Iată, ia aminte şi aceasta, fătul meu, că poruncescu dumnezeieştile scripturi să te lepezi de eretici, să nu faci taină cu dânşii, nici să vorbeşti multu cu ei; dar încă cu cât mai multu să cade să te fereşti de păgâni, de care nu ştiu ce iaste Dumnezeu, nici să botează, măcar de ţe-ar fi şi frate şi să te fii născut cu dânsul dintr-o mumă, tot încă mai multu şi mai tare să te fereşti de dânsul, şi să te păzeşti şi să nu faci cu dânsul den adâncul şi din ascunsul inimii tale nici un sfat. Că aceştea suntu vrăjmaşi crucii Domnului nostru Iisus Hristos, şi numele lui Dumnezeu cel sfântu ei îl hulescu. Deci de vom iubi noi pre unii ca aceştia, iar dragostea lui Dumnezeu se va lua de la noi. Dreptu aceia, de toţi de aceştea să ne ferim, să nu cumva să auzim şi noi, cum auzi Iezechiia împărat, că-i zise: „Iată, va veni vremea şi să va prăda toată casa ta şi tot ce-au câştigat părinţii tăi va lua împăratul Vavilonului”, cum s-au şi umplut, cum aţi auzit mai sus, de veţi fi băgat seama.
Dumnezeu au dat tuturor creştinilor celor pravoslavnici să prăznuiască în dragostea cea dumnezeiască şi să petreacă bine, în pacea lui Dumnezeu, iar n-au dat să faceţi praznice cu cei necredincioşi şi să vă veseliţi cu dânşii, carii suntu vrăjmaşii lui Dumnezeu. Amar lumii de zminteale, că zice Dumnezeu: „Cel ce va zminti pe unul din cei mai mici, carii cred în numele mieu, mai bine i-ar fi fost de s-ar fi legat o piiatră de moară de grumazi şi să fie dat în adâncul mării”. Pentr-aceia zice şi apostolul: „Tot omul cel ce-i pare că stă, să se păzească, să nu cumva să cază”.
O, adâncul înţelepciunii şi bogăţiei şi cugetului lui Dumnezeu ! Că neîntrebate şi neispitite suntu judecăţile lui, şi căile lui neurmate şi neumblate ! Dar cine îngădui lui Dumnezeu ca Ezechiia, împăratul ovreescu, cât pentru bunătăţile vieţii lui i se adaoseră de la Dumnezeu 15 ani ? Şi iar mai spune că s-au pogorât îngerii lui Dumnezeu şi au ucis din tabăra Asiriei, vrăjmaşilor lui, o sută şi optzeci şi cinci de mii de oameni, numai într-o clipeală de ochiu. Iar pentru puţinel lucru ce-l greşi cu chibzuiala sa (şi cum greşi: făcu prietnicie cu solii împăratului de la Vavilon, ai lui Marodah, şi le arătă toată avuţiia sa şi tot ce avu, cât zise că n-au mai rămas nimic suptu biruinţa lui, care să nu le fie arătat), dreptu aceia să mânie Dumnezeu, căci făcu prietnicie cu păgânii şi cu vrăjmaşii lui Dumnezeu. Şi fură osândiţi feciorii lui în robie şi-i făcură hadîmi şi-i duseră în casa împăratului de Vavilon, dimpreună cu toată avuţiia lui şi cu toţi oamenii săi.
Iar noi să ne păzim foarte tare de unile ca acestea, să nu greşim şi să rugăm pre Dumnezeu cel milostiv, că la mulţi le pare în nechibzuiala lor că îngăduiescu şi fac ce place lui Dumnezeu, iar ei mai mult îl mânie şi aţâţă focul lui Dumnezeu asupra lor. Pentru aceia zice apostolul: „Cel ce gândeşte că stă, el să să păzească, să nu cumva să cază”.
din Învăţăturile lui Neagoe Basarab către fiul său Theodosie
Cum de apelați la aceste persoane, sunt dumnezei?credeți că vă ajută cu ceva?nu pot!!!
În primul rând, sunt morți Dumnezeu și-a pus intermediari morții?de cînd? Dumnezeu și Isus sunt vii numai ei ne pot ajuta
.1 Cronici 29;11;
A Ta este Doamne Mărirea puterea și măreția veșnică și slava,căci tot ce este în cer și pe pămînt este al Tău,a Ta, Doamne, este domnia căci Tu te înalți ca un stăpân mai presus de orice(12)
.De la Tine vine bogătia și slava Tu stăpânești peste tot,în mîna ta este tăria și puterea,și mîna Ta poate să mărească și să întărească toate lucrurile Dacă la Dumnezeu găsim tot și nu vreți să-l credeți;de ce?
Daca lați crede ia-ți face voia nu l-ați supără cu icoanele și cu chipurile cioplite Habacuc 2:19;
Vai de cel ce zice lemnului;Școală-te și unei pietre mute Trezește
Poate ia să de-a învățătură? Iată că este împodobită cu aur și argint dar în ia nu este un Duh care so însuflețească
Sărmanul musulman îl admite pe schismaticul ep.Diomid ca fiind patriarh canonic.
