Uniatia este modalitatea de prozelitism practicată de Biserica Romano-Catolică, prin care aceasta a încercat atragerea crestinilor ortodocsi aflati sub vremelnică stăpînire catolică ( Transilvania, ocupatã de austrieci la 1687) la o formă de catolicism.
Indata dupa trecerea Transilvaniei in stapanirea Habsburgilor, acestia au inceput o actiune energica pentru consolidarea dominatiei lor. In aceasta actiune, un rol insemnat a revenit Bisericii Romano-Catolice.
Instrumentul cel mai eficient folosit de papalitate pentru atragerea ortodocsilor din Rasaritul Europei a fost forta statelor catolice sub care se aflau aceste popoare.E un fapt demn de subliniat cã Roma s-a folosit, în toate locurile unde o populatie ortodoxã ajungea sub stãpinirea unui stat catolic strãin, de mijloacele de represiune sau de corupere ale respectivului stat, pentru a forta acea populatie sã admitã jurisdictia ei.
Statul respectiv ajuta Roma sã-si mãreascã numãrul de suflete supuse, iar Roma ajuta acel stat sã slãbeascã acea populatie prin dezmembrare religioasã si deznationalizare.Prin mijlocirea acestor state se promitea ortodocsilor de a scoate pe preotii lor din starea de iobagie, fãcându-i pãrtasi la starea privilegiatã a clericilor Bisericii Romano-Catolice, în schimbul unirii cu Roma papalã.
Papalitatea a aplicat această strategie în diferite spatii geografice si în diferite momente ale istoriei, folosindu-se în special de ordinul iezuit si de metodele acestuia, în urma unei asemenea strategii a fost întemeiată si Biserica Unită din Ardeal.
Catolicul imparat al Imperiului Habsburgic a ordonat sa fie rase cu tunul sate, biserici si manastiri ortodoxe din Ardeal ,(pentru ca, terorizati fiind, romanii ardeleni NU doreau sa treaca la catolicism, sa paraseasca Credinta Ortodoxa ), cele de lemn fiind arse, cele de piatră fiind dărîmate cu tunurile de către generalul Bukow, trimis de către împărăteasa Maria Tereza pentru a sprijini uniatismul.
Generalul Bukow a distrus cu tunurile peste 150 de biserici si manastiri ortodoxe, ortodocsii au fost persecutati, amendati, judecati, executati, si aproape toate Bisericile lor au fost confiscate. Amintesc in acest sens un ordin dat de căpitanul catolic Bethlen ,în 13 iunie 1761….
„Mănăstirile de lemn să fie arse pretutindeni, cele de piatră să se distrugă şi să se facă raport Excelenţei sale guvernatorului atât despre restituirea bisericilor, cât şi despre demolarea mănăstirilor. Iar dacă cineva s-ar opune în mod temerar prea înaltei porunci regale dată de mărita comisie să fie pedepsit negreşit cu moarte prin spânzurare sau prin pierderea capului, ca unii care dispreţuiesc poruncile regeşti şi tulbură pacea şi ordinea publică (3, II, p.240)„.
In aceste momente grele, o lupta pentru apararea ortodoxiei s-a manifestat prin impotrivirea directa de a imbratisa uniatia si prin trimiterea de memorii la Curtea din Viena si Petersburg ori la Mitropolia Ortodoxa Sarba din Carlovit, memorii in care se relatau suferintele indurate de romanii ortodocsi care cereau libertate religioasa .
În timpul luptelor pentru păstrarea credintei ortodoxe au pătimit Sfinti Martiri si Mărturisitori , ieromonahii Visarion Sarai si Sofronie de la Cioara, preotii Ioan din Gales si Moise Măcinic din Sibiel, credinciosul Oprea Miclăus din Săliste, canonizati în 1992 de Biserica Ortodoxă ca sfinti, bătrânul Tănase Todoran din Bichigiu, Bistriţa-Năsăud ( tras pe roată), apoi sutele şi miile de credincioşi şi călugări ştiuţi doar de Dumnezeu. În Transilvania zac moaştele a mii de călugări omorâţi de diabolicul personaj Bucow, din ordinul Mariei Tereza .
Prigoana autorităţilor în privinţa mărturisitorilor Ortodoxiei au determinat pe românii noştri că ceară protecţia mitropolitului sârb Nenadovici de la Carloviţ, solicitându-i totodată acestuia să intervină la împărăteasa Maria Tereza de a se pune capăt persecuţiilor:
„Să te milostiveşti, că pierim trupeşte şi n-avem unde să ne răzimăm, fără numai la Hristos şi la Preasfinţia ta… Iar pentru credinţa strămoşilor noştri suntem gata a suferi şi mucenicie sau izgonire din această împărăţie, iar legea nu o vom lepăda” (3,I,Anexe p.86,89).
O altă petiţie, purtând data de 21 mai 1757, încunoştiinţându-l pe mitropolitul sarb Nenadovici de nedreptăţile suferite de românii ortodocşi din regiunea Braşovului şi Sebeşului, roagă pe cinstitul arhiereu să intervină la împărăteasa Maria Tereza pentru …
„să se oprească popii cei uniţi a ne mai prăda şi a ne mai lega. De aceasta ne rugăm şi plângem cu lacrimi din inimă, noi Românii din Tara Ardealului, care ne ţinem de legea grecească şi slujim împăratului cu toată credinţa, cum am slujit şi la alţi împăraţi mai înainte trecuţi. Că noi neprietenii înălţatei împărăţii n-am fost, ci tot cu credinţă am slujit. Dar atâta pedeapsă ce nu s-a venit nouă pentru legea noastră cea grecească, nici mai demult, când au fost jidovii şi împăraţii cei răi, Maximilian şi Deocliţian, încă nu a fost mai multă răutate pentru lege cât fac aceştia în vremile de acum cu noi.”
Tot ceea ce este catolicism în Transilvania s-a realizat prin momeală, răpire şi siluire.Uniatismul, rămâne rana sângerândă a românilor din Transilvania. Greco-catolicismul este un nonsens, este o tradare alimentată de elemente destabilizatoare şi vrăjmaşe pentru poporul şi Biserica românească.
Starea de compromis în care se găseşte Biserica „unită” este evidentă. Tânjeşte după Roma şi integrarea în catolicismul universal, dar totuşi n-are curajul să renunţe la haina cultului bizantin şi să preia cu totul practicile şi riturile apusene. Denigrează rasaritul în ultimul hal, dar îi poartă încă straiele şi-i ţine în mare parte tradiţiile.
Unirea cu Biserica Romei nu a fost un act de convertire religioasă, ci un act politic şi un contract economic, împăratul de la Viena urmărea prin atragerea românilor la uniaţie, pe de o parte, întărirea catolicismului din Ardeal, iar pe de altă parte, despărţirea românilor din Ardeal de fraţii lor din Moldova şi Ţara Românească.
Unirea cu Biserica Apuseană nu s-a făcut din convingere religioasă, ci din oportunism, din dorinţa de parvenire şi din calcule meschine, de a profita de unele privilegii pentru cei ce şi-au lepădat credinţa strămoşească, din calcule politice la curtea din Viena, care voia să impună o forţă nouă, cea papala.
O parte din românii ardeleni, au crezut că prin „unirea” cu Roma scapă de greutăţi, dar s-au trezit traşi pe sfoară şi siluiţi în conştiinţa lor. Protestele lui Petru Maior, ne arata ca promisiunile papale în legătură cu uniaţia au fost o simplă momeală sau o cursă pusă în calea celor ce copleşiţi de urgia asupririi şi a lipsurilor, au fost găsiţi buni de exploatat pentru satisfacerea ambiţiilor papale de dominaţie universală.
Biserica Greco-Catolică din Transilvania si-a cladit existenţa pe trădarea neamului şi călcarea jurământului de către Atanasie Anghel. Marii istorici s-au cutremurat de aceste fapte. Eudoxiu Hurmuzachi constată cu durere că „cel care a prefăcut cu intenţiune templul unităţii române în cenuşă se numeşte Atanasie Anghel”. Nicolae Şerbănescu spune în reflecţiile sale că de numele lui Atanasie Anghel „este legată sfâşierea sufletească a românilor ardeleni”. Cu profundă întristare N. Iorga scrie despre actul dezbinării, a lui Atanasie Anghel, că în el „se oglindeşte sufletul josnic al unui om fără demnitate şi fără ruşine, al unui arhiereu uitător de toate datoriile şi jurămintele sale, al unui român fără simţ de neamul său… Declaraţia lui din aprilie 1701 e sigur cel mai înjositor act public săvârşit până atunci de vreun vlădică românesc.”
