S-a spus despre icoana ortodoxa ca este o „Biblie in imagini”. Cu alte cuvinte, Biserica marturiseste pe cale vizuala, prin intermediul icoanei, adevarul de credinta revelat. Acest fapt ii confera totodata icoanei, un important fundament dogmatic.
Chiar daca imaginatia umana nu are limite, putand din acest punct de vedere reprezenta orice, in ceea ce priveste realitatile dumnezeiesti, trebuie sa admitem ca nu totul e reprezentabil. In acest sens, realismul evanghelic reprezinta fara indoiala un profund temei al intregii iconografii ortodoxe. Potrivit parintelui Grigorie Krug, fundamentul care permite aparitia si existenta icoanelor, consta in faptul ca ele reprezinta ceea ce este vizibil si tangibil.
De aceea, icoana autentica nu poate fi realizata de oricine, oriunde si oricum. Tot din acelasi motiv, de-a lungul veacurilor au fost date anumite dogme si canoane care au condus la definitivarea unei adevarate teologii a icoanei in Biserica. Sinodul VII Ecumenic este reprezentativ in acest sens, fiind convocat in vederea condamnarii iconoclasmul ca erezie si a restabilirii cultului sfintelor icoane.
Icoana insa, – si realitatile istorice au dovedit-o – poate fi pusa din pacate si in slujba invataturii de credinta falsificate, in slujba ereziei. Un astfel de exemplu este legat de incercarile de a reprezenta iconografic pe Dumnezeu Tatal si, in special, Sfanta Treime .
„L-a vazut cineva pe Dumnezeu Tatal ca sa-L poata picta?”
Reprezentarea lui Dumnezeu Tatal, asa cum apare ea in practica bisericeasca, este un subiect de mare actualitate si importanta dogmatica.
Potrivit Sfintilor Parinti, reprezentarea lui Hristos, a Dumnezeu-Omului, se bazeaza tocmai pe posibilitatea de a infatisa firea umana a Maicii Sale. La Sinodul VII Ecumenic, aceasta posibilitate de a-L reprezenta pe Hristos conform trupului primit de la Maica Sa este pusa in contrast cu imposibilitatea de a-L infatisa pe Dumnezeu-Tatal.
Poate indrazni cineva sa spuna ca L-a vazut pe Dumnezeu Tatal ca sa-L poata picta, se intreaba Ilarie din Poitiers? In Iesirea 33,20 si in Judecatori 13,22 este scris: ”Fata Mea insa nu vei putea s-o vezi, ca nu poate omul sa vada fata Mea si sa traiasca”. Sfantul Evanghelist Ioan de asemenea afirma: ”Pe Dumnezeu nimeni nu L-a vazut vreodata; Fiul Cel Unul nascut, Care este in sanul Tatalui, Acela L-a facut cunoscut” (1, 18).
Cel mai obisnuit simbol, dar si cel mai des intalnit in Bisericile noastre, este chipul batranului, Celui Vechi de zile. Cei care sustin ca Dumnezeu Tatal poate fi pictat, se bazeaza pe vedeniile prorocilor, in special pe ale prorocului Isaia (6, 5: Domnul Savaot) si Daniel (7, 9 si 13: Cel Vechi de zile).
Chiar si in Erminia picturii bizantine a lui Dionisie din Furna putem citi: ”Noi Il inchipuim pe Dumnezeu Tatal Cel fara de inceput in chipul unui Batran, asa cum L-a vazut Daniel”.
Insa, potrivit talcuirilor facute de Sfintii Parinti la prorociile din Vechiul Testament, putem vedea ca aceste vedenii sunt intelese ca fiind referiri la Dumnezeu Fiul si nu la Dumnezeu Tatal.
Potrivit lui Alexandru Mihaila, lector in cadrul Catedrei de Teologie Biblica a Facultatii de Teologie Ortodoxa din Bucuresti, „regasim si in Traditia Bisericii identificarea Celui Vechi de zile cu Fiul, nu doar cu Tatal. De exemplu, s-a spus: „Cel Vechi de zile S-a facut copil“ (Pseudo-Atanasie, Cuvant la Nasterea lui Hristos, in: PG 28 961).
De aceea nici Sinodul al VII-lea Ecumenic nu a prevazut nicio hotarare care sa legifereze pictarea chipului lui Dumnezeu Tatal.