Desigur că mândria nu-i permite să vadă ce-i scriu.
Ecumenismul NU ESTE – venirea a toate neamurile şi limbile prin Botezul Bisericii Ortodoxe, ci este amestecul a toate religiile cu Dreapta Credinţă Ortodoxă într-o sinagogă a lui antihrist, pentru a fi anulată de către antihrist.
Dacă să fim mai atenţi vom vedea că Domnul i-a primit moartea pe cruce drept Botez, Botez cu sânge, asta pentru Marea Milă a Lui, şi nu gândi că păgânii care mor fără Credinţă şi râvnă de a se Boteza vor nimeri în Împărăţia cerurilor – NU.
„[По случаю один священник шел тою дорогою и, увидев его, прошел мимо.
Также и левит, быв на том месте, подошел, посмотрел и прошел мимо.]
Под священником и левитом разумей, пожалуй, Закон и пророков. Ибо они желали оправдать человека, но не могли. «Невозможно, – говорит апостол
Павел, – чтобы кровь тельцов и козлов уничтожала грехи» (Евр.10:4). Они
сжалились над человеком и размышляли: как бы исцелить его, но, побежденные силой ран, опять удалились назад. Ибо это значит (пройти мимо). Закон пришел и остановился над лежащим, но потом, не имея силы уврачевать, отступил. Это и означает «прошел мимо».
[ Самарянин же некто, проезжая, нашел на него и, увидев его, Сжалился]
Смотри: слово «по случаю» имеет некоторый смысл. Ибо Закон, действительно, дан не по особой какой-то причине, но по причине слабости человеческой (Гал.3:19), не могшей сначала принять Христова таинства. Поэтому и говорится, что священник, то есть Закон, пришел уврачевать человека не нарочито, но «по случаю», что мы обыкновенно называем случайностью. Но Господь и Бог наш, ставший «за нас клятвою» (Гал.3:13) и названный Самарянином (Ин.8:48), пришел к нам, совершая путь, то есть предлогом к пути и целью поставив то самое, чтобы исцелить нас, а не проходом только, и посетил нас не случайно (между прочим), но жил с нами и беседовал не призрачно.
[ и, подойдя, перевязал ему раны,]
Тотчас «перевязал… раны», не попустив болезни усилиться, но связав ее.
[возливая масло и вино;]
«Возлил масло и вино»: масло есть слово учения, предуготовляющее к
добродетели обещанием благ, а вино – слово учения, приводящее к добродетели страхом. Итак, когда слышишь слово Господа: «Приидите ко Мне,
и Я успокою вас» (Мф.11:28) – это масло, ибо показывает милость и успокоение.
Таковы же слова: «приидите,… наследуйте Царство, уготованное вам» (Мф.25:34).
Но когда Господь говорит: идите во тьму (Мф.25:41) – это вино, учение строгое.
Можешь разуметь и иначе. Масло означает жизнь по человечеству, а вино – по
Божеству. Ибо Господь иное совершал как человек, а иное как Бог. Например,
есть, пить, проводить жизнь не без приятностей и не обнаруживать суровости
во всем, как Иоанн, – это масло; а чудный пост, хождение по морю и прочие
проявления Божеской силы – это вино. Вину можно уподобить Божество в том
отношении, что Божества в Самом Себе (без соединения) никто не мог бы
стерпеть, если б не было и масла сего, то есть жизни по человечеству.
Поскольку же Господь спас нас чрез то и другое, то есть Божество и человечество, то поэтому и говорится, что Он возлил масло и вино. И ежедневно те, кои бывают крещаемы, исцеляются от ран душевных, будучи помазуемы миром, тотчас же приобщаясь к Церкви и причащаясь Божественной Крови.
[и, посадив его на своего осла,]
Господь посадил нашу израненную природу на Своего подъяремника, то есть на Свое Тело. Ибо, сделал нас Своими членами и причастниками Своего Тела: нас, долу находящихся, возвел на такое достоинство, что мы одно с Ним Тело!
[привез его в гостиницу и позаботился о нем;]
Гостиница есть Церковь, всех принимающая. Закон не всех принимал. Ибо
сказано: «Аммонитянин и Моавитянин не может войти в общество Господне» (
Втор.23:3). «Но во всяком народе боящийся Его… приятен Ему» (Деян.10:35), если
желает уверовать и сделаться членом Церкви. Ибо Она всех принимает: и
грешников, и мытарей.”
(aceste pilde sunt simbolice, spre exemplu:
Preotul şi levitul este Legea şi proorocii;
Samarineanul este Iisus Hristos ce a venit la noi;
Untdelemnul este cuvântul învăţăturii, pregătitoare pentru faptele bune ce promit bunătăţi;
Vinul este cuvântul învăţăturii, ce aduce la faptele bune prin frică;
Prin măgar explică, că ne-a făcut membre ale Trupului Său pe care ne-a şi pus;
Casa de oaspeţi este însuşi Biserica Sa, adică Biserica Ortodoxă)
Referitor la desfrânata din viaţa Sfântului, înainte de a zice Sf.Înger despre iertarea ei din cauza pocăinţei sale atât de mari la care nu trebuie să scăpăm din vedere un detaliu care probabil este ca temelie de argument a mântuirii acestui suflet, şi anume :” femeia a murit pe cale si batranul a vazut-o cu picioarele ÎNSÂNGERATE”.