Greco-catolicismul a înlesnit puternic procesul de maghiarizare a românilor din Ungaria şi Transilvania, dus de guvernele din Budapesta. Chiar astăzi, pe teritoriul Ungariei şi în statisticile maghiare mai apare un număr de 500.000 de maghiari de „confesiune greco-catolică” demonstrând fără tăgadă că aceşti 500.000 de credincioşi greco-catolici erau numai cu o sută de ani în urmă încă români, căci maghiarii de confesiune greco-catolică nu existau în acele timpuri.
În Ungaria de astăzi, din cei 1.262.206 de români existenţi în statisticile din 1870, nu au mai rezistat presiunilor de maghiarizare decât vreo 20.000, dintre care 5.000 greco-catolici, restul de 15.000 fiind ortodocşi. Acesta a fost marele sprijin pe care Biserica greco-catolică l-a adus operei de maghiarizare a românilor din Transilvania!
„Suntem ca atare, ortodocşi pentru că suntem Români, şi suntem Români pentru că suntem ortodocşi. Să devenim catolici? Ca să devenim catolici ar trebui să ne transformăm astfel sufleteşte, încât să putem realiza Catolicismul. Transformarea aceasta înseamnă însă: renunţarea la istoria noastră şi la structura noastră spirituală. Cu alte cuvinte: la Românie. Aici nu există o a treia poziţie: sau rămâi Român -şi atunci catolicismul tău nu e o realitate; sau devii catolic- şi atunci nu mai eşti Român.”(Nae Ionescu)
Autor: Mihail Andrei
UNGARIA, PĂMÂNT ROMÂNESC!
DE ce mintiti? ortodoxia romaneasca este tributara metehnelor grecesti,minciuna,viclenie,urzupare! desfranandu se cu puterea comunista,ortodocsii si au insusit in 1948 patrimoniul Bisericii romane unita cu Roma! O taiharie care cred ca nu i a placut Domnului!
Deci cei care comentează că Ardealul este al lor să tacă.
Constantin Craciun amiguu apel
Toti pretind din Ardeal caar fi al fiecaruia.
Dar fara Avram Iancu, ar fi apartinut acum Ungariei.
Joju Roman păi nu-i vezi cât sunt de jegoși unii nu toți.
Constantin Craciun hahalere sunt in toate partile
Și-au cam atins obiectivele, Ardealul fiind puternic contaminat de ideile eretice.
Manevrele iezuitilor si ale ungurilor care de cind s-au aciuat in Europa au fost armata Vaticanului distrugind ortodoxia cu sabia in Transilvania
Drept spus..
Iar ortodocsii au tradat taranii la boieri si i-au incarcat cu o multime de taxe pentru serviciile si traditiile religioase.Tot dracul ala sunteti toti
nu vă mai văitati ! ortodoxism , catolicism ,pașoptism …aceeați ciorbă si aceleasi scopuri ….dacă ati crede cu adevărat într un dumnezeu n ar trbui să fie nici catolic ,nici protestant ,nici ortodox nici islamic sau mozaic
Aceeași prostie biserica catolica sau ortodoxa ,tot un drac este
Nu ar fi cazul sa facem „polemica”,acum…Uitam ca exista un Cer…si o Judecata…Si pe pamant pace..Intre oameni bunavoire!!!
Tot asa s-a realizat tot prozelitismul catolic, prin momeală, răpire, siluire, crime, popoare dezradacinate, chiar si disparitia unor intregi civilizatii din America de Sud si Centrală. Asa vor sa faca si acum. După ce au desființat chiar fizic pe gnostici, pe catari, acum vor sa desfințeze ortodoxia, vor o singură religie pe tot globul si aceea trebuie sa fie a lui Lucifer. Pe 20.10.2020, papa a anunțat noua religie a Noii Ordini Mondiale, Chrislamul, de „Pace si Fraternitate”. Pe 20.02.2023 papa a realizat unificarea catedralei Satanei, cu moscheea islamică si cu sinagoga iudaică sub Templul Abrahamic condus de Chrislam, Pe 23.10.2021 papa conduce Elite Global Leaders Conference in care se prezintă cărtile „Artificial Humanity” si „The transHuman Code” scrise de prelati catolici. In messa din Joia Mare se spune ca Lucifer este tatăl lui Iisus Hristos. Iar in 1983 papa Ioan Paul II cheamă la el intreaga societate masonică Trilaterala si o acuză ca demersurile pentru inființarea noii Ordini Mondiale merg prea încet. Noi putem sa iertăm dar nu uităm. Cu toate ca in biblia iudaică stă scris ca „Fara varsare de sange, nu exista nici o iertare de păcat.”Evrei 9:22
Mulțumim pentru adevăr!!!👏👏👏
El trebuie spus, arătat…dar, ca orice creștin trebuie să iertăm!
Dacă ei au înțeles că au greșit, ferice de ei, noi suntem tot aici, tot creștini, tot ortodocși pentru că am știut să IERTĂM!
Asta ne menține, asta ne înalță!
Un post cu bună – înțelegere!
Dacă nu era aceea trecere la greco catolicism ,limba română și școala românească ar fi dispărut în secunda următoare. Doar asa ca o simplă paranteza,toți mari cărturari ttansilvaneni care au luptat pt menținerea limbii române au fost greco catolici. Cine face acesta propaganda meschină pe această pagină, este mai mult ca sigur un om al urei, nu vedeti cum cu acceptul capului bisericii ortodoxe din rusia,Putin omoară zi de zi mii de oameni? Si noi ne legăm de catolici,când noi nu ne intelegem intre noi? Nu vedeti lupta pt putere de la constanța pt preluarea puterii de către teodosie?
Da de ce nu vedeți cum au mutilat constinte sovietici la.voi în Moldova ?????
Minciuni!!😡
….iata unde este „adevarul”, in crestinism….orto….!! …cei care au confiscat bunurile greco-catolicilor la ordinul „sfantului orto….stalin”, vorbesc de cinste ,corectitudine si iubire de aproapele….!!! ..rapire si siluire se cheama si ce a facut biserica orto….romana cu bisericile greco-catolicilor din ..Ardeal…!! Asa ca „aparatorule”, stii ceva:…!!!
Nu mai fiți rai mai mamaie!
Si la ortodocsi la fel inainte de 1054 ati fost impreuna …voi l-ati omorat si pe Cristos si ati prigonit si ucis pe apostoli
Pârț! …da’ despre pravoslanicii ortodocși din Rusia, care-au ucis zeci de mii de preoti (ortodocsi, evident) cand scrieti?
Greco-catolicii ardeleni au avut o contribuție covârșitoare la 1918! Măcar pentru acest motiv: mucles ca faceți jocurile lui Putin!
Sunt crestin ortodox ardelean. Trebuie sa recunosc faptul ca miscarea unionista din Transilvania a fost initiata si condusa in cea mai mare masura de Biserica Greco Catolica ai caror preoti au sfarsit in numar mare in inchisorile comuniste. Asta a fost recunostinta unor „patrioti” lasi. Ce rost are aceasta postare in afara de a incita la ura si dezbinare? Nu stiu dar e trist…. Altfel, multi troli in vremuri tulburi. 🙁
De parca catolicismul nu s ar supune aceluiasi Dumnezeu …
Cica in besarica ortodoxa nasii la o cununie nu pot fi catolici Ca’ de asa vrea Popa ….
Voi c’è spuneti ?🤔🤔🤔🤔
ADENEUL TUTUROR OAMENILOR DE PE PĂMÎNT ESTE DE LA ACELAȘI CREATOR, RELIGIILE SUNT CA NIȘTE PARTIDE CARE ÎȘI CAUTĂ ADEPȚI PENTRU AI SPONSORIZA .DOAMNE AI GRIJE DE CREEAȚIA TA , AMIN !
cata ura in postarile voastre…
Si celelalte religii cum s-au realizat.Da-mi exemplu de o singura religie care nu e vinovata de aceste acuzatii.Una macar
Ingratitudine-ingrati
Domnilor, tot nu înțelegeți ca acele vremuri au trecut? Ce fac acum migranți? romani, cei ce își duc viata și timpul în Apus-Catolici? Sa nu înțelegeți oare cu cita frăție au întins bratele? Sa fiți nerecunoscatori ca v-au oferit lăcașurile lor de cult, spre a va oficia ritul ortodox? I gratitudine, din partea ortodocșilor. Eu, asa înțeleg!
Rusine pentru intigarea la ura!
Nu mai invrajbiti si lasati ura!!!
