„Sa te razbuni tu personal, este o foarte mare greseala, pentru ca atunci ramai dator tu. Dar, daca nu te razbuni, ramane Dumnezeu dator la tine. Pentru ca la El este toata razbunarea, la El este tot. Dar ai voie sa te aperi. Ai voie sa te aperi de raufacatori, caci spune Mantuitorul: Daca stii ca vine furul, nu-l lasa sa-ti sparga casa! Si sigur, inseamna te vei lupta cu el. Nu sta numai cu mainile intinse, sa nu-i faci loc, ca el da peste tine. Sigur ca si tu trebuie sa te aperi, si din toata treaba aceea el poate iesi ranit.
Deci, este voie sa te aperi cu orice chip. Dar razbunarea nu este crestineasca si nu te rezolva. Din contra, dupa ce te-ai razbunat, ramai mai departe dator la Dumnezeu, foarte mult. Dar asa, ramane Dumnezeu dator la tine, ca sa o spun in forma asta noua de a prezenta lucrurile.
(…) – Cuvantul lui Dumnezeu nu se mai schimba. Odata zis, devine dogma! De aceea am spus, fara sa fac figura de stil: „Hristos este ortodox!”
**************
Ramane un singur lucru: Adevarul! Pe toate planurile Adevarul! Asta e!
Cum spunea un parinte, ca un imparat a adus trei sfetnici sa-i intrebe, in fata altor sfetnici: ce e mai tare in lume? Primul a zis: „Cel mai tare in lume este vinul!” A argumentat. I-a turtit pe toti, nu-stiu-ce.
Al doilea: „Cel mai tare in lume e imparatul!” Iar asta pentru ca imparatii erau teocrati, comandau in numele divinitatii. Si l-a biruit pe primul. Si nu era o flatare, ci un adevar. Daca ar fi fost sinceri, pe pozitia lor teocratica, erau grozavi. Pentru ca asta era forma de organizare a lumii si trebuia o ordine, iar ordinea celui mai mare trebuia sa fie: dura lex, sed lex (legea e aspra, dar e lege). Iar aceasta in numele lui Dumnezeu. Dar nu era asa.
Iar al treilea a zis: „Cel mai tare din lume e femeia; dar mai de neinvins este Adevarul!” Femeia, pentru ca i-a trantit pe imparati una-doua. Dar mai de neinvins este Adevarul, care este in Biserica: Si pe aceasta portile iadului nu o vor putea birui! Este cuvant dumnezeiesc si trebuie sa mor cu asta. Nu-mi mai trebuie nimic, nici o alta lucrare. Sa mor cu ce-a spus Hristos. Traind, nu numai crezand!
Cat priveste sectele, sunt linistit. Ei sunt ca niste lupi care curata padurea de hoituri. Iar daca sunt si platiti, e si mai grav. (…)
– Care ar putea fi cauza exteriorizarii duhurilor necurate care vorbesc in special prin femei?
– Totdeauna au fost ispite. Dar, sa va spun sincer, eu inainte de Revolutie am fost mai ispitit.
S-a dat libertate la secte. Cand conduceam Seminarul de la Neamt, erau 300 de secte pe lume. Acum sunt 10.000! Se servesc dracii de aceste invataturi false. Dar nu sunt in masura sa spun de ce sunt asa de multe secte. Stie Dumnezeu! Mereu a fost lumea chinuita de diavol, insa acum au capatat o oarecare indrazneala. Dar sunt si foarte multi care si-au intarit pozitia de credinta, de traire.
Eram la Manastirea Slatina si a venit un om bolnav. Gavriil il chema. Nu se marturisise toata viata. Era foarte bolnav si venise cu sotia la Sfantul Maslu. Am intervenit personal si l-am rugat sa se spovedeasca. El: „Nu, nu! Ce pacate am facut eu?“ Si nu a vrut sa se spovedeasca. Si-i faceam Sfantul Maslu dupa 12 noaptea cu mai multi preoti. La un moment dat, in timpul maslului, a venit moartea sa-l ia. Si a inceput sa tipe ca vrea sa se spovedeasca. Eu l-am intrebat:„Ce ai facut?” „Am facut, am…”,n-a apucat sa spuna nimic si a murit chiar in bratele mele! Doamne fereste sa mori nespovedit si cu constiinta incarcata de pacate!
Ei bine, ce asteptam? Uite prostul! Il rugam sa se spovedeasca. Nu-l costa nimic. Toti am putea trai aceste momente tragice daca vom fi neatenti cu implinirea poruncilor pe care ni le-a dat Dumnezeu!
******************
Nu permiteti gândurilor rele să vă cuprindă. Dacă vin, goniti-le cu rugăciunea, fără meditatii prea multe la rugăciune. Unul împingea în usă si dracul împingea si el pe partea cealaltă să intre la el. Iar ăsta zicea: „Doamne, miluieste!”, cu jumătate de gură, superficial. În sfârsit, dracul deschidea mai mult usa să intre la el. Dacă a văzut că intră dracul, a suspinat din adânc: „Doamne, nu mă lăsa!”, si îndată a dispărut dracul. Si plângea. Si a apărut Mântuitorul: „Doamne, de ce nu m-ai ajutat?” „Când m-ai chemat cu adevărat, te-am ajutat!”
Melcul merge încet, dar merge cu casă cu tot. Te rogi încet, te rogi tainic, dar roagă-te din inimă, că altfel este numai spoială, nu rugăciune.
– Dacă slăbeste credinta ce putem face?
– Dacă esti într-o stare de recrudescentă interioară, sigur slăbeste credinta. Să nu slăbească! Chiar si la sfinti se constată o viată de oscilatie, o ridicare si o coborâre. Pentru că, te mai părăseste harul, ca să nu te mândresti, să nu spui: „Ia uite eu unde am ajuns!” Te mai părăseste harul ca să te smeresti. Dar nu trebuie să-ti pierzi credinta. Tu trebuie să fii mereu prezent. Că nu rezolvi atât de mult prin rugăciunea care o faci, ci prin harul lui Dumnezeu, că tu vrei cu orice chip ajutorul lui Dumnezeu. Pentru că imediat vine satana să-ti folosească mintea; nu trebuie să vă speriati, el nu se astâmpără. Dumnezeu stie ce vrei tu, nu te speria deloc, tu continuă rugăciunea. Dacă ziceti: „Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-mă pe mine, păcătosul”, îl sperie pe dracul. Pentru că este puterea numelui pe care nu o poate suporta satana. Vezi? E lipsă de o trăire interioară si adevărată, nu ratională. Ar trebui să întelegeti singuri lucrurile acestea!
Iar în legătură cu oscilatia asta care si la sfinti se constată, există un cuvânt la Sfântul Apostol Pavel care spune asa: „aduceti-vă aminte de mai-marii vostri, care v-au vestit vouă învătătura lui Dumnezeu, la a căror sfârsit privind, să le urmati credinta” (Evrei 13, 7). Adică, la sfârsitul vietii ei s-au desăvârsit si au cuvântul puternic si întreg. Deci, dacă noi suntem în luptă, acum ne ajută harul lui Dumnezeu. Dar luptă este toată viata, ne ispiteste continuu.
Oare să ne rugăm numai când ne ispiteste satana? Să ne rugăm fără să ne ispitească! Dar, dacă ne ispiteste si Dumnezeu îi dă voie, este un prilej în plus să nu mă stăpânească fiara asta nenorocită. Avem nevoie de o stare de prezentă continuă, căci harul lui Dumnezeu ne ajută. Că nu putem fără harul lui Dumnezeu să ne mântuim. Este cu neputintă să te mântuiesti, oricât ai fi de nevoitor, numai cu faptele tale, fără harul lui Dumnezeu. Vezi cum i-a spus Sfântului Siluan Athonitul, Hristos: „Gândul la iad si nădejdea la Mine”. Adică nu te mântuiesc faptele tale; chiar Sfântul Antonie cel Mare spunea că nu se mântuieste, si cine era Sfântul Antonie? Faptele omului nu-l mântuiesc fără harul lui Dumnezeu. Spune Mântuitorul: „Ceea ce la om este cu neputintă, la Dumnezeu este totul cu putintă.” L-a întrebat Sfântul Apostol Petru: „Ce facem, Doamne, cine se mai mântuieste?” Deci, nu faptele noastre ne mântuiesc, ci mila lui Dumnezeu, dar să fim noi prezenti. Nu meriti tu atâtea haruri, decât dacă esti într -o smerită prezentă.
Uite, Sfântul Chiric cu mama lui, Sfânta Iulita, care era chinuită de păgâni. Sfântul Chiric era mic, până la genunchii lui mamă-sa, si a zis: „Si eu cred în Hristos!” Si i-a trântit ăla o cizmă în burtă si l-a repezit de zid si l-a omorât pe loc. Si-i pus copilul ăla în rândul mărturisitorilor. Sfintele moaste ale lui Chiric, mititelul acela, cu mare cinste le miscă preotul.
Vedeti că într-un cuvânt este cuprinsă toată mântuirea? o stare de dispozitie interioară, de ce tristete? A înviat Hristos! Suntem botezati, avem înger păzitor, Dumnezeu ne învată: „Cereti-Mi, că Eu vă dau; cine-ti dă piatră în loc de pâine? Si Eu să nu vă dau vouă pâine, putin credinciosilor?” Asta este putină credintă! încercati, nu vă lăsati deloc! La măsura voastră. Multumiti-vă cu daruri mici, nu cereti daruri mari; este o greseală! Un dar pe care îl ai nu e mic, este tocmai ce-ti trebuie tie! Dar omul, în nesăbuita lui mândrie si dorintă, vrea tot cerul într-o clipă! Nu! Tot cerul este al tău, dacă esti prezent si smerit! Nu se poate fără smerenie nimic. Să stiti!”
Parintele Arsenie Papacioc
Sectele sunt buruieni crescute la umbra Bisericii Ortodoxe!
Ce inseamna secta? 🤔
„Sa te razbuni tu personal, este o foarte mare greseala, pentru ca atunci ramai dator tu. Dar, daca nu te razbuni, ramane Dumnezeu dator la tine. Pentru ca la El este toata razbunarea, la El este tot. Dar ai voie sa te aperi. Ai voie sa te aperi de raufacatori, caci spune Mantuitorul: Daca stii ca vine furul, nu-l lasa sa-ti sparga casa! Si sigur, inseamna te vei lupta cu el. Nu sta numai cu mainile intinse, sa nu-i faci loc, ca el da peste tine. Sigur ca si tu trebuie sa te aperi, si din toata treaba aceea el poate iesi ranit.”
Doamne ajuta
S _ a dat drumul la secte. La diavoli. De asta. Extratereștrii. Sunt bosumflați !!!!
Rade ciob de oala sparta… La hoti le e frica de competitie…
Din ce in ce mai mulți diavoli sectanți și foarte agresivi și insistenți.
Au o misiune clara,Se grăbesc antihriștii să câștige cât mai multe suflete de partea lor
Adevărat!
s-au gindit sectari ca o duceti prea bine pe spatele credulilor si s-au gindit sa taie si ei din piinea care era doar a voastra ,ca prea v-ati ingrasat de nu va mai incape pielea
Biserica te mantuieste aia ortodoxa care este condusa de satan care te face să pupi moaște să te închini la morți numai la Tatăl să nu te închini Iisus a spus samaritencei voi vă închinați la ce nu cunoașteți noi ne închinăm la ce cunoaștem căci mântuirea vine de la evrei vine timpul și închinători adevarati se vor inchina Tatălui în Duh și adevăr fiindcă astfel de închinători dorește Tatăl satan te poți inchina la moaște morți asta este doctrina lui satan la cine spune Domnul Iisus să te închini citește biblia satan nici o biblia nu spune sa te închini la moaște și morți satan vă conduce el este Tăticu vostru
În Biblia ta scrie ca mantuieste biserica satan arunc o tu biblia ta satan cine provaduieste un alt Isus o alta evanghelie vor fi blestemați galateni 6_/4 arunca biblia satan nu este a lui Iisus Hristos biserica nu mantuieste satan
Unde scrie ca te mantuieste biserica satan de aceea a murit și a înviat Iisus să aibă stăpânire și pentru cei morți cat și pentru cei vii satan biserica nu a murit pentru noi satan nu cunoști biblia nu este alt nume dat oamenilor în care sa fie mântuiți decât Isus Hristos Satan în orice Biblie scrie asa ceva satan nu morți te mantuiesc satan numai Domnului IISUS Hristos Satan nu cunoști biblia Satan biserica nu mantuieste satan numai Domnul Isus satan
Satan te mantuieste biserica ori IISUS Hristos Satan nu cunoști biblia
Amin. Dar de cei ce se servesc de BOR=mașină, ce ne puteți spune?
Cât mai costă o înmormântare la aceștia, tot pe kg se negociază?
Dracii sunt toți în biserică, acolo unde au fost dintotdeauna. Îl vindeți pe Dumnezeu în loc să-l propavaduiti prin iubire. Fariseilor!
Am citit câteva din comentariilor atăt e de limitată mintea omului să nu vadă pe Dnul Isus să mulțumim Dumnezeului lui Avram Isac și Iacov și mai mult îndurarea Lui săne descoperă și nouă Adevărul .De D nul zicea că scoate draci cu aj lui Belzebul pe noi ce credem ce este scris ne a eliberat de duhuri rele săntem secte iar în lumea ce eticheta ,ortodocși sănt pline pușcăriile omoruri etc ce fel de apărător al cui este?