Iarăşi, Botez cu propriul ei sânge, taina a multor mucenici nebotezaţi cu apă şi cu Duh Sfânt ci cu sângele şi Credinţa lor în Dumnezeu.
Cel care a trăit printre sectari şi are inimă împietrită – nu-l poţi ajuta cu inmic, dar doar Domnul îl poate ajuta, pentru rugăciuni.
Sf. Iona de la Odessa zice că: catolicii, musulimanii şi restul sunt ca saliva:
http://www.youtube.com/watch?v=IA2t_a9Lxiw
Sf.Vasile Novicov explică că, nu se vor mântui decât Ortodocşii:
http://www.youtube.com/watch?v=3LtqK_elCzo
Frate draga , nu m-ai mahnit deloc . Tu nici nu stii cat de mult iubesc sufletul tau . Tu sa nu te mahnesti din cauza musulmanului . Daca-l iubesti , ai rabdare si nadejde cu el , caci nu intamplator l-a trimis Dumnezeu la tine . ” Spala „-i picioarele prin iubire , caci nu picioarele lui le vei spala , ci ale Domnului . Arata-i cine sunt crestinii , asa cum ne-a aratat noua Hristos jertfindu-se pe cruce . Prin tine sa-L vada pe Hristos si ai implinit ecumenismul. Poate ca el nu se va mantui , dar eu trag nadejde ca da , pentru ca tu ai suflet bun si Domnul va face mila. Stiu ca numai in biserica ne vom mantui , numai daca ne botezam si ne impartasim cu trupul si sangele Domnului . Insa sunt situatii in care oamenii se pot mantui si fara aceste lucruri . Adu-ti aminte de talharul de pe cruce . El nu s-a botezat , nu s-a spovedit la preot , nu s-a impartasit.Dar a fost primul care s-a mantuit . Eu nu zic ca ecumenismul va rezolva problema sectelor , eu zic ca prin ecumenism implinim porunca iubirii catre aproapele , adica iubirea samarineanului milostiv .Ai vazut si tu ca pe langa acel om , aproape mort ( din cauza pacatelor ) , au trecut un preot si un levit carora nu le-a fost mila . Insa cel de credinta rea (pagana ) , i-a fost mila si l-a ajutat. Ce ne avertizeaza aici Hristos ? Ca nu cumva , datorita sigurantei noastre de mantuire , sa ne pierdem bunatatea sufleteasca , sa ne asprim si sa nu mai avem mila , iar cei de alte neamuri sa fie mai buni ca noi si atunci ei , se vor mantui , iar fiii imparatiei vor fi aruncati afara , unde e plansul si scrasnirea dintilor.
Tot ce ne ivata Sfitele Scripturi , Sfintii Parinti , Sfanta Traditie , toate sunt adevarate. Insa sunt situatii de exceptie si noi nu stim judecatile lui Dumnezeu.Nu putem afirma ca nici un eretic nu se va mantui , sau pagan , sau schismatic , caci nu avem de unde sti cu certitudine acest lucru , asa cum nu stim cu certutudine care dintre noi se va mantui.
Nu stiu daca ai citit despre un sfant parinte care avea o nepoata si traiau amandoi in pustie . Iar intr-o zi , un calugar a ispitit pe fecioara si aceasta a fugit cu dansul , dupa care s-a dus la un loc de desfranare . Iar batranul , afland in vedenie , s-a dus s-o caute . Si gasind-o a intrat la ea , ba a mancat si carne , desi el nu manca si s-a imbracat cu haine mirenesti . Si cand ea l-a poftit in pat , el a zis sa faca rugaciune . Si facand rugaciune , ea s-a umilit si a inceput a plange si l-a recunoscut pe unchiul sau . Apoi , femeia a plecat cu batranul , intorcandu-se in pustie . Dupa ce au mers putin , femeia a murit pe cale si batranul a vazut-o cu picioarele insangerate , ca ea plecase in graba mare . Si batranul era tare necajit ca ea nu apucase sa faca pocainta si a murit in pacate si plangea . Dar un inger s-a aratat lui si i-a spus ca sufletul femeii s-a mantuit pentru ca ea a facut o pocainta atat de mare , incat Dumnezeu a iertat-o indata. Vezi ? Fara impartasanie , fara spovedanie. Si sunt multe exceptii de acest fel
De aceea este gresit sa judecam cine se mantuieste si cine nu se mantuieste , caci numai Dumnezeu stie . Se spune ca de trei lucruri se va minuna sufletul care va ajunge in rai :
1) ca s-a vazut pe el insusi in rai
2) ca NU i-a vazut acolo pe cei despre care a gandit ca se vor mantui
3) ca i-a vazut acolo pe cei despre care credea ca NU se vor mantui
Sa-ti mai spun una : un om tare ticalos , l-a cuprins pocainta mergand pe cale cu un preot . Si a spus preotului ca el a fost un mare ticalos . Atat. Si a murit . Si i s-a vestit preotului ca acel suflet s-a mantuit . Doar pentru acea scurta recunoastere a ticalosiei lui.
