Notă: Amintim cititorilor noştri că ortodoxia ne învaţă că sinuciderea reprezintă păcat împotriva Duhului Sfânt, şi că aceasta reprezintă soluţia diavolului, astfel că cei ce recurg la aşa ceva se condamnă pe sine la osânda veşnică!

‘Ei glorifică sinuciderea’: O companie canadiană de modă este criticată pentru o campanie mediatică ‘distopică’, ce promovează EUTANASIA – în timp ce țara se pregătește să introducă moartea asistată, pentru bolnavii mintal

O companie canadiană de modă promovează EUTANASIA, în timp ce țara se pregătește să introducă moartea asistată, pentru bolnavii mintal

O companie canadiană de modă promovează EUTANASIA, în timp ce țara se pregătește să introducă moartea asistată, pentru bolnavii mintal

  • Videoclipul publicitar ‘All is Beauty’ a fost lansat de retailerul de fast fashion La Maison Simons
  • Este axat pe o femeie bolnavă în fază terminală, Jennyfer, în vârstă de 37 de ani, eutanasiată în octombrie
  • Ea spune în suprapunere: ‘Când îmi imaginez ultimele zile, văd bule, văd oceanul’

De Cassidy Morrison, editor principal la secțiunea sănătate, 30 Noiembrie 2022, dailymail.com

Un gigant canadian din industria modei a fost acuzat că glorifică sinuciderea, după ce a lansat o campanie media care pare să promoveze eutanasia – o practică tot mai frecventă în Canada.

Spotul video ‘All is Beauty’ (Totul este frumusețe), lansat de La Maison Simons, se concentrează în jurul unei femei bolnave în fază terminală, Jennyfer, în vârstă de 37 de ani, care și-a pus capăt zilelor prin intervenție medicamentoasă, în luna octombrie.

Videoclipul de trei minute o arată pe Jennyfer alături de cei dragi agitând baghete cu bule pe malul oceanului, făcând un picnic în pădure cu prietenii și vizionând un spectacol de păpuși.

Într-o suprapunere audio înregistrată cu câteva săptămâni înainte de moartea ei, ea spune: „mi-am petrecut viața umplându-mi inima cu frumusețe, cu natură, cu conexiune. Am ales să-mi umplu ultimele clipe cu aceleași… Ultimele respirații sunt sacre. Când îmi imaginez ultimele mele zile, văd muzică. Văd oceanul. Văd prăjituri cu brânză”.

Campania vine pe fondul unui val de critici din partea militanților pentru persoanele cu dizabilități și a medicilor care au denunțat politica canadiană de moarte asistată, ca fiind ‘perversă’. Deja 10.000 de canadieni aflați în fază terminală mor în fiecare an din cauza eutanasiei, iar din martie, pacienții cu probleme de sănătate mintală vor fi eligibili.

Yuan Yi Zhu, expert în politici de la Universitatea din Oxford, a declarat pentru DailyMail.com: „prin prezentarea deciziei unei femei de a se sinucide ca fiind  alegerea unui stil de viață de lux, Simons glorifică sinuciderea și le spune canadienilor vulnerabili că ar fi mai bine să fie morți decât vii”.

Citeşte şi:  Dinu C. Giurescu: „să-ţi iubeşti ţara a devenit o infracţiune”

Videoclipul a stârnit critici și din partea utilizatorilor de social media, care l-au catalogat drept ‘macabru’ și l-au comparat cu o ‘distopie SF’.

De când a fost încărcat, în urmă cu aproximativ o lună, videoclipul a adunat peste 1,1 milioane de vizualizări pe YouTube. Un fragment de 30 de secunde al videoclipului postat pe Twitter are aproximativ 1,6 milioane de vizualizări.

Compania din spatele campaniei, La Maison Simons, este o afacere de familie cu sediul în Quebec, care a fost un element de bază în Canada încă din 1840. Retailerul deține 15 mari magazine în Canada, precum și birouri în Londra, Paris, Hong Kong și Florența.

DailyMail.com a contactat La Maison Simons pentru comentarii.

Înaintea lansării controversatei reclame, directorul executiv al La Maison Simons, Peter Simons, a declarat că obiectivul filmării videoclipului a fost acela de a „reflecta cu adevărat asupra a ceea ce vrem să fim ca și companie”, după ce a făcut „alegerea curajoasă de a folosi privilegiul vocii și platformei noastre, pentru a crea ceva semnificativ, ceva care este mai puțin despre comerț și mai mult despre conexiune”.

„Am simțit că a fost poate greu să ne reconectăm cu speranța și optimismul [din cauza pandemiei] și am vrut să facem ceva care să sublinieze cu adevărat legătura umană.

El a adăugat că Jennyfer, care nu a dezvăluit boala sa fatală, a fost ‘curajoasă’ și ‘inspiratoare’ împărtășindu-și povestea, și a sperat că aceasta ar putea da oamenilor ‘puterea și curajul de a vedea frumusețea în momentele mai dificile din viață’.

Spotul domnului Simons de pe YouTube, care descrie motivul lansării campaniei, a stârnit, de asemenea, o mare indignare.

Un comentator i-a reproșat lui Simons și companiei că ‘promovează și glorifică sinuciderea și crima’.

Un altul a scris: „plasarea acestui film ca reclamă, face doar să pară că Simons face lobby pentru extinderea MAiD… nu avem nevoie să vedem eutanasia romanțată în mod repetat”.