ORTODOXIA ESTE O SECTA !!! fără supărare !
Sa nu uitam ca INSECTANTII au teren propice doar la cei fără credință, sau cu SLABA CREDINTA !!!!!
Doamne cât bateți câmpii și din păcate mulți care nu au citit biblia vor crede ca le e mai la îndemână decât sa citească ei.
Sa pupi oase și moaște ești sectant nu creștin.
Cele mai periculoase secte, secta haurolacilor și secta șoșocarilor. 🤢🤮
10 Porunci Moise are si secte si ne secte . Respectam fiecare si cu totii poruncile si avem 1 unu singur mare Creator .
Prima sectă: ortodoxia 1054!!!🤐
Sa nu mai vorbim de secte.
Pt a ajunge la Dumnezeu sunt foarte multe căi.
Lazar Moldovaan Nu sunt multe căi ci o singură cale.
Mihai Balau
Aveți dreptate.
Vorba lui Nastratin Hogea:
Și tu ai dreptate
Și el are dreptate
Dar adevărul absolut e a lui Dumnezeu.
Lazar Moldovaan Domnul Iisus a spus: „Eu sunt Calea Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine.” (Ioan Cap 14.6) Nu o religie sau alta!
Lazar Moldovaan Nu e vorba lui Nastarin Hogea și tu ai treptate și el are dreptatea și Adevărul este numai lui Dumnezeu care mărturisește prin El ca Dumnezeu prin noi ca Dumnezeu. Acolo unde nu este adevăr nu este Dumnezeu în mărturisire chiar de spune adevărul nu este în Adevărul lui Dumnezeu. Erezia, Mimarea ortodoxiei Euharistă ateismul etc Ziua de Duminică este ziua Domnului nu sâmbătă. Dumnezeu începe cu( Dum) nezeu. Duminica începe tot cu ( Dum) inica. Dumnezeu a Creiat Lumina Duminica în prima zi, sa odihnit în prima zi… A înviat din morți tot Duminica aducând nouă Lumina ca la prima zi când a creiat Lumina veniți să luați Lumina Mea care este cea mai mare zi din săptămână Duminica zi de odihnă începe cu Duminica și se încheie tot Duminica. Prima zi lucrătoare este Luni Sâmbătă cade a șaptea zi și începe cu a șaptea zi care este Duminică prima zi de odihnă în care Dumnezeu S, A odihnit în Binecuvântată Duminică de Dumnezeu!Iisus se scrie cu doi de Ii înseamnă Mântuitor. La evrei se scrie Isus cu un singur I înseamă măgar în limba evreiască. Ei și acum așteaptă pe Mântuitorul să vină în lume dar Mântuitorul a venit. Va pune un fals Dumnezeu care să conducă Lumea. Antihrist. Va veni după ce mergâtorii celei de-a doua veniri Sfântul Prooroc Enoh și Sfântul Prooroc Ilie vor fii omorâți vor învia din morți și se vor sui la Cer. Atunci va fii sfârșitul lumii.
Pai eu ce încerc să va explic dl Mihai.
Acum că sa va încurcă și să vă demonstrez că și eu sunt ortodox și șanț de acord cu ce ne une dl IH că e calea adevărul și viața.
Dar sa nu uitam că dl IH sa născut evreu Ainvatat Decalogul și Apostolii lui a respectat învățăturile lui lH.
Deci ei au respectat ziua de odihnă a domnului.adica Sabatul iar noi mari ortodocși avem stabilită ziua de odihnă Dumineca stabilită de Constantin cel Mare.
Și atunci cine are dreptate Domnul IH sau C cel Mare.?
Sa nu incercati sa mi dați explicații și să o întoarceți că la Ploiesti că nu se Nastratin Hogea.
https://biblia.ortodoxa.info/biblia/versiuni_paralele/vba/2/20
Nu stiu dacă e de răs sau de plâns dar ortodoxia nu mai e de mult creștină este orice numai crestină parca cu bună stiintă face ce Dumnezeu urăste si a poruncit să nu se facă !!!
Pentru voi ,,secte” înseamnă că vin și alții la cașcaval nu mai sunteți singuri la scutire de taxe Dumnezeu e unu ptr. toți nu va mai agitați că oricum lumea a inceput să se trezească simțiți cum se mișcă pamintul sub picioare
draci se servesc cel mai mult de ortodocsi , ei injura , se imbata , fumeaza ,mint , fura , se bat ,se insala unii pe altii – – – – – Cele mai urite si murdare lucrari ale satanei le fac ortodocsii si catolici .
Fodor Vasile …si sectarii sunt cei mai desavarsiti de pe pamant😂
pe pamint nu este nimeni desavirsit , cind vom ajunge in cer la DOMNUL vom putea fi desavirsiti -DOAR CEI CARE MERG PE CALEA CE-A INGUSTA SI NU SE COMPLAC IN PACATE =-
Fodor Vasile Eram sarcastica! Mersi pt raspunsul „teologic”…
OTILIA , Eu am trait in familie de ortodocsi , dar in confesiunile neoprotestane este cum mult mai respectat si trait – CUVINTUL LUI DUMNEZEU , BIBLIA – Pe care ortodocsii nu o cunosc .
Cei ce se gandesc numai la ei sunt sectari, cei ce se gandesc la Trinitate și la Născătoarea de Dumnezeu sunt ortodocși!
Savu Ciofu În ce Biblie ai găsit termenul „Născătoare de Dumnezeu”?!
Așa scrie Biblia te mantuieste secta ori religia ta falsa nu este alt nume dat oamenilor în care sa fie mântuiți decât IISUS Așa vă învață la Biserică să urăști pe aproapele tău vai de capul vostru ortodosi sataniști care nu cunosc biblia
Pușcaș Sorin Puscas Pune pe foc biblia eretica Dumitru Cornilescu care vă duce în iad direct. Biserica te mântuieşte, biblia doar te îndruma.
Andrei Andrei Nici Biblia și nici Biserica nu te mântuiesc, ci doar Hristos. Atât Biserica cât și Biblia sunt îndrumătoare spre Hristos!
Emil-Toma Popa Bună glumă sectara draceasca
Unde scrie satan că te mantuieste biserica satan nu cunoști biblia satan arunc o tu biblia ta satan
Povești de popă beat
Vezi ți de treaba ta cu moaștele voastre cu tot satan
Unde scrie ca trebuie să fi ortodox să pupi moaștele
Da cea mai mare vină este a popilor mimitori ai ortodoxiei pentru asta. Eu cred că se poate rezolva problema asta. Dar nu se vrea! Cu vorbe nici o dată fie ele și pe buna dreptate . După revoluție trebuia imediat să intervină PROȚII să pregătească poporul Român atât social cât și Duhovnicește. Dar au fâcut pentru interesul lor personal și traiul bun familie lor. Pentru cei ce nu au avut posibiltatea familiară școlară și nu numai iau lăsat indiferenți. În loc să investească și în sate sărace care trebui să facă naveta copii prin zone periculoase nu și asta nu e tot sate cu câțiva oameni uitați etc. Pentru ei nimeni mai nimic. Așa au venit străinii au cumpărat pământul pus de nevoie în vânzare că la noi e cea mai bună afacere pentru ei de investiții. Copiii deștepți nevoiți să plece la studii în străinătate și nu numai că noi nu facem nimic și arătăm cj degetul spre alte culte etc. De asta. Putem da mesaje pe net etc degeaba numai vorbe din ce cauză sa ajuns ăia sunt vinovați că trebuie sau trebuia făcut asta etc în final nimeni nimic și atunci suntem la final se vede rezultatul.
Cam așa a fost supus omul de om , tot așa e la modă pînă și în istațele judecătorești .
Ha…ha…ha…..Ai dreptate…Aparàtorule Ortodox, spurcatele de secte isi fac de cap, sectarii pupà mortàciuni ( moaste ) in draci, se inchinà la icoane care plàng sau fàcàtoare de minuni, tot sectarii fac duplicate ale icoanelor fàcàtoare de minuni si le afiseazà in toate bisericile lor..Tot spurcatii de sectari au falsificat Scriptura, spunànd cà n-ar fi Isus unicul mijlocitor intre om si D-zeu, ci sunt si …sfintii, Fecioara Maria, Arsenie Boca, etc, etc. Deci ai perfectà dreptate…Apàràtorule Ortodox🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Oare sà fie vorba de Marea Sectà Ortodoxà ???????? Brrrrrr…….
Pînă la Dumnezeu te mănîncă sfinți, acest mesaj pnt ei este un punct slab celor care îşi dau cu părarea aici aveți grijă ce vb aici că aceştia abea aşteaptă saşi facă cărțile 😂😂🤣😂
Dacă ai cunoaște Sfintele Scripturi vei vedea că oamenii religioși din vremea Domnului Isus Hristos nu au dorit să se pocăiască la îndemnurile lui Ioan Botezătorul,apoi când DOMNUL ISUS HRISTOS a început să vorbească și să zică:,, pocăiți-vă și credeți în evanghelie, pentru că împărăția lui Dumnezeu să apropiat de voi” marii cărturari și farisei,, căutau cum să-L prindă cu ceva pentru al omorî” . Pentru că EL a venit să aducă împărăția lui Dumnezeu oamenii religioși nu au acceptat și în final l-au învinovățit de multe minciuni că să- L poată răstigni. După moartea și învierea Domnului Isus ucenicii au fost prigoniți, vânduți, omorâți de iudei, oameni religioși, toți apostolii Domnului Isus Hristos au sfârșit prin a fi prigoniți și omorâți prin complotul oamenilor religioși ai vremii.
Citiți Biblia Cuvântul lui Dumnezeu pentru a putea afla adevărul,nu vă luați după povești și basme meșteșugit alcătuite de către oameni care nu cunosc Biblia dar nici pe Dumnezeu nu-l cunosc
Ce inseamna secta !! Voi numiti secta ce nu cunoasteti
Numai atât știți sa ziceți
Voi ortodoxi îi urâți pe ceilalți și mai aveți pretenția de dreapta credință cu așa fapte ?
1. Sectele adică ,,sectele,, au existat și în dictatura comunistă. De fapt SECTE sunt acele denominațiuni care neagă TRINITATEA lui Dumnezeu, adică neagă dumnezeirea lui Hristos
Jozsef Ambrus În afară de Martorii lui Iehova, nimeni nu neagă dumnezeirea lui Hristos, și chiar și ei spun ca Hristos este tot un Dumnezeu dar nu aceiași persoana cu Dumnezeu Tatăl (Iehova).
Doamne fereste cat pacat, sa numesti crestinii secta cand ortodocsii ignora Biblia aplicand traditia considerandu-se dreapta credinta 🤦♀️
Dana Dide Luca sectarilor….mai citeste biblia dupa vb..cu.mn…ok.
Jean Ilie cand ortodocsii vor sti Biblia ca noi…nici atunci nu te poti adresa atat de urat daca ai fi fost cu adevarat in Hristos
Dana Dide Luca fa inteligento…ce scrie biblea ultimii 2000 ani..🤔🤔
Jean Ilie fa? Buna educatie🤦♀️ Apropo, gramatica te omoara, Doamne multi agramati mai sunteti. Dar nu uitati sa-l invitati pe diavol in sufletul vostru, asa te invata credinta, religia, cultul tau?
Dana Dide Luca ma kkkk…în gramateca ta….numai ro..are gramatica…ciocu mic.
Dana Dide Luca ok scuze sunt f educat dar explicami si mie…cum ramane cu ultimi 2000 ani..de.la facerea lumii..tot sa scris..no atunci ani de la Iisus nu sa scris nimica la biblie..dc…?????
Dana Dide Luca Chiar biblia arată că voi sectarii nu o respectați. Tatăl vostru Martin Luther a eliminat PARADOSIS din biblie iar celălalt drac fără coarne, Dumitru Cornilescu, a eliminat ce a dorit el.Pune pe foc biblia eretica Dumitru Cornilescu care vă duce în iad direct
Legalism religios,nu are treabă cu credința adevărată a lui Dumnezeu pun și eu o întrebare decîbd Dumnezeu este ortodox penticostal,catolic baptist musulman budist sau alte religii!Doamne ai milă și îndurare de noi!
Ecuatia e simpla. Scriptura spune ca din gura a 2-3 martori adevarul este stabilit. Este scris astfel ortodoxule??? Este. Acum, dovedeste in toata Biblia 2-3 situatii cand oamenii se inchinau la icoane, se inchinau la cadavre le pupau si lingeau sperand in miracole. Poti dovedi asta???🥸
July Juliana mai citeste k o sa vezi…
July Juliana https://m.facebook.com/groups/799155207240890/permalink/1670764236746645/
July Juliana daca ai rabdare sa citesti si sa intelegi teologia nu sa o interpretezi cum vrei tu:https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fmarturieathonita.ro%2Fcelor-care-nu-gasesc-icoana-in-biblie%2F%3Ffbclid%3DIwAR0La7olV-b89m4WCFCSmUvJEiJnEC2URx6yQKXJwk1QAppJTnhG8lVip0Q&h=AT26TMrq2LU-18e_WEGAgxlbE0H538Jp6slHQsLBZFxKmKh-05UU6H89rndgFh0wWkbiLER55RyRL14mwZrnfY8in7usQrD-EUXekYASk0h4n0_VvEHnJR08oOzukT4oiH6-BaEN3Z0g3AsRXliH&s=1
July Juliana Si daca esti penticostala nu mai bine stai in banca ta si nu mai comenta Biblia noastra? Sunteti ca niste muste, bazaiti peste tot ca suntem uraciosi da cand ma uit in comentarii (pe pagini ortodoxe unde culmea voi nu aveti ce cauta) dau numa de voi si ura voastra!