In fine , eu trag o concluzie si anume ca cei tari , se vor bate tare , adica cei ce stiu si nu fac, iar cei slabi , se vor bate putin. Dar sufletul omului nu-l stie decat Dumnezeu.Si tot a lui Dumnezeu este si judecata.
Poate ca acei eretici , sectari etc , nu se vor intoarce . Nici nu trebuie sa pornim cu aceasta pretentie . Trebuie doar sa-i numim frati , sa respectam atat cat sunt ei in stare sa faca , sa creada . Asa invata un sfant sa ne purtam cu ereticii ( nu-mi aduc aminte acum numele sfantului ) . El zicea sa-i laudam : Aaa! e bine cum faceti voi acolo, sau pe dincolo, dar cred ca aici e bine sa faceti asa, pentru ca…
Deci sa nu-i criticam. Sa-i incurajam , sa nu se simta jigniti , alungati .Sfantul Vasile cel Mare avea un doctor pe care il iubea tare mult , dar acel doctor oricat de mult l-a invatat Sfantul Vasile , nu voia sa creada in Hristos . Iar cand era sa moara Vasile , doctorul i-a zis ca mai are cateva ore de trait , caci avea aceasta stiinta sa spuna cat mai are de trait omul. Dar sfantul l-a intrebat : ” Daca eu voi ruga pe Dumnezeu sa nu mor acum , ci maine dimineata , te faci crestin „? Si doctorul a zis ca da . Bineinteles , ca Vasile a trait si doctorul s-a botezat cu toata casa lui , a doua zi , de catre Sfantul Vasile , care dupa aceea a murit .
Deci noi nu stim nimic . Noi trebuie doar sa cerem cu credinta si cu nadejde tot ce cerem de la Dumnezeu si Dumnezeu ne va da . Insa trebuie sa fim vrednici , caci ” Cu vrednicie si cu dreptate este a ne inchina Tatalui si Fiului si Sfantului Duh „.
Cele pe care Dumnezeu le cere de la noi , nu le cere de la altii . Poate unul are suflet bun , dar a trait doar printre sectari si nu este usor sa-l aduci dintr-o data la ortodoxie . Dar nici nu trebuie sa-l lepezi , ca-l pierzi . Numai cine va rabda pana la capat , acela se va mantui . Si rabdarea aproapelui este un lucru mantuitor , caci este mucenicie.A-l rabda asa cum este el , cu defecte , stramb. In adancul sau este o lumina , care trebuie sa o facem sa lumineze. Aceste cuvinta le-am citit ori la pr. Ilie Moldovan , ori in cartea ” Vindecarea arborelui genealogic ” , scrisa tot de un preot , nu-mi aduc aminte numele si care a fost prefatata de pr. Constantin Galeriu.Ca in orice om exista o lumina care nu se stinge niciodata , chiar daca cel om este fiara fiarelor.
( Eu nu cunosc rusa , dar mi-ar place sa o invat. Eu sunt din Bucuresti si nu cunosc preotii de dincolo de Prut ) .
Daca vezi ca cineva nu te asculta , nu continua .Acest sfat l-am invatat de la Sfantul Siluan Athonitul , el spunea ca daca ai deschis gura sa spui ceva si celalalt nu este atent , sau schimba vorba , nu te mai obosi , nu e momentul sa faci risipa de vorbe . Si eu , de multe ori ma incapatanez sa continui , dar ceva imi spune : in zadar . Si asa e . Nu am inca destula iubire , destula credinta tare , si mai ales destula smerenie , ca sa-l fac pe celalalt sa ma asculte . Mai bine ma rog . Caci daca invat pe cineva inseamna ca-l mustru , ca-l cert . Si acela nu va primi . Caci daca Dumnezeu nu-l sileste sa se invete , cine sunt eu sa-l invat pe el ? . El trebuie sa vina singur , sa vrea , sa caute . Dar eu pot sili cu rugaciunea , cu post , cu metanii, cu milostenia si asa IL indatorez pe Dumnezeu, ca sa faca ceva in privinta aceluia . Ne spunea noua un sfant parinte , de la Manastirea Cernica , de langa Bucuresti , pr. Ilarion Argatu ,ca postul negru , daca-l tinem , pentru ce ne-am propus noi , sunt ca banii de aur , pe care-i dam cu imprumut lui Dumnezeu .
Nu te mahni ,frate ,ca avem , poate , pareri diferite . Inca nu am aratat toate cate m-au adus la aceasta credinta . Si nu am ajuns aici singura , ci de mana cu Sfantul Marcu Ascetul , cu Sfantul Siluan Athonitul , cu Arh. Sofronie ,etc.
