Ministrul Educaţiei, Culturii şi Cercetării, Igor Şarov, consideră că situaţia epidemiologică din instituţiile de învăţământ din Moldova este similară cu cea din întreaga ţară.

Potrivit agenţiei de presă Infotag, el a spus acest lucru marţi, într-un briefing de presă.

„La două săptămâni de la începutul noului an şcolar, putem spune că deschiderea şcolilor nu a dus la o creştere a numărului de cazuri de infectare cu coronavirus. Analiza arată că situaţia în şcoli este similară cu situaţia din ţară”, a spus ministrul.

El a spus că, în comparaţie cu 1 septembrie, şcolile nu au fost închise, dar numărul de clase aflate în carantină a crescut. Potrivit acestuia, în prezent 821 de instituţii de învăţământ îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit, 431 de şcoli folosesc o formă mixtă de educaţie. De asemenea, 10 instituţii de învăţământ şi 171 săli de clasă funcţionează de la distanţă din cauza carantinei. 4.598 de elevi şi 288 de profesori se află în autoizolare.

Citeşte şi:  Republica Moldova a obținut în acest an o recoltă record de grâu

„Începând cu 14 septembrie, virusul a fost diagnosticat la 187 de elevi şi 173 de profesori. Din numărul total de 1.398 de grădiniţe, 738 funcţionează, iar două sunt în carantină. Doi copii şi 47 de cadre didactice s-au îmbolnăvit, 113 copii şi 113 educatori sunt în autoizolare”, a spus Şarov.

El a subliniat că pandemia transformă sistemul de învăţământ într-unul mixt, cu accent pe educaţia online şi o prezenţă fizică mai redusă în instituţiile de învăţământ.

„Lucrăm pentru îmbunătăţirea sistemului educaţional, asigurând securitatea copiilor. Eforturile personalului didactic, precum şi a 32 de mii de computere şi alte echipamente, vizează anume acest lucru. Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării a semnat un memorandum de cooperare cu Microsoft care va permite aprofundarea sistemului de educaţie online. Platforma de educaţie online creată de minister în cooperare cu Primăria Chişinău este primul pas către educaţia viitorului”, a spus ministrul.

Citeşte şi:  Secțiile de poliție din Moldova, cuiburi ale torturii

El a afirmat că ministerul urmăreşte două obiective principale în procesul de studii: asigurarea siguranţei maxime a procesului de studii şi îmbunătăţirea calităţii educaţiei, în contextul pandemiei.

„Situaţia se schimbă de la o zi la alta. În mare măsură, aceasta depinde de fiecare dintre noi, de modul în care vom respecta cu toţii măsurile de securitate. Amintiţi-vă că copiii nu fac ceea ce spun adulţii, ci ceea ce fac adulţii”, a subliniat Şarov.

Citeşte şi:  Procesul de înscriere a copiilor în clasa I pentru anul de studii 2020-2021 a fost SUSPENDAT

În weekend, ministrul Educaţiei l-a criticat pe preşedintele Igor Dodon, care a vizitat o serie de instituţii de învăţământ şi a intrat în contact cu elevii fără mască şi fără a respecta măsurile de precauţie. El a calificat comportamentul preşedintelui drept unul „greşit”.

„Dubla măsură, practicată de unii reprezentanţi ai autorităţilor puterii din Republica Moldova ştirbeşte principiile unui stat democratic. Şi atunci ne întrebăm: în ce stat trăim? Cum e posibil ca măsurile legislative să fie obligatorii doar pentru unii cetăţenii ai statului, exceptându-i pe alţii? Mai grav decât atât, exemplul este dat de chiar vârfurile puterii, în condiţiile în care profesorii sunt inclusiv la tablă, în mască şi sunt expuşi zilnic riscului infectării”, a spus Şarov.