Отилия Петрини “Biblia noastră?”
July Juliana Pune pe foc biblia eretica Dumitru Cornilescu care vă duce în iad direct
Andrei Andrei 2 lucruri faceti toti, fie popi fie cre(s)tini ortodocsi cand vi se aduce Biblia in discutie. Doar 2,nu mai multe: sectanti si biblia lui cornilescu asta. Insa niciunul nu a venit cu subiect predicat din Biblie oricare ar fi ea sa dovedeasca. Sunteti prea indoctrinati in traditii si doctrine. Ia uita-te in Biblia ta nea Andrei ce se spune in 2 Corintieni 4-4. Iete de aia sunteti orbi spirituali. Nu incerca sa te mai infoi caci e useless.
July Juliana Tradițiile lumești sunt lumești, Sfânta tradiție apostolică este cu totul altceva. Știu ca tatăl vostru Martin Luther a eliminat PARADOSIS din originalul Grecesc al Noului Testament, nu pot să-ți cer mai mult. Ai habar ce înseamnă PARADOSIS? Sfinții Apostoli au spus sa ținem cu tărie atât cele scrise, cât și cele nescrise transmise de ei prin PARADOSIS, predanie, adică Sfânta tradiție. Voi sunteţi în directa contradicție cu Biblia, toți fii lui Martin Luther. Oricare ar fi ea? Sfinții Părinți ai primelor 4 secole au alcătuit Biblia cea adevărată pagina cu pagina ….în Biserica cea Una Sfânta și Sobornicească, exclusiv pe baza Sfintei Tradiţii Apostolice, nu pe alta temelie. Pune pe foc biblia eretica Dumitru Cornilescu care vă duce în iad direct
July Juliana Auzi ce spune dumnezeiescul Evanghelist Ioan, că sunt încă şi alte multe câte a făcut Iisus, care de s-ar fi scris cu de-amănuntul, cred că nici în lumea aceasta n-ar încăpea cărţile ce s-ar fi scris (Ioan 21, 25). Iarăşi, acelaşi Evanghelist Ioan declară în una din epistolele sale: Multe având a vă scrie, n-am voit să vi le scriu pe hârtie şi cu cerneală, ci nădăjduiesc să vin la voi şi să vă vorbesc gură către gură, ca bucuria noastră să fie deplină (II Ioan 1, 12).
Έχοντας πολλά να σας γράψω, δεν ήθελα να τα γράψω σε χαρτί και μελάνι, αλλά ελπίζω να έρθω σε εσάς και να σας μιλήσω στόμα με στόμα, για να είναι πλήρης η χαρά μας (Β’ Ιωάννη 1, 12).
July Juliana Sfantul Apostol Pavel ne învaţă şi ne îndeamnă să ţinem cu tărie predaniile, zicând: Aşadar, fraţilor, staţi neclintiţi şi ţineţi predaniile pe care le-aţi învăţat, fie prin cuvânt, fie prin epistola noastră (II Tes. 2, 15) Γι’ αυτό, αδελφοί, μείνετε σταθεροί και κρατήστε τις παραδόσεις που μάθατε, είτε με λόγια είτε με γράμμα μας (Β΄ Θεσ. 2, 15) iar voi, sectarii, îndemnaţi pe creştinii cei neîntăriţi să hulească şi să lase predaniile apostoleşti şi bisericeşti.
July Juliana Sfântul Apostol Pavel vă ruşinează pe voi, căci el laudă pe creştinii din Corint nu pentru că ţineau învăţăturile cele scrise, ci pentru că îşi aduceau aminte de el şi ţineau cu tărie la învăţăturile cele nescrise pe care le primiseră prin Predanie (Tradiţie) de la el, scriindu-le: Fraţilor, vă laud pe voi că în toate vă aduceţi aminte de mine şi ţineţi predaniile aşa cum vi le-am dat (I Cor. 11, 2).
Αδελφοί, σας επαινώ που σε όλα με θυμάστε και τηρείτε τις παραδόσεις όπως σας τις έδωσα (Α’ Κορ. 11, 2).
July Julianav Sfântul Apostol Pavel îndeamnă şi sfătuieşte pe creştinii din Tesalonic să fie foarte atenţi şi vigilenţi în păstrarea Sfintei Tradiţii, zicându-le: Fraţilor, staţi neclintiţi şi ţineţi predaniile pe care le-aţi învăţat, fie prin cuvânt, fie prin epistola noastră (II Tes. 2, 15).
Αδελφοί, μείνετε ακίνητοι και κρατήστε τις παραδόσεις που μάθατε, είτε με λόγια είτε με γράμμα μας (Β΄ Θεσ. 2, 15)
July Juliana În păstrarea neschimbată a Sfintei Tradiţii avem şi alte mărturii de mare importanţă, precum sunt: Practica veche a Bisericii, mărturiile bărbaţilor apostolici, printre care este şi Sfântul Ignatie Teoforul, ucenicul apostolilor († 107 d.Hr.), care îndemna pe credincioşii de pe vremea sa să se ferească de învăţăturile ereticilor şi să păzească curată numai Tradiţia apostolică. De asemenea Sfântul Policarp, episcop al Smirnei, tot un Părinte Apostolic († 166 d.Hr.). Sfântul Irineu († 202 d.Hr.) mărturiseşte pentru tradiţie în scrierile sale.
Sfântul Vasile cel Mare († 379) mărturisea: „Dintre dogmele şi propovăduirile păstrate în Biserică, unele le avem din doctrina cea scrisă, iar altele le-am primit din Tradiţia Apostolilor, prin succesiunea în taină, nescrise, şi acelea au aceeaşi putere ca şi cele scrise” (Despre Sfântul Duh, c. 27).
Sfântul Egesip – ne mărturiseşte acelaşi istoric Eusebiu de Cezareea (Cartea a IV-a, c. 8, nr. 1) – s-a sârguit să adune la un loc toate tradiţiile apostolice şi a adunat mai multe din ele în cinci cărţi – din care Eusebiu citează –, care însă cu timpul s-au pierdut; Origen († 250 d.H.) zicea: „Să fie păstrată tradiţia apostolică în Biserică”. Sfântul Epifanie († 403 d.H.) zicea: „Trebuie păstrată tradiţia, pentru că nu este cu putinţă a afla toate în Sfânta Scriptură”; Sfinţii Apostoli au depus unele în scrisori, altele în Tradiţie…”.
Sfântul Ioan Gură de Aur († 407) scrie: „De aici (din II Tes. 2, 15) se vede că apostolii n-au predat toate prin scrisoare, ci multe fără scrisori, dar şi acestea nescrise sunt demne de crezare. Dacă este Tradiţia, atunci nu căuta nimic mai mult” (Omilia IV, nr. 2 la II Tesaloniceni). Sfântul Grigorie de Nyssa († 394) scria: „Avem Tradiţia ajunsă la noi de la părinţi, ca o moştenire prin succesiune de la apostoli, transmisă prin sfinţii ce au urmat” (Contra lui Evnomie, cartea a IV-a). Sfântul Clement Alexandrinul († 215 d.Hr.) „Aceia care explică Scriptura contra Tradiţiei bisericeşti, au stricat norma adevărului” (Strommata, lib 1, cap. 7). Tot aşa de hotărât în această privinţă scria şi Sfântul Ciprian († 258): „Dacă ne vom îndrepta noi la izvorul Tradiţiei dumnezeieşti, atunci se va curma rătăcirea omenească” (Epistola 74).
Să nu se uite că mărturiile de mai sus oglindesc în ele credinţa din vremea apostolilor şi imediat următoare până în secolul al IV-lea. Practica veche a Bisericii este, de asemenea, o importantă mărturie despre valoarea Sfintei Tradiţii şi despre preţuirea pe care a avut-o de la început până azi.
July Juliana Aşadar trebuie ţinută cu mare sfinţenie Sfânta Tradiţie, deoarece în Sfânta Scriptură nu este cu putinţă a afla toate cele spre mântuire. Sfânta Scriptură ne învaţă multe să facem, dar nu ne arată cum. De exemplu, ne cere să ne botezăm, dar nu ne arată şi cum; să ne mărturisim, dar nu şi cum; să ne împărtăşim, dar nu şi cum; să ne cununăm, dar nu şi cum; să ne rugăm, dar nu şi cum, şi unde, şi când; să facem semnul Sfintei Cruci pe faţa noastră, după cea scrisă: Însemnatu-s-a peste noi lumina feţei Tale, Doamne (Ps. 4, 6), dar nu ne arată şi cum.
Dar cine ne-a învăţat pe noi, prin scriere, să ne închinăm spre răsărit? Care Scriptură ne arată graiurile chemării Sfântului Duh de la sfinţirea Preacuratelor Daruri sau la sfinţirea pâinii şi a paharului euharistic? Care învăţătură din Sfânta Scriptură ne arată să facem binecuvântarea apei botezului şi sfinţirea Hrismei (Sfântul şi Marele Mir)? Care Scriptură ne învaţă despre întreita afundare a celui ce se botează şi lepădările de satana de la Botez?
Rugăciunea de doxologie către Sfânta Treime (adică «Slavă Tatălui şi Fiului şi Sfântului Duh»), din care Scriptură ne-a rămas nouă? Şi apoi acelaşi mare Sfânt Vasile, după ce ne arată acestea, zice că: „Dacă ne-am apuca noi a lăsa cele nescrise, din obiceiuri, ca pe unele ce nu ar avea putere mare, am greşi la înseşi cele mai de frunte, păgubind Evanghelia. Aşadar, obiceiul ce îl ţine Biserica nescris, ca unul ce este de origine apostolică şi folosit de Sfinţii Părinţi ca Predanie rămasă de la ei în Biserica lui Hristos, are putere de lege”.
Andrei Andrei Tu îți dai seama ce tâmpenii spui?! Cum să ardă Biblia ?! Indiferent ce traducere este, Biblia este Cuvântul lui Dumnezeu ; deci să punem pe foc cuvintele lui Hristos?! Descarcă de pe Net orice traducere vrei, dar măcar citește! Sau dacă îți este greu o poți găsi în format audio! Cuvantul lui Dumnezeu, chiar nu ne interesează deloc?!
indoctrinati prostii dar tot im minciuna traiesc,
Si care sunt sectele ?
Bratu Alberto toate religiile de sub cupola crestinismului. Crestinismul nu e religie iar Isus Hristos n-a venit pe pamant sa faca ortodocsi, catolici, protestanti etc.
Nu te pune cu Dumnezeu nu te crede un Dumnezeu ca vei avea parte la răspunsul tău
Ați belito cu toți domnul e domnul și domnul nu minte Cité grave greșeli de moarte ați făcut va voi învinge veți plinge și veți primi ce ați dat nu vati așteptat satane ca va veni timpul cind veți raspunde
Umpleți iadul ortodocșilor !! Va futeți între voi cain codru și dați vina pe oricare alții , numai pe voi nu . Crăpați și mergeți in iad alaturi de cei ce v-au îndoctrinați , apoi vor urma copiii voștri , o sa va vedeți toti in iad unde veți arde pe veșnicie ! Bafta .
Da sunt eretici că se botează când sunt mari și înțeleg???🤔și sunt pe ,,sola scriptura,,??
Doamne ajuta ne să scăpăm de sataniști
Trebuie sa crezi si sa faci voia lui Dumnezeu ! Toate religiile sunt false ! Fara bani nu te ingroapa popa desi primeste salar , nu te cununa , nu te boteaza … desi se pretinde slujitorul lui Dumnezeu si asta intra in atributiunile de serviciu !!! Cum sa mai ai incredere in ei ??? Sunt slujitorii banului nu a lui Dumnezeu.
Doamne ajută!!