La pr. Ilarion Argatu veneau si vrajitori la rugaciune , dar parintele nu-i dadea afara , desi era stravazator cu duhul . Odata a venit chiar diavolul in chip de femeie , ca sa-l ispiteasca pe el si pe noi . Si a inceput acea femeie sa vorbeasca spurcaciuni si noi toti am amutit de jena , dar parintele tacea , cu capul usor plecat si privea in jos . Nu i-a raspuns nimic . Si aceea a tacut pana la urma si nu a mai zis nimic. Alteori vorbea diavolul prin gura demonizatilor , si-l amenintau pe parintele ca o sa-l ucida.
Frate draga , Dumnezeu sa ne ajute pe toti si sa ne lumineze cu sfanta Sa lumina si sa aduca in inimile noastre pacea , bucuria si iubirea pentru toti.
Hristos a inviat !
Frate , iar iti spun , nu te mahni pentru cel ce primeste pe homosexuali la preotie , doar roaga-te , nu te mai gandi la pacatele lor , ca te tulburi . Duhul Sfant nu vine in tulburare , indeparteaza orice simtire care te tulbura , prin rugaciune , ca sa vina iar pacea.Dumnezeu vede tot si daca El nu-i opreste , daca biserica nu face nimic pentru a pune capat situatiei , ce poti face tu ? Dar ce fel de crestini sunt aceia care merg acolo , la slujbe ? Ei stiu ?Arma crestinului nu este sabia , caci insusi Hristos a spus : „Cel ce scoate sabia , de sabie va muri ” . Cu siguranta nu asta e calea , caci Dumnezeu a pus capat sabiei si razboiului . Arma noastra este curatia , despatimirea , pacea , iubirea , smerenia ,indelunge rabdare, rugaciunea, iubirea.. Tot ce se intampla e cu ingaduinta lui Dumnezeu , care a poruncit ca neghina sa nu fie smulsa inainte de vrema , ci la seceris . Sa avem nedejde la Domnul si sa ne ducem crucea fiecare acolo unde este chemat . Doamne ajuta!
Daca vreti sa intreprindeti ceva ,faceti totul cu binecuvantare si cu multa rugaciune sa va lumineze Dumnezeu . Si toate in buna cuviinta si cu duhul blandetii si unde nu poti razbate cu buna intelegere , lasa in seama Domnului , care are mai multa putere si mai multa vedere.Dar mai ales nu actionati dupa zvonuri si dupa manipulari , caci veti da socoteala si pentru orice cuvant desert . Daca voi mai avea timp , am sa-ti povestesc ce s-a intamplat la revolutie in Bucuresti , datorita minciunilor si a manipularii si ce varsare de sange s-a facut.
Doamne ajuta !
El m-a găsit, un bărbat din Rusia.
Cei ce au credinţă prin Biserica Ortodoxă doar pot avea dreptate, restul nu.
Poate îi întrec, numai că salvare este doar prin Biserica Ortodoxă.
Uite cum tâlcuieşte Sfântul Teofilact aceste pasaje:
Ученики, тяготясь криком женщины, просили, чтобы Господь отпустил ее, то есть убеждали отослать ее. Это они делали не потому, что были чужды сожаления, но скорее по тому, что хотели убедить Господа помиловать ее. Он же говорит: Я послан не к кому-либо другому, но только к иудеям, овцам, которые погибли от порочности.
..
Когда женщина увидела, что ее ходатаи – апостолы – не имели успеха, она снова с жаром приступает и называет Иисуса Господом.
..
Хананеянка – символ церкви из язычников, ибо и язычники, которые прежде были отвергнутыми, после вступили в число сыновей и удостоились хлеба, разумею, Тела Господня. Иудеи же сделались
псами
Care dintre păgâni nu fac aceeaşi (adică nu ÎL numesc pe Hristos Dumnezeu) dar se mântuiesc? NIMENI!
Să iubim pe vrăjmaşii noştri personali, şi să-I urâm pe vrăjmaşii Lui Hristos care sunt diavolii, ereticii şi sataniştii.
Să iubim omul, da să urâm păcatul!
Să respectăm pe om, ba chiar şi să salvăm pe satanistul care e în pericol de moarte, însă să urâm învăţătura eretică!
Nu sunt credinţe care au ceva bun în ele!
ORTODOXIA ESTE MAMA DESĂVÂRŞIRII PENTRU AZI ŞI PENTRU VIITORUL NESFÂRŞIT!
Tulburarea ne-o aduce neliniştea şi nesmerenia noastră diavolească.
Noi ne credem ceva pe când suntem nimic din nimic creaţi.
Însă putem ajunge ca să ne primească Domnul Dumnezeu în Viaţa veşnică unde este Dumnezeu Tatăl, Dumnezeu Iisus Hristos, şi Dumnezeu Duhul Sfânt întru toate şi toate întru EL.