Vocea Națională Catolicismul este o molima , fiara cu purpura din cartea Apocalipsei !!
Vocea NaționalăMăi, voce Antinațională, adevărul nu înseamnă ură!
Vasile Badea și care este adevărul: ortodoxul rus să ucidă ortodoxul ucrainean?
Aurelius Maximus Nu are nicio valoare afirmația unuia care n-are demnitatea de a-și pune numele real și poza la profil
Ion Lőrinczi nu sunt ortodocșii cei care ucid , ci alții … , cei din așa zisa elită !!!
Ion Lőrinczi Ortodoxia( biserica rasariteana) e de origine greceasca, popoarele slave rasaritene s-au crestinat dupa noi.
Aurelius Maximus Adică vrei să spui că soldații rușii au trecut granița în Ucraina cu flori și portocale? Citește despre comportamentul lor când au fost după 1944 în România, despre „davai ceas, davai palton”, sau crimele din Basarabia și Bucovina
Dumitru Calin Carpescu Nu înțeleg, vrei să spui că popoarele slav nu sunt ortodoxe?
Ion Lőrinczi Am zis ca nu sunt, dar s-au crestinat mai tarziu decat majoritatea popoarelor europene.
Ion Lőrinczi Alo, tu confunzi Rusia cu URSS-ul, ca mai toți rusofobii. Trupele care au intrat la noi nu cuprindeau decât în mică măsură ruși. Era o adunătură de prin tot imperiul bolșevic.
Vasile Badea „Dulceață”, tu faci confuzie, urss-ul era rusia cu țările pe care le-a ocupat. Conducerea centrală era la moscova, în kremlin. Toți executau ordinele primite de acolo.
Ion Lőrinczi Ia-o altfel statul ucrainean de astazi tot rusilor si sovieticilor le este meritul pentru ca Stalin a luat Lvov-ul de la polonezi si Transcarpatia de la cehoslovaci, Bucovina de Nord de la noi si le-a alipit Republicii Sovietice Ucrainene, apoi Hrusciov, care avea origini ucrainene, a transferat Crimeea de la RS Rusa la RS Ucraineana.
Dumitru Calin Carpescu Stimabile, dacă bunica ta rămânea fată mare, tu acum nu ai fi existat.
Cam așa este și în cazul de față, toate statele pe care tu le-ai menționat, în forma în care ele existau, au recunoscut proclamația independenței Ucrainei din 24 august 1991. În 1994, cu garanții pentru integritatea sa teritorială, Ucraina cedează rusiei arsenalul nuclear moștenit de la Uniunea Sovietică.
Oare rusia ar mai fi atacat, dacă Ucraina dacă nu ar fi cedat arsenalul nuclear?
😅😅😅
Nu uitați ….românii incep să se deștepte ….și va fi vai de voi ….
Au sa dispara si bisericile intro buna zi.cabd lumea are sa afle adevarul.timpurile din urma vor ajunge in zilele de azi.Dzeu este peste tot.dar nu in lacasuri pline de bogatii .si templurile faraonilor au fost jefuite.si statuile unde faceau sacrificii si jerfe la fel au disparut.uite asa vine si timpul lacasurilor si popilor catolici si ortodoxi si dispara.au sai jefuiasca la maxim lumea de saracia ajunsa la os.istoria se repete mereu.Cand imp.Constantin a taiat capul sculpturii lu Apolo ca sa sil puna pe al lui.da de gandit.
Scârbe sataniste.
Deja a inceput razboiul dintre biserici?! De ce dati, ma, in biserica catolica?! Pentru ca e la fel de inutila ca si BOR!! 🤨🧐😠
Muranyi Istvan Ca să ascundă crimele ortodocșilor ruși
Ion Lőrinczi Pe mine oricum nu ma intereseaza, ca sunt ateu! Dar imi dau seama cat de nebuna e lumea, sa creada in basme!!🤓🤓🧐
Muranyi Istvan În loc sa se uite în gradina lor se uita în gradina catolicilor
Oricum gradina noastră este mai frumoasa
Petter Iulius OttoDa, catolicismul vă duce în iad. Drum bun!
Muranyi IstvanNu ne interesează părerile celor care se trag din babuini.
Vasile Badea Si tu te tragi de acolo, doar ca tu nu stii asta!🤓🧐
Vasile Badea Se ocupă de asta fratele ortodox rus?
Vasile Badea Nagyon Koszonom
Vasile Badea Tu ai fost modelul lui Darwin
Muranyi Istvan Dar tu la ce anume ești util in lumea asta?
Florin Florian Nu se pune problema utilitatii la fiinte, ele nu au neaparat un scop sau o utilitate… dar sistemele create de om, trebuie sa aiba o utilitate, sa serveasca unui scop! Ce alt scop are religia, altul decat indobitocirea oamenilor si subjugarea lor unei caste de preoti, in numele unei divinitati fictive?!🧐🤨🤓
Muranyi Istvan Pe dta se vede că te au îndobitocit alții,nu biserica!Și au făcut o cu mult spor!
Florin Florian Mda, discutia cu tine e cam inutila. Atata te duce mintea! Nu ma mai deranja! Nu imi pierd vremea cu idioti!😠🤨
Muranyi Istvan Idiot ești tu,cu tot neamul tău!
Acum este la modă ca ortodoxul rus să ucidă ortodoxul ucrainean
Ion Lőrinczi corect
Ion Lőrinczi Poate știți că din 2014 pana în 2022 ortodoxul ucrainean a ucis ortodoxul rus. Dar nu am treabă cu vreunii dintre ei însă hai să vedem tot. CNN de ce nu mai dau reportajele făcute în acei ani pe care poate nu le-ati văzut?
Gabriel Trica Vă referiți la omologii transnistrenilor și găgăuzilor, care au doborât un avion de linie maltez?
Ion Lőrinczi Sunteți ,,departe”.
Gabriel TricaUcraina e condusă de khazari. Zelensky și toți cei din givernul său sunt khazari. La fel Rockfeller, Rotschild sau Soros, adevărații stăpâni ai Ucrainei. Ortodocșii ucraineni sunt doar carne de tun. Rușii nu se luptă cu ortodocșii ucraineni, de aia și acționează în felul ăsta, cu mănuși, ci cu khazarii( cei care ne conduc și pe noi). Bine, imbecilii rusofobi n-au cum să priceapă asta. Ei nu pricep nimic din viață, oricum.
Gabriel Trica Firește, de Cecenia și Georgia ați uitat. Ce coincidență interesantă, ca o parte a vecinilor imperiului rus să facă „prostioare”
Ion Lőrinczi Nu am uitat dar am discutat despre altceva. Un mic amanunt: Zelenski a preluat puterea prin lovitură de stat și a interzis celelalte partide, adevărată ,,democrație!
Gabriel Trica Postarea este despre presupuse acțiuni făcute în trecut de autoritățile unui teritoriu ce aparține în prezent României. Probe pro și contra sunt foarte multe pe net. Dvs. schimbați registrul și vă băgați în treburile interne ale alte țări, ce nu au legătură cu discuția noastă
Sute de ani catolicismul slujit de unguri au impus cu forta si cu tunul distrugerea bisericilor ortodoxe in toate teritoriile romanesti aflate sub stapinire austro-ungara
Urtimud Egroeg pe modelul ortodoxul rus ucide ortodoxul ucrainean? Ce biserici au distrus? Mai multe biserici a demolat ceașcă
Ion Lőrinczi Corect
La noi, bisericile nu au fost distruse ca la ortodoxii iar noi mergeam la Biserica fără nici o frica iar tinerii făceam catehismul
Ion LőrincziDacă n-ai habar de istorie, pune mâna și citește! Că nu doare. Vei afla de generalul Bukow, printre altele, și de nenorocirile pe care le-a produs în Ardeal.
Vasile Badea să citesc scrierile otrăvite de comuniști? ceaușescu a demolat mult mai multe biserici și a ucis fără milă mare parte a elitei intelectuale românești. Ați uitat de demolarea bisericilor Sf. Vineri, Biserica Enei, Mănăstirea Văcărești etc?
Ion Lőrinczi A zis cineva ca regimul comunist nu a distrus biserici? Aici e vorba de alta perioada istorica, cand ortodocsii nu erau deloc favorizati.
Dumitru Calin Carpescu Este foarte ușor să judecați din confortul modern și beneficiar a tehnologiei avansate, o societate lipsită de toate acestea, pe baza unor informații parțiale. La fel puteți să îl acuzați pe Vlad Țepeș că nu a făcut metrou în București.