Eu zic mereu piei satana inapoia mea,,
Claudia Corfu..intrebare”DACÂ CERESCUL TATÂ ESTE UN ABSOLUT AL TUTUROR (DOAR NU NOI ALEGEM)…CEI CE AU ADEPȚI CINE SUNT? ORTODOXIA ARE ADEPȚI, DOAR SE ŞTIE CLAR CÃ SUNT MAI MULŢI ZIŞI DUMNEZEI CU ADEPȚI „MUSULMANI,BUDIŞTI…ETC.)..EU ZIC SÂ INCERCAȚI SÃ FACEȚI O LOGICÂ CORECTÂ ,AŞA POATE INȚELEGEȚI CÃ CERESCUL TATÂ DOREŞTE BINE COPIILOR LUI,IAR SATANISMUL INCEARCÂ SÂ LE CONTROLEZE MINTEA
Valy Chytanta Stefan Nu ma intereseaza intrebarile tale ,am raspuns celui ce a postat nu te mai baga in seama😡
Claudia Corfu …eu nu primesc comenzi, mai ales cã vãd batjocora acceptatã de oameni nevinovați,care in realitate sunt a mea Familie”ai mei Frați”.Dar de ce deranjeazâ adevãrul dnà?Nu va-ți sãturat de atàta minciunã?Cum doriți bine Copiilor dacã faceți interesele la alții şi nu interesele Copiilor care sunt Nevinovați.CUM VÃ GÀNDIȚI DVS ŞI CEI CARE ACCEPTÃ MINCIUNA ABERANTÃ CÃ O SÃ FIE COPIII PROTEJAȚI?REALIZAȚI CÃ TOT CEEA CE SE INTÀMPLÃ NEGATIV IN JURUL LOR ,AL TUTUROR „ESTE DIN CAUZA MENTALITÃȚII ANORMALE CREATÃ CU INVÃȚÃTURA FUNDAMENTALÃ ABERANTÃ,CARE DEZVOLTÃ IN REALITATE UN NEGATIV „.Vã sugerez sâ respectați oamenii sinceri,deoarece nimeni nu este obligat sâ accepte Negativitatea mintalã demonstratã prin provocare „A INSULTA”
Anvataturi false.
Sectele sint cei care fac voia Dracilor se îmbată cu vinul Dracilor și se închina altor Dumnezei chipulor cioplite și Mortilor Dumnezeu sfintu Iehova Tatăl nostru este Singurul Dumnezeu adevărat si Fiul lui cel minunat iubit isus cel Viu și adevărat prietenul și fratele meu iubit personal Domnul nostru Isus cel viu și adevărat vine curând viata luminată familiei fiți binecuvântați înțelepți credincioși 25 11 har Nicu Drumas Secheli sus biruitor erou al României curaj mare Ioan 14;6 amin maranatha Psalmul 119-160 Psalmul 119-105 pace vouă fraților creștini sfinți adevărați Sintem mereu fericiți ne iubim
Nicu Drumas iar ai apărut sectantule????
Pai voi faceți voia dracilor fără sa stiti, a ți apărut și voi ca ciupercile după ploaie!!!!
Nicu Drumas Exact,sectari sunt cei care fac contra Biblie! Indiferent de ce religie aparții, dacă ai citi Biblia ,fie ea…ortodoxa…ai vedea mari schimbări în viata ta,dar dacă lumii le place sa trăiască după obiceiuri ,dupa vorbele preotilor…e ușor de judecat și de dat cu părerea pe net! Eu de curiozitate as citi Biblia ca să ma lămuresc !
Adriana chiar te rog să citești Bibliea cuvântul lui Dumnezeu sfintu Iehova Tatăl nostru și o să te lămurești fi binecuvântată viata luminată familiei 25 11 har Nicu Drumas Secheli sus biruitor erou al României curaj mare Ioan 14;6 amin maranatha Psalmul 119-160 Psalmul 119-105 pace vouă fraților creștini sfinți adevărați Sintem mereu fericiți ne iubim
Nicu Drumas poate Biblie lui Cantacuzino cea bilingvă, nicidecum Biblia din ziua de azi.
Doamne ajutăne, slăvit să fie numele tău Acum și în vecii vecilor,Amin 🙏
De fapt și de drept voi sunteți slujitorii lui Satan…. Scripturile arată cine sunteți… Sunteți icoana fiarei despre care domnul Isus spune în cartea Apocalipsa .Părinții voștri sunt cei care l-au contestat nespus de mult pe Isus Hristos. Sanhedrinul lui Israel anii 29,66,70.dh. Morminte văruite!!!
Care secte? Alea de la 1054 de la marea schizma?
Florin Margea la 1054 nu afost nici-o secta afost doar o schisma asa cum slujesc ortodocși au slujit si catolici Noi am respins reformele si catolici au ieșit dintre noi ,făcându-și o alta liturghie Noi si azi facem liturghia după Apostol Marcu si ce-a după apostolul Iacob
Florin Margea La marea schisma s a înființat secta catolică, de fapt mult mai devreme, începând cu anul 590 la Toledo. Din secta catolică au luat naștere sectele protestante și neoprotestante.
Andrei Andrei mai pune mana pe carte . Catolicismul a luat fiinta la 313 repectiv oficial la 319. Mai sunt si istorici pe aici . Dute fa clasa a IX a.
Florin Margea Sunt si istorici pe aici, dar tu esti doar o pula proasta asa ca ce cauti aici?
Florin Margea Te faci de tot rasul sectare cu istoria ta mincinoasă. Sinoadele istorice ale sectei catolice dovedesc ca ești afon:
1) de la Toledo (din 590), unde a fost pentru prima oara formulata de trei ori blestemata erezie « filioque » ;
2) de la Frankfurt (din 794) si de la Aachen (din 809), unde dreptcredinciosii ortodocsi au fost condamnati de intunecatii occidentali pentru ca nu au recunoscut ticaloasa lor modificare a Crezului;
3) de la Lyon (din 1274), unde a fost semnata prima absorbtie a Ortodoxiei de catre panerezia catolica;
4) de la Ferrara-Florenta (din 1438-1439), unde a fost consfintita (inclusiv de catre arhiepiscopul ortodox al Moldovei !) a doua inghitire a singurei Mirese a unicului Iisus Hristos, Mantuitorul si Dumnezeul nostru, Biserica Ortodoxa, de catre spurcata credinta a Romei papiste, etc.
Florin Margea Stiu ce istorie mincinoasă aveți voi sectarii, fii lui Martin Luther. Cântă la alta masă.
Florin Margea Ereticii catolici au fost dreptcredinciosi, Europa a fost dreptcredincioasa, apoi papii au adăugat inovații și au părăsit dreapta credinţă, după cum și tu ai făcut-o. Succesiunea apostolică istorică dovedește ca doar ortodoxia a primit aceasta succesiune si demontează fiecare minciună a voastră.Sfintii Părinți din primul secol au primit aceasta succesiunea, având hirotonie de la Sfinții Apostoli, Sfinții Părinți din secolul 2 au primit hirotonie de la cei din primul secol, șamd.
Andrei Andrei pune mana pe carte si lasa hasisul. Nu te arata ca ai doua clase ca pisica. Ia notite cand vorbim noi.
Andrei Andrei care sectari nescolitule fa clasa a IX a . Si lasa drecu bautura ca iti face rau
Andrei Andrei nu uita ca toti dezaxatii sexual, 90 % din avorturi, crime si etc sunt in ortodoxie.
Florin Margea Ai dat-o în bărci, vorbeam despre altceva…tipic tuturor sectarilor născuți din Martin Luther. Dacă prezint faptele sectarilor (penticostali, baptiști, adventiști, etc), pentru ca cunosc destui, o sa vedem câte rele fac. Și nu numai de la noi, din tarile protestante și neoprotestante în care am fost. Cei care merg la Sfânta Biserica sunt ortodocși, căci aceia o practică, iar tu dai exemple de oameni care nu dau pe la Biserica. În rest vorbești doar minciuni pe pâine, asa se învață la sectele voastre de satra, cum ca împăratul Constantin a înființat nu știu ce…. Sfântul Constantin era drept credincios în perioada lui. Sfinții Apostoli au înființat 5 patriarhate : Antiohia,Alexandria, Ierusalim, Constantinopol si Roma. Începând cu anul 590, papii au introdus inovațiile și Roma a căzut în schisma și erezie,apoi părintele vostru Martin Luther s-a războit cu ereticii catolici și asa au luat naștere sectele protestante și neoprotestante la care sunteți voi vânduți.
Florin Margea Biserica ortodoxa a Antiohiei, succesiunea apostolică:
Sf. Apostol Petru-întemeietor (c.45-c.53)
Sf. Apostol Evod (c.53-c.68)
Sf. Ignatie Teoforul (c.68-100)
Eros I al Antiohiei (100-c.127)
Cornelius al Antiohiei (c.127-c.151)
Eros II al Antiohiei (c.151-c.169)
Teofil al Antiohiei (c.169-182)
Maximin I (182-191)
Serapion (191-211)
Asclepiade 211-220)
Filetus (220-231)
Zebinnus Ozniophios (231-237)
Sf. Vavila (237-253)
Fabiu (253-256)
Demetrian (256-262)
Amfilohie (262-267)
Pavel din Samosata (267-270)
Domnus I (270-274)
Timeu (273-277)
Chiril (277-299)
Tyrannus (299-308)
Vitalie I (308-314)
Sf. Filogon (314-324)
Paulin de Tyra (324-325)
Sf. Eustatie (325-332)
Eulalie (332)
Eufroniu (333-334)
Filaclu (334-341)
Ştefan I (341-345)
Leontie (345-350)
Eudoxie (350-354, 354-357)
Annia sau Ammian (357-360)
Etc Etc Etc
Florin Margea Sfântul, slăvitul și întru tot lăudatul Apostol Evod (cunoscut și sub numele de Evodios din Antiohia, Evodus, Evodias) se numără printre Cei Șaptezeci de Apostoli și a fost primul episcop al Antiohiei, în Siria, după Sf. Apostol Petru. El este pomenit de Biserică la 28 aprilie și la 7 septembrie, împreună cu Apostolul Onisifor.
Sfântul Sfințit Ignatie Teoforul, ucenicul Sfântului Ioan Teologul și Evanghelistul, îl menționează în a sa Scrisoare către Antiohieni: „Amintește-ți de binecuvântatul frate Evod, care a fost primul tău preot făcut de către Apostoli.”
Andrei Andrei lasa betia am mai precizat asta. Pune mana dragule pe cartea de istorie clasa a IX a si dupa aia discutam. Nu venii cu prostii inchipuite.
Istoria nu poate fi stearsa.
Florin Margea Sfântul sfințit mucenic Ignatie Teoforul a fost al treilea episcop al Antiohiei (în Siria), după Apostolul Petru și Apostolul Evod, căruia i-a urmat în scaun pe la anul 68. A murit în anul 107 în timpul persecuției împotriva creștinilor din vremea împăratului Traian. Prăznuirea lui principală este la 20 decembrie, iar la 29 ianuarie se face pomenire, în calendarul ortodox, pentru aducerea moaștelor sale de la Roma la Antiohia.Sfântul mucenic Ignatie a fost urmaș direct al apostolilor, fiind al treilea episcop / patriarh al Antiohiei, după Evod (+68, unul din Cei 70 de Apostoli). A fost ucenic al sfântului apostol Petru și, împreună cu sfântul Policarp, episcop de Smirna, ucenic al sfântului apostol și evanghelist Ioan, cuvântătorul de Dumnezeu.
Andrei Andrei la 1054 oficeal sa produs despartirea religiei ortodoxe din cea catolica , categoric miscarea a inceput pe la anu 800.
Asta e adevaru. Pana in anul 313 crestinismul nu avea nici o religie, erau crestini si atat de la 319 cand religia crestina devine oficiala religia a imperiului roman, crestinismul capata denumirea de catolicism( religia atot cuprinzatoare)
Pune mana pe carte
Florin Margea Ti-am dat exemplu doar din Biserica Antiohiei privind succesiunea apostolică, mai rămân Alexandria, Constantinopol, Ierusalim,Roma până la Schismă. Voi sectarii aveți succesiunea lui Martin Luther, sunteți inventați la peste 15 secole după Hristos.
Andrei Andrei am zis lasa betia . Pana la 313 crestinismul nu avea denumire religioasa.
Florin Margea Avea sectarule, dreapta credinţă în limba română, ortodoxie în limba greacă.
Andrei Andrei habar nu ai ce vorbesti Martin Luter era catolic si reforma lui nu are a face cu ortodoxia
Florin Margea Ai spus altceva dar nu mai recunoști, oricum nu ma interesează. Dreapta credinta este menționată în Scriptură ca fiind singura credinţă adevărată.
Andrei Andrei lasa hasisu, nu stiu ce consumi dar pune mana pe carte
Andrei Andrei unde e mentionata? In scriptura nu scrie nimic de asa ceva . Imperiu roman avea religie catolica de la 319 pana in prezent. Nu sunteti amintiti nicaieri.
Florin Margea Voi credeti ca facerea lumii a fost dupa Luther sec.XV , de numai tineti cont de nimeni si nimic si ca Biblia atunci a aparut ? Va inselati!
Va asezati la picioarele ereticilor de pastori aparuti la 1900 toamna participand la casele lor de adunatura si nu La Biserica lui Hristos pastratoare a adevarului.1 Timotei Cap.3 vs.15 si 16; v.15. Ca să ştii, dacă zăbovesc, cum trebuie să petreci în casa lui Dumnezeu, care este Biserica Dumnezeului celui viu, stâlp şi temelie a adevărului.
16. Şi cu adevărat, mare este taina dreptei credinţe(ORTODOXA): Dumnezeu S-a arătat în trup, S-a îndreptat în Duhul, a fost văzut de îngeri, S-a propovăduit între neamuri, a fost crezut în lume, S-a înălţat întru slavă.
Andrei Andrei singura problema suna asa.
Nu striga eretic daca esti eretic.