Не сказал, что многие язычники возлягут, чтобы не огорчить иудеев, но прикровенно сказал: «с востока и запада». Относительно Авраама упомянул для того, чтобы показать, что Он не противник Ветхого Завета. Говоря о внешней тьме, показал, что есть и внутренняя тьма, более легкая, чем первая, ибо различаются степени и в муках. Иудеев называет сынами царствия, так как им даны были обетования: «Израиль есть Сын Мой, первенец Мой».
Dumnezeu ne-a dat posibilitate de mântuire, prin vitejie pentru Credinţă, prin milă pentru Hristos, prin Credinţă În Dumnezeu, prin Dragoste întru Hristos, prin mucenicie pentru EL, prin smerenie pentru Domnul ş.a.
Păgânii pot avea unele din aceste calităţi însă nu se mântuiesc.
Hristos este Mântuitorul omenirii întregi, şi nu idolii cu chip de draci pe care îi consideră păgânii.
Prin pilda spălării picioarelor a Apostolilor de către Hristos este o mare taină.
Se cheamă – Taina Smeritei Iubirii întru Credinţă.
Le-a spălat urmaşilor Lui.
A făcut-o din Smerenie.
A făcut-o din Dragoste.
A făcut-o cu Credinţă.
Şi noi trebuie să trăim aşa, numai nu la sinagonă să le spălăm picioarele ci Fraţilor care sunt Împotriva codurilor satanice, că ei sunt Adevăraţii Creştini azi.
Pentru păgâni doar ne putem ruga, şi comporta cu ei cu iubire.
Dumnezeu pe toţi îi iubeşte, numai că sunt şi cei ce sporesc în vrăjmăşie cu Dumnezeu! Asemănându-se diavolului.
Şi dacă Hristos Dumnezeu spune: „cel ce nu e cu Mine, este împotriva mea!” şi „nu poţi fi slugă la 2 domni”, atunci cum se poate să te cuprinzi cu ereticii, sataniştii jido-masoni, şi restul păgâni? Dacă tatăl lor este diavolul?
Sau Hristos minte?
Iubeşte cu adevărat cel ce este smerit.
Smerit întru Dreapta Credinţă, că şi diavolul e smerit, da tot diavol rămâne.
E inadmisibil să fim toleranţi faţă de păgâni şi eretici, adică de învăţătura lor.
Ca oameni, poftim, şi pe cruce trebuie să mergem, dacă ei ne impun, dar să nu primim ce ne învaţă.
Soră, nu am vorbit nimic cu ură, am scris din râvnă, pentru că nu urăsc pe oameni, ci păcatele le urăsc.
Te rog să mă ierţi dacă te-am mâhnit, însă Dumnezeu ne porunceşte că, cei ce se numesc fraţi, dar învaţă erezie – să vă fie ca duşmani şi să nu-i apropiaţi de voi în nici un chip.
Dacă vreai să nu sminteşti pe nimeni care stă la îndoială în privinţa codurilor şi a ecumenismului, pocăieşte-te şi nu-ţi mai permite să gândeşti măcar că ecumenismul este bineplăcut în Faţa Lui Dumnezeu.
Este CATEGORIC interzis să mergem la biserică dacă îl vor pomeni pe papă, sau dacă nu-l pomenesc pe Mitropolit şi Patriarh.
Spre exemplu, Mitropolia Basarabiei este o schismă în care umblă diavolul şi nu este Har.
Ep. Petru care este sub canon, primeşte în jurisdicţia sa şi pe poponari şi pe beţivi şi alţi pătimaşi excomunicaţi canonic de către Mitropolitul Vladimir, casă slujească în calitate de preoţi, ceea ce este inadmisibil după Legământul Sfânt al Domnului.
Unde nu este Sobornicitate – acolo este diavolul şi respectiv nu este Har Dumnezeiesc.
Referitor la fostul musulman nebotezat care a făcut cu mine cunoştinţă, desigur ai dreptate, numai că cuvintele mele nu ajung până la dânsul.
i-am zis că cine nu se botează nu poate nimeri în Împărăţia cerurilor, însă îşi are părerea sa şi nu vrea să se smerească, a făcut totul, s-a lepădat de satană prin acte, însă asta nu dă nimic fiind-că cine nu se botează nu are parte de Împărăţie! Şi nu-i nici o garanţie că va primi obligatoriu mucenicia pentru Numele Domnului.
Nu-L ispiti pe Domnul Dumnezeu, şi smereşte-te şi împlineşte Poruncile Lui!
Domnul să te lumineze!
