Exista posibilitatea să scape vreunii din cei ce ajung la chinuri?
Este cu putintă. Unii din ei pot scăpa de acolo prin rugăciunile Bisericii si ale fiecăruia dintre noi, precum si prin milosteniile noastre pentru ei. In Sfânta Scriptură se pune mare preţ pe rugăciunea unora pentru alţii. Sfântul Apostol Pavel spune: „Vă îndemn, deci, înainte de toate, să faceţi rugăciuni, cereri, făgăduinţe, mulţumiri pentru toţi oamenii” (I Tini. 2. 1). Iar Sfântul Iacov spune: „Mărturisiti-vă unul altuia păcatele si vă rugaţi unul pentru altul, ca să vă vindecaţi. Că mult poate rugăciunea stăruitoare a drept uhu” (5, 16). Sfântul Apostol Pavel cere să se facă rugăciuni si pentru el (Efes, 5, 19). Dar dacă folosesc rugăciunile noastre semenilor noştri vii, de ce n-ar folosi si celor morii, odată ce ei trăiesc- cu sufletul si odată ce acelaşi Dumnezeu le asculta si pe unele şi pe altele? La mărturisirile acestea indicate se adaugă si unele mărturii directe din Vechiul Testament. Astfel, în II Mac. 12. 42 45 se aduce jertfă pentru ostasii morti si apoi apoi se zice: „Drept aceea, sfant si cucernic gând a fost, ca a adus jertfa de curăţie pentru cei morţi ca să se slobozească de păcat ” (v. 46).
Iar in Baruh se spune: „Doamne atottiitorule, Dumnezeul Lui Israil, auzi rugăciunea celor ce au murit ai lui Israel… Nu iti aduce aminte ele nedreptăţile părinţilor nostri…” (3, 4, 5). In chipul cel mai limpede vorbeşte despre aceste rugăciuni întreaga Sfânta Tradiţie, incepând din primele timpuri ale Bisericii, după cum arată Sfintele Liturghii.
Sfântul Ioan Gură de Aur spune că, chiar Apostolii au rânduit să se facă la Liturghie pomenire pentru cei morţi: «Nu degeaba au rânduit Apostolii să se facă asupra Tainei celei înfricoşate pomenirea celor plecaţi. Ştiau că mult le foloseşte, multă binefacere aduce celot mulţi. Când stă poporul, plinătatea preoţească, cu mainile întinse
si înaintea lor stă jertfa infriosată, cum nu vor îndupleca pe Dumnezeu cei adormiţi? Dar aceasta numai pentru cei plecaţi in credinţă”.
Pot fi scoase sufletele din iad?
Da. Deoarece nu se spune nicăieri ca sufletele se pot mântui prin suferinţele purgatoriului, dar se spune limpede: 1) ca Jertfa răscumpărării e pentru toţi, vii si morţi, şi 2) că Dumnezeu are puterea să scoată sufletele din iad, nu omul (Rut 2, 20; III Regi 2, 6; Ps. 48, 16: Matei 12, 32; Rom. 14, 9; I Cor. 15, 19: I Tim. 2. 6; Evr. 9, 22: 1 loan 2, 2 si Apoe. 1, 18). Puterea si iertarea iui Dumnezeu, Care împlineşte „orice” vom cere de la El (Mareu 11,24; loan 14, 13), sunt fără margini, iar bunătatea Lui e atât de mare, încât numai El poate schimba osânda veşnică a omului.
Se poate şti sigur despre un suflet că va fi scos de la chinuri datorită rugăciunilor Bisericii şi ale celor vii?
