Mulți specialiști IT din Silicon Valley, care lucreză companii precum Apple, Google, Yahoo sau Hewlett-Packard, preferă să își înscrie copiii la școli în care pun accent pe cunoașterea realității imediate, nu pe cea virtuală, informează ziarul spaniol „El Pais”, citat de romanialibera.ro.

Un sistem pedagogic axat pe stimularea curiozității și creativității elevilor, cunoscut sub numele de „Waldorf”, câștigă tot mai multă popularitate în statul american California. Copiii care sunt înscriși în astfel de centre deprind „noile forme de a gândi pe care le solicită mulţi angajatori”, a explicat, liderul asociaţiei şcolilor Waldorf din America de Nord, Beverly Amico.

Citeşte şi:  România: A început vânătoarea de RĂSTIGNIRI? Dacă nu ai acordul autorităţilor, răstignirile de pe marginea drumului ar putea fi demolate

În școlile Waldorf, clasele sunt concepute astfel încât elevii să fie cât mai relaxați.

„Elevii educaţi cu diverse tehnologii au deseori o dispoziţie scăzută pentru a gândi diferit şi pentru a rezolva problemele. Unele abilităţi precum luarea deciziilor, creativitatea şi concentrarea sunt mult mai importante decât mânuirea unui iPad sau completarea unui tabel în Excel, mai ales ţinând cont că tehnologia folosită azi va deveni rudimentară şi învechită în lumea de mâine„, a mai spus Beverly Amico.

Citeşte şi:  Pe urmele Chinei: În SUA se vrea ca oamenii să plătească pentru bunuri prin scanarea biometrică feţei sau a palmelor

De altfel, un recent raport al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) a ajuns la concluzia că sistemele de educaţie care au investit considerabil în informatizare nu au înregistrat „o îmbunătăţire notabilă” a rezultatelor obţinute de elevi la probele de citit, matematică şi ştiinţă la testele PISA (Programme for International Student Assessment).

Citeşte şi:  Oficial din Guvernul Ungariei: Este mult mai bine să mă ocup eu de educația copiilor mei

„Dacă ne uităm la cele mai performante sisteme de învăţământ, precum cele din Estul Asiei, constatăm că au fost foarte prudente în privinţa utilizării tehnologiilor în sălile de curs”, a comentat directorul pentru educaţie din cadrul OCDE, Andreas Schleicher.

Totodată, el a subliniat că elevii şi studenţii ”care folosesc tablete şi computere au, de foarte multe ori, rezultate mai slabe decât cei care utilizează cu moderaţie aceste dispozitive”.