Recent am trecut printr-o pandemie care a creat foarte multe polemici. Cum credeți că se putea coordona și organiza societatea care trecea prin provocări mult mai grele (ciumă, lepră, foamete, pelagră, scorbut, sifilis, violență etc), într-o lume care nu beneficia de know-how-ul de astăzi, în urmă cu trei secole?
Nu vă deranjează că în trecutul apropiat, când se presupune că am mai evoluat, adică în ultimele 8 decenii, au avut loc crime mult mai grave, că în prezent două țări ortodoxe sunt în război, ucigând sute de mii de oameni.
Probabil vă place mai mult „Hristos este Omul Nou. Omul Nou este omul sovietic. Prin urmare, Hristos este sovietic!“ – Justinian Marina
Ion Lőrinczi Habar n-ai! Auzi la el, aberații!? Da, în perioada lui Ceaușescu s-au demolat unele biserici, dar în mică măsură( unele au fost salvate, fiind traslatate pe rulmenți), nici nu suportă comparație cu prăpădul pe care l-a făcut Bukow în Ardeal. Ai idei puține, fixe și orice dialog cu tine este pierdere de timp.
Vasile Badea Lista bisericilor demolate de ceașcă:
Biserica Enei 1977,
Biserica Albă Postăvari 1984,
Mânastirea Cotroceni, 1984
Biserica Izvorul Tămăduirii, 1984
Biserica Gherghiceanu, 1984
Biserica Spirea Veche, 1984
Biserica Sfântul Nicolae Sârbi, 1985
Biserica Sfântul Nicolae, 1986
Biserica Sfântul Nicolae Jitniţa, 1986
Mânăstirea Pantelimon, 1986
Biserica Doamna Oltea, 1986
Biserica Olteni, 1987
Biserica Sfânta Vineri, 1987
Mânăstirea Văcăreşti, 1987
Biserica Sfântul Spiridon Vechi, 1987
Biserica Bradu Staicu, 1987
Biserica Sfânta Treime, 1987
Biserica Sfântul Mina, 1985
Biserica Izvorul Tămăduirii, 1982
Biserica Buna Vestire, 1981
https://biserici-din-bucuresti.fandom.com/ro/wiki/Lista_bisericilor_d%C4%83r%C3%A2mate_de_c%C4%83tre_Ceau%C8%99escu
Vreau lista cu biserici demolate de Bukow în Ardeal, cu link
https://www.evanghelismos.ro/carte/118/de_ce_papa_si_supusii_lui_sau_despartit_de_biserica_lui_hristos
Pai și ne facem concediile în Austria.
Constantin Craciun de ce nu la ruși, frații ortodocși care ucid pe ortodocșii ucraineni?
Ion Lőrinczi cât rău ne-au făcut austriecii,cât și rușii, toți ne-ați făcut rău b_____e,mai bine tăceai.
Ion Lőrinczi serios??Ti-a spalat creierul rujatul zelenski..uite ca e chiar rujatul ce isi omoara poporul, antihristul
Ion Lőrinczi Mă da ai voștri in frunte cu Maria Tereza au ras orașe întregi și mii de oamenii care nu treceau forțat la catolici .
Constantin Craciun „Dulceață”, ai rămas la istoria otrăvită a comuniștilor.
În 1907, când în România era marea răscoală, în Austro-Ungaria, la Arad se împlineau 2 ani de când s-a pus temelia unei fabrici de automobile, MARTA, ce vor fi fabricate din anul 1910.
https://www.prourbe.ro/monumente/astra/
La Reșița, în același imperiu, se fabricau încă din 1872 locomotive. Când au fost construite în România primele automobile și locomotive?
Prima școală românească a apărut în Transilvania cu două secole înaintea primei școli din România
Dacă ungurii ar fi fost atât de negrii în cerul gurii, precum afirmi, Matias Corvin nu ar mai fi fost regele Ungariei, fenomenul Gojdu nu ar fi existat și Eminescu nu ar mai fi debutat la Budapesta.
Miki Miki Pe mine m-a spălat pe creier Acela răstignit pe cruce, pe care rușii acum, prin ceea ce fac, îl răstignesc din nou. Văd că te împaci foarte bine cu promovarea celor zece porunci, mai ales porunca a șasea:
„Porunca a sasea: Sa nu ucizi !
Porunca dumnezeiasca „Sa nu ucizi!”
(Iesire 20, 13)
Prin aceasta porunca, Sfanta Scriptura opreste categoric omuciderea.”
https://www.crestinortodox.ro/credinta/porunca-sasea-sa-ucizi-98207.html
Ai citit bine: „SFANTA SCRIPTURA OPRESTE CATEGORIC OMUCIDEREA”
Maria Ailoaie Ai rămas la istoria otrăvită a comuniștilor
Ion LőrincziAi o singură placă stupidă.
Ion LőrincziMănânci rahat cu polonicul. Istoria adevărată demonstrează că ați venit alungati din stepele Asiei și oricine vă are prin preajmă are probleme cu voi, Gyuri!
Ion Lőrinczi Da era nevoie de comuniști să vedem realitatea ?Știi cate mănăstiri au rămas deschise pe timpul Lu madam Tereza ,?3 manastiri în toată Bucovina și sate întregi catolicizare forțat ,de la Cacica ,Solca Arbore și multe altele .Comuniștii abia au deschis unele mănăstiri înapoi .
Ion Lőrinczi scutește-mă ați luat cu japca adică Austro-Ungaria,siliți bătuți omorâți țăranii care erau în acele vremuri la religia voastră de catolici sataniști de-aia este plin Ardealul Suceava,spre Bucovina tot nordul țării plin de fel de fel de sectanți, adventiști și ce-or mai fi din cauza voastră deci Loază retardă ce sunteți stați cuminți în România v-am dat drepturi ce altă etnie nu are nu uita trăiești în România stai și stați cuminți am atârnat odată opincile la Budapesta o vreți iar??????.
Maria Ailoaie Ai întrebat pe cei din localitățile menționate dacă sunt mulțumiți? ceușescu a dărâmat mult mai multe biserici și mănăstiri, a ucis și marea parte a elitei românești, dar pentru tine asta nu are relevanță
Constantin Craciun tovarășe, așa vorbești tu când nu ai argumente, zici că ești creștin?… Nu ai nici măcar demnitatea de a pune poza ta la profil. Sectanții și adventiștii au apărut odată cu distrugerile făcute de comuniști. Acuzi pe alții din trecut pe baza unor informații parțiale, dar accepți realitatea găunoasă de astăzi. Suntem codașii UE, campioni la doctorate plagiate, toalete în curte, analfabeți funcțional, corupție, emigrație pe timp de pace, etc. Vinovați nu sunt catolicii, ungurii sau austriecii. Apropo: Bucureștiul este singura capitală UE fără patinoar. Situația este identică și la bazin olimpic.
Ion Lőrinczi revino la subiect ai gargară de catolic, tu crezi că stau cu tine la discuții cu argumente subiectul era la ce ați făcut de luați lumea cu JAPCA la CATOLICISM.
Constantin Craciun Este foarte ușor să judecați din confortul modern și beneficiar a tehnologiei avansate, o societate lipsită de toate acestea, pe baza unor informații parțiale. La fel puteți să îl acuzați pe Vlad Țepeș că nu a făcut metrou în București.
Recent am trecut printr-o pandemie care a creat foarte multe polemici. Cum credeți că se putea coordona și organiza societatea care trecea prin provocări mult mai grele (ciumă, lepră, foamete, pelagră, scorbut, sifilis, violență etc), într-o lume care nu beneficia de know-how-ul de astăzi, în urmă cu trei secole?
Nu vă deranjează că în trecutul apropiat, când se presupune că am mai evoluat, adică în ultimele 8 decenii, au avut loc crime mult mai grave, că în prezent două țări ortodoxe sunt în război, ucigând sute de mii de oameni.