Nu. Intâi, pentru ca nu se cunoaşte care e starea in care a plecat un suflet din viata pământească. Al doilea, pentru ca Biserica nu scoate cu de la sine putere un suflet de la chinuri, cum susţine Biserica Romano-Catolica că poate face cu sufletele din purgatoriu. Căci asupra sufletelor de acolo singur Dumnezeu are putere. Biserica se roagă numai lui Dumnezeu, ca El sa facă aceasta si nădăjduieşte in mila şi atotputernicia Lui. Căci noi ştim că Dumnezeu ne cere să iubim pe semenii noştri si priveşte cu plăcere la această iubire a noastră. Şi nu e faptă mai mare de iubire decât să ne rugăm unii pentru alţii. Rugăciunea Bisericii găseşte cu atât mai mult răspuns la Dumnezeu, cu cat în rugăciunea ei se împletesc glasurile Sfinţilor din cer cu ale credincioşilor de pe pământ si însuşi glasul Maicii Domnului. «Biserica e intr-o nesfârşită rugăcuine pentru mădularele sale: se roagă pentru noi, toti îngerii si Apostolii şi Mucenicii si Patriarhii si cea mai presus de toţi. Maica Domnului nostru, si această sfântă unire e viata Bisericii”. In rugăciune se arată dragostea şi creste dragostea si unirea tutur intreolalta. Rugăciunea, după cum zice scriitorul creştin Homiakov, din care am citat şi mai înainte, este sângele Bisericii.
Iar Cel ce întreţine această dragoste, din care izvorăşte rugăciunea de obste a tuturor pentru fiecare si a fiecaruia pentru toti, este Dumnezeu. Caci unde e iubire, acolo e Dumnezeu. Dar daca Dumnezeu îndeamnă ta orice rugăciune din iubire şi El o încălzeşte (Rom. 8, 26), desigur ca EI ne da si El ne încălzeşte şi rugăciunea pentru cei morţi. Si atunci nu va găsi această rugăciune ascultare la El? Căci El însusi a zis: „Ţoate cate cereti, rugăndu-vă, să credeţi că veţi lua si va fi vouă” (Marcu 11, 24).
Rugaciunea pentru morţi este, aşadar, nu numai un semn si o întărire a iubirii, ei şi o probă a credinţei. Căci tot Mântuitorul zice: „De poti crede, toate sunt cu putintă credinciosului” (Marea 9, 23).
Se poate spune că, credinţa tare si iubirea stăruitoare a Bisericii se revarsă ca un val de putere peste păcătosul din iad, izbutind, când binevoieşte Dumnezeu să-Şi adauge si mila Sa deosebită, ceea ce nu poate păcătosul prin sine însusi: o reînnoire a puterilor sale amorţite.
Nu se poate şti, măcar în general, care păcătoşi se pot folosi de rugăciunile Bisericii?
Am văzut că Sfântul loan Gură de Aur spune că rugăciunile ajuta numai celor adormiţi în credinţă. La Proscomidie (la Sfânta Liturghie), se pomenesc toţi cei adormiţi «Intru nădejdea învierii si a vieţii de veci». Se poate spune deci că rugăciunile folosesc numai sufletelor acelora care au plecat de aici nu de tot moarte, ca mădulare ale Bisericii, ci având în ele o anumită credinţă ca rădăcină a virtuţilor si oarecare eforturi de a o dezvolta in virtuti; celor ce au săvârşit, aşadar, unele fapte bune ca început al virtuţilor si al slăbirii patimilor, dar nu au făcut binele asa de statornic sau atât de mult timp, încât să fi ajuns la deprinderi bune sau virtuţi care sa cumpănească asupra patimilor. Cu alte cuvinte, rugăciunile folosesc celor ale căror puteri nu s-au ruinat slujind numai patimilor, ci au avut si o oarecare obişnuinţă a binelui, cu care s-au dus de aici. Ele folosesc chiar si celor ce n-au dus o viaţă de credinţă si n-au avut fapte bune dar la sfârşitul vieţii au găsit puterea să se căiască, însă nu asa de cutremurător încât să li se prefacă fiinţa dintr-o dată si întregime, ca a talharului de pe cruce, în care caz s-ar fi dus în rai. Mitropolitul Nicolae al Crutiţelor spune: «Domnul nostru lisus Hristos este atat de milostiv, că nu lasă fară iubirea Lui de oameni nici acele suflete greşite, care stau înaintea Lui cu credinta slabă şi numai cu începuturi de credinţă, sufletele care nu si intăresc credinta si nici nu se pocăiesc in timpul vieţii lor pământeşti. Prin rugaciunile Bisericii, prin puterea Jertfei celei nesângeroase, aduse pentru acesti raposati, prin milosteniile date pentru ei, li se usureaza soarta. Acesti pacatosi nu sunt lipsiti de nadejdea iertarii si a bunurilor vesnice”.
