Părintele Laurențiu Iacob, de la parohia Sf. Mare Mucenic Dimitrie Caransebeș, a fost suspendat de la slujire de către Episcopul Caransebeșului, PS Lucian Mic, deoarece a refuzat să participe la rugăciunile interconfesionale, oficiate împreună cu reprezentanții cultului papistaş, uniat sau protestant.

Patriarhia Română a suspendat de la slujire un preot pentru că a refuzat să participe la „rugăciunile interconfensionale” alături de papistaşi și protestanți

Patriarhia Română a suspendat de la slujire un preot pentru că a refuzat să participe la „rugăciunile interconfensionale” alături de papistaşi și protestanți

Preotul a trimis o scrisoare episcopului, pe 27 ianuarie, în care a explicat de ce nu poate participa la „rugăciunile interconfensionale” alături de papistaşi, uniaţi și protestanți (foto).

Patriarhia Română a suspendat de la slujire un preot pentru că a refuzat să participe la „rugăciunile interconfensionale” alături de papistaşi și protestanți

Așadar este vorba despre o scrisoare din partea Pr. Laurențiu prin care-și justifică neparticiparea la acele rugăciuni ecumeniste, datată în 27 ianuarie a.c., și de Decizia de chemare în Consistoriu din partea Episcopului din 17 martie a.c. Ar fi interesant de știut ce cuprinde și Raportul 718 pe baza căruia a fost luată decizia ierarhului.

Refuzul respectuos și ferm al Pr. Laurențiu este fără cusur. Fără injurii și ofense, reușește să stârnească prigonirea din partea episcopului său, lucru care dovedește rătăcirea în care se află cel din urmă.

Citeşte şi:  Papa Francisc, dispus să creştineze extratereştri

Reacția episcopului, care nu este atât de neașteptată dacă avem în vedere faptul că este cam singurul ierarh român care a participat cu entuziasm la manifestări ecumeniste, este total deplasată și fără temei canonic. Poate doar orbirea lui după țelurile „nobile” ale iubirismului ecumenist pot justifica râvna sa dincolo chiar și de prescripțiile recente ale Sinodului BOR.

Patriarhia Română a suspendat de la slujire un preot pentru că a refuzat să participe la „rugăciunile interconfensionale” alături de papistaşi și protestanți

Mai concret, din acuzațiile invocate în citația de mai sus, cele doctrinare nu-și au locul. Schisma, definită în paragraful citat ca fiind „despărțirea de Biserică”, nu doar o simplă luare de poziție, pur și simplu nu a avut loc. Nici sperjurul sau nerespectarea jurământului de fidelitate față de arhiereu. Ci este vorba doar despre neascultarea față de autoritățile superioare (episcop și protopop), care și aceasta este mai mult decât îndreptățită și lăudabilă. Însuși Părintele afirmă în scris că va fi ascultător în orice altceva de Biserică și ierarhul său.

Citeşte şi:  CATOLICII SE ROAGĂ ÎN BISERICILE PATRIARHIEI MOSCOVEI... Ei se împărtășesc fără spovedanie și nu slujesc cele douăsprezece mari sărbători.

Întrebarea care se ridică este dacă Sinodul BOR va reacționa la abuzul Episcopului Lucian Mic și dacă noi, ceilalți drept-credincioși, suntem alături de Părintele Laurențiu. Dacă nu va fi îndreptată situația canonic, atunci avem un nou caz Nicolae Corneanu și Sofronie Drincec, de data aceasta soluționat mult mai în defavoarea ortodoxiei și cu o obișnuire neobișnuită cu abuzurile eretice (ecumeniste) ale ierarhiei. Implicațiile nu sunt doar între cei doi clerici sau doar la nivelul Episcopiei de Caransebeș, ci cel puțin la nivelul BOR.

Miza disputei este însăși doctrina ortodoxă. Este normal și canonic să se săvârșească rugăciuni cu ereticii în cadrul „Octavei de rugăciune” sau în afara ei de către clerul ortodox? Mai sunt valabile și respectate canoanele Bisericii și chiar hotărârile Sinodului BOR de după scandalul „Corneanu” din 2008?!?

Mulți tot vorbesc că nu s-a făcut o unire cu ereticii și suntem ortodocși în continuare, în ciuda diferitelor abateri canonice ale unor clerici. Dar credința sănătoasă nu este strâmbată doar prin unirea cu ereticii, ci și prin acceptarea unor concepte și practici deviate de la adevărul dogmatic. Ecumenismul, care îi privește pe eretici drept membri ai Bisericii și frați în Hristos, cu care trebuie să ne unim și să ne rugăm împreună, este erezie (de natură ecleziologică) precum toate ereziile de peste veacuri. Odinioară Părinții și credincioșii s-au opus abaterilor doctrinare; este și rândul nostru astăzi.

Citeşte şi:  O colecţie înfricoşătoare de schelete... Rămăşiţe preţioase ale "moaştelor" catolicilor din "bisericile" Europei

Desigur că e greu de ridicat crucea aceasta a mărturisirii în contextul manipulărilor, injuriilor și invectivelor care se ridică împotrivă, dar totuși apare întrebarea: Mai există credincioși și clerici care țin și prețuiesc cu toată viața lor dreapta credință ortodoxă și o apără public în fața hulelor, dar și în taina inimii lor în fața lui Dumnezeu? Se mai manifestă Biserica în toată plenitudinea ei, credincioși și ierarhie laolaltă ca mădulare vii, fără a aștepta să scoată altul cărbunele din foc cu mâna lui?