Probabil vă place mai mult „Hristos este Omul Nou. Omul Nou este omul sovietic. Prin urmare, Hristos este sovietic!“ – Justinian Marina
Ion Lőrinczi rămâi catolic
Ion Lőrinczi Vad că tu ai o problema cu Ceaușescu ,atâta poți ,după 4 generații de catolicism forțat ce sa mai zică fiecare .Du-te in Ungaria și ți-o fi bine ,no plânge nimeni după un maghiar
Ion Lőrinczi de ce nu fratii ucraineni ce ucid fratii romani,au ucis,sau inca ucid fratii lor.De ce nu acesti frati ucraineni ce au demolat biserici si interzis ortodoxismul ,iar pe romanii stabiliti acolo luati cu forta pe front si interzis limba romana.Dar na,pe noi ne doare de alte natii iar cand vine randr sau vorba de ai nostri, ii hulim si vorbim de rau
Ion Lőrinczi sau la fratele catolic Victor Orban care este de partea ortodocșilor ruși.😂
Maria Ailoaie Ați luat din istorie doar ce va plăcut, fără să cunoașteți adevărul integral. Ați scris așa: „sate întregi catolicizare forțat ,de la Cacica ,Solca Arbore și multe altele”
Aflați adevărul despre Cacica, de ce este ea catolică:
„Pe la anul 1780 s-a descoperit zăcământul de sare, iar în anul 1791 s-a deschis salina (sub conducerea austriacului Paul Hoffman), cu care ocazie au fost aduși mineri și tehnicieni din diferite provincii ale Imperiului Habsburgic, cei mai mulți fiind de religie romano-catolică. Întrucât la Cacica nu exista un lăcaș de cult romano-catolic, a fost săpată în masivul de sare o mare capelă cu hramul Sfânta Varvara (protectoarea minerilor).
Localitățile sucevene în care polonezii sunt numeroși sunt Moara, Cacica, Solonețu Nou, Poiana Micului, Pleșa și Vicșani. Acestea sunt așezate în zone izolate, muntoase sau deluroase, în care predomină pădurile de fag. Acest fapt le-a oferit polonezilor condiții de viață asemănătoare celor din regiunea Čadca sau din Bochnia și Wieliczka, de unde au venit strămoșii lor pe teritoriul județului Suceava cu aproximativ 200 de ani în urmă.” https://ro.wikipedia.org/wiki/Comuna_Cacica,_Suceava
Și tu scoți otrava din tine când rămâi fără argumente…
Velecico Ioan Aurel Văd că ești foarte supărat pe limba română. Ce ți-a făcut?
Vasile Badea „Dulceață”, ce nu este adevărat în ce am scris?
Constantin Craciun plus romanii turcii ,bulgarii,hunii Americanii ,francezii,belgienii,italienii,spaniolii !! toti ti-au facut rau tie. !!! Bravo.
Miki Miki MIKI ESTI MAI PROST DECÂT E PERMIS. ESTI HOBĂPROST.
MUIANOL. ADICA RUSUL OCUPA UCRAINA SI E VINOVAT UCRAINIANUL.Esti destept ca oaia . Ai preda românia cu prima ocazie patriotule.
Maria Ailoaie poate ne spuneți numele „orașelor” rase de Maria Tereza🤣🤣🤣
Viorel Stanciu aveti paraochi ca si caii, nu vedeti ca rujatul isi bate joc de voi orbii??Un criminal sub papucul usa
Miki Miki ieși mai analfabetule.
Viorel Stanciu rujatilor
Velecico Ioan Aurel Muilă esti prost bâta facatura rusească derbedeu comunist. Dar īti curg balele prin Germania nu prin Moscova!! Incearca tu sa faci militii cu bani rusesti si sa rupi teritorii din românia si sa vezi ce frumos atârni. Asta a facut rusul īn ucraina . Si care români au ucis ucrainieniii!? Sosocariciule.
Istoric fara scoală. Nu mai hali aiurea . Boule toti românii din ucraina se declara moldoveni nu români. Numai incultii mânânca ca-at . Au īn scoli lb. Materna pe care au declarato Moldovenească. !! Nu mai haliti aiurea traznaile sarlatancei. Daca nu era nato, ue si ucraina azi erai cu gâstile pri siberia deportat de rusi. Rapanosi inculți.
Miki Miki ma p_ș pe tine măi bobo crem. !!
Viorel Stanciu rujatei
Miki Miki BÂȘTI
Viorel Stanciu daca esti prost de mic,cand esti mare doar te joci.Cauta un pic si ai sa vezi despre ce vorbesc…e nou,2016-2019.Dar tu in mintea ta de incuiat si vaccinat, atat stii sa zici cand cineva iti arata adevarul…tine cu rusii…ca plm mai stiu eu ce.Tin cu mata ma,mare greseala s facut ca te-a nascut…ca tine mai sunt cativa dobitoci.Sunteti spalati complet pe creier ..daca aveti asa ceva.
Ion Lőrinczi am gresit un singur cuvant si hopa,a aparut domnul profesor de gramatica.Atat ai inteles,de fapt atat ai putut
Velecico Ioan Aurel Ciu prsotia !!ai dreptate!! Vad ca te joci cu ea . Și chiar bine. DOCTULE. Lepre
… sunteți niște imbecili,fariseilor ordinari.
NU LĂSA MĂICUȚA
SĂ PIERIM PE CALE
CĂCI NOI SUNTEM FII
LACRIMILOR TALE
Întrebare: de ce mai sărbătoriți ziua femeii la 8 martie ,zi care a fost instituita de rusi în frunte cu Lenin în 1917 după revoluția din octombrie.
Aici în Transilvania în perioada interbelică s-a încercat și s-a reușit ceva timp ca ziua femeii să fie în 25 martie dar noi tot cu rusii ca și acum.Americanii mai deștepți nu mai fac mare Tam Tam de 8 martie ei au fixat în data de 5 mai ZIUA MAMEI .
Iar Prostul ortodox ca altfel nu poti sa i zici .Pina in 1054 toti erau crestini ..ai Romei.Inclusiv cei di Transilvania .Nu catolicii au venit in TranxilvNia .Ei erau de la Isus.acolo.Au venit ortodocsii dupa 1054 dupa crestinii catolici de la Constantinopol azi Istambul scau rupt de Roma .Dar Prostul Ortodox mizeaza pe prostime sii mint .
În ce ani ziceți voi emigranți. Că cică Transilvania a fost ocupată de Austrieci??.Păi in ani amintiți ,unde erați voi valahi ,si.ce treabă ați avut ,cu Transilvania????.
Deaia scrie la voi in beserici nou construite cu caractere chirilice? Jigodiilor…
Ortodocșii cred ca doar ei sunt credincioșii adevărați, asta ii face intoleranți și fățărnici, acest cult a devenit o mare afacere, sunt ortodoxa și știu ce spun!
Am stiut asta de mult, asa cum fsc si acum cu poporul roman cei care nu au frica lui Dumnezeu!
Behehe, scrie o istorie a României fără ei apărătorule… Întreb și eu așa,,, preferi, frații” de credință kgbisti? Așa îmi pute…
Foarte bine au făcut , ăsta e viitorul nu ortodox = evul mediu timpuriu .
Chiar asa proasta poți fi ?
Mirela Mana Vai de capul tau,păcat de tine!
Mihai Bardasu doar ortodox egal prost .
Costel Bardasu evul mediu timpuriu .
Mirela Mana Nu mai contează!
Mirela Mana paparuda fără minte,abtinete de la comentarii ca te afla toți cât ești de toxică.
Mihai Bardasu doar creștinul ortodox vorbește așa …… Vai mama lor …..
Voi Ortodocșilor împreună cu Catolicii ați comis cele mai oribile crime și cele mai mari atrocități în toată Europa, când v-ați dus cu Hitleriștii împotriva fraților voștri Ortodocși Ucraineni și Ruși și ați cotropit pănă la Crimeea și până aproape de Moscova. Ați demonstrat în practică că nu respectați cuvintele Lui Isus Hristos scrise la Matei 5:43,44 și 22:39,40 ,,să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți,” iar acum vă dați mari creștini. Problema este că sunteți gata să repetați aceleași acțiuni criminale oricând. Ce ați face dacă ar începe războiul NATO cu Ortodocșii Ruși???! Dar la Apocalipsa cap.18 scrie că Dumnezeu și-a adus aminte de nedreptățile Babilonului cel mare și a hotărât să fie judecat, pentru că în el a fost găsit sângele nevinovat care a fost vărsat pe pământ. În vestul 5 scrie ,, Dumnezeu și-a adus aminte de nedreptățile ei,” iar în versetul 6 scrie ,,Răsplătiți-i cum v-a răsplătit ea și întoarceți-i de două ori”…, iar în versetul 24 scrie, motivul pentru care va fii distrus ,,Babilonul cel mare”
deoarece au vărsat sânge nevinovat. Când au tipărit calendare Ortodoxe au greșit o literă și au pus în plus în cuvântul cre[ș]tin.
Se știe despre aceste fapte ale bisericii catolice. Poate că o recunoaștere a perfidiei lor ar fi bine-venită. Dar,,,,doar atât. Urmașii,,,,,celor care de voie-de nevoie au fost siliți să treacă la catolicism ,,,,, nu mai fac pasul către adevărata cale a străbunilor lor.