Iubite mare Pacatos! Ma bucur pentru tine ca ai gasit asa un suflet . Poate nu intamplator Dumnezeu ti-a aratat ca si cei ce au alte credinte pot avea ceva bun in ei . Poate unii ii intrec pe cei ce ar trebui sa fie cu adevarat buni , pentru ca sunt ortodocsi. Iti aduci aminte de femeia caaaneanca ? Domnul Iisus Hristos a lasat-o dinadins sa strige in urma Lui , pentru a atrage atentia tuturor , caci avea sa se intample un lucru neobisnuit : o femeie pagana , care a venit sa se roage lui Hristos , dar nu oricum , ci cu smerenie si cu o credinta tare . Iisus a numit-o ” caine ” , deoarece preotii din vechime asa ii numeau pe cei de alta credinta , caini . Insa El nu a numit-o „caine” din dispret , ci pentru a face subliniat faptul ca preotii din acele vremuri aveau o credinta fatarnica , lipsita de iubire fata de alti semeni , iar Iisus venea sa puna capat acestei rupturi , aratand ca si celor de alta credinta Dumnezeu le poate primi rugaciunile , si prin acest lucru ca nu trebuie sa dispretuim pe nimeni , nici sa consideram ca numai numele credintei poate mantui pe cineva , daca nu se incununeaza si cu iubirea de semeni , indiferent cine ar fi acela . Mantuitorul nu numai ca i-a primit rugaciunea femeii canaanence , dar i-a si laudat-o , in auzul tuturor , fiind mentionata si in Sfanta Evanghelie , ca exemplu pentru noi .
La fel a facut si cu sutasul , care de asemenea era de alta credinta , laudandu-l si spunand ca : ” Multi vor veni de la rasarit si de la apus si vor sta la masa cu proorocii , iar Fiii Imparatiei vor fi scosi afara , acolo unde este plansul si scrasnirea dintilor „.
Cred ca se poate vedea clar cat de indreptatita este porunca lui Dumnezeu : ” Iubiti pe vrajmasii vostri „. De asemenea , prin pilda femeii canaanence invatam sa vedem dincolo de aparente , sa depasim granitele dintre credintele divergente , sa apreciem la semenii nostri ceea ce noi nu avem , adica taria credintei , iubirea pentru fii , smerenia , insistenta si nerenuntarea in rugaciune si nadejdea , care vine din toate celelalte . Noi nu trebuie sa ne lasam pervertiti la credinte ratacite , gresite , caci nici nu putem si eu cred ca orice om care are putina minte , nu-si paraseste dreapta credinta , doar daca e netrebnic. Insa chiar daca sunt si altii de alte credinte , daca au ceva bun , avem ceva de invatat si de la ei , in sensul ca putem aprecia anumite parti bune ale lor , care ne pot inrauri si pe noi la ravna in lucrarea noastra duhovniceasca. Este foarte adevarat ca nu prea avem ce vorbi cu cei de alta credinta , in privinta credintei . Este foarte adevarat ca apropierea de ei devine de multe ori primejdioasa , nu neaparat ca ne-am pierde credinta , dar prin faptul ca-i judecam , sau ca putem ajunge la certuri , ca ne pot scoate din minti minciunile pe care le spun , fata de ce stim noi , toate acestea ne aduc multa tulburare si putem cadea in pacate foarte mari .Ti-o spun din experienta . De cate ori am incercat sa ma apropii de o sora de-a mea , care a ratacit de la credinta dreapta , am avut asa caderi , asa tulburari , incat m-am recunoscut neputincioasa . Un sfant parinte , care nu mai e printre cei vii , spunea ca in pilda spalarii picioarelor ucenicilor de catre Iisus Hristos , se afla o mare Taine a iubirii : ca sa poti schimba pe cineva , trebuie sa ai o iubire jertfelnica , sa ai puterea sa te apleci pana la picioarele aceluia , pe care sa le cuprinzi la pieptul tau cu o dragoste duioasa, blanda ,sincera , din adancul inimii , in toata curatia . Si , hai sa fim sinceri , cine poate iubi atat de mult pe cel care este plin de trufie , de minciuna , de ipocrizie , care loveste in biserica , in preoti , in Sfintele Scripturi ? Si totusi . . . si totusi asa ar trebui sa fie crestinul . Nu razboinic , nu plin de insulte , nu plin de ura . Ci bland , rabdator , smerit si . . . IUBITOR DE VRAJMASI .
Frate draga , nu cred ca poti sa te impotrivesti si sa spui ca iubirea de vrajmasi nu a fost poruncita de Domnul nostru Iisus . Asta vrea sa ne spuna mereu si mereu : iubiti ! iubiti pe vrajmasii vostri ! caci si Eu ii iubesc , pentru ca Eu sunt iubire si nu Ma pot schimba in ura . Eu nu urasc pe nimeni , Eu ii iubesc pe toti la fel , cu aceeasi iubire neimpartita , cu aceeasi iubire de foc . De-asta v-am dat soarele , ca sa va aduca aminte de iubirea mea , care arde si peste cei vrednici si pentru cei nevrednici , asa cum soarele rasare si incalzeste si peste cei curati si peste cei pacatosi. Daca intre voi toti ar fi iubire , cat de mult M-as bucura , caci eu nu voiesc sa piara nici un om , ci sa se mantuiasca , sa vina toti la cunostinta adevarului ” .