Fa ce e bine sa faci, ce spune scriptura si lasai pe altii in plata lui Dumnezeu. Daca ai fi citit cat de putin Scriptura ai fi vazut ca noi sintem neamurile. Poporul ales e Israelui, ortodoxismul e 1 la suta din religiile lumii. Ai cumva impresia ca numai pentru voi a murit Hristos. Lasa bautura te rog
Florin Margea Dreapta credinta a rămas de 2000 de ani, secta catolică a fost înființată începând cu 590. Roma a avut dreapta credinţă, scrie în multe locuri doar despre dreapta credinta, ortodoxie în greacă. Avem Sfinții Părinți din primul secol, din al doilea, din al treilea, etc..Avem scrieri vechi de la istoricii Eusebiu de Cezareea, Tertulian, sec 2,3…etc.Lasa basmele
Andrei Andrei lasa prostiile tinele pentru tine . Istoria spune alceva . Numai bine . O seara faina.
Florin Margea Sfântul Apostol Pavel către Timotei: 8. Căci deprinderea trupească la puţin foloseşte, dar dreapta credinţă spre toate este de folos, având făgăduinţa vieţii de acum şi a celei ce va să vină.
Auzi ce spune marele Apostol Pavel? Pacea peste cei ce vor umbla cu dreptarul acesta și peste tot alesul lui Dumnezeu, adică cei ce umblă în dreapta credință. Nu este mântuire afară de Biserică!
Andrei Andrei stai relax dreapta credinta nu se refera la ortodoxism , este o fraza spusa intr un context. Daca o luam asa atunci toate religiile sunt pomenite in decursul scrierii
Florin Margea Care istorie? Cea mincinoasă? Sfinții Părinți din primul secol, al doilea,al treilea …vrei sa-i dai la o parte? Ei sunt urmașii Sfinților Apostoli, au primit hirotonie de la Apostoli,etc.
Sfantul apostol Pavel aminteste episcopilor ca insusi Duhul Sfant i-a pus sa pastoreasca Biserica lui Hristos : „Drept aceea, luati aminte de voi insiva si de turma intru care Duhul Sfant v-a pus pe voi episcopi,, ca sa pastoriti Biserica lui Dumnezeu, pe care a castigat-o cu insusi sangele Sau” (Fapte, 20, 28). Intre adresantii Epistolei catre Filipeni, carora le trimite salutari, sfantul apostol Pavel vorbeste de episcopi : „…celor ce sunt in Filipi, impreuna cu episcopii si diaconii” (Filip., 1, 1).
Prin punerea mainilor si rugaciuni, adica prin Taina hirotoniei, au fost consacrati, in slujirea lor, preotii : sfantul apostol Pavel si Barnaba, dupa ce au propovaduit Evanghelia in Listra, Iconiu, Derbe si Antiohia, „cu rugaciuni si cu ajunari, le-au hirotonit preoti in fiecare biserica, incredintandu-i Domnului in care crezusera” (Fapte, 14, 23). Dar treapta de preot este amintita si in alte locuri : „Atunci apostolii si preotii, cu toata Biserica (din Ierusalim) au hotarat sa aleaga barbati dintre ei si sa-i trimita la Antiohia, cu Pavel si cu Barnaba…” (Fapte, 15, 22). „Apostolii si preotii si fratii din Ierusalim trimit salutari fratilor dintre neamuri care sunt in Antiohia si in Siria si in Cilicia” (Fapte, 15, 23). Sfantul apostol Pavel, trimitand din Milet la Efes, a chemat la sine pe preotii Bisericii (Fapte, 20, 17). Lui Timotei, asezat episcop in Efes, sfantul apostol Pavel ii cere sa nu-si puna mainile degraba pe nimeni, ca sa nu se faca partas la pacatele acestora (I Tim., 5, 22), iar „preotii care isi tin bine dregatoria sa se invredniceasca de indoita cinste” (I Tim., 5, 17). Lui Tit, pus episcop in Creta, sfantul apostol Pavel ii spune : „Pentru aceasta te-am lasat in Creta, ca sa indreptezi cele ce mai lipsesc si sa asezi preoti prin cetati, precum ti-am randuit” (Tit, 1, 5). Iar sfantul Iacov zice : „De este cineva bolnav intre voi, sa cheme preotii Bisericii si sa se roage pentru el, ungandu-l cu untdelemn, in numele Domnului” (Iacov, 5, 14).
Sfântul Ignatie Teoforul, ucenicul apostolilor († 107 d.Hr.), care îndemna pe credincioşii de pe vremea sa să se ferească de învăţăturile ereticilor şi să păzească curată numai Tradiţia apostolică. De asemenea Sfântul Policarp, episcop al Smirnei, tot un Părinte Apostolic († 166 d.Hr.). Sfântul Irineu († 202 d.Hr.) mărturiseşte pentru tradiţie în scrierile sale.
Sfântul Vasile cel Mare († 379) mărturisea: „Dintre dogmele şi propovăduirile păstrate în Biserică, unele le avem din doctrina cea scrisă, iar altele le-am primit din Tradiţia Apostolilor, prin succesiunea în taină, nescrise, şi acelea au aceeaşi putere ca şi cele scrise” (Despre Sfântul Duh, c. 27).
Sfântul Egesip – ne mărturiseşte acelaşi istoric Eusebiu de Cezareea (Cartea a IV-a, c. 8, nr. 1) – s-a sârguit să adune la un loc toate tradiţiile apostolice şi a adunat mai multe din ele în cinci cărţi – din care Eusebiu citează –, care însă cu timpul s-au pierdut; Origen († 250 d.H.) zicea: „Să fie păstrată tradiţia apostolică în Biserică”. Sfântul Epifanie († 403 d.H.) zicea: „Trebuie păstrată tradiţia, pentru că nu este cu putinţă a afla toate în Sfânta Scriptură”; Sfinţii Apostoli au depus unele în scrisori, altele în Tradiţie…”.
Sfântul Ioan Gură de Aur († 407) scrie: „De aici (din II Tes. 2, 15) se vede că apostolii n-au predat toate prin scrisoare, ci multe fără scrisori, dar şi acestea nescrise sunt demne de crezare. Dacă este Tradiţia, atunci nu căuta nimic mai mult” (Omilia IV, nr. 2 la II Tesaloniceni). Sfântul Grigorie de Nyssa († 394) scria: „Avem Tradiţia ajunsă la noi de la părinţi, ca o moştenire prin succesiune de la apostoli, transmisă prin sfinţii ce au urmat” (Contra lui Evnomie, cartea a IV-a). Sfântul Clement Alexandrinul († 215 d.Hr.) „Aceia care explică Scriptura contra Tradiţiei bisericeşti, au stricat norma adevărului” (Strommata, lib 1, cap. 7). Tot aşa de hotărât în această privinţă scria şi Sfântul Ciprian († 258): „Dacă ne vom îndrepta noi la izvorul Tradiţiei dumnezeieşti, atunci se va curma rătăcirea omenească” (Epistola 74).
Să nu se uite că mărturiile de mai sus oglindesc în ele credinţa din vremea apostolilor şi imediat următoare până în secolul al IV-lea.
Andrei Andrei daca o luam asa baptisti sunt inaintea voastra de la botezul lui Ioan, penticostali penta cost ( cinzeci de zile dupa ) faptele apostolilor
Andrei Andrei deja te contrazici
Florin Margea DACĂ SUNTEŢI UN LUTERAN, secta a fost întemeiată de către MARTIN LUTHER, un fost călugăr din Biserica Catolică, în anul 1517.
DACĂ APARŢINEŢI BISERICII ANGLICANE, secta a fost întemeiată de către REGELE HENRIC AL VIII ÎN ANUL 1534, deoarece Papa nu i-a acordat dreptul de a divorța și a se recăsători.
DACĂ SUNTEŢI UN PREZBITERIAN, secta a fost înființata de JOHN KNOX în Scoţia, în anul 1560.
DACĂ SUNTEŢI CONGREGAȚIONIST, secta a fost iniţiată de către ROBERT BROWN, în Olanda în anul 1582.
DACĂ SUNTEŢI PROTESTANT EPISCOPAL, secta a fost o ramură a Bisericii Anglicane, înfiinţată de către SAMUEL SENBURY în coloniile americane, în SECOLUL 17.
DACĂ SUNTEŢI BAPTIST, secta a fost înființată de JOHN SMYTH, care a lansat-o la Amsterdam în anul 1606.
DACĂ APARTINETI BISERICII DANEZE REFORMATE, fondator al sectei este MICHELIS JONES, originile fiind din New York, în anul 1628.
DACĂ SUNTEŢI METODIST, secta a fost fondată de către JOHN ŞI CHARLES WESLEY în Anglia, în anul 1774.
DACĂ SUNTEŢI MORMON, bazele sectei au fost puse de catre JOSEPH SMITH în Palmyra, New York, în anul 1829.
DACĂ SUNTETI MEMBRU AL BISERICII ARMATA SALVĂRII, SECTA a fost inițiată de catre WILLIAM BOOTH, în Londra, în anul 1865.
DACĂ SUNTETI MEMBRU AL BISERICII SCIENTOLOGICE, anul în care aceasta SECTA s-a născut este 1879, iar cea care a fondat-o este MARY BAKER EDDY.
Dacă sunteți ADVENTIST SECTA a fost înființată de fermierul WILLIAM MILLER în 1830-America.
Daca sunteți ADVENTIST DE ZIUA A 7-A SECTA a fost înființată în 1863 în America de IOSIF BATES SI SOȚII JAMES SI HELLEN WHITE.
Dacă sunteți ADVENTIST REFORMIST secta a apărut în 1916 in Los Angeles înființată de Margareta Rowen
Dacă sunteți PENTICOSTAL SECTA a apărut în 1901 în America înființată de CHARLES FOX PARHAM.
Nazarinenii-SAMUEL FROHLICH secolele 18-19
EVANGHELISTII-SECTA apare în Elveția-sec 19
Martorii lui Iehova-secta apare în 1872 înființată de CHARLES TAZE RUSSELL.ETC
Andrei Andrei gresesti. Ai dogma in tine dar esti pe langa scriptura. Dar te felicit pentru dogma ce o ai.
Mie in schimb imi place adevarul.
Florin Margea Penticostalii au fost inventați în anul 1901 în SUA iar secta baptista a fost inventată în anul 1606 de către John Smyth în Amsterdam…Bla bla bla, mai citeste
Florin Margea Pana acum nu ai prezentat niciun adevăr.Eu prezint oricând toți Sfinții ortodocși ai celor 2000 de ani, după cum am prezentat Biserica ortodoxa a Antiohiei întemeiată de Sf Apostol Petru și am arătat și primii 2 episcopi hirotoniti de Apostol.Linia celor 2000 de ani a dreptei credinte nimeni nu o poate schimba.Ca ortodoxia este dreapta credinţă se observa și prin faptul ca apa sfințită nu se strică, Sfânta Lumină de la Ierusalim se aprinde doar când slujesc preotii ortodocși și nu arde în primele minute, raul Iordan curge invers doar când slujesc preotii ortodocși, etc.
Andrei Andrei stai putin adica te contrazici , daca crie dreapta credinta numai pentru voi e valabil pentru ceilalti care sunt amintiti in scriptura nu e valabil. Deci mare atentie ca esti idoctrinat gresit.
Imi pare rau dar deja ai intrat in categoria celor care au capastru ca si caii.
Florin Margea Listă a întâistătătorilor Bisericii Constantinopolului.
Episcopi ai Bizanțului (până la 325)
Sf. Apostol Andrei (întemeietor)
Stahie (38-54)
Onisim (54-68)
Policarp I (69-89)
Plutarh (89-105)
Sedechie (105-114)
Diogene (114-129)
Elefterie (129-136)
Felix (136-141)
Policarp al II-lea (141-144)
Atenodor (144-148)
Euzois (148-154)
Lavrentie (154-166)
Alimpie (166-169)
Pertinax (169-187)
Olimpian (187-198)
Marcu I (198-211)
Filadelfie (211-217)
Chiriac I (217-230)
Castin (230-237)
Evghenie I (237-242)
Tit (242-272)
Dometie (272-284)
Rufin I (284-293)
Prob (293-306)
Mitrofan (306-314)
Andrei Andrei sti multe dar nu stii nimic
Florin Margea Episcopi și Arhiepiscopi ai Constantinopolului (325/331-381 inclusiv)
Alexandru (314-337)
Pavel I (337-339)
Eusebiu de Nicomidia (339-341)
Pavel I (341-342)
Macedonie I (342-346)
Pavel I (346-351)
Macedonie I (351-360)
Eudoxie al Antiohiei (360-370)
Demofil (370-379)
Evagrie (370 sau 379)
Maxim I (380)
Grigorie I de Nazianz, Teologul (379-381)
Andrei Andrei da pe langa subiect
Andrei Andrei aveti argumente dar nu aveti fundament.
