Dumnezeu!
Luati un lemn il prelucrati, faceti o statuie cu Isus si icoane, iar restul este aruncat in foc pentru a incalzii. Dar apoi spuneti ca este icoana sfanta facatoare de minuni si sa o pupati. Pe bune???? Ia cititi bine legile lui Dumnezeu si cititi voi bine biblia si veti vedea cine face acele ” minuni”!
Pacat ca din cauza unora care nu au habar de Dumnezeu, sufera cei care il urmeaza pe Isus din toata inima, ortodocsi fiind si ei.
Cititi pilda neginei si cautati sa vedeti cum arata Neghina si cum arata Graul si atuncu veti intelege de ce unii vorbesc ca sa bage vrajba. Acestia nu sunt lucratorii lui Dumnezeu din pacate. Arata ca ei, asa cum si Neghina seamana cu Graul, dar nu sunt! Inauntru sunt negrii si otravitori!
Cititi, ca sa nu va lasati inselati! Dumnezeu va iubeste! Daca Dumnezeu vroia sa ramana cu cineva anume, atunci ramanea numai pentru evrei. Cu ei a facut un legamant!
Ce te face pe tine sa crezi ca ai dreptul sa intrii in imparatia lui Dumnezeu? Numai ca tu crezi in Isus? Si diavolul crede, si se infioara!
Cauta invatatura lui Dumnezeu care este scrisa in biblie. Vezi daca este adevarat ce iti spune preotul in biserica. Daca iti spune ceva….
DA NU EXISTA EREZIE MAI MARE CA SA NU CUNOȘTI SFINTA EVANGHELIE ȘI SA NU O ÎMPLINEȘTI CI ÎNVĂȚĂTURILE IAMENOR MORȚI 😁😂😂😂
În ce constă pentru voi „dreapta credință”? (doar să jigniți celelalte confesiuni?)…priviti-vă și bârnă din ochiul vostru!!!!
Asa spuneti voi , dar adevarul la principiile biblice spun altceva , ca de exemplu Exod 20 cele 10 porunci
Sa nu iti faci chip cioplit si sa nu te inchini lui ( vezi pupatul moastelor)
Biserica este doar una singura si nu apartine unui singur cult, iar cel ortodox nu are exclusivitate asupra Ei deoarece Biserica apartine doar lui Hristos. Iar Biserica este formata din toti crestinii de-a lungul timpului care L-au marturisit pe Mantuitorul nu doar cu gura ci si prin viata traita. Cultul ortodox este doar o religie a arogantei a lepadarii de la credinta in Hristos si inlocuirea invataturii Bisericii primare dupa cheful preotilor si a slujbasilor religiosi spre folosul acestora. In Biserica primara nu au existat preoti, iar la Golgota odata cu despicarea perdelei din Templu in doua s-a desfiintat Vechiul Testament si slujirea cu preoti, iar in Noul Testament exista doar un singur Mare Preot, adica Hristos. Biserica ortodoxa se bazeaza pe minciuni inventate de-a lungul timpului si prin invataturi religioase schimbate in folosul liderilor. Desigur ca crestinii care mai exista in cultul ortodox nu fac parte din preotime in marea lor majoritate, ci din acei oameni simpli care au o dragoste reala pentru Hristos si implinesc prin dragoste cele cerute de Dumnezeu. Doar minciuni credibile asta predica cultul ortodox, care nu mai are aproape nimic in comun cu invatatura Bisericii primare. Dar stie sa loveasca in alte culte, chiar daca nici alea nu implinesc in mare parte cele lasate de Dumnezeu. Pana la vremea judecatii cultele religioase ar trebui sa inteleaga sa-si vada de ale lor, pentru ca Dumnezeu nu va intarzia sa faca o dreapta judecata. Iar judecata se va face dupa cele lasate in Biblie, nu dupa invatatura a nu stiu care sinod bisericesc. sau al nu stiu carui sfant fabricat tot de oameni. Iar atunci se va vedea cu adevarat cine este sau nu este pentru Hristos, si cine a implinit voia lui Dumnezeu care este lasata pentru noi oamenii in Biblie.
E grea calea ortodoxiei.Să treci prin urechea acului…
POCAITI-VA UNITI RELIGIILE INTRO SINGURA CREDINTA CA DOAR UN DUMNEZEU EXISTA!
Cine se plimba împreună cu Papa prin București cu papamobilul acum câțiva ani?… Cumva vr’un protestant sau neoprotestant?! Din câte îmi amintesc a fost I. P. S Teoctist!
Idei debitate de ,,ortodoxopați,, 😂 !
Idioților catolicismul, protestantismul sunt confesiuni ale bisericii creștine.
Ecumenismul nu este o religie, credință sau confesiune.
Nu mai mâncați căcat cu 4 mâini și nu mai prostiți oamenii, cum că ortodoxia este dreapta credință și restul sunt eretici.
Haide sa vă pun explicație din DeX pentru ecumenism:
Mișcare de refacere a unității universale a Bisericilor creștine, cu respectarea autonomiei lor, pe calea acordurilor și a dialogului teologic. Începuturile e. sunt legate de încercările protestanților din sec. 16 de a intra în relații cu Bisericile istorice tradiționale. La originea e. contemporan se află Conferința Mondială a Misiunilor, reunind mai multe biserici protestante (Edinburgh, 1910). Această mișcare este coordonată de Consiliul Ecumenic al Bisericilor (World Council of Churches).
Este vreo diferență sau nu?
Mi-aș pula in rasa voastră de tâmpiți. Așa vă bateți joc de ortodoxie.