Anatema nu insemna blestem cum cred unii, ci insemna ca respectivele idei si persoane sunt in afara granitelor Bisericii, anatema are rol pedagogic, ca sa se poata deosebi de catre crestinii ortodocsi Adevarul Revelat de Dumnezeu de minciuna ideilor omenesti numite erezii-opinii nerevelate. Spicuim dintre anatemele rostite in Mitropolia Pireului:

Spicuiri dintre anatemele rostite in Mitropolia Pireului. Rostirea anatemelor in Duminica Ortodoxiei.
- Origenistilor si celor din ceata lor, Anatema!
- Celor ce neaga Sfintele Sinoade Ecumenice, al IV-lea, al V-lea, al VI-lea, al VII-lea, al VIII-lea de pe timpul Sfantului Fotie cel Mare si al IX-lea de pe timpul Sfantului Grigorie Palama, monotelitilor, monoenegistilor, monofizitilor si papoFilioqvistilor, Anatema!
- Celor care nu se inchina Domnului nostru Iisus Hristos in icoana descris dupa firea omeneasca, Anatema!
– Celor care predica si invata panerezia ecumenist intercrestina si interreligioasa, Anatema!
– Cel dupa Canoane cazut si fara temelie ereziarh Papa al Romei celei Vechi, Francisc I si celor ce sunt in comuniune cu el Anatema!
– Cazutilor si anticanonicilor ereziarhi Patriarhi ce neaga Sinodul IV Ecumenic:
Karekin al II-lea al Armeniei,
Teodor al II-lea al Egiptului(Patriarhul Coptilor),
Abuna Pavel al Etiopiei,
Ignatius Aphrem II al siroiacobitilor,
Baselius Thomas I al Malabarienilor Indieni
celor ce in mod gresit se numesc pe sine „ortodocsi” si celor ce sunt in comuniune cu ei, Anatema!
-Acordului de la Chambesy din 1994 in care anti-Calcedonienii in mod mincinos sunt recunoscuti ca ortodocsi, Anatema!
– Acordului de la Balamand Anatema!
-Asa zisului „Consiliu Mondial al Bisericilor” ce invata ca fiecare ramura protestanta este o parte din Biserica lui Hristos si celor ce participa la rugaciuni in comun la blasfemica si calcatoarea de canoane asa-zisa „Saptamana de Rugaciune Ecumenica” considerandu-i pe eretici „frati in Hristos”, Anatema!
-Celor ce invata ca Biserica ar cuprinde toate confesiunile despartite de Ea numindu-le „biserici nedepline” si celor care spun ca exista Sfinte Taine,Har mantuitor si sfintenie inafara Bisericii Ortodoxe, celei Una, Sfinte, Sobornicesti si Apostolesti, Anatema!
-Celor ce defaima Tainele Bisericii: Baptisti, Adentisti, Penticostali, Anatema!
– celor care neaga si defaimeaza pe Maica Domnului, Treimea cea de o fiinta si nedespartita, rabini ai iudaismului, islamisti si membrii societatii ” Turnul de Veghere” a Martorilor lui Yehova, Anatema!
– lui Martin Luther, Jean Calvin, Urlich Zwigli, Henric al VIII-lea, lipsitului de evlavie imparat, si celor adunati impreuna cu ei si toate ramurile protestante, Anatema!
Sursa: Ortodoxia Catholica
Privitor la ultima ta ‘remarcă’, dai de înţeles faptul că tu nu ai ‘comuniune cu aceştia’, ‘ereticii mai-nainte-pomeniţi’, căci ar părea absurd comentariul tău. Dar, la o analiză mai minuţioasă, din punct de vedere al ecumenismului cel puţin, toate Sinodurile oficiale sunt sub erezie. Şi atunci apare întrebarea firească – unde se află Biserica lui Hristos cea adevărată? Unde să căutăm mîntuirea, fraţilor?
Unii vor zice: “Ascultaţi, ce tot vorbiţi, despre ce prăbuşire a Bisericii este vorba, când noi avem legământul hotărât al lui Hristos care spune: “Voi zidi Biserica Mea şi porţile iadului nu o vor birui” (Mt. 16,18). Foarte adevărat, cuvintele lui Hristos sunt fără îndoială de netăgăduit, însă nu se ştie de ce, uităm că prin aceste cuvinte Hristos nu arată hotarele Bisericii, pe care “porţile iadului nu o vor birui.” Nu se spune care anume Biserică va fi aceea: a Constantinopolelui, Rusă, Sârbă, Bulgară, Biserica Rusă din diasporă, sau oricare alta. Se spune simplu – “Biserica”, adică, până la sfârşitul veacului şi cea de A Doua Venire a lui Hristos, adevărata Biserică nu va dispare de pe faţa pământului, ci va subzista. Biserica va rămâne Biserică cu toate înaltele ei legăminte, împuterniciri şi drepturi binecuvântate ce-i aparţin, chiar şi în cazul, când în ea va rămâne un singur episcop şi minimum de credincioşi. Iar restul se va clătina şi va cădea, va fi “biruit de porţile iadului”, chiar dacă va continua să se numească “biserică”. (Arhiepiscopul Averchie de Jordanville)
Mai jos anathema împotriva ecumenismului pronunțată de ROCOR în 1983:
”Celor ce atacă Biserica lui Hristos învăţând că Biserica Sa este împărţită în aşa-zise „ramuri” ce se deosebesc în doctrină şi în felul de viaţă, sau că Biserica nu există în chip văzut, ci va fi alcătuită în viitor când toate „ramurile” – sectele, denominaţiunile şi chiar religiile – vor fi unite într-un singur trup, şi care nu deosebesc Preoţia şi Tainele Bisericii de cele ale ereticilor, ci spun că botezul şi euharistia ereticilor sunt valabile pentru mântuire; prin urmare, celor ce cu bună-ştiinţă sunt în comuniune cu aceşti eretici mai-nainte-pomeniţi sau celor ce susţin, răspândesc sau păzesc erezia lor ecumenistă sub pretextul dragostei frăţeşti sau al presupusei uniri a creştinilor despărţiţi, ANATEMA!”
Conform acestui text, toți cei ce cu bună-ştiinţă sunt în comuniune cu aceşti eretici mai-nainte-pomeniţi, se află în afara graniților Bisericii. De remarcat este faptul că în această categorie intră și așa numiții tradiționaliști care ca și cum nu sunt ecumeniști dar au comuniune cu aceștia.