Florin Margea Patriarhi ai Constantinopolului (de la 381)
Nectarie (381-397)
Ioan Gură de Aur (398-404)
Arsachie din Tars (404-405)
Atticus (406-425)
Sisinie I (426-427)
Nestorie (428-431)
Maximian (431-434)
Proclu (434-446)
Flavian Mărturisitorul (446-449)
Anatolie (449-458)
Ghenadie I (458-471)
Acachie (471-488)
Fravita (488-489)
Eufimie (489-495)
Macedonie al II-lea (495-511)
Timotei I (511-518)
Ioan al II-lea din Capadocia (518-520)
Epifanie (520-535)
Antim I (535-536)
Mina (536-552)
Eutihie (552-565)
Ioan al III-lea Scolasticul (565-577)
Eutihie (577-582)
Ioan al IV-lea Postitorul (582-595)
Chiriac (596-606)
Toma I (607-610)
Serghie I (610-638)
Pir I (638-641)
Pavel al II-lea (641-653)
Petru (654-666)
Toma al II-lea (667-669)
Ioan al V-lea (669-675)
Constantin I (675-677)
Teodor I (677-679)
Gheorghe I (679-686)
Pavel al III-lea (687-693)
Calinic I (693-705)
Chir (705-711)
Ioan al VI-lea (712-715)
Gherman I (715-730)
Anastasie (730-754)
Constantin al II-lea (754-766)
Nichita (766-780)
Pavel al IV-lea (780-784)
Alexandru V. Reinach frumoasa expresie…dupa cum si educatia primita .
Florin Margea Tarasie (784-806)
Nichifor I (806-815)
Teodot I Cassiteras (815-821)
Antonie I (821-836)
Ioan al VII-lea Grămăticul (836-843)
Metodie I (843-847)
Ignatie I (847 – 25 decembrie, 858)
Fotie I cel Mare (25 decembrie, 858 – 867)
Ignatie I (867 – 23 octombrie, 877)
Fotie I (877-886)
Ștefan I (886-893)
Antonie al II-lea Kauleas (893-901)
Nicolae I Misticul (901-907, 912-925)
Eftimie I Synghellos (907-912)
Ștefan al II-lea de Amasia (925-928)
Trifon (928-931)
Teofilact (933-956)
Polieuct (956-970)
Vasile I Skamandrenos (970-974)
Antonie al III-lea Studitul (974-980)
Nicolae al II-lea Hrisoverghi (984-996)
Sisinie al II-lea (996-998)
Serghie al II-lea (999-1019)
Eustatie (1019-1025)
Alexie I Studitul (1025-1043)
Mihail I Cerularie (1043-1058)
Constantin al III-lea Lihudas (1059-1063)
Ioan al VIII-lea Xifilinos (1064-1075)
Cosma I (1075-1081)
Eustatie Garidas (1081-1084)
Nicolae al III-lea Grămăticul (1084-1111)
Ioan al IX-lea Agapet (1111-1134)
Leo Styppes (1134-1143)
Mihail al II-lea Curcuas (1143-1146)
Cosma al II-lea Aticul (1146-1147)
Nicolae al IV-lea Muzalon (1147-1151)
Teodot al II-lea (1151-1153)
Neofit I (1153)
Constantin al IV-lea Hliarenos (1154-1156)
Luca Hrisoverghi (1156-1169)
Mihail al III-lea de Anhialos (1170-1177)
Hariton (1177-1178)
Teodosie I Voradiotes (1179-1183)
Vasile al II-lea Carnateros (1183-1186)
Nichita II Muntanes (1186-1189)
Florin Margea citeste pe google si vezi ca are dreptate ….sau esti un sectar eretic ?
Florin Margea Leon Theotokites (1189-1190)
Dositei (1190-1191)
Gheorghe al II-lea Xifilinoos (1191-1198)
Ioan X Camaterus (1198-1206)
Mihail al IV-lea Aftorianos (1207-1213)
Teodor al II-lea Irenikos (1213-1215)
Maxim al II-lea (1215)
Manuel I Haritopulos (1215-1222)
Gherman al II-lea (1222-1240)
Metodie al II-lea (1240)
Scaun vacant (1240-1244)
Manuel II (1244-1255)
Arsenie Aftorianos (1255-1259)
Nichifor al II-lea (1260-1261)
Arsenie Aftorianos (1261-1267)
Gherman al III-lea (1267)
Iosif I Galesiotis (1267-1275)
Ioan al XI-lea Bekkos (1275-1282)
Grigorie al II-lea Cipriotul (1283-1289)
Atanasie I (1289-1293)
Ioan al XII-lea (1294-1303)
Atanasie I (1303-1309)
Nifon I (1310-1314)
Ioan al XIII-lea Glykys (1315-1320)
Gherasim I (1320-1321)
Isaia (1323-1334)
Ioan al XIV-lea Kalekas (1334-1347)
Isidor I (1347-1350)
Calist I (1350-1354)
Filotei Kokkinos (1354-1355)
Calist I (1355-1363)
Filotei Kokkinos (1364-1376)
Macarie (1376-1379)
Nil Kerameus (1379-1388)
Antonie al IV-lea (1389-1390)
Macarie (1390-1391)
Antonie al IV-lea (1391-1397)
Calist al II-lea Xantopol (1397)
Matei I (1397-1410)
Eftimie II (1410-1416)
Iosif al II-lea (1416-1439)
Mitrofan al II-lea (1440-1443)
Grigorie al III-lea Mammas (1443-1450)
Atanasie al II-lea (1450-1453)
Ghenadie II Scholarius (1453-1456)
Isidor al II-lea Xantopol (1456-1457)
Ghenadie al II-lea Scholarius (1458)
Scaun vacant (1458-1462)
Ghenadie al II-lea Scholarius (1462-1463)
Sofronie I Syropol (1463-1464)
Ioasaf I (1464)
Ghenadie al II-lea Scholarius (1464)
Ioasaf I (1464-1466)
Marcu al II-lea Xylokaraves (1466)
Simion I de Trapezunt (1466)
Florin Margea Dionisie I (1466-1471)
Simion I de Trapezunt (1471-1474)
Rafail I (1475-1476)
Maxim al III-lea Manase (1476-1481)
Simion I de Trapezunt (1481-1486)
Nifon al II-lea (1486-1488)
Dionisie I (1489-1491)
Maxim al IV-lea (1491-1497)
Nifon al II-lea (1497-1498)
Ioachim I (1498-1502)
Nifon al II-lea (1502)
Pahomie I (1503-1504)
Ioachim I (1504)
Pahomie I (1504-1513)
Teolept I (1513-1522)
Ieremia I (1522-1545)
Ioanichie I (1546)
Dionisie II (1546-1555)
Ioasaf II (1555-1565)
Mitrofan III (1565-1572)
Ieremia II Tranos (1572-1579)
Mitrofan III (1579-1580)
Ieremia II Tranos (1580-1584)
Pahomie II (1584-1585)
Teolept II (1585-1586)
Ieremia II Tranos (1587-1595)
Matei II (1596)
Gavriil I (1596)
Teofan I Karykes (1597)
Meletie I Pigas (1597-1598)
Matei II (1598-1602)
Neofit II (1602-1603)
Matei II (1603)
Rafail II (1603-1607)
Neofit II (1607-1612)
Chiril I Lucaris (1612)
Timotei (II) (1612-1620)
Chiril I Lucaris (1620-1623)
Grigorie IV de Amasia (1623)
Antim al II-lea (1623)
Chiril I Lucaris (1623-1633)
Chiril II Kontares (1633)
Chiril I Lucaris (1633-1634)
Atanasie III Patelarie (1634)
Chiril I Lucaris (1634-1635)
Cyril II Kontares (1635-1636)
Neofit III de Niceea (1636-1637)
Chiril I Lucaris (1637-1638)
Chiril II Kontares (1638-1639)
Partenie I (1639-1644)
Partenie II (1644-1646)
Ioanichie II (1646-1648)
Partenie II (1648-1651)
Ioanichie II (1651-1652)
Chiril III (1652-1654)
Paisie I (1654-1655)
Ioanichie II (1655-1656)
Partenie III (1656-1657)
Gavriil II (1657)
Partenie IV (1657-1662)
Florin Margea Teofan II (1659)
Tron vacant (1659-1662)
Dionisie III (1662-1665)
Partenie IV (1665-1667)
Clement (1667)
Metodie III (1668-1671)
Partenie IV (1671)
Dionisie IV Muselimes (musulmanul) (1671-1673)
Gherasim II (1673-1674)
Partenie IV (1675-1676)
Dionisie IV Muselimes (1676-1679)
Atanasie IV (1679)
Iacov (1679-1682)
Dionisie IV Muselimes (1682-1684)
Partenie IV (1684)
Iacov (1685-1686)
Dionisie IV Muselimes (1686)
Iacov (1687-1688)
Calinic II (1688)
Neofit IV (1688)
Calinic II (1689-1693)
Dionisie IV Muselimes (1693-1694)
Calinic II (1694-1702)
Gavriil III (1702-1707)
Neofit V (1707)
Ciprian I (1707-1709)
Atanasie V (1709-1711)
Chiril IV (1711-1713)
Ciprian I (1713-1714)
Cosma III (1714-1716)
Ieremia III (1716-1726)
Paisie II (1726-1732)
Ieremia III (1732-1733)
Serafim I (1733-1734)
Neofit VI (1734-1740)
Paisie II (1740-1743)
Neofit VI (1743-1744)
Paisie II (1744-1748)
Chiril V (1748-1757)
Calinic III (1757)
Serafim II (1757-1761)
Ioanichie III (1761-1763)
Samuil I Hatseres (1763-1768)
Meletie II (1769)
Teodosie II (1769-1773)
Samuil I Hatseres (1773-1774)
Sofronie II (1774-1780)
Gafriil IV (1780-1785)
Procopie I (1785-1789)
Neofit VII (1789-1794)
Gherasim III (1794-1797)
Grigorie V (1797-1798)
Neofit VII (1798-1801)
Calinic IV (1801-1806)
Grigorie V (1806-1808)
Calinic IV (1808-1809)
Ieremia IV (1809-1813)
Florin Margea Chiril VI (1813-1818)
Grigorie V (1818-1821)
Evghenie II (1821-1822)
Antim al III-lea (1822-1824)
Hrisantie I (1824-1826)
Agatanghel I (1826-1830)
Constanțiu I (1830-1834)
Constanțiu II (1834-1835)
Grigorie VI (1835-1840)
Antim al IV-lea (1840-1841)
Antim al V-lea (1841-1842)
Gherman IV (1842-1845)
Meletie III (1845)
Antim al VI-lea (1845-1848)
Antim al IV-lea (1848-1852)
Gherman IV (1852-1853)
Antim VI (1853-1855)
Chiril VII (1855-1860)
Ioachim II (1860-1863)
Sofronie III (1863-1866)
Grigorie VI (1867-1871)
Antim VI (1871-1873)
Ioachim II (1873-1878)
Ioachim III (1878-1884)
Ioachim IV (1884-1887)
Dionisie V (1887-1891)
Neofit VIII (1891-1894)
Antim VII (1895-1897)
Constantin V (1897-1901)
Ioachim III (1901-1912)
Gherman V (1913-1918)
Tron vacant(1918-1921)
Meletie IV Metaxakis (1921-1923)
Gregorie VII (1923-1924)
Constantin VI (1924-1925)
Vasile III (1925-1929)
Fotie II (1929-1935)
Veniamin I (1936-1946)
Maxim V (1946-1948)
Atenagora I (1948-1972)
Dimitrie I (1972-1991)
Bartolomeu (Vartolomeu) I (1991-astăzi)
Florin Margea O, da, fundamentul îl constituie Sfinții Apostoli care au hirotonit pe Sfinții Părinți din primul secol, căci a spus clar Sf Apostol Pavel ca lor le-a fost dată în paza turma Lui Dumnezeu.
Andrei Andrei cultul sfintilor cand a aparut???? Tot catolicii l’-au impus???😉
July Juliana Cultul Sfinților și al morților erau din vechiul testament, deci existau pe vremea Lui Hristos
July Juliana Catolicii nu mai cinstesc pe Sfinții Lui Hristos asa cum trebuie, și mai multe lucruri pe care le-au schimbat
Andrei Andrei am omis un detaliu: cultul sfintilor = a venera si ruga la sfinti. Cuvantul „sfinti” apare si in Noul Testament.
July Juliana Am spus clar că este încă din vechiul testament cultul sfinților. Alta întrebare?
July Juliana Cuvântul- Sfinți- apare în multe locuri în Noul Testament
Andrei Andrei „Dreapta credință” o denumiți voi, dar Ap. Pavel a spus : „Nu cine se laudă singur este primit ci acela pe care îl laudă Domnul”.Dar dreapta credință nu face lucruri neîngăduite sau contrare învățăturilor Bibliei!
Andrei Andrei Ap. Pavel s-a referit la Evanghelie și Cuvântul lui Dumnezeu că fiind dreptarul învățăturilor sănătoase, și nu la ortodoxie, catolicism sau alte denominații!
Emil-Toma Popa 🤣🤣 Bine bine, crezi ce vrei .Somn ușor
Emil-Toma Popa 15. Ca să ştii, dacă zăbovesc, cum trebuie să petreci în casa lui Dumnezeu, care este Biserica Dumnezeului celui viu, stâlp şi temelie a adevărului.
16. Şi cu adevărat, mare este taina dreptei credinţe
Aici la ce s a referit?