Sunteți niște falși….Hooooo!!!!! Doar să denigrați…puneți mâna și citiți, inculților!!!! Rușine…..
Ideile principale sunt două.
1) Papalitatea a încercat tot timpul distrugerea ortodoxiei pentru acest lucru nu s-au dat în laturi de la nimic.Ungurii au fost la început ortodocși dar papalitatea a ajutat un frate împotriva altuia și ungurii au devenit catolici.Apoi s-a folosit de aceștia împotriva românilor, le-a pus regi străini , care au dat legi împotriva românilor.Va dați seama cît de jos a putut ajunge papalitatea dacă într-o scrisoare adresată lui Mahomed al doilea îi propunea să devină general al papalității, promițând sumele necesare pentru ca aceasta să lupte împotriva „schismaticilor”.In schimb urmașii lui condiționau sprijinul cerut de voievozii care luptau pentru creștinătate de trecerea la catolicism.
2) După reforma religioasa in Transilvania noile culte au câștigat teren in fața catolicilor.In Dieta Transilvaniei membrii erau aleși dintre nobili dar pe principiul că reprezintă procentual un anumit cult.Noile culte se zbăteau să îi convertească pe ortodocși.Dupa ocuparea Transilvaniei de către austrieci, aceștia aveau nevoie de majoritate in dietă pentru a putea guverna mai ușor.Cum se putea realiza acest lucru? Prin transformarea românilor ortodocși majoritari în catolici.
Ce a urmat știți, austriecii s-au folosit de tot arsenalul.
Ca in totdeauna vorbiti niste timpeni si sunt sí cei care cred aberatiile voastre! Ardealul a fost príma tará din Europa atunci cind a fost o tará, in care au avut libertate fiecare la religia pe care o avea
Iar cuviosii ortodocsi,prin turnare la boieri,la securitate etc,etc
Da ce ați furat voi ați uitat?Sau de exemplarele pe care le aveți?
Tot una le este cununa la toți
Tot ceea ce e religios pe lume a făcut fix la fel.
Toate religiile au fost impuse cu forța pt că sunt o formă de manipulare a maselor
Ati luat-o razna rau de tot !!! Nu stiti cum sa murdariti cu minciuni alte confesiuni !!! Ceilalti nu ar face asa ceva niciodata !!!
fără biserica greco-catolică nu am fi avut ideea de națiune română modernă. Ortodoxia nu este capabilă de așa ceva.
Serios! Ati uitat ca astazi este judecat etalonul vostru de credinta si piosenie, respectiv impostorul de la Constanta. Cand pomeniti de siluire va ganditi oare la Pomohaci? … si oare s-ar putea numi „rapire” zecile de biserici romano-catolice „furate ” de biserica ortodoxa mana in mana cu partidul comunist? Apropos de momeala, cu ce or fi fost momiti popii vostri de dadeau cu subsemnatul la securitate? Oare inafara de a improsca cu ura in stanga si in dreapta mai sunteti in stare si de altceva?
Iuliu Tiberiu Toth Tu ce religie ai si de cine a fost infiintata ?. De Dumnezeu sau de un om ?.
Stefan Dan Toate religiile sunt opera omului…sau îți imaginezi cumva că ortodoxia este opera lui Dumnezeu?
Iuliu Tiberiu Toth Da . Isus a fondat o singura credinta in anul 33 si inca nu s-a intors . Celelalte sute de religii sunt infiintate de oameni cu scopuri de oameni . Deci este mare deosebire sa te inchini la oameni si sa urmezi voia lor , sau sa te inchini Lui Dumnezeu si sa urmezi Invataturile Lui .
Stefan Dan Nu a avut nimic comun Isus cu ortodoxia, eventual daca intra in Jerusalem calare pe un pur sânge arab cu harnașament de aur ( variante de Mercedes de atunci) și nu pe un măgar as mai fi zis. Biserica ortodoxa din Rusia este complice cu Putin la crimele acestuia, la noi mustește de homosexuali, pedofili și foști colaboratori ai securității. Isus a fost unul din zecile de așa ziși profeți de atunci și nimic mai mult. O poveste frumoasa dar doar o poveste. Suntem în mileniul trei omule și voi încă sunteți încrâncenați împotriva tuturor neortodocșilor. Se pare că, crezul vostru este ura și trufia…alta era învățătura lui Isus daca tot ai pomenit de ea.
Iuliu Tiberiu Toth Deci nici tu nu cunosti adevarul dar judeci pe altii inainte de a te judeca pe tine intai . Apoi sa treci la altii . Este hotararea ta si iti apartine . Liberul arbitru , Dumnezeu n i l-a dat la toti din dragoste . Raspunderea sau rasplata la fel , dupa alegeri . Nu , ortodoxii nu au si nu au avut treaba cu nimeni . Altii nu isi mai gasesc loc de ei . Ortodoxii nu au fortat si nu forteaza pe nimeni sa le imbratiseze credinta . In 2000 de ani nu gasiti un om de pe pamant care sa fi fost asuprit sau omorat pentru a trece la ortodoxie . Si atunci de ce nu va vedeti de sufletele voastre , viata si religiile voastre ?.
Stefan Dan Mai citeste odata postarea ca sa vezi cine de cine se ia. mai sus ai spus un adevar ” Isus a fondat o singura credinta ” -respectiv crestinismul , dar nu ortodoxia. …dar ce importanta mai are.
In alta ordine de ideei o tot dai inainte cu „ortodoxi” si „ortodoxii”. corect este ortodocși si ortodocșii.
Stefan Dan Si unde anume scrie Sfanta Scriptura negru pe alb ca religia asta ortodoxa a voastra ma mantuie? Eu stiu ca indiferent ce religie as avea, Iisus e cel care ma mantuie nu o anumita religie.
Ăsta credeți voi în întunecimea habotniciei voastre. Știți ceva despre Scoala Ardeleană, Aron Pumnul, iar Eminescu a spus despre Blaj ” te salut mica Roma? Despre călugării catolici care au avut o contribuție importanta în științe ( Galileo Galilei, Lematître, Cardano, etc). Ați rămas tributar panslvismului și elenismului înapoiat.
La fel și în Basarabia furată și siluită de hapsânii de ruși. Cum să fii ortodox și să omori? Cum?
Păcat săntem 2024 tot rezmelit între religie în loc sa ne așezăm la. Rugăciune ca Dumnezeu să ne binecuvinteze pe toți din lume pentru că Iisus nu a murit numai pentru o religie ci pentru întreaga lume.
Din49 comentarii ,voi dați 3? Cum vine asta?
„Tot ceea ce e catolicism, doar după „-ziceți. Atunci povestiți nouă, cum avem în Alba Iulia o episcopie maghiară romano-catolică de un mileniu (din 1009 cu acte doveditoare în regulă) cu o catedrală din piatră aproape milenară? Să vorbim doar despre o dovadă??
Ortodoxia voastra nu reuseste sa traiasca decit aruncind venin in jur. Prost mod de a intelege crestinismul. Si amuzant, privit din afara fenomenului.
marsinplm de kkatibolsevici care sunteti!!!
SI ei sunt la fel ca voi , unii mai profitori ca altii !
Lăudat să fie numele Domnului nostru Iisus Hristos fiul lui Dumnezeu și Mântuitorul nostru, Amin 🙏😇
Marian Anghelescu antecesorii voștri îl lăudau în rusa, bulgara, sârbă și greaca.
Lungu Dăian – Horaţiu Ai nu mai spune !. Iti da sfintenia pe afara din tine .
Stefan Dan , bine ca da sfințenia afara din tine. Dar indiferent de părerea ta de tip pașunist adevarul istoric rămâne.
Lungu Dăian – Horaţiu Enunta tu acel adevar istoric pe care il deti . Nu il tine doar pentru tine . Poate castigam toti . Dar sa nu uiti ca adevarul nu este decat unul singur indiferent cine il spune . Si se bazeaza doar pe fapte si dovezi . Hai , lumineaza-ne daca traiesti in lumina .
Stefan Dan , nu e nevoie sa fac eu enunțuri. Au fost făcute începând cu secolul I de oameni mai inteligenți. Trebuie doar căutat și studiat. M-am rezumat doar la a-l cita doar pe apostolul Matei.
Jegoșilor!