Sursa: Crestin Ortodox.ro
Exista posibilitatea să scape vreunii din cei ce ajung la chinuri? Este cu putintă. Unii din ei pot scăpa de acolo prin rugăciunile Bisericii si ale fiecăruia dintre noi, precum si prin milosteniile noastre pentru ei. In Sfânta Scriptură se pune mare preţ pe rugăciunea unora pentru alţii. Sfântul Apostol Pavel spune: „Vă îndemn, deci, […] 👉 https://c.aparatorul.md/02gf2
Dar oare ce mai putem face pentru o persoana adormita in Domnul? Sau mai putem face ceva?
Iisus Hristos ne raspunde. Haideti sa nu Il mai cenzuram tinand Biblia inchisa, ci sa o deschidem la Luca 16:26 „Şi peste toate acestea, între noi şi voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care voiesc să treacă de aici la voi SĂ NU POATĂ, nici cei de acolo să treacă la noi.”
Pentru a intelege acest verset, trebuie sa stim contextul. Relatarea incepe de la versetul 19 „Era un om bogat care se îmbrăca în porfiră şi în vison, veselindu-se în toate zilele în chip strălucit. Iar un sărac, anume Lazăr, zăcea înaintea porţii lui, plin de bube, poftind să se sature din cele ce cădeau de la masa bogatului; dar şi câinii venind, lingeau bubele lui. Şi a murit săracul şi a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit şi bogatul şi a fost înmormântat. Şi în iad, ridicându-şi ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam şi pe Lazăr în sânul lui. Şi el, strigând, a zis: Părinte Avraame, fie-ţi milă de mine şi trimite pe Lazăr să-şi ude vârful degetului în apă şi să-mi răcorească limba, căci mă chinuiesc în această văpaie. Dar Avraam a zis: Fiule, adu-ţi aminte că ai primit cele bune ale tale în viaţa ta, şi Lazăr, asemenea, pe cele rele; iar acum aici el se mângâie, iar tu te chinuieşti. Şi peste toate acestea, între noi şi voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care voiesc să treacă de aici la voi SĂ NU POATĂ, nici cei de acolo să treacă la noi.” (Luca 16:19-26) 💕
Da ba se pune preț pe rugăciunea unora pentru alți dar sa fie toți în viata, nu sa te rogi pentru morți ca mortu nu mai știe nimic el nu mai exista nicaieri doar oasele din mormânt, terminati naigbi cu minciunile ca nu scrie în scriptura prostiile care la inventați voi.
La Dumnezeu nimic nu e cu neputință, 🙏mult face rugăciunea și milostenia făcută în numele Domnului pt cei adormiti🙏🙏🙏
https://m.youtube.com/watch?v=T0zCg9B8a8k&fbclid=IwAR3DUy7aOVLcfW19nkK06z6RE9AwWRh-i6fMUNRHQuZ98WbB-zOL0biyX8c
Cum poate o biserica pamanteana idolatra, fara sa cunoasca Duhul Sfant, sa cunoasca inchinarea in Duh si in Adevar, daramite sa mai scoata mortii din iad?
Cei „adormiti in credinta” nu sunt cei care au murit fiind credinciosi, ci voi toti cei care nu va este dat sa intelegeti tainele Sfintelor Scripuri, caci fara Duhul lui Dumnezeu nu puteti intelege in nefiresc. Iar asta vine din cauza ca, punand alti mijlocitori intre om si Dumnezeu, v-ati lepadat de Hristos!
