Multi oameni nu sint de acord cu predarea principiilor crestine in scoli. Cei care frecventeaza o scoala crestina sint vazuti ca fiind indoctrinati, impiedicati sa gindeasca stiintific si fara o educatie adecvata. Exista oameni si organizatii care lupta impotriva introducerii principiilor crestine in scolile publice. Ei spun ca nu doresc indoctrinare, fara sa isi dea seama ca guvernul supune copiii la o indoctrinare mult mai complexa si mai perversa decit ar putea face o denominatie crestina.
Sub motivul ca copiii au nevoie sa invete sa scrie, sa citeasca si sa socoteasca, guvernul foloseste scolile pentru a conditiona copiii, deci viitoarea generatie, cum sa gindeasca si ce sa simta. Un numar de americani pasionati de aceeasi ideologie au vizitat Prusia secolului 19 si s-au indragostit de ordinea, supunerea, și eficiența sistemului de educație. Franz de Hovre a scris in 1917 ca educatia in Germania trebuie sa fie educație la stat, educație pentru stat si educație de catre stat.
The prime fundamental of German education is that it is based on a national principle…. A fundamental feature of German education: education to the State, education for the State, education by the State. The Volksschule is a direct result of a national principle aimed at national unity. The State is the supreme end in view.
Astfel, in scolile americane au inceput sa se implementeze principii pentru a se ajunge la acelasi scop. Exista documente care arata metodele folosite si obiectivele fiecarei activitati. Pe linga faptul ca masoara abilitatile de baza, obiceiurile sociale si cele privind sanatatea, s-au folosit metode pentru a observa cum reactioneaza fata de libertate.
Citeva din cele 10 scopuri propuse arata clar cum guvernul manipuleaza sentimentele copiilor:
1. Stima de sine – se propune ca scoala sa intareasca stima de sine a copiilor. Stima de sine este un atac al virtutii crestine: smerenia.
2. Toleranța față de alții – ei numesc “toleranta” intelegerea si aprecierea persoanelor din diferite culturi si cu diferite credinte. Asfel s-a ajuns ca crestinii sa aprecieze si astfel sa accepte ca avortul este admisibil, ca sexul in afara casatoriei este ok, ca relatiile homosexuale sint permisibile, ca redistribuirea averilor este de dorit.
3. Cetatenie – este mai mult decit iubirea de tara si participarea in procesul democratic. Onestitatea si integritatea sint in functie de situatii. Pentru a testa aceste lucruri s-au testat conditiile necesare pentru a produce răspunsurile dorite, stabilindu-se astfel pina unde se poate merge pentru a obtine un raspuns pozitiv.
4. Raportarea fata de schimbare – scolile trebuie sa ajute copiii sa se schimbe in functie de cum se schimba societatea. Nu se poate schimba un copil, fără a-i schimba valorile și credințele lor. Și asta nu se poate face fără condiționarea explicata de Skinner.
Școlile publice au fost de la început adversarul libertatii. De la Sparta la Prusia si pina in ziua de azi, arhitecții învățămîntului public au crezut că știu mai bine decît părinții cum sa creasca copiii. Iar noi le dam dreptate.
Sursa: http://enjoyinghomeschooling.wordpress.com