Un alt chestionar dezvoltat de Universitatea Cambridge a afectat datele a 3 milioane de utilizatori de Facebook.
Inițial, presa a scris că firma de marketing politic Cambridge Analytica a accesat datele a 50 de milioane de utilizatori, în urma unui test de personalitate dezvoltat de un profesor din cadrul celebrei universități, scrie evzmd.md
Ulterior, Facebook a anunțat că au fost compromise datele a 87 de milioane de oameni, deoarece aplicația în cauză accesa și datele prietenilor celor care îl completau.
New Scientist scrie că datele celor 3 milioane de utilizatori care au completat aplicația myPersonality au fost partajate între cercetătorii din cadrul universității Cambridge cu ajutorul unui site insuficient protejat. Astfel, datele lor au stat expuse timp de peste 4 ani, iar acestea puteau fi accesate de către oricine.
”Acesta este doar vârful icebergului”, spune Pam Dixon, de la World Privacy Forum (Forumul Mondial pentru Viață Privată – n.r.).
În caz că vă întrebați cum de a fost posibil așa ceva, ei bine, acest lucru s-a întâmplat pentru că Facebook a permis asta între 2010 și 2014. Astfel este posibil ca mii de aplicații fi accesat datele utilizatorilor fără ca aceștia să fie conștienți și fără ca acum să știe pe unde au ajuns datele lor private.