Nicaieri in Biblie nu spune ca mai poti face ceva pt cel care a plecat din aceasta lume, ba dimpotriva, spune ca omul plecat va trai vesnic, in rai, sau in iad.
Intr-o zi o sa veniti sa cereti bani sa scoateti mortii din iad, caci pomenile nu va mai ajung.
Dumnezeu sa aiba mila de voi!
Nita Sorin de când un om poate să interpreteze scriptura după mintea lui ?
Ereticule! ce spune Sfântul Apostol Petru?
20. Aceasta ştiind mai dinainte că nicio prorocie a Scripturii nu se tâlcuieşte după socotinţa fiecăruia;
21. Pentru că niciodată prorocia nu s-a făcut din voia omului, ci oamenii cei sfinţi ai lui Dumnezeu au grăit, purtaţi fiind de Duhul Sfânt.
(II Petru 1, 20-21).
Ești cumva tu sfânt? Nu cred, versetul ăsta l-ai citit?
Ionuț Andreescu Ortodox Da! Si, da!
Daca tu ma faci eretic, inseamna ca tu esti pe calea buna, esti un invatat, un intelept. Acum vei stii de ce unii nu pot intelege tainele Tatalui, pentru ca impreuna cu carturarii s-au facut intelepti si au fost orbiti de dumnezeul veacului acestuia.
Matei 11:25-26
În vremea aceea, Isus a luat cuvântul și a zis: „Te laud, Tată, Doamne al cerului și al pământului, pentru că ai ascuns aceste lucruri de cei înțelepți și pricepuți și le-ai descoperit pruncilor. Da, Tată, Te laud, pentru că așa ai găsit Tu cu cale!
Nita Sorin tu ai nevoie de ajutor, există o credință un botez un domn, nu mai multe, oamenii bolnavi au nevoie de ajutor, Să te lumineze Dumnezeu și să îți arate calea ce-a adevărată.
Starea omului in moarte
O privire de ansamblu asupra Bibliei, avand in atentie subiectul mortii, ne ajuta sa descoperim cateva adevaruri esentiale:
1) In peste 50 de versete biblice, moartea este descrisa ca fiind un somn.
2) Biblia foloseste de circa 1600 de ori cuvantul “suflet”, insa niciodata nu intalnim expresia “suflet nemuritor”.
3) Biblia afirma ca singurul care are nemurirea este Dumnezeu ( 1 Timotei 6,16 ).
Texte biblice care vorbesc direct despre starea omului in moarte
– Iov 7, 9.10: “Cum se risipeste norul si trece, asa nu se va mai ridica cel ce se coboara in locuinta mortilor. Nu se va mai intoarce in casa lui si nu-si va mai cunoaste locul in care locuia.” ( Pasajul biblic este util celor care cred in strigoi, eliberandu-i de teama ).
– Iov 14, 10-12: “Dar omul,cand moare, ramane intins; omul, cand isi da sufletul, unde mai este ? Cum pier apele din lacuri si cum seaca si se usuca raurile, asa se culca omul si nu se mai scoala; cat vor fi cerurile, nu se mai desteapta si nu se mai scoala din somnul lui.”
– Psalmul 6,5: “Caci cel ce moare nu-si mai aduce aminte de Tine si cine Te va lauda in locuinta mortilor ? “
– Psalmul 88, 10-12: “Oare pentru morti faci Tu minuni ? Sau se scoala mortii sa Te laude ? Se vorbeste de bunatatea Ta in mormant si de credinciosia Ta in adanc ? Sunt cunoscute minunile Tale in intuneric si dreptatea Ta in tara uitarii ?”
– Psalmul 115,17.18: “Nu mortii lauda pe Domnul si nici vreunul din cei ce se coboara in locul tacerii.”