Patriarhia Română nu mai este biserica ortodoxa din 1924 cînd au adoptat calendarul gregorian și au stricat rânduiala sfintelor canoane asa cum au stabilit cei 318PĂRINTI la soborul ecumenic de la Nicea sărbătorind Nașterea Domnului după Gregorian iar la Înviere după Iulian si o fac pe-a ortodocși din această cauză postul SF Apostoli Petru și Pavel a fost faultat cel mai mic post nu poate fi mai mic de 8zile În anii 2005 2012 2016 postul Sf apostoli Petru și Pavel a fost mai mic de 8zile În anul 2005 postul SF Apostoli Petru și Pavel a fost anulat complect find nevoit Patriarhul Teoctist să treacă din oficiu 2zile La sărbătoarea Schimbarea la Față vine Norul care înconjoară muntele Taborului după calendarul Iulian La sărbătoarea Bobotezei se întoarce cursul Iordanului după calendarul Iulian Lumina sfintei Învieri vine după calendarul iulian biserica ortodoxa tradițională nemodificată genetic în1924 Patriarhia Română este aripa catolicismului!
Nu in acest mod iti aperi/sustii credinta , aparatorule(?).
Intotdeauna cei care au cucerit alte natiuni si-au impus regulile lor: jefuire de resurse, si impunere religie cu forta. Cum s-a intamplat in america latina, nu stiti ce au facut inchizitia catolica acolo? Asa au procedat si in zona ocupata din Transilvania. Aia care rad habar n-au de istorie, asta demonstreaza inca odata desi nu era cazul cat de analfabeti istorici sunt unii. Nu ca cei care au preluat puterea dupa 1948 nu ar fi distrus de-a valma orice reprezentanti/popi indiferent de religie.
Să vă tuf în gură cu ortodoxia voastră, cu popii care au supt plua comuniștilor !!!
Dar de siluireacreștinilor greco-catolici din anul 1948, ce spuneți?
Tot ce e ortodox,e sectă…..din anul 1054 !!!
Tânăru Valerian Care Patriarh Ortodox, la mai primit pe Papa în Catedrală?
Numai Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, și Bartolomeu
Biserica catolică este căzută în erezie, și este eretică
O singură Biserică înseamnă întoarcerea la ORTODOXIE
Ecaterina Bratu Deci după mintea ta, Dumnezeu este numai al estului Europei…. și al criminalului Putin !?!?!?
Ecaterina Bratu mai invata istorie
Tânăru Valerian Vezi ca in 1054 a aparut catolicismul .
Stefan Dan Vezi că te-a mințit Teodosie Șpagoveanu !!!
Gelu Sârghi cine ce va făcut?
Petronela Burca
Tot ce este Vatican pe întreg pămîntul
Este otravă. Crestinismul pleacă de la Ierusalim . Prima Patriarhie trebuia clădită la km zero al Israelului .
La Rusalii evreii erau 3000 de suflete ….limbile de foc .
Urmași lor trebuiau să zidească prima parohie si Cartea Bisericească Crestină . De la ei fiecare țară cu capitala ei copiază Cartea identic pe limba oficială a țărilor .patriarhul este in fiecare Tară . Nu există un șef bisericesc mondial . O carte unică tradusă identic. Aceleasi dogme canoane cult crestin . Cartea ( Învățămintul unic valabil pe globul pamintesc) Patriarhul unic pe țară in unire frățească pentru Crestinismul dat Ucenicilor de Invățătorul . Să nu mai inventeze nimeni in plus stiințe si Șefie . Seminarul este scoala unde se predau Cartile Sfinte elaborate de Patriarhul 1. Al Ierusalimului . Toti copiază aceași carte si o predă ca sa formeze preoți . Dar Institutia formeaza si personal auxiliar :
Profesorii Rectorii Decanii .
Rectorii ca nivel de studiu candidează cu media Episcopie . Iar cu nivelul decanii candidează pt Patriarhie. Tot ce nu este cu Altarul : preoti diaconi cintareti coriști sunt Teocrati intelectuali birocrati = personal auxiliar care studiază seminar teorie 3 ani .
V Testament N Testament Muzicala folosită la Liturghie coriști in Parohie . Tot personalul se supune mirean in Parohia din curtea Scolii Patriarhiei si Episcopiei . Mireni călugări in Institutia Cultului Crestin. Episcopii sunt pe Judet . Capitala km zero pe tară . Epicopia separată . Eiscopia are Serviciul personal cu angajarea califucatilor pt Parohie . Oras si comune . Birocratie . Nu face religie . Personalul este mirean calificat călugar intern . Cazare si masă gratis.
Poporul mirean din judet intretine Episcopia . Scoala si Patriarhia totî din Tară si parohia locală mirenii adunati pe o Parohie . Sunt birouri finante Administrator ai Adunării cu strângerea fondurilor si altii cu cheltuirea banilor . Nu există salariu pensie . Bătrînii din intregul Institutia Crestina vor fi cazati intern Pensiune in locatia unde a muncit .
FARA MAFIE FARĂ BANI LA NEGRU .
Dana Badalan Biserica, încă de la începuturile ei a fost o modalitate de a ține omul sub papuc… Și ar fi multe de spus, dar mai bine să ne vedem de treabă !!!Așa că lăsați catolicii în pace și dacă sunteți atât de credincioasă, vedeți-vă de Ortodoxia dvs ,respectând învățăturile și poruncile lui Isus!
Dana Badalan, in aceasta Roma a fost Petru despre care Isuus spunea ” Tu ești Petru și pe tine voi zidi biserica mea, pe care portile iadului nu o va birui”. Spune biblia asa ceva de Andrei sau altul din ucenicii lui?
ASA BISERICĂ VOTEZ dacă are Dumnezeu un Plan . Voia lui .
Dana Badalan Acele 3000 de suflete de care pomeniti nu erau doar evrei, ci de vreo 11 nationalitati (capitolul 2 dn Faptele Apostolilor)
Bine ar fi ca fiecare să-și vadă de treaba lui iar pe noi ortodocșii să ne lase in pace că n-am deranjat pe nimeni
Opera iezuiților !
Dezbina si vei CASTIGA. Asta-i DOCTRINA celui rau .
Brc instrument de opresiune 1000 de ani în Ardeal
Aleluia. Domnul. Nostru. Isus. Si. Fecioara. Maria. Aleluia
Dumnezeu. Sa ne. Dea. Sanatate. Amen ❤️ Amin.
Cu complicità de Papa de la Roma là acel timp.Mai Clar.Acel ce servea sì serveste si astazi diavolo 😈😈.Nu au fost, sì nu sunt sercvi de Dumnezeu 👹😈👹😈👹😈
Cine vorbeste!!!
cine s-a convertit la astia e satanist si tradator..
Văd că tot aveți grija altora, și nu vă cutremura faptul că astăzi se omoară între ei creștinii ortodocși. Atâtea orașe sunt dărâmate, familii distruse, oameni rămași infirmi pe viață, copii orfani sau deportați în Rusia, asta nu vedeți? Pe Kirill care sfințește tancuri nu-l vedeți?
Dar în leagănul ortodoxiei, în Turcia de astăzi, de ce oare mai sunt atât de putini creștini ortodocși?
Exact asa au facut in toata lumea decand lumea
Sa scoata biserica ortodoxa din folosinta expresia”Las c-o da domnul”si sa puna „Hai la treaba si ne ajuta domnul”
Știu și eu? Cand comunistii satanistii sustinuti de muscovienii lui stalin au desfiintat biserica greco-catolică în România, biserica ortodoxă și preoții ei turnători la securitate si-au însușit tot patrimoniul celeilalte. În timp ce clerul greco-catolic era exterminat în pușcăriile comuniste, cel ortodox se îngrașă și scria rapoarte la securitate cu ce aflau la spovedanie
Nat Cunningham Corect.
La 1300 era biserică catolica și în moldova…. așa că lăsați gargara….
Praful și pulberea de ei pe generații întregi.
Constantin Craciun felicitari, sa blestemi este profund ortodox?
Anca Eremia As tace din gură în locul tău la cât rău ne-au făcut și ne fac.
Constantin Craciun cu un suflet plin de ura si cu blesteme , sunteti un bun crestin, desigur.
Anca Eremia Da dăm cu aceeași monedă duduie deci hai lăsați.
Publicatie manipulatoare care nimic nu are cu religia sau credinta. Vrajba si indemn la ura.
Constantin Craciun după ce că ești prost mai și semnalizezi! Sper sa arzi in iad cu toată ortodoxia ta
Daca nu erau greco catolicii, nu mai erați nici voi in Transilvania! Calvinii vă acaparau ca biserică! Flacără naționalismului a mentinut-o vie Biserica Greco Catolica, nu cea ortodoxă, care, prin episcopii ei, Miron Cristea, Vasile Mangra și Ioan Papp, dădea circulare in Telegraful român, prin care blestema Armata română, jurând credință coroanei maghiare
Habar nu au unii de istorie.
Nu mai mincati căcat.