Iar noi, pentru aceasta mare iubire a Domnului pentru toti , nu avem voie sa uram pe cei pe care Domnul ii iubeste , pentru ca atunci Il mahnim pe dulcele Iisus . Trebuie sa iubim pe vrajmasi pentru Domnul , caci si Domnul ii iubeste si atunci si noi suntem datori sa iubim ceea ce El iubeste , altfel nu mai facem parte din aceiasi „tabara” cu El.
Cam asta vrea sa faca , cred, Biserica Ortodoxa cu ecumenismul , din cate am inteles. Vrea dialog , prietenie si posibilitatea atestarii depline a cultului ortodox , nicidecum compromisuri , sau negocieri in detrimentul dogmaticii ortodoxe. Cei care propaga altceva , o fac cu scopuri bine definite , de discreditare , de dezbinare . Sunt martora multor minciuni care se vehiculeaza , insa un singur lucru trebuie facut : sa nu ne dezicem de nici un frate al nostru ,indiferent cine ar fi si sa nu ne dezlipim de Biserica . Numai uniti von fi puternici . Sa cerem de la Dumnezeu sa ne dea unire , nu numai intre noi , ortodocsii , ci intre toti oamenii, sa ne dea iubire biruitoare si sa nu deznadajduim , caci Hristos va fi cu noi pana la sfarsitul veacurilor.
Se poate , de asemenea , sa fie si interese lumesti amestecate in biserica, caci nu exista padure fara uscaciuni , dar sa nu ne lasam dezbinati . Toate aceste manipulari de TOT FELUL , nu au decat un singur scop, sa ne dezbine . Ganditi-va , fratilor !
Daca atentia noastra este indreptata mereu in alte parti , cum se intampla de peste zece ani incoace , nu mai avem in vedere esentialul . Si atunci , poate ca Dumnezeu isi va intoarce fata de la noi si se va milostivi de cei pe care noi acum ii dispretuim , asa cum fariseii si carturarii ii dispretuiau pe paganii de alte neamuri.
Paganul nebotezat , prietenul tau , daca iubeste pe Dumnezeu , nu trebuie sa moara ca martir , ci trebuie sa-si faca folositoare dragostea lui si sa aduca roade , caci talantul care nu aduce si alti talanti , se ascunde in pamant . Nu trebuie sa ne aratam viteji , cand nimeni nu ne-o cere , cum a facut Petru , ci sa fim hotarati si neinfranti , atunci cand este necesar sa o facem. Altfel , am putea fi doar niste nechibzuiti , iar noi trebuie sa fim ” intelepti ca serpii si nevinovati si curati ca porumbeii „.Fiecare om are trebuinta de o lucrare , adica de purtarea unei „cruci ” , fara de care nu putem urma pe Domnul . Faptele noastre trebuie sa fie pe masura vorbelor , dar mai intai sa lasam sa vorbeasca faptele credintei . Daca un om , pagan , etc . nu a auzit de Hristos , nu are biserica si nici preoti sa-l invete , el va fi judecat la moarte dupa constiinta lui , dar omul care aude cuvantul si nu-l face , acela are vina . Insa nu ne facem judecatorii nimanui , ci mai intai trebuie sa-l iubim pe oricare si vom implini ecumenismul , acela originar pe care ni l-a aratat si ni l-a cerut Dumnezeu.
Asa sa ne ajute Dumnezeu , frate drag ! Deviza noastra sa fie „Iubire ” , caci cred ca in vremurile pe care le traim noi azi , acesta este un deziderat imperios si unic in combaterea a toata rautatea . Am citit din vietile Sfintilor din inchisori si ei toti spuneau ca nu exista alta cale spre Dumnezeu decat iubirea . Ei nu se razvrateau , nu cereau razbunare , iar viata de totala saracie , de chinuri , de boli si suferinte i-a facut sa ramana ei singuri cu Dumnezeu , fata in fata , sa-si dea seama ca nimeni si nimic in afara de Dumnezeu nu ne pot salva si ca pe lumea asta nimic nu are valoare decat credinta in El si dorinta de mantuire. Iar acest lucru nu ni-l poate fura nimeni , oricat ne-ar batjocori , ne-ar chinui , sufletul nu ni-l poate lua nimeni daca e la Dumnezeu . Numai pacatul nostru poate sa stea intre noi si Dumnezeu .
Am citit si eu carticica cu invataturile lui Neagoe Basarab ; viteaz barbat in ale credintei .Bune povete !
( Acestea sa le urmam si noi , pe fondul iubirii , nerautatii si nejudecarii . ) Doamne ajuta-ne !
Ce cuvinte Dumnezeieşti!
într-adevăr, nu este permis Creştinului să stea de vorbă cu păgânii şi nici cu ereticii mult la taifas, fiind-că se infectează de duhul lor.
ca să nu-i supere, cade deacord cu cele ce spun vrăjmaşii Lui Hristos.
Excepţie se face categoric doar atunci când stai de vorbă cu un păgân nebotezat, dar care afirmă că Hristos este Dumnezeul Cel Adevărat şi nu altcineva.
La aşa persoane te poţi doar îmbărbăta, că ei au curajul de a primi mucenicia, am făcut recent cunoştinţă cu aşa o persoană.