– Eclesiastul 9, 5.6.10: “Cei vii, in adevar macar stiu ca vor muri, dar cei morti nu stiu nimic si nu mai au nicio rasplata, fiindca pana si pomenirea li se uita. Si dragostea lor si ura lor si pizma lor demult au si pierit si niciodata nu vor mai avea parte de tot ce se face sub soare. Tot ce gaseste mana ta sa faca, fa cu toata puterea ta, caci in locuinta mortilor in care mergi nu mai este nici lucrare, nici chibzuiala, nici stiinta, nici intelepciune.”
– Ezechiel 18, 4.20: “Sufletul care pacatuieste acela va muri.”
Toate aceste pasaje biblice ne arata cu claritate ca:
– Moartea e un somn. Daca tinem seama de faptul ca somnul este acea perioada din viata omului in care el nu este constient, intelegem ca in moarte nu exista constienta de sine. De asemenea, asemanarea mortii cu un somn ne arata si faptul ca va exista o “trezire”, ca moartea nu este vesnica, fapt care se armonizeaza perfect cu doctrina invierii.
– In moarte nu exista amintiri si comunicare. Nu exista lauda la adresa lui Dumnezeu, nu exista sentimente, activitate, inteligenta, planuire si stiinta.
Daca, potrivit Scripturii, niciunul din lucrurile amintite nu exista in moarte, intrebarea care se pune este: Cum armonizam invataturile despre iad si rai cu ceea ce spune Biblia ? Daca cei morti nu-L mai pot lauda pe Dumnezeu, cum ne imaginam raiul ? Daca cei morti nu mai stiu nimic si nu mai simt nimic, cum ne imaginam iadul ? Daca cei morti nu mai au nicio activitate, nu mai au intelepciune si stiinta, cum ne imaginam “viata” de dincolo ? Iata cum minciuna sarpelui din Eden: “Hotarat ca nu veti muri” ( Geneza 3,4 ) vine in contradictie cu multe alte doctrine clare ale Cuvantului lui Dumnezeu.
Texte biblice care se refera indirect la starea omului in moarte
– Ioan 14, 2.3: “In casa Tatalui Meu sunt multe locasuri. Daca n-ar fi asa, v-as fi spus. Eu Ma duc sa va pregatesc un loc. Si dupa ce Ma voi duce si va voi pregati un loc, Ma voi intoarce si va voi lua cu Mine, ca acolo unde sunt Eu sa fiti si voi.”
Ce logica ar avea aceasta fagaduinta daca la moarte cei credinciosi ar fi luati in rai, langa Domnul Iisus ?
– Matei 24, 30.31: “Atunci se va arata in cer semnul Fiului omului, toate semintiile pamantului se vor boci si vor vedea pe Fiul omului venind pe norii cerului cu putere si cu o mare slava. El va trimite pe ingerii Sai cu trambita rasunatoare si vor aduna pe alesii Lui din cele patru vanturi, de la o margine a cerurilor pana la cealalta.”
Alesii lui Dumnezeu, mantuitii din toate timpurile, vor fi adunati atunci, la revenirea Mantuitorului, nu la moarte.
– Apocalipsa 22, 12: “Iata Eu vin curand si rasplata Mea este cu Mine, ca sa dau fiecaruia dupa fapta lui.”
– Matei 16,27: “Caci Fiul omului are sa vina in slava Tatalui Sau cu ingerii Sai; si atunci va rasplati fiecaruia dupa faptele lui.”
Rasplata Domnului Christos ( mantuirea si viata vesnica ) este cu El, nu este oferita celor credinciosi inainte de revenirea Lui.
– Matei 25, 31.32: “Cand va veni Fiul omului in slava Sa cu toti sfintii ingeri, va sedea pe scaunul de domnie al slavei Sale. Toate neamurile vor fi adunate inaintea Lui. El ii va desparti pe unii de altii cum desparte pastorul oile de capre.”
Despartirea celor doua categorii de oameni: cei credinciosi si cei nelegiuiti, se va face la revenirea Mantuitorului, nu la moarte.