Parintii Sinodului chiar au reluat argumentul Papei Grigorie II din scrisoarea acestuia catre imparatul Leon Isaurul: „De ce nu-L reprezentam si nici nu-L descriem pe Tatal Domnului nostru Iisus Hristos? Pentru ca nu stim cum este. (…) Numai daca L-am fi vazut si cunoscut precum L-am vazut si cunoscut pe Fiul Sau, atunci am fi incercat sa-L descriem si sa-L reprezentam cu ajutorul artei”.
Alti doi mari aparatori ai sfintelor icoane, Sfantul Teodor Studitul si Ioan Damaschin, s-au opus reprezentarii lui Dumnezeu Tatal. Ioan Damaschin afirma: ”Nu Il reprezentam pe Domnul Dumnezeu , deoarece nu Il vedem; daca L-am fi vazut, L-am fi reprezentat”.
Sfanta Treime „Paternitate”, o icoana eretica
Aceasta icoana, dealtfel foarte cunoscuta, s-a raspandit in lumea ortodoxa mai ales incepand cu secolul XVII. Despre aceasta icoana, in care Dumnezeu -Tatal apare ca batran, cu Fiul Sau – Hristos in poala si Sfantul Duh ca un porumbel fie intre ei, fie pe un disc tinut de Mantuitorul, Vladimir Lossky sustine ca transpune doctrina Filioque in forma picturala.
Cu trecerea timpului, astfel de reprezentari au devenit din ce in ce mai numeroase. Rezultatul a fost acela ca adevarurile de credinta exprimate in icoanele traditionale au fost din ce in ce mai distorsionate, iar arhetipurile si principiile iconografiei bizantine au fost treptat abandonate.
Imaginea lui Dumnezeu-Tatal a fost interzisa la marele Sinod de la Moscova din 1666-1667. In Actele Sinodale se spune: ”Hotaram ca un pictor iscusit, care sa fie si om vrednic, sa fie numit mai-marele iconografilor conducator si supravetuitorul lor. Ca sa nu mai batjocoreasca cei neinvatati sfintele icoane ale lui Hristos, ale Maicii Sale si ale Sfintilor Lui, infatisandu-i urat si nepotrivit; si sa inceteze orice vanitate a pretinsei intelepciuni de a picta fiecare dupa fantezia sa, fara a avea vreo referinta autentica, adica de a-l zugravi in diferite chipuri pe Domnul Savaot […]. Hotaram ca de acum inainte chipul Domnului sa nu fie pictat in reprezentarile cele absurde si nepotrivnice pentru ca nimeni nu L-a vazut niciodata in trup. Numai Hristos care a fost vazut in trup este zugravit asa, adica in trup, iar nu dupa Dumnezeire […].
Este intru totul absurd si necuviincios a-L picta pe Domnul Savaot cu barba alba, iar pe Fiul in sanul Lui, sezand, si un porumbel intre Ei, pentru ca nimeni nu L-a vazut pe Tatal, dupa Dumnezeire; pentru ca Tatal nu a avut trup si nu in trup S-a nascut Fiul din Tatal mai inainte de toti vecii, asa cum zice si David proorocul: ”din pantece mai inainte de luceafar Te-am nascut” (Psalmul 109, 3) aratand ca acea nastere nu este trupeasca, ci negraita si nepatrunsa.”
Sinodul a hotarat definitiv ca reprezentarea ca batran, Cel vechi de zile, nu mai trebuie raportata la Tatal, ci doar la Hristos.
Sfanta Treime si Dumnezeu Tatal in iconografia ortodoxa traditionala
In iconografia traditionala ortodoxa exista doua moduri de reprezentare a Sfintei Treimi: Chipul lui Hristos, si scena numita ospitalitatea lui Avraam
Leonid Uspenski afirma ca „in icoane, nu infatisam deci decat ce ne-a fost dezvaluit: Persoana intrupata a Fiului lui Dumnezeu, Iisus Hristos” deoarece El este nedespartit de Celelalte doua Persoane ale Sfintei Treimi: Il cunoastem pe Tatal prin Fiul („Cel ce Ma vede pe Mine Il vede pe Cel ce M-a trimis” – Ioan 12, 45; si „Cel ce M-a vazut pe Mine L-a vazut pe Tatal” – Ioan 14, 9) si pe Fiul prin Sfantul Duh: „Nimeni nu poate sa zica: Domn este Iisus – decat in Duhul Sfant”(I Cor. 12, 3).