Nici Jennyfer, nici domnul Simons nu au dezvăluit boala, deși este clar că ea se califica conform criteriilor de eligibilitate ale legii, având o afecțiune fizică considerată ‘intolerabilă’ sau în fază terminală.

Citeşte şi:  Anii lui Antihrist, școlile lui: O universitate prestigioasă din Marea Britanie oferă masterul în magie și științe oculte

Canada este una dintre puținele țări care au dat undă verde asistenței medicale în moarte (MAID).

Printre celelalte se numără Elveția, Belgia, Spania, Columbia, Olanda, Luxemburg și Noua Zeelandă.

Legile din Canada sunt pe cale să devină unele dintre cele mai permisive din Occident.

Legea MAiD a guvernului liberal datează din 2016, când parlamentul a legalizat atât eutanasia administrată de medic, cât și sinuciderea asistată de medic pentru a ajuta persoanele care au stabilit că suferă de o moarte iminentă.

Persoana interesată de MAiD trebuia să aibă cel puțin 18 ani. Aceasta trebuie să prezinte o afecțiune gravă sau un handicap care se afla într-o stare avansată și ireversibilă de declin, și care suporta ‘suferințe fizice sau psihice insuportabile, care nu pot fi ameliorate în condiții pe care pacienții le consideră acceptabile’.

De asemenea, moartea lor trebuia să fie ‘previzibilă în mod rezonabil’, iar cererea de eutanasie trebuia să fie aprobată de cel puțin doi medici.

Însă noile criterii vor intra în vigoare la 17 martie 2023, când oamenii vor trebui doar să dovedească faptul că suferă de o boală mintală gravă, pentru a fi eligibili pentru asistență medicală pe moarte.

Pacientul va trebui în continuare să convingă doi medici diferiți că suportă „suferințe fizice sau psihologice intolerabile cauzate de starea lor medicală sau de starea de declin și care nu pot fi ameliorate în condiții pe care persoana le consideră acceptabile”.

Dar experții au declarat pentru DailyMail.com că legea nu vine cu suficiente garanții pentru a proteja persoanele care nu sunt în deplinătatea facultăților mintale sau nu sunt pregătite să ia această decizie.

Dl. Zhu a declarat: „deși detestabilă din punct de vedere moral, campania de marketing a lui Simons reflectă măsura în care regimul de eutanasie din Canada a ieftinit valoarea vieții umane”.

Canada a înregistrat 10.064 de decese asistate medical în anul 2021, în creștere cu 32% față de anul precedent, mai mult decât orice altă țară în care procedura este legală.

Schimbarea de politică a stârnit temeri în rândul activiștilor pentru drepturile persoanelor cu dizabilități, că MAiD a devenit o opțiune de tratament viabilă pentru persoanele care cred că nu au unde să se mai îndrepte, cum ar fi bolnavii mintal severi, săracii și persoanele fără adăpost.

Citeşte şi:  Raport: ONG-iștii ecologiști din Occident sunt „idioții utili” ai Chinei comuniste

„Canadienii bolnavi, cu dizabilități și sinucigași au nevoie de sprijin adecvat pentru a putea duce o viață demnă, nu cu o ofertă deschisă de eutanasie”, a declarat dl. Zhu.

Povestea lui Amir Farsoud, în vârstă de 54 de ani, din Ontario, a făcut valuri la nivel național, pentru motivul sumbru pentru care a solicitat MAiD.

Domnul Farsoud suferă de dureri de spate cronice debilitante și, confruntat cu o notificare de evacuare și cu inevitabila lipsă de adăpost, a solicitat sinucidere asistată.

Guvernul canadian nu îi oferă sprijin financiar și social suficient, a declarat el. El a primit una dintre cele două aprobări necesare din partea cadrelor medicale înainte ca povestea să se afle.

După ce a primit o avalanșă de sprijin public, inclusiv 60.000 de dolari din partea mulțimii pentru a acoperi costurile cu locuința, domnul Farsoud a ales să continue să trăiască.

Dl Farsoud a declarat: „dacă societatea este preocupată de oameni ca mine și ca cealaltă jumătate de milion de oameni care trăiesc în sărăcie (cu beneficii guvernamentale), atunci scoateți-i din sărăcie. Aceasta este soluția evidentă.

Dacă ar fi ieșit din sărăcie, dacă ar fi avut un acoperiș deasupra capului și mâncare în gură, vă garantez că MAiD nu ar fi fost luat în considerare. Întreaga dezbatere ar deveni superfluă.”

Pacienții deosebit de vulnerabili, cum ar fi persoanele în vârstă și cele cu deficiențe mintale, ar putea să nu fie în măsură să ia o decizie în cunoștință de cauză atunci când li se prezintă opțiunea MAiD. Iar criticii susțin că măsurile de siguranță existente pentru a proteja oamenii nu sunt suficiente.

În 2019, Alan Nichols, în vârstă de 61 de ani, a murit în mod voluntar, fără ca familia sa să își dea avizul. Bărbatul suferise probleme grave de sănătate mintală, precum și un accident vascular cerebral în ultimii ani, dar era în principal capabil să trăiască independent.

El suferea, de asemenea, de pierderea auzului și a vederii, împreună cu un istoric de convulsii, fragilitate și ‘un eșec de a se dezvolta’, a declarat asistenta sa medicală.

Familia dlui Nichols a fost indignată, susținând că formularele de eutanasie nu ar fi trebuit să fie puse niciodată în mâinile dlui Nichols.

Sursa: https://www.dailymail.co.uk/health/article-11486239/Advert-Canada-promotes-euthanasia-Slammed-dystopian.html