– Evrei 11, 13.39.40: “In credinta au murit toti acestia, fara sa fi capatat lucrurile fagaduite, ci doar le-au vazut si le-au urat de bine de departe, marturisind ca sunt straini si calatori pe pamant… Toti acestia, macar ca au fost laudati pentru credinta lor, totusi n-au primit ce le fusese fagaduit, pentru ca Dumnezeu avea in vedere ceva mai bun pentru noi, ca sa n-ajunga ei la desavarsire fara noi.”
Cei neprihaniti care au murit inca nu au primit rasplata. Ea le va fi data doar la revenirea Domnului Christos.
– Fapte 2,29.34: “Cat despre patriarhul David, sa-mi fie ingaduit, fratilor, sa va spun fara sfiala ca a murit si a fost ingropat; si mormantul lui este in mijlocul nostru pana in ziua de azi … Caci David nu s-a suit in ceruri…”
David, cel despre care sta scris ca este “om dupa inima Lui” ( 1 Samuel 13,14), ar fi trebuit sa se afle in rai, daca invatatura aceasta ar fi adevarata. Dar iata ca David se afla in mormant, asteptandu-si rasplata la revenirea Mantuitorului.
– 1 Petri 1, 3-5: “… la o mostenire nestricacioasa si neintinata, pastrata in ceruri pentru voi…”
Raplata credinciosiei este pastrata pentru momentul revenirii Mantuitorului. Ea nu le este data celor credinciosi la moarte.
– Daniel 12, 2.13: “Multi din cei ce dorm in tarana pamantului se vor scula: unii pentru viata vesnica si altii pentru ocara si rusine vesnica…Iar tu, du-te, pana va veni sfarsitul; tu te vei odihni si te vei scula iarasi odata in partea ta de mostenire la sfarsitul zilelor.”
Lui Daniel i se spune ca isi va primi rasplata la invierea mortilor, nu la moarte.
– Ioan 13, 35: “Iisus plangea”
Daca credinciosul Lazar ar fi fost luat in rai dupa moarte, de ce plangea Iisus ?
Iata cum minciuna sarpelui in Eden, intrata in doctrinele multor biserici crestine, vine in contradictie evidenta cu marile adevaruri ale Bibliei. In acelasi timp, invatatura despre starea inconstienta a omului in moarte, este perfect armonizata cu restul adevarurilor Scripturii.
Elvira Gosner Un singur cuvant .SUPERB !
Credinţa în „nemurirea sufletului” după moarte este de origine păgână.
Nu este susţinută de Sfintele Scripturi(Biblia) care spun: “sufletul care păcătuieşte va muri” (Ezechiel cap.18:4,20).
Iar în Evanghelia lui Matei în capitolul 10:28 Domnul Isus Hristos a arătat că sufletul şi trupul celor necredincioşi “vor fi distruse în gheenă”.
Acesta ne arată că sufletul este muritor.
Dumnezeu a spus că, prin călcarea poruncii Sale, omul va muri (Geneza cap.2:16-17).
Satana, şarpele a contrazis cu minciuna lui ce a spus Dumnezeu afirmând că omul nu va muri (Geneza cap.3:4).
„Atunci, șarpele a zis femeii: „Hotărât că nu veţi muri”
Credinţa în „nemurirea sufletului” este bazată pe această minciună a Satanei pe care Domnul Isus l-a numit “tatăl minciunii” (Ioan cap.8:44).
La moarte oamenii, indiferent cum sunt toţi şi “buni şi răi”, nu se duc nici în cer nici în vreun loc de pedeapsă ci ei merg în mormânt unde se odihnesc până la înviere (Daniel cap.12:13; Faptele Ap. Cap.2:34 şi cap.7:60).
Asa este foarte adevarat multi ghemati putini ales biserica te scoate prin particelele din prescura puse in potir pentru inpartasanie cind scoate particica pr zice spala doamne pacatele robilor Vasile etc si ingeru pazitor se duce de unde este sufletul LA ghinuri mai ridica o treapta pina IL scoate LA lumina oki dar daca cei care a ramas in urma in viata
Aceasta se mai duce LA sf biserica