Icoana Sfintei Treimi care infatiseaza „ospitalitatea lui Avraam” si care corespunde intru totul invataturii Bisericii, atat in continut, cat si in expresia ei artistica, este Sfanta Treime pictata de Sfantul Andrei Rubliov . Aceasta reprezentare a celor trei Persoane biblice sub forma de ingeri este singura icoana admisa a Sfintei Treimi.
Dumnezeu Tatal este reprezentat in iconografia traditionala ca o mana care iese din cer binecuvantand. Vedem aceasta mana simbolica la Botezul lui Hristos, asa cum apare in mozaicurile de la Hosios Lukas si Daphni. Simbolismul mainii are la baza cuvintele Scripturii: „Trimite mana Ta din inaltime (Ps. 143, 7)” si „Mana Domnului era cu Dansul”.
Sfantul Duh mai este reprezentat sub urmatoarele trei forme in care s-a manifestat in istoria mantuirii: ca porumbel la Botezul Domnului, ca nor de forma geometrica la Schimbarea la Fata si ca limbi de foc, in icoana Cincizecimii.
Icoana eretica și icoana ,, canonică”! Dar ireală!!!!!Păi Dumnezeu este an iconic. Nu poate fi reprezentat. Nu poți să cuprinzi ceva infinit într-o pictură. Cât despre Domnul Iisus Hristos,cu siguranță că dacă voia să lase imaginea Lui pentru posteritate ar fi chemat pictorii vremii și s-ar fi lăsat imortalizat pe pânză. Dar nu a fost cazul. Precum i-a spus Domnul Iisus lui Toma,ai văzut și ai crezut,dar fericiți cei ce cred și nu văd…..
Jebelean Sorina dar i s.a impregnat chipul pe giulgiu si marama, ceea ce la alt om nu s .a intamplat
Cristina Crina și asta înseamnă că noi trebuie sa-L pictăm? Cun am zis, dacă trebuia o făceau evreii. Dar n-au făcut-o. Credeți că este cineva capabil să picteze chipul Domnului? A spus Domnul Iisus ceva în privința aceasta? Biblia trebuie să vorbească. Nu canoanele. Pentru că acestea sunt de la oameni. Iar oamenii au schimbat legile și legămintele făcute de Dumnezeu cu oamenii. Cât despre maramă, Domnul Iisus este Om și Dumnezeu în același timp.
” Icoana eretică” o găsești pictată pe pereții a foarte multor mănăstiri din Muntele Athos. Mănastiri ce au fost construite și pictate începând cu sec X lea. Să înțeleg că maŕii monahi și duhovnici care au viețuit în acele perioade în aceste mănăstiri, dintre care unii au devenit sfinți erau la rândul lor eretici deoarece aveau astfel de icoane la care se închinau în aceste mănăstiri? Nu i-a luminat Duhul Sfânt că se rugau la picturi și icoane eretice? Nu ați văzut aceste picturi „eretice” pe pereții Mănăstirii Marii Lavre, cei care ați fost prin Athos? Ne-am deșteptat noi de vreo 400 de ani și le numim eretice? Ei ca să vezi ce luminați suntem de la A. Rubliov încoace.
Icoană necanonică şi Icoană canonică. Icoanele nu sunt eretice. Încercați să vă informați bine cei care publicați nişte lucruri. Riscați să faceți destrămare chiar şi între ortodocşi. Iertare şi praznic cu bucurii duhovniceşti.
Ce caută sectarii să comenteze pe aici?!
Nici una nu este eretica!
Dan Untaru Este prima data când aud despre aceasta icoana ca este eretica.
Ionela Marinica Eu am una exact la fel!
Dan Untaru Și eu!
Ionela Marinica Cand vorbim de ceva eretic trebuie sa aducem si argumente! Dar este adevărat ca icoana cu cei 3 îngeri se referă la Sfanta Treime care s-a arătat la Stejarul Mamvri lui Avram!
Mă întreb și eu:de ce ignoranții, știu numai sa râdă?!!! Ptr că mereu este cate un prost,care râde?!!
