Tbilisi, Georgia, 8 ianuarie 2013
Mesajul de Crăciun al Patriarhului Georgiei, Ilia al II lea, citit în Catedrala Sfânta Treime din Tbilisi în data de 7 ianuarie, în faţa a mii de credincioşi şi a oficialilor statului, a stârnit puternice controverse.
„Cum poate o familie în care se fac avorturi să fie fericită? Cum poate o familie ce are un copil născut de o mamă surogat să fie fericită? Un astfel de copil este sortit să fie lipsit de dragoste și este condamnat la singurătate de la bun început.”
„Acei copii născuți prin inseminare artificială vor fi cu probleme, de asemenea”, se arată în mesajul Patriarhului.
În urma reacţiilor stârnite de acest mesaj, la 8 ianuarie, Patriarhia a lansat o declarație spunând că este „cu totul absurd” să se creadă că Biserica ar respinge copiii născuți prin aceste metode. Astfel, deşi aceste metode sunt inacceptabile, copiii născuți prin inseminare artificială și mame-surogat „necesită mai multă căldură, dragoste și binecuvântare din partea Bisericii.”
„Patriarhul Georgiei și clerul au obligația de a avertiza parohiile și, în general, societatea cu privire la aceasta. Biserica respectă libertatea de a alege a unei persoane, dar indică, de asemenea, ceea ce se arată a fi greșit. Aceasta este datoria Bisericii”, se spune în declarație.
„Astfel de copii sunt printre cei botezaţi de Patriarh și nu este nimic surprinzător în acest fapt”, se arată de asemenea în declarație.
Referirea la copiii botezați de Patriarh este legată de faptul că Patriarhul Ilie al Georgiei a botezat mai mult de 7.000 de copii, unii dintre ei provenind din familii cu situații materiale dificile, abandonați.
Între timp, în faţa Patriarhiei, un grup de activiști s-au adunat pentru a protesta împotriva remarcilor făcute în mesajul de Crăciun al Patriarhului. De asemenea, au apărut şi contra-manifestanți, ceea ce a dus la violenţe verbale. Patru bărbați au fost reținuți de poliție.
Patriarhia a mai făcut o declarație, în aceeași zi, distanțându-se de violențe și făcând apel la calm.
Tot în mesajul de Crăciun, Patriarhul a declarat: „Uniunea Europeană ar trebui să țină seama de opiniile noastre tradiționale și să nu ne impună idealurile «căsătoriei» între persoane de același sex şi a familiilor astfel formate, idealuri care ne sunt străine.
Patriarhul a salutat, de asemenea, anunțul făcut de șeful Delegației UE în Georgia, ambasadorul Philip Dimitrov, conform căruia UE nu condiționează integrarea Georgiei de recunoașterea „căsătoriilor” între persoane de acelaşi sex.
Patriarhul a fost nemulțumit de faptul că acțiunile și punctele de vedere ale minorităților sexuale sunt declarate aspirații democratice, în timp ce poziția a Bisericii este aspru criticată.
Sursă: civil.ge
Ma bucura faptul ca si in Giorgia sunt oameni care se opun acestor fenomene indepartate de normalitate.
Cu parere de rau astfel de lucruri se intimpla din cauza indepartarii oamenilor de Dumnezeu.Stiinta ia cucerit pe majoritatea oamenilor.
Domnul sa ne ajute sa scapam de toate murdariile „civilizatiei” degradante.
Daca se relateaza democratia ,Biserica de ce nu ar avea un cuvant ? Sunt ortodoxa si cred deci in Dumnezeu cel Atotputernic. Daca vrei sa ai un copil , roaga-L pe Dumnezeu , care te stie si daca El nu vrea sa-ti daruiasca un copil , poate are un motiv . Daca tot vrei sa ai copii , infiaza ! Sunt atatia care au nevoie de parinti . O femeie care doar poarta o sarcina , dar nu ramane cu copilul , poate suferi o trauma fiind nevoita sa se lipseasca de copil , dupa nastere. Sau poate nu . Insa copilul nascut dintr-o mama si luat apoi de alta mama , cred la randul meu ca va fi un copil trist , care , desi va avea de toate din partea parintilor , totusi ii va lipsi ceva , va avea dorul de mama naturala . Asa consider eu , pentru ca Dumnezeu le-a facut pe toate ” bune foarte ” , nu doar bune , sau foarte bune , ci bune foarte ( atentie cum citim ) si nu cred ca e benefic sa intervenim acolo unde e viata , cu artificiile noastre . Noi nu putem da viata si nu avem dreptul de a lua viata , indiferent ca e om , animal (sau si planta zic eu ), fara sa fie nevoie pentru viata. Modificarile genetice , sau clonarea , etc , nu au venit ca o nexcesitate vitala , ci ca urmare a iscodirii de catre mintea umana a tainelor vietii , desi , cum se constata , omul nu poate creea viata , ci el doar se joaca cu materia si acest joc nu cred ca este cu ingaduinta lui Dumnezeu.Daca ne oprim doar la ce este vital ca necesitate benefica pentru om , atunci totul e ok., dar daca intervenim in fiinta umana care presupune si suflet , atunci Il dam pe Dumnezeu la o parte si ne declaram noi dumnezeu si acest lucru ne va costa . Insa omul e liber sa-si asume orice risc – daca el vrea – si nu crede , sau nu vrea sa creada , ca , daca urmarile acestor greseli nu apar imediat , ele nu vor mai veni niciodata.