robotCompania Nestle va “angaja” o mie de roboţi umanoizi ca vânzători de cafetiere în magazinele de electronice din Japonia, devenind, astfel, prima corporaţie client al conglomeratului tehnic SoftBank Corp, cea care a lansat roboţii de acest tip pe piaţă, în luna iunie a acestui an.

Roboţii, de înălţime medie, au fost concepuţi de o companie franceză şi produşi în Taiwan, iar SoftBank i-a mediatizat ca fiind capabili să înveţe şi să redea emoţii umane, capabili să se comporte ca nişte companioni sau chiar ghizi. Comanda iniţială de roboţi pentru Nestle este de 20 de bucăţi, toate cu acelaşi nume – Pepper. Ei îşi vor intra în rol în luna decembrie a acestui an: vor interacţiona cu clienţii magazinelor de electronice, pentru a promova şi vinde cafetierele Nestle.

Citeşte şi:  Un desert cum nu aţi mai văzut şi nici nu aţi gustat. Ingredientul-cheie al îngheţatei care străluceşte în întuneric

Până la sfârşitul anului viitor, planurile companiei sunt de a avea o mie de astfel de roboţi care să lucreze pentru ea, în o mie de magazine. “Sperăm ca acest nou tip de serviciu să prindă la nivel global”, a spus Kohzoh Takaoka, preşedintele Nestle Japonia. Compania nu a specificat cât anume va plăti pentru roboţii Pepper; dar SoftBank declarase, în luna iunie, că preţul de retail pentru un astfel de robot ar fi de 1.830 de dolari. Roboţii de acest tip lucrează, deja, în peste 70 de magazine de telefonie mobilă deţinute de SoftBank în Japonia. Slujba lor este să întâmpine clienţii.

Citeşte şi:  Google recunoaşte că a intervenit în referendumul irlandez pe tema avortului

 Sursa: Reuters, http://totb.ro