Bine de stiut
Ambele sunt eretice și provenite din păgânism!
Amin Doamne ajută.
Deuteronomul 4:
Fiindcă n-aţi văzut niciun chip* în ziua când v-a vorbit Domnul din mijlocul focului, la Horeb, vegheaţi** cu luare aminte asupra sufletelor voastre,
* Isa 40:18 ** Ios 23:11
16ca nu cumva să vă* stricaţi şi să vă faceţi** un chip cioplit sau o înfăţişare a vreunui idol, sau chipul† vreunui om, sau chipul vreunei femei.
xxx
Asa ca eu zic ca o sa va arda la foc mic si pe unii si pe ceilalti, idolatrilor! 🤣🤣🤣
Berlan Eduard păi prima icoana e chiar icoana Mantuitorului , Sfânta Mahrama
Berlan Eduard Nu s-a vazut nici in chip in mijlocul focului, dar Iisus a trait multi ani intre noi, deci nu ne impiedica nimic sa-l pictam. Picturile erau in trecut o amintire a cuiva drag , Asa cum pana nu demult oamenii aveau poze cu cei dragi in portofel, iar mai nou le tinem in telefon si laptop. Cat despre chipurile cioplite si picturi s-au facut sute in templul de la Ierusalim, la porunca lui Dumnezeu. Chiar si pe chivot erau sculptati ingeri. Nu mai crede toate inselaciunile pastorilor tai, te tin acolo doar ca sa le dai zeciuiala
Du Cian , fatah, asta e din biblia ta. 😁😁
Berlan Eduard E si in facatura lui cornilescu. Citeste acolo, cand Solomon a facut templul. Dumnezeu i-a dat instructiuni f. detaliate despre sculpturi si picturi
Du Cian , serios? Pai da-mi citatul di Deuteronom 4:15-16 din biblia ta daca Cornilescu nu e buna! 😁😁
Berlan Eduard Ia uite ce scrie in cornilescu despre Sfanta Sfintelor, cel mai sfant loc din templu, unde Dumnezeu vorbea cu preotii prin chivot: ” 23În Locul Preasfânt a făcut* doi heruvimi de lemn de măslin sălbatic, înalţi de zece coţi.
24Fiecare din cele două aripi ale unuia din heruvimi avea cinci coţi, ceea ce făcea zece coţi .
1 Imparati 6:24
25Al doilea heruvim avea tot zece coţi. Măsura şi chipul erau aceleaşi pentru amândoi heruvimii.
26Înălţimea fiecăruia din cei doi heruvimi era de zece coţi.
27Solomon a aşezat heruvimii în mijlocul casei, în partea dinăuntru. Aripile lor erau întinse*; aripa celui dintâi atingea un zid şi aripa celui de al doilea atingea celălalt zid, iar celelalte aripi ale lor se întâlneau la capete, în mijlocul casei.
28Solomon a acoperit şi heruvimii cu aur.
29Pe toate zidurile casei de jur împrejur, în partea din fund şi în faţă, a pus să sape chipuri de heruvimi, de finici şi de flori deschise.
30A acoperit pardoseala casei cu aur, în partea din fund şi în faţă.
31La intrarea Locului Preasfânt a făcut două uşi din lemn de măslin sălbatic; pragul de sus şi uşorii uşilor erau în cinci muchii.
32Cele două uşi erau făcute din lemn de măslin sălbatic. A pus să sape pe ele chipuri de heruvimi, de finici şi de flori deschise şi le-a acoperit cu aur, a întins aurul şi peste heruvimi, şi peste finici.
33A făcut, de asemenea, pentru poarta Templului nişte uşori de lemn de măslin sălbatic, în patru muchii,
34şi cu două uşi de lemn de chiparos; fiecare* uşă era făcută din două scânduri despărţite.
35A pus să sape pe ele chipuri de heruvimi, de finici şi de flori deschise şi le-a acoperit cu aur, pe care l-a întins pe săpătura”. Imparati 6: 23…..35
NU SUNTETI DECAT NISTE BIETI BOLNAVI LA CAP .
Nu poate fi eretică atâta timp cât exprimă mai clar Sfânta Treime, Dumnezeu întreit in persoană, Sfânta Familie….Tatăl, Fiul ,și Duhul Sfânt in chip de lumină, asta sugerând lumina cugetului Divin …
Vasile Urzică Nu e ,,mai clar,, e doar necanonic
RoseRed Aftene …Adică cum necanonic , explicați….???
