În timp ce românii îl sărbătoreau pe Moș Nicolae, guvernul adopta, prin Hotărâre de Guvern, „Strategia pe termen lung a României pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră – România Neutră în 2050”.

România. O Hotărâre a Guvernului prevede interdicția de a folosi mașina personală mai mult de 6.500 de km/an
Lecturarea acestui document dă fiori oricărei persoane care ține la proprietatea privată și la libertate. Conform „Strategiei”, Guvernul își propune să reducă emisiile de CO2 din transporturi cu 82% față de anul 1990.
Cu alte cuvinte, executivul vrea să existe și mai puține mașini decât erau în 1990, după ani de restricții impuse de regimul Ceaușescu.
Așadar, cei mai vizați de această „Strategie” sunt oamenii obișnuiți, proprietari de mașini personale. Astfel, Guvernul a decis ca până în 2050, să mai rămână doar 2% mașini pe benzină, cele pe diesel dispărând complet.
Cota de piață pentru 2050 va cuprinde 13% mașini hibrid plug-in, 65% mașini electrice, 20% mașini cu hidrogen. În rest, toate celelalte – de la hibrid, diesel, gpl – trebuie să dispară.
Și dacă ați reușit să rămâneți cu mașina personală, Guvernul tot nu vă lasă-n pace. În mașina dvs trebuie să se ajungă la un „grad de ocupare” de 1,98 persoane/autovehicul. Cu alte cuvinte, nu veți mai avea voie să circulați singur, ci doar însoțit.
Dar asta nu e tot, din 2050, numărul anual de kilometri pe care să-l parcurgă un autoturism să fie de maximum 6.500.
Afectați vor fi și transportatorii: un vehicul de transport persoane trebuie să aibă un grad de ocupare de 9,36 de persoane pe un vehicul de transport persoane și de 3,2 – 7.3 tone per autovehicul de transport marfă.
Din 2050, numărul maxim de kilometri pe care să-l parcurgă anual un autovehicul destinat transportului de pasageri să fie de 64.500. Iar numărul maxim de kilometri parcurși anual de un autovehicul destinat transportului de marfă să fie de 8.900.
Dacă vă întrebați cum se vor verifica toate acestea, este simplu: mașinile electrice sunt complet controlabile de la distanță, fiind digitalizate. În momentul în care veți depăși „cota” de km alocați, autoritățile vor opri, pur și simplu, mașina.
În 1989 era parfum față de ce urmează
În mod stupefiant, dacă ținem cont de faptul că tocmai vom sărbători 34 de la răsturnarea regimului de privațiuni al lui Ceaușescu, documentul guvernamental dă vina pe români pentru că și-au cumpărat mașini după 1990. Mai rău, cu toată „goana după mașini”, a românilor,suntem în continuare mult sub media UE la acest capitol.
„Transportul urban este o sursă majoră de emisii. Această realitate este constituită în principal din faptul că deplasările individuale cu autoturismul personal reprezintă o parte majoră a mișcărilor generale de transport din orașele românești, peste 76% din populația țării rezidând în zonele urbane”.
Conform strategiei, „un factor important pentru creșterea accelerată a emisiilor de gaze cu efect de seră o constituie creșterea susținută a numărului de autoturisme înmatriculate. Deși România se află încă sub media UE, numărul de vehicule la mia de locuitori a crescut constant în ultimii 20 de ani, ajungând la 261 de autoturisme la 1.000 de locuitori. În plus, vehiculele care circulă în orașe sunt vechi și neeficiente din punct de vedere al consumului de carburant. În 2017, România a importat 520.000 de vehicule second-hand, care nu respectă cele mai exigente reglementări de mediu de la nivelul UE”, arată autorii „Strategiei”, citați de Jurnalul Național.
Practic, autorii „Strategiei” vor să ne întoarcem la vremurile de dinainte de 89 când nu erau mașini pe străzi (foto), iar majoritatea oamenilor se înghesuia în transportul în comun.
Strategia a intrat în vigoare din 7 decembrie, de la publicarea în Monitorul Oficial.
Iată cine sunt semnatarii acestui document, fără îndoială, istoric:
Ion-Marcel Ciolacu, premier
Romeo Simionescu – viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne
Mircea Fechet – secretar de stat, ministrul apelor și pădurilor
Sorin Mihai Grindeanu – Ministrul Transporturilor
Sebastian – Ioan Burduja – Ministrul Energiei
Adrian-Ioan Veștea – Ministrul Dezvoltării
Adrian Câciu – Ministrul Investițiilor și proiectelor europene
Florin-Ionuț Barbu – Ministrul Agriculturii
Simona Bucura-Popescu – Ministrul Muncii
Ștefan-Radu Oprea – Ministrul Economiei
Eduard Bachide – secretar de stat Ministerul Apărării Naționale
Ligia Deca – Ministrul Educației
Adriana Pistol – secretar de stat Ministerul Sănătății
Bogdan-Gruia Ivan – Ministrul Cercetării
Marcel-Ioan Boloș – Ministrul Finanțelor
Daniela Anda Grigore Gîtman – secretar de stat Ministerul Afacerilor Externe.
În acest context, amintim și că Parlamentul a adoptat Legea Mobilității Urbane durabile, care stabilește felul în care se va circula prin orașe. Prevederile, contestate doar de AUR, sunt în mare parte, din „Strategia” România Neutră: „stimularea” cetățenilor să renunțe la mașini în favoarea transportului în comun și a mersului pe jos.
Tot în 2023 s-a adoptat și legea „orașelor de 15 minute”.
Sursa: https://jurnalul.ro/special-jurnalul/anchete/transport-rutier-emisii-co2-950845.html
Uraaa! E tot ce și-au dorit tefeleii: să fie sub control total. Trăiască și înflorească neobolșevismul bruxellez!
Ne apropiem de sfarsitul libertatii umane.urmeaza Orasele de 15 minute,sa ai in jurul tau pe distanta de 15 minute mers pe jos tot ce aui nevoie.scorul social cum este in China ,,se va da un scor si scade sau creste.si nu ai sa poti cumpara sau vinde nimica.Agenda 2030.Sloganul lor…Nu vei avea nimica si vei fii feircit.