Bărbosului nu I place atitudinea asta.
Toleranta e mai civilizată
Bravo ortodocsule neprihanit. Vad ca indemni la ura si dezbinare in loc sa punem deoparte ce s-a intamplat acum cateva sute de ani si sa traim in pace. Mai bine bagam o tema din asta religioaso-nationalista care nu are scop de a nu se uita ce s-a petrecut ci doar sa mai adune niste bigoti cateva like.uri. Plus ca toti ortodocsii astia de pe aici isi revarsa ura mai ceva ca un ateu. Pffff…..iubitorii de oameni ai lui peste prajit. 🤮
Sălbăticia și ipocrizia Vestului sunt nemărginite.
Nicolae Pop Pe cînd sălbăticia estului e mărginită. De Prut.
Claudia Jidvean Ceea ce nu vrei să înțelegi este că Estul și Vestul și-au bătut tot timpul joc de noi.Nu sunt cu nimic diferiți când este vorba de furat.
Nicolae Pop Am înțeles asta dar comentariul dvs. se referă doar la vest.
Nicolae Pop ești penibil și îngust în gândire.
O lecție pe care mulți ar trebui s-o țină minte… O lecție ,,învățată ” la care n-ar trebui să ne mai întoarcem…
Magdalena Bunea apoi au venit comunistii, au bagat la inchisoare si ucis pe cei uniti cu Roma, dupa ce au fost turnati la Securitate de prea bunii preoti crestini ortodoxi, care au pus mana pe bisericile lor.
foarte corect
A fost un mitropolit ortodox care s-a vândut și a vândut Ortodoxia românească pentru a lua bani de stat și pentru a se bucura preotii romani ” de aceeași cinstire de care se bucura și cei catolici „…
De sute de ani , mirenii ortodocși au învățat ca trebuie sa ii vegheze pe preoți sa nu le vândă ortodoxia – poate acesta e cel mai important lucru ce trebuie învățat!
Greco – catolicismul a fost portstindardul românismului in Ardeal .Umbrele celor 8 episcopi Greco -catolici martirizați de regimul comunist să vă bântuie!
Toate religiile au reușit să se formeze prin momeală, siluire și răpire și cu ajutorul conducătorilor politici
De câți ani există Patriarhia Ortodoxă Română, stimați sectanti?
Terminați cu tâmpeniile di dezbinarea! Uniatia a fost cel mai bun lucru pt Românii Transilvăneni.Datorita faptului ca s-a înfăptuit uniatia,si fotorita elitei greco-catolice ,azi suntem o tara unita teritorial,di scriem in caractere latine.Biserica unita este Biserica națională. Nu mai propovăduit dezbinarea!! Nu va mai credeți peste alții superiori! Tot datorita vouă azi bisericavuniversala este despărțită. Nu sunteți mai buni deloc decât ceinpe care îi blamați.Nu mai tâmpenii spuneți spuneți adevărul istoric și contextul istoric.Numai blamați,atât știți sa afirmați!!
Postare de doi bani ,nu va știți istoria nici după 100 de ani de la marea unire .
Postare făcută de un idiot card este rupt de realitate.
Iar tot ce ai postat tu aici este minciună nerușinate! Rușine să ți fie să te declari creștin și să emiți marturii mincinoase împotriva aproapelui! Cu asta momești proști din Oltenia București dar nu Ardeleni! Noi știm ce a făcut pt Ardeal bBiserica Greco Catolică și Unitarienii! Nu a ți fi pupat voi Transilvania nici în 1 000 de ani dacă nu era Școală Ardeleana și fruntașii Partidului Național Romîn în frunte cu Maniu toți Greco Catolici! Transilvania la Unire a fost față de Regat cum este Occidentul față de România! Și o mare contribuție la dezvoltarea și civilizația populației a avut o Biserică Greco Catolică! Și un nimic care se mai și numește Apărătorul Ortodox își permite jegul să insulte Biserică care a dat zeci de martiri în timpul comunismului în frunte cu Iuliu Maniu! Știi ce ești tu Epigon cu stea roșie în frunte! Semnul fiarei!
E trist ce sa intimpla atunci.
Da voi cu Biserica Ortodoxa Bolșevica ce ați făcut cu preoți Români Catolici și Greco Catolici cind sa instaurat Bolsevismul în România?
Unirea cu Roma a fost făcută pentru a da românilor ardeleni un statut egal si drepturi egale cu cele trei națiuni din Transilvania care se unisera politic in Unio Trium Nationum ca sa-i asupreasca in fel si chip, alături de imperiul austriac. Nu le era permis niciun acces la cultura sau putere. Despre Unirea cu Roma se poate spune ca a fost prima intrare in Europa a românilor. Doar ca a fost mult mai bine negociata decât asta de acum. In actul unirii se stipulează ca numai dacă toate obiceiurile religioase ale românilor vor fi pastrate, se va menține unirea. Si unirea a adus multe foloase romanilor. Mai ales dpdv cultural. Le-a dat acces la cultura occidentala. Le-a permis sa facă scoala de invatatori si preoți de la Blaj. Si nu numai ardelenilor le-a fost de folos. Se pare ca primii învățători școliți din satele muntene si moldovene tot de la Blaj au venit.
Românii înțelepți nu pot sa fie dezbinați, ortodocși sau catolici, nimeni și nimic nu trebuie să-i dezbine pe români.
Serios? Voi sunteți toți în mintea Tomitanu lui? Dacă era BOR și acum vorbeam în slavona, scriam în chirilica și umblăm în caftane.
Noroc cu ortodocșii că ne-au adus școla ardeleană pt și azi citeam în khirilică, iar calendarul era pe stil vechi odată cu fratele Putin!
Teofil Nicoara Ortodocși de azi nu mai sunt aceeași, sunt aduși de la Moscova 😂Cei de atunci nu mai plini de aur și veșminte scumpe, erau săraci și dedicați României cu totul. Cei de azi sunt tocmai invers.
poate ne și spuneți cum a ajutat greco catolicismul la maghiarizarea românilor. Voi de Ioan Inocențiu Micu-Klein ați auzit? Dar de Școala Ardeleană? Fără școala Ardeleană nu am fi avut națiunea rom,ână modernă. Oerodoxia nu era și nu este capabilă să dezvolte astfel de concepte. De Supplex Libellus Valachorum Transsilvaniae ați auzit? Iată câțiva greco catolici : Ioan Axente Sever, Alexandru Papiu Ilarian, Liviu Maior, Petru Maior, Ioan Maiorescu, Iuliu Maniu, Tiberiu Brediceanu, Ion Budai-Deleanu, Ștefan Cicio-Pop, Neagu Djuvara, Vasile Lucaciu, August Treboniu Laurian, Nicolae Densușianu, Liviu Rebreanu. Asta ca să amintesc doar câțiva români greco catolici. Nae Ionescu este un legionaroid și nimic mai mult.
Crime in numele papei si a religie lui
Sunteți cam conflictuali. Realitatea istorică o să vă surprindă.Majoritatea bisericilor construite pe la 1800 sunt construite cu ajutor de la împăratul habsurgic sau austro-ungariei(500 monede de aur pentru construirea unei biserici).Preoti ortodocși slujau împreună cu cei greco-catolici, de la ora 8 greco -catolici iar de la 10 ortodocșii. Prin sate activau preoții de familie care săvârșau liturghia prin casele celor mai avuți care dispuneau de camera de duminică sau de sărătoare. Problema a apărut după unire, mai bine zis în 1921 când ortodocși au vrut să domine toata viața religioasă…. ortodoxia din Transilvania era diferită de cea din Moldova și Tara Românească. Să nu uităm de colaorarea ortodoxiei din Transilvania cu Biserica Rusă.
Tamas Ioan L-ati uitat pe generalul Bucov ,care a tras cu tunul în bisericile și mănăstirile ortodoxe ?
Doina Dan Bucov a tras cu tunul pentru că un călugăr sârb i-a îndemnat pe români la răscoală. Dacă ai știi istorie ai știi că Transilvania până la 1918 nu a făcut niciodată parte dintr-o statalitate românească și ca urmare Austria stăpânea de drept Transilvania conform dreptului internațional de atunci. Fără greco catolici nu am avea astăzi națiunea română modernă.
Alin Sturdza …nu fii atât de pătimaș în exacerbarea rolului greco-catolicismului în formarea )natiunii romane moderne,😅adevarat ca Mișcarea Supllex-ului a fost începută de Ioan Inochentie Micu Klein,declansandu-se lupta de emancipare națională a romanilor,dar vezi în toate actele ,începând cu Supllex