Vasile Urzică Doar vrei sa vezi daca stiu ce e, necanonic?
Necomform cu canoanele, cu regulile, cu legile, cum vrei sa spui
RoseRed Aftene …Care reguli care legi Stimate Domn???
RoseRed Aftene Uitându- mă la profil am văzut că mă contrazic cu o Doamnă,mă scuzați că am folosit apelativul Domn …
Eretici de ce … sunteți alergici la Biblie ??? Și puneți pe credincioșii ortodocsi sa se închine la morți făcători de minuni , când Biblia interzice închinarea la morți și cultul morților!!! Icoana „eretica” arata Biblia , cuvântul Domnului, crucea și lumina deasupra. Isus a zis „veniți și luați lumina ” din cuvântul Domnului insuflat în Biblie … nu de la lumânare!!! În icoana canonica … nu se înțelege nimic inteligibil … pare un pahar de vin lângă care stau trei persoane … cam atât
Oprea Cecilia Carmen ba da sectanții nu au ce face decât sa conteste ortodoxia? Du te cucoana la catolici și comentează. Du te la musulmani. Du te la baptiști, la iehovisti. Du te cearta te cu cine vrei. Dar mai lasati ne în pace. Ți a zis cineva ceva ție? De vii aici sa îți verși neștiința, ignoranta si necredința? Ia Du te la adunare la tine și lasa ne.
Stefania Georgy ce te ratoiesti asa dacă ești în bezna mintii ! Sunt ortodoxa doar ca citesc biblia , în comparație cu turma care sta în bezna !!! Dacă citești Biblia și îți luminezi mintea ești făcut eretic , sectar , satanist și în toate felurile „de dreapta credinta” . Poi va bateți joc de cuvântul Domnului și va ia dracu când auziți de Biblie !!! Citește Biblia și ieși din întuneric și pupat cadavre !! Adevărul deranjează sar ca arși popii ortodocși dacă le spui de Biblie ca ortodoxia e paralela cu Biblia și cu tradițiile lor păgâne!!!
.
Oprea Cecilia Carmen Mergi pe la Mănăstiri unde sunt multe Sfinte Moaște, și ai să vezi și multe persoane demonizate care nu se poate apropia de ele, dar nu catolice Mănăstiri Ortodoxe
Oprea Cecilia Carmen nu esti ortodoxa …esti satana .
Oprea Cecilia Carmen hai lasa ne. NU ESTI ORTODOXA. SECTANTA ERETICA ASCUNSA!
Oprea Cecilia Carmen Ești ortodoxă așa cum Dalai Lama e mai marele Bisericii Catolice…
Oprea Cecilia Carmen Mandria ta o sa te duca in iad. N-ai inteles nimic din ortodoxie si te mai si lauzi ca ai citit Biblia. Nu se inchina nimeni la moaste, ele sunt doar venerate. Pe sfinti ii rugam sa intermedieze pt. noi in fata lui Dumnezeu, fiindca asa ne-a invatat El. Uite ce scrie in Biblie : lAbimelec, regele Gherarei, cind acesta, din nestiinta, voia sa ia de sotie pe sotia lui Avraam: ,,Da inapoi femeia omului aceluia, ca este prooroc si SE VA RUGA pentru tine, si vei fi viu. Iar de nu o vei da inapoi, sa stii bine ca ai sa mori si tu si toti ai tai” (Facere 20; 7). Auzi ce zice Dumnezeu catre Elifaz Temaniteanul si cei doi prieteni ai lui, care suparasera pe sfantul si dreptul Iov: ,,Acum luati sapte vitei si sapte berbeci si duceti-va la robul Meu Iov si aduceti-le pentru voi ardere de tot; iar robul Meu Iov SA SE ROAGE pentru voi. Din dragoste pentru el voi fi ingaduitor, ca sa nu Ma port cu voi dupa nebunia voastra, intrucat n-ati vorbit despre Mine asa de drept cum a vorbit robul Meu Iov.