Emil-Toma Popa Când a zis cu dreptarul acesta înseamnă dreapta credinţă transmisă prin PARADOSIS și epistole sfinților Părinți din primul secol
Andrei Andrei Dreapta credință – Aceea în Iisus Hristos care se sălășluiește în om în urma auzirii vestii bune (binevestirii) Evangheliei, și nu o religie sau alta! Iisus Hristos nu a chemat pe nimeni la nici o rigie ci la o credință :”Aveți credință în Dumnezeu și aveți credință în Mine.” (Ioan Cap 14.1). Nici nu a îndemnat pe nimeni să construiască temple sau biserici impozante, iar Ap Pavel a spus că noi trebuie să fim temple ale Duhului Sfânt și nu locuințe ale dracilor!
Emil-Toma Popa Ca așa sunteți învățați la sectele lutherane, va cunosc destul de bine. Nu mă interesează minciunile sectare
Andrei Andrei Ce scrie în Biblie nu trebuie să ne învețe nimeni, și nici „să ne deschidă Cartea”, am mai învățat și noi să citim! Iar ce este scris în Biblie este Cuvântul lui Dumnezeu și nu „minciuni sectare”!
Emil-Toma Popa Voi aveți biblia eretica Dumitru Cornilescu, deci sunt minciuni sectare, și după ce ca e stricată o mai și interpretați după propriul cap. Părintele vostru Martin Luther a avut grijă să ducă miliarde de suflete în iad, voi sunteți urmașii lui.
Andrei Andrei Omule, stricată este mintea ta pentrucă mă judeci fără să mă cunoști! Eu am studiat diferite traduceri ale Bibliei, și chiar am descărcate pe telefon traducerea BOR, traducerea Catolică și traducerea Cornilescu Revizuită (Neoprotestantă). Oricine are un telefon puțin mai performant poate să își descarce de pe Net orice traducere a Bibliei! Se găsește chiar și în format audio pentru nevăzători sau cei care citesc mai greu. Așa că oricine poate vedea „diferențele”! Sunt numerotați Psalmii diferit (decalat cu cifra 1), de exemplu Psalmul 50 în Biblia Ortodoxă, are numărul 51 în celelalte traduceri. Iar unii popi care nu sunt sinceri, profită de aceasta și compară Psalmul 50 de la B.O.R cu 50 de la ceilalți,și cine nu știe că se găsește la Nr. 51 și nu cercetează atent Biblia este derutat foarte ușor! Cercetați Scripturile pentru că acesta a fost și îndemnul Domnului Iisus către farisei. Pe atunci doar preoțimea avea Scripturile, dar în zilele noastre aproape în orice casă se găsește o Biblie!
Emil-Toma Popa Ce ai constatat sectarule din toate aceste comparații? Ai observat ereziile care apar în Biblia eretica Dumitru Cornilescu?
Sau vorbești sa te afli în treabă? Luther a tradus după versiunea masoretica, biblie modificată de evrei si definitivata în secolul 9 după Hristos, deci toți sectarii protestanți și neoprotestanti folosesc aceste versiuni stricate. Biblia cea adevărată este a Bisericii, căci Sfinții Părinți ortodocși ai primelor 4 secole au alcătuit o pe baza Sfintei Tradiţii Apostolice, iar sectele voastre nu existau pe atunci. Sfinții noștri parinti, în calitate de urmași ai Sfinților Apostoli va stau în gât tuturor sectarilor.
Sfântul Ignatie Teoforul, ucenicul apostolilor († 107 d.Hr.), care îndemna pe credincioşii de pe vremea sa să se ferească de învăţăturile ereticilor şi să păzească curată numai Tradiţia apostolică. De asemenea Sfântul Policarp, episcop al Smirnei, tot un Părinte Apostolic († 166 d.Hr.). Sfântul Irineu († 202 d.Hr.) mărturiseşte pentru tradiţie în scrierile sale.
Sfântul Vasile cel Mare († 379) mărturisea: „Dintre dogmele şi propovăduirile păstrate în Biserică, unele le avem din doctrina cea scrisă, iar altele le-am primit din Tradiţia Apostolilor, prin succesiunea în taină, nescrise, şi acelea au aceeaşi putere ca şi cele scrise” (Despre Sfântul Duh, c. 27).
Sfântul Egesip – ne mărturiseşte acelaşi istoric Eusebiu de Cezareea (Cartea a IV-a, c. 8, nr. 1) – s-a sârguit să adune la un loc toate tradiţiile apostolice şi a adunat mai multe din ele în cinci cărţi – din care Eusebiu citează –, care însă cu timpul s-au pierdut; Origen († 250 d.H.) zicea: „Să fie păstrată tradiţia apostolică în Biserică”. Sfântul Epifanie († 403 d.H.) zicea: „Trebuie păstrată tradiţia, pentru că nu este cu putinţă a afla toate în Sfânta Scriptură”; Sfinţii Apostoli au depus unele în scrisori, altele în Tradiţie…”.
Sfântul Ioan Gură de Aur († 407) scrie: „De aici (din II Tes. 2, 15) se vede că apostolii n-au predat toate prin scrisoare, ci multe fără scrisori, dar şi acestea nescrise sunt demne de crezare. Dacă este Tradiţia, atunci nu căuta nimic mai mult” (Omilia IV, nr. 2 la II Tesaloniceni). Sfântul Grigorie de Nyssa († 394) scria: „Avem Tradiţia ajunsă la noi de la părinţi, ca o moştenire prin succesiune de la apostoli, transmisă prin sfinţii ce au urmat” (Contra lui Evnomie, cartea a IV-a). Sfântul Clement Alexandrinul († 215 d.Hr.) „Aceia care explică Scriptura contra Tradiţiei bisericeşti, au stricat norma adevărului” (Strommata, lib 1, cap. 7). Tot aşa de hotărât în această privinţă scria şi Sfântul Ciprian († 258): „Dacă ne vom îndrepta noi la izvorul Tradiţiei dumnezeieşti, atunci se va curma rătăcirea omenească” (Epistola 74).
Să nu se uite că mărturiile de mai sus oglindesc în ele credinţa din vremea apostolilor şi imediat următoare până în secolul al IV-lea. Practica veche a Bisericii este, de asemenea, o importantă mărturie despre valoarea Sfintei Tradiţii şi despre preţuirea pe care a avut-o de la început până azi.
Andrei Andrei Am constatat că înloc să te orientezi după Cuvântul lui Dumnezeu și să ceri descoperire de la El, tu te orientezi după minciunile popilor! Ți-a orbit mintea „dumnezeul” veacului acestuia (adică Satana) ca să nu vezi lumina Evangliei!
Florin Margea adevărații creștini sunt cunoscuți sub denumirea de gnostici🙃
Andrei Andrei Ați dezvoltat o filozofie conformă cu credința d-vs, și nu o credință conformă cu Cuvântul lui Dumnezeu!
Andrei Andrei Dar despre sincretismul religios dintre creștinism și păgânism nu ați citit nimic?! Dar despre numirea Patriarhilor de către împărații bizantini, uneori chiar de către amantele acestora, nu ați auzit?! Dar despre disputele între Iconoclaști și Iconofili?! După care au câștigat disputa Iconoclaștii, iar de atunci s-a introdus închinarea la icoane la influenta unei împărătese de o moralitate îndoielnică. Nu este mai corect să ne ghidam după Cuvântul lui Dumnezeu care rămâne în vecii vecilor?!
Emil-Toma Popa Cuvântul Lui Dumnezeu este și scris, și nescris, lucru confirmat de Sfinții Apostoli. Restul sunt povești sectare dracesti.Sfintii Apostoli au spus sa ținem cu tărie PARADOSIS, iar tu înveți pe dos, adică invataturi inventate de Martin Luther, părintele vostru.
Andrei Andrei Nu mă interesează prea mult Martin Luther și nici o religie sau alta!! Credință mea a venit după ce am crezut cuvintele Domnului Iisus : „Eu sunt Calea, Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine.” (Ioan 14.6). Acum dacă tu Îl contrazici și crezi altceva, este problema ta !
Andrei Andrei Sfinții Apostoli l-au propovăduit pe Hristos, și nu îi plimbau pe oameni pe la rămășițele pământești ale sfinților!
Emil-Toma Popa Cultul sfinților era încă din vechiul testament, sectar viclean și mincinos, și vezi ca ai sărit de la o discuție la alta.Tatal vostru Martin Luther a eliminat cultul sfinților și al morților, ca asa a avut el chef.
Emil-Toma Popa Legea lui Dumnezeu nu este cuprinsă toată numai în Sfânta Scriptură. Auzi ce spune dumnezeiescul Evanghelist Ioan, că sunt încă şi alte multe câte a făcut Iisus, care de s-ar fi scris cu de-amănuntul, cred că nici în lumea aceasta n-ar încăpea cărţile ce s-ar fi scris (Ioan 21, 25). Iarăşi, acelaşi Evanghelist Ioan declară în una din epistolele sale: Multe având a vă scrie, n-am voit să vi le scriu pe hârtie şi cu cerneală, ci nădăjduiesc să vin la voi şi să vă vorbesc gură către gură, ca bucuria noastră să fie deplină (II Ioan 1, 12). Aşadar, vezi că dumnezeiescul evanghelist mai mult se bucura cu ucenicii săi când avea posibilitate să le vorbească prin viu grai (predanie) decât atunci când le trimitea ceva în scris, iar voi, sectarii, ţineţi orbeşte (şi nebuneşte) numai la cele scrise şi nu băgaţi de seamă că atât Mântuitorul cât şi mulţi dintre apostoli n-au lăsat nimic în scris, ci au propovăduit prin viu grai.
Emil-Toma Popa Sfântul Apostol Pavel ne învaţă şi ne îndeamnă să ţinem cu tărie predaniile, zicând: Aşadar, fraţilor, staţi neclintiţi şi ţineţi predaniile pe care le-aţi învăţat, fie prin cuvânt, fie prin epistola noastră (II Tes. 2, 15), iar voi, sectarii, îndemnaţi pe creştinii cei neîntăriţi să hulească şi să lase predaniile apostoleşti şi bisericeşti
Andrei Andrei Este adevărat că Ioan a spus că mai sunt multe lucruri pe care le-a făcut Iisus și tot el a spus „Dar lucrurile acestea au fost scrise, pentruca voi să credeți că Iisus este Hristosul, Fiul lui Dumnezeu ;și crezând, să aveți viața în Numele Lui.” (Ioan 20. 31). Dar nu putem să mergem mai mult după presupuneri decât după lucrurile scrise clar! Iar Ioan în Epistola a treia i s-a adresat lui Gaius, cu referințe la unele probleme apărute în biserică. Nu putem presupune că dintr-o dată nu l-a mai propovăduit pe Hristos și a trecut la cultul moaștelor, icoanelor etc!
Emil-Toma Popa Sfântul Apostol Pavel laudă pe creştinii din Corint nu pentru că ţineau învăţăturile cele scrise, ci pentru că îşi aduceau aminte de el şi ţineau cu tărie la învăţăturile cele nescrise pe care le primiseră prin Predanie (Tradiţie) de la el, scriindu-le: Fraţilor, vă laud pe voi că în toate vă aduceţi aminte de mine şi ţineţi predaniile aşa cum vi le-am dat (I Cor. 11, 2).
Emil-Toma Popa Sfântul Apostol Pavel îndeamnă şi sfătuieşte pe creştinii din Tesalonic să fie foarte atenţi şi vigilenţi în păstrarea Sfintei Tradiţii, zicându-le: Fraţilor, staţi neclintiţi şi ţineţi predaniile pe care le-aţi învăţat, fie prin cuvânt, fie prin epistola noastră (II Tes. 2, 15).
Emil-Toma Popa Tocmai ti-am scris ce au spus Sfinții Apostoli, sa ținem atât cele scrise, cât și cele nescrise… Nu au fost scrise, altfel nu mai spunea ca mai sunt inca si multe alte lucruri…dacă te faci ca nu vezi e treaba ta.Paradosis din originalul Grecesc nu-l poți șterge in veci, deci somn ușor. În anul 49 în Ierusalim a avut loc sinodul apostolic, iar acolo Sfinții Apostoli au adunat preotii si episcopii hirotoniti de ei și le-au dat 85 de Sfinte Canoane, adică o parte din PARADOSIS, învățătură nescrisa în Biblie. În primele 4 secole erau lipite de Biblie aceste 85 de canoane, și celelalte invataturi din practica Bisericii celei Una Sfânta și Sobornicească.
Sa presupunem? Cultul SFINȚILOR,Îngerilor și al morților exista deja din vechiul testament, deci pe vremea Lui Hristos era ceva normal. Niciodată Hristos n a dezaprobat toate acestea. Icoanele erau deja făcute de Moise în Biserica Veche, chipurile de heruvimi sculptate pe pereți, țesute cu iscusinta pe perdele și covoare.Insusi Dumnezeu a spus ca între cei 2 heruvimi lucrați de mana omenească se va descoperi, după cum și în Sfintele icoane o face.
Emil-Toma Popa Și absolut toate erau, și tămâia, și sfesnicele,și cadelnitele, și vesmintele, și cultul morților, și cultul drepților-căci pana sa vină Hristos au stat în locuinta morților, pomenirea mortilor,etc.
Emil-Toma Popa De la anul 33, 3 luni şi 20 de zile anul morţii lui Hristos până la anul 42 sunt 9 ani, vreme în care n-a fost Noul Testament, ci doar Sfânta Tradiţie despre Hristos, în Vechiul Testament 4108 ani s-a folosit lumea de Sf. Tradiţie, iar în Noul Testament, vreme de 9 ani, vezi că Sfânta Tradiţie este întâi şi apoi Scriptura.