Şi au facut cum le spusese Domnul, si Domnul A PRIMIT RUGACIUNEA lui Iov (Iov 42; 8-9). Iata ce zice Sfintul Apostol Pavel: ,,Multumesc Dumnezeului meu, ori de cate ori imi amintesc de voi, caci pururea in toate rugaciunile mele, ma rog pentru voi toti, cu bucurie” (Filipeni 1; 3-4). Alta data zice: ,,Multumim lui Dumnezeu totdeauna pentru voi toti si va pomenim in rugaciunile noastre, aducandu-ne aminte neincetat inaintea lui Dumnezeu si Tatal nostru de lucrul credintei voastre” (I Tesaloniceni 1, 2-3). In alt loc iarasi zice: ,,Pentru aceasta NE SI RUGAM pururea PENTRU VOI , ca Dumnezeul nostru sa va faca vrednici de chemarea Sa” (II Tesaloniceni 1; 11). Şi iarasi: ,,Nu incetez a multumi pentru voi, pomenindu-va in rugaciunile mele ca Dumnezeu… sa va dea voua duhul intelepciunii…: (Efe
Ascultaseni 1; 16-17). Sau: ,,Aceasta si cerem in rugaciunea noastra: desavirsirea voastra” (II Corinteni 13, 9). Acelasi Apostol Pavel ii scrie si lui Timotei: ,,Multumesc lui Dumnezeu, pe Care Il slujesc, ceca si stramosii mei, intr-un cuget curat ca te pomenesc neincetat, zi si noapte, in rugaciunile mele” (II Timotei 1, 3). Din toate acestea vedem cata datorie avem noi de a cinsti si a ne ruga sfintilor si ingerilor, daca ei sunt prietenii lui Dumnezeu (Ioan 15; 14), cetateni ai casei lui Dumnezeu (Efeseni 2; 19), slugi ale lui Dumnezeu (II Timoteni 1; 3); (Psalmi 102, 21; 103, 5; Luca 16, 22; Evrei 1, 7) si au putere de la Dumnezeu ca sa faca mari si infricosate minuni (Iesire 7, 10; Evrei 11, 29; 11, 35; Luca 9; 1-2). Ingerii au vestit oamenilor zamislirea si Nasterea Mantuitorului (Matei 1; 20-21; Luca 1; 30); Invierea Mantuitorului (Matei 28; 5-7); Inaltarea la cer si a doua venire (Fapte 1; 11); zamislirea Sfintului Ioan Botezatorul (Luca 1; 13-17) si alte nenumarate taine ale lui Dumnezeu catre neamul omenesc. Sfintii si ingerii, se roaga pentru noi (Iesire 32; 31-32); aud rugaciunile noastre (II Petru 1, 15; Daniel 10, 11; Luca 16, 27); duc rugaciunile noastre inaintea lui Dumnezeu pentru noi (Apocalipsa 5; 8-14). Sfintii au posibilitatea in cer de a sluji la Dumnezeu pentru oameni si a contribui la mantuirea acestora
Avraam, a avut atata trecere la Dumnezeu, ca sa mijloceasca pentru Lot, nepotul sau, impreuna cu cei din Sodoma si Gomora (Facere 18, 30-33; 19, 1-28) apoi cata trecere au inaintea lui Dumnezeu toti sfintii care L-au iubit, I-au slujit si si-au pus sufletul pentru dragostea Lui?
Pt. Sf. Prooroc Ilie Tezviteanul, Dumnezeu a deschis cerurile si a plouat
Moise a salvat de mai multe ori poporul israelitean cu rugaciunile lui
” Minunat este Dumne$eu întru sfintii sai ” spune psalmistul (Psalm 67-36 ) si de asemenea : ” Laudati pe Domnul întru Sfintii lui ” (Psalm 150-1 )
Sfintii au puterea de la Dumne$eu de a vindeca pe cei bolnavi de a face minuni mari,, de aînvia mortii : Sfântul Apostol Petru l-a vindecat pe Eneas si a înviat pe Tavita (Fapte 9 ), Sfântul Apostol Pavel l-a înviat pe Eutihie din Troia (Fapte 20).. Si mai sunt inca multe citate in Biblie.
Ecaterina Bratu eu nu ma rog la MORTI CI LA DUMNEZEU CEL VIU !!! Eu nu am un „Dumnezeu ” mort , un cadavru care aștept sa facă minuni și el nu vorbește, nu umbla , nu poate face nimic și e și oribil la vedere , care nu știi cui a aparținut și de unde l-au dezgropat !
Stefania Georgy
Oprea Cecilia Carmen Sectaro, după ce o să citești Sfânta Scriptură, dar nu fițuica scrisă de Cornilescu, vei afla despre Mamvri…Implicit Cine sunt Cei Trei de sub ștejar…În plus, vei găsi și referințe clare despre cinstirea sfintelor moaște…
Narcisa Ducu și satanistii se închina la oase și cranii de morți ca să știi! Eu ma inchin în fata lui Dumnezeu nu la oase de morți ca satanistii ! Sa ceri la un cadavru sa facă minuni în locul lui Dumnezeu trebuie sa fi întunecat rău la minte
Oprea Cecilia Carmen Sunt de acord cu teza despre sataniști…Noi cinstim sfintele moaște care reprezintă cu totul altceva…Să negi temeiurile scripturale – ești întunecată rău la suflet…
Oprea Cecilia Carmen moastele nu sunt cadavre decât în capul vostru distrus de erezie.
Oprea Cecilia Carmen judecată limitată
Te poti duce în fața lui iohanis
cu o jalba?
Evident nu vei putea trece de bodyguarzi, te adresezi pe ordine ierarhică
Dacă, tu om, nu poti merge în fața oricarui om vrei tu, cum crezi tu, făptura de tină, ca poti merge, fără sfinți în fața Lui Dumnezeu?
Fata Domnului, nici Moise n a putut o vedea!
App: vad ca stii mai multe despre satanisti decât despre dreapta credință!
Nu e tarziu sa aprofundezi, sa stii!
Oprea Cecilia Carmen haoleu!
Oprea Cecilia Carmen NU la „morţi” ne închinăm, ci la sfintele moaşte, în care e Dumnezeu, căci sufletul sfinţilor e în Împărăţia Cerurilor! Dacă NU cunoaşteţi, atunci tăcéţi, fiicilor lui Kain! În curînd în Ultimul Război Mondial toţi Kainiţii vor fi nimiciţi!
Victoria Condrea esti batuta cu ceva la cap … tu crezi ca sufletele sfintilor tai intra in ininparatia cerului inainte sa vina Cristos sa judece vii si morti nu cumva esti eretoica si tu …. daca puneai burta pe Biblie nu spuneai prostiile alui celui ce ti leau bagat in cap …. noii ….. degeaba iti explicam de gratare , mici si carne-nsos ca la tine tot ghiveciul este msi bun
Victoria Condrea spor la pupat mortii !!! Citește cartea Sfânta înainte sa deschizi gura ! Scrie clar sa nu te închini la morți!!! Și Isus a spus „singurul mijlocitor între om și Dumnezeu e fiul sau Isus” nu mortii , sfinții, îngerii!! Isus ! Citește înainte de a jigni ca prostul incult ! Dar nu ai ce face cu bezna mintii
Victoria Condrea scrie clar „singurul mijlocitor între om și Dumnezeu e Isus Hristos ” care s-a jertfit pentru noi ! Despre ce sfinti tot vorbești ??? Ai citit ce scrie ??? Alea sunt cadavre în sicrie la ce va rugați!!! Ai cunoscut personal mortul și știi ca a fost sfânt??? Sau ca e chiar scheletul lui în sicriu ??? Îl renegi pe Dumnezeu și pe fiul lui și te rogi la un mort care nici măcar nu știi de unde l-au dezgropat ??? Te auzi ce aberezi ??? Exact asa fac satanistii doar ca îs mai deștepți ca nu pupa oasele doar fac ritualuri de-ale lor …nu e diferența mare cu închinarea la bucăți de oase , mâini, cranii deși scrie clar ca din țărână ești, în țărână te vei întoarce, nu expus ca la circ !
Oprea Cecilia Carmen cu ereticii, care se împotrivesc Adevărului: Domnului Hristos Iisus şi Unsului lui Dumnezeu Ţar noi NU vorbim! Sînteţi Kainiţii! ANAFEMA, ANAFEMA, ANAFEMA!