Emil-Toma Popa Recunoscând folosul rugăciunii pentru cei morţi, Tobit îl îndeamnă pe fiul său: Fii darnic cu pâinea şi cu vinul la mormântul celor drepţi! (Tobit 4, 17). De existenţa vieţii de dincolo de mormânt, precum şi de necesitatea de a veni în ajutorul celor morţi, era pe deplin convins şi Isus fiul lui Sirah, care dă sfaturi de a se face milostenie nu numai pentru cei vii, ci şi pentru cei răposaţi: Dărnicia ta să atingă pe toţi cei în viaţă şi chiar morţilor fă-le parte de dărnicia ta (Sir. 7, 35). Aceste două texte arată faptul că milostenia pentru cei morţi era o practică întâlnită în rândul evreilor, fiind plasată în rândul faptelor bune.
Proorocul Baruh se roagă lui Dumnezeu pentru sufletele celor adormiţi, din neamul său, spunând: Doamne atotţiitorule, Dumnezeul lui Israel, auzi rugăciunea celor ce au murit ai lui Israel, şi a fiilor celor care au păcătuit înaintea Ta, care n-au ascultat glasul Tău, Dumnezeul lor, şi s-au lipit de noi rele. Nu-ţi aduce aminte de nedreptăţile părinţilor noştri, ci adu-ţi aminte de mâna Ta şi de numele Tău în vremea aceasta (Baruh 3, 4-5).
Emil-Toma Popa Iuda Macabeul, unul dintre fraţii Macabei, care au întemeiat regatul Iudeii, în jurul 162 î. Hr., a dat ordin sa se facă rugăciuni pentru cei morţi în luptă, spre a fi iertaţi de păcate: Strângând bani după numărul bărbaţilor care erau cu el, două mii de drahme de argint a trimis în Ierusalim, să se aducă jertfă pentru păcat. Foarte bun şi cuvios lucru pentru socotinţa învierii morţilor! Că de n-ar fi avut nădejde că vor învia cei care mai înainte au căzut, deşert şi de râs lucru ar fi a se ruga pentru cei morţi. Şi a văzut că celor care cu bună cucernicie au adormit, foarte bun dar le este pus. Drept aceea, sfânt şi cucernic gând a fost, că a adus jertfă de curăţie pentru cei morţi, ca să se slobozească de păcat (2 Macabei 12, 43-46).
Emil-Toma Popa Însusi Hristos a propovaduit în Iad celor ce fusesera cândva neascultatori, ceea ce înseamna ca si pentru acestia mai este o sansa de izbavire (I Petru 3, 18-20). „Pentru aceasta s-a binevestit si mortilor, ca sa fie judecati ca oameni, dupa trup, dar ca sa vieze, dupa Dumnezeu, cu duhul” (I Petru 4, 6). Iata deci ca si pentru acestia poate fi buna-vestire si izbavire. Şi iarăşi: Domnul omoară şi învie; El coboară la iad şi iarăşi scoate (I Regi 2, 6; Ps. 48, 16; Rom. 14, 9; I Cor. 15, 19; I Tim. 2, 6; Evrei 11, 19; I Ioan 2, 2; Apoc. 1, 18, Tob. 13, 2; Intel. 16, 13).
Încă din Vechiul Testament, oamenii aveau această credință:„Si a zis Noemina catre nora sa: „Binecuvântat este el de Domnul, Care n-a lipsit de mila Sa nici pe cei vii, nici pe cei morti!”” (Rut 2,20)
Emil-Toma Popa Sfântul Apostol Pavel spune:
„Fiindca ce vor face cei care se boteaza pentru morti? Daca mortii nu înviaza nicidecum, pentru ce se mai boteaza pentru ei?” (I Cor 15,29). Așadar, primii creștini nu numai ca aveau credința ca cei adormiți puteau căpăta iertare de păcate și după moarte, dar se și botezau pentru ei!
Emil-Toma Popa Pomenirile au existat în practica poporului lui Dumnezeu în Vechiul Testament. Îl vedem pe David şi pe cei dimpreună cu el postind pentru Saul mort, pentru Ionatan, dar şi pentru tot poporul care fusese omorât în război: “Atunci a apucat David hainele sale şi le-a rupt; asemenea şi oamenii cei ce erau cu el şi-au rupt hainele lor, şi au plâns şi s-au tânguit şi au postit până seara după Saul şi după fiul său Ionatan, după poporul Domnului şi după casa lui Israel, care căzuseră de sabie” (2 Regi 1, 11-12). Este de înţeles să te tânguieşti şi să plângi, dar de ce să posteşti pentru morţi?
Andrei Andrei Cărțile Macabei sunt niște cărți necanonice! Chiar in unele Biblii editate de BOR, este specificat acest lucru deasupra cuprinsului cărții! Dacă între timp s-au gândit unii că nu prea dă bine să scrie că sunt cărți necanonice și le-au integrat în Biblie este problema lor. Pe de altă parte cărțile Macabeilor reprezintă mai mult lupta de rezistență a poporului evreu care era sub ocupație grecească, deci mai multă istorie decât legi sau porunci ale lui Dumnezeu! Iar perioada de dinainte de Hristos nu era sub Har ci sub incidența legii lui Moise când de asemenea credeau că sângele unui animal îi curăță de păcate. Pe când Hristos ne curateste odată pentru totdeauna.!
Emil-Toma Popa Poporul din vremea lui Neemia a postit şi s-a tânguit pentru fărădelegile lor personale, dar şi pentru ale părinţilor lor. „În ziua de douăzeci şi patru a acestei luni s-au adunat toţi fiii lui Israel, îmbrăcaţi cu sac şi cu capetele presărate cu cenuşă, ca să postească. Şi, osebindu-se cei ce erau din neamul lui Israel de toţi cei de alt neam, au venit de şi-au mărturisit păcatele lor şi fărădelegile părinţilor lor. Şi, după ce s-au aşezat la locurile lor, li s-a citit din cartea legii Domnului Dumnezeului lor un sfert de zi, iar alt sfert de zi şi-au mărturisit păcatele lor şi s-au închinat Domnului Dumnezeului lor” (2 Ezdra 9, 1-3). La cine aşadar se referă cuvântul „părinţi”?
Emil-Toma Popa Trupul lui Iacov este purtat de Iosif şi de fraţii săi în Egipt (Cf. Fc. 50, 1-14), iar la rândul său Moise „a luat cu sine oasele lui Iosif” (Cf. Ieşire 13, 19). Regele Iosia aduce cinstire osemintelor „prorocului care venise din Samaria” (IV Reg. 23, 16-18). Din toate aceste exemple reies prezenţa şi lucrarea Sfântului Duh în trupurile omeneşti, chiar şi după moarte. Despre aceştia, psalmistul spune că „Domnul păzeşte toate oasele lor, nici unul din ele nu se va zdrobi” (Ps 33, 19).
Andrei Andrei Atât trupul lui Iacov, cât și trupul lui Iosif au fost transportate pentru îngropare în țara lor, și nicidecum în pelerinaje pentru a fi pupați sau venerați. Iar în ce privesc oasele celor doi proroci au fost lasăte în continuare în morminte și nu au fost pângărite prin ardere! Iar dacă nu au fost pângărite ci lăsate încontinuare în morminte asta nu înseamnă că au fost venerate. De altfel nimeni nu avea voie să se atingă de vreun cadavru nici de om și nici de animal iar dacă totuși o făceau erau considerați necurați până seara.
Emil-Toma Popa Am auzit versiunea asta la toți sectarii, aceeasi placa stricată au toți fii lui Martin Luther
Emil-Toma Popa Oasele prorocului Elisei au inviat un mort, nu l-au spurcat
Andrei Andrei Este adevărat, dar ce au făcut după aceea cu Elisei? L-au dus în pelerinaje?!
Emil-Toma Popa Formele de cinstire și inchinare( căci nu se împlinise încă profețiile despre Sfânta Cruce) erau ușor diferite în Vechiul Testament, era cât se poate de normal.
În Noul Testament trupurile Sfinților sunt Biserici și lăcașuri ale Duhului Sfânt.Au nu ştiţi că trupul vostru este lăcaşul Duhului Sfânt care locuieşte în voi? (I Cor. 6, 19). Multe din acestea pe ca fac parte din practica Bisericii lăsată de Sfinții Apostoli prin PARADOSIS, dar după cum am spus voi sectarii urmați calea lutherana, n aveți nicio treabă cu Dumnezeu.
Moise ia cu sine oasele lui Iosif la ieșirea fiilor lui Israel din Egipt (Ieșire 13.19), care vor fi îngropate la așezarea în Țara Canaanului în Sichem (Iosua 24.32). Ce este surprinzător aici este că osemintele lui Iosif, purtate cu fiii lui Israel vreme de 40 de ani, nu au încălcat legile purității care altfel vizau tabăra lui Israel. De pildă, niciunul dintre fiii lui Israel nu își putea face nevoile fiziologice, altfel normale, în interiorul taberei, pentru a-i păstra puritatea, ci era obligat să iasă în afara taberei (Deuteronom 23.12-14).
Interesant iarăși că pentru a explica această excepție (oasele lui Iosif nu produc necurăția taberei), Filon din Alexandria, un filozof evreu din vremea lui Iisus profund atașat de Lege, interpreta în felul următor: „Așadar Sfânta Scriptură a poruncit păstrarea oaselor lui Iosif, mă refer la singurele părți rămase de la un asemenea suflet, forme nestricate și vrednice de pomenire (ἀδιάφθορα καὶ ἀξιομνημόνευτα εἴδη), socotind nepotrivit ca cele curate (καθαρά) să se amestece cu cele necurate” (De migratione Abrahami 17). Observăm la Filon că osemintele lui Iosif, fiind rămase de la un suflet drept, sunt ele însele „curate”, „forme nestricate și vrednice de pomenire”. Excepția confirmă regula: oasele umane obișnuite aduc necurăție, dar oasele unui drept precum Iosif nu.
Sfântul, slăvitul și sfințitul mucenic Policarp a fost episcop al Smirnei și unul din Părinții apostolici, ucenic al sfinților apostoli, născut în secolul 1 În Biserica primară, Sfânta Liturghie se săvârșea pe mormintele mucenicilor. Osemintele acestora se bucurau de mare cinste încă din zorii creștinismului. Epistola Bisericii din Smirna, citată de Eusebiu din Cezareea, vorbește despre oasele Sfântului Policarp : „Noi am strâns oasele lui ca pe un odor mai scump decât aurul și le-am așezat unde se cuvine; aici ne vom aduna cu bucurie și Domnul ne va da nouă să sărbătorim ziua nașterii sale celei mucenicești (ziua martiriului – n.r.) prin cinstirea biruinței și spre întărirea altor luptători.”
In timpul Lui Hristos, in Antiohia există mărturii că evreii îi comemorau, cu prilejul sărbătorii Hanukka, pe martirii macabei: Eleazar și cei șapte frați împreună cu mama lor, iar alt loc de pelerinaj pe vremea Mantuitorului era peștera patriarhilor din Hebron.
Care sunt invataturile false vrem sa stim ?
Viictor Gavriltoate sunt false, nici măcar una nu oferă adevărul absolut. Fiecare infecție se învârte în jurul unui sâmbure de adevăr, în jurul căruia este un infinit de minciuni sfruntate.
Mircea Gab Puteti sa aratati cu cuvantul lui Dumnezeu ,si pineti degetul pe i
Viictor Gavril Sunt atat de multe ca trebuie sa inveti tu cum sa le recunosti si sa te pazesti. Daca astepti de la altii sa-ti spuna, vei cadea victima invataturilor false ale celor care iti spun. Aici nu e ca la scoala unde profesorul iti spune si tu memorezi si inveti pe de rost. Aici esti tu insuti raspunzator.
Viictor Gavril ale sectelor adventiști baptiști penticostali creștini după te miri ce evanghelie
Mircea Gab Dreapta credinţă are succesiune apostolică, adevărul transmis prin viu grai de la Sfinții Apostoli, restul sunt secte și erezii
Andrei Andrei știi care este definiția expresiei „sectă”?!
Mircea Gab Stiu, catolică și copiii catolicilor, adică sectele protestante și neoprotestante. Citește istoria adevărată și o sa vezi adevărul.
Mircea Gab Secte sunt cei care fac contra Bibliei!
Krausz Adriana Emanueladică toate.
Andrei Andrei dacă ai ști ce înseamnă calea mâinii drepte te-ai lua cu mâinile de păr. Întreabă un preot sincer și vei avea o surpriză.
Tania Stănescu Care este? Uimește-ma
Andrei Andrei Eu nu am cu ce să te uimesc, doar ți-am dat un punct de unde poți pleca și poți căuta. Succes
Corect !! din păcate sunt foarte mulți atrași la ei, fiind motivați financiar și material promitândule o mântuire falsă fara jerta și sacrificii ,ci una doar prin credință și un botez fals !!
Se servesc dracii din ideile tale, cârnat.
Și Teodosie & Daniel din banii habotnicilor.
Toti sinteti din aceiasi religie si aCelesi secte babiloniene de practicanti Ai cultului mortii .
Cine este destept,se fereste de ei.
Constantin Craciun corect