Oprea Cecilia Carmen se vede ca ești SECTANTĂ și degeaba ți se explică că nu ne închinăm la morți ci la Sf Moaște, frumos mirositoare, la prietenii Mântuitorului care au rămas cu trupul intreg la sute de ani după moarte! Pe voi sectanții vă cam arde ORTODOXIA ADEVARATĂ, SF CRUCE-pe care voi o socotiți obiect de tortură! Așa se întâmplă dacă fiecare DEȘTEPT s-a apucat sa explice Sf Scriptura după cum l-a tâiat capul-iar de aici mulțimea de secte care sunt! Lăsați să PUPĂM noi ce dorim….fiecare face ce dorește!!!
Oprea Cecilia Carmen BIBLIA ESTE O CARTE, UN OBIECT CARE NU ESTE BUNĂ NICI DE HÂRTIE IGIENICĂ. ȘTERGE-TE CU EA LA CUR ȘI APOI TRAGE APA.
Nedelcu Maria ce vocabular de cretina ai ! Unde ai studiat ??? Cred ca ai o fata ca nici măcar nu te suporți pe tine de pui fantoma la profil și un suflet murdar ca hârtia igienica după ce a fost folosita ! Nu cobor la nivelul tău de cultura de bostani ! Aici s-au dezlănțuit dracii dacă pomenești de Biblie și de Dumnezeu ! Satanistii și ortodocșii au aceeași idoli … mortii și cadavrele …asta e ! Fiecare cu „dumnezeul” lui , nu e treaba mea !
Nedelcu Maria DOAMNĂ DRAGA, NU FACE.TI PACATE ,BIBLIA ESTE SACRA PRIN EA SUNT RELATATE TOATE .VECHIUL SI NOUL TESTAMENT.NU SE MERITĂ SĂ VA CONTRAZICETI CU OAMENII ASTIA CARE SE LIMITEAZĂ DOAR LA A CITI BIBLIA SI.N FOND, O INTERPRETEAZĂ GREȘIT.
Oprea Cecilia Carmen ce cauti aici eretico ?
Oprea Cecilia Carmen Nu esti obligat nici sa crezi, nici sa comentezi
Dumnezeu a lăsat liberul arbitru tuturor
Dar binecuvantarile sunt ale LUI🙏🙏🙏
Oprea Cecilia Carmen Atât înțelegi!! Dacă citești biblia vei înțelege mai multe!!!
S-a spus despre icoana ortodoxa ca este o „Biblie in imagini”. Cu alte cuvinte, Biserica marturiseste pe cale vizuala, prin intermediul icoanei, adevarul de credinta revelat. Acest fapt ii confera totodata icoanei, un important fundament dogmatic. Chiar daca imaginatia umana nu are limite, putand din acest punct de vedere reprezenta orice, in ceea ce priveste […] 🔺 https://c.aparatorul.md/i30my 🔺
Dreapta Credinţă numai căcatul altora miroase, al vostru nu..ca vrei tu
Dreapta Credinţă Frecții la picior de lemn. Monahii care au devenit sfinți din Mănăstirile Muntelui Athos s-au rugat la astfel de picturi ” eretice” pictate pe pereții mănăstirilor unde au vièțuit. Picturi care se regăsesc și acum și nu le înlocuiește nimeni cu picturi ” canonice”. Și s-au mântuit și au devenit Sfinți unii dintre ei. Nu s-au temut că se închină la o icoană eretică a Sfintei Treimi și nu se mai mântuiesc.
Miercuri, 02 octombrie 2024, vă invităm la conferinţa duhovnicească „CHIPURI (DE) CUVINTE (în) GESTURI, Avva Ghelasie Isihastul – Chip al iubirii dumnezeieşti”.
Evenimentul va avea loc in Sala Mare a Palatului Culturii din Târgu Mureş, între orele 18.00-20.00. Alături de Pr. Ierom. Valerian Pâslaru, stareţul Mănăstirii Sf. Filimon, vor fi prezente înalte feţe bisericeşti, precum şi actori din Bucureşti, care vor recita din lirica ghelasiană. Vă aşteptăm cu drag! Intrarea este liberă!
Amindoua sunt canonice desteptilor
https://ziarullumina.ro/actualitate-religioasa/documentar/icoana-sfintei-treimi-o-istorie-a-reprezentarii-113520.html
Nici una nici alta nu e canonica. Din aceleași motive. Ortodocșii adevărați știu. Am mai spus ca tu ești apărătorul ereziilor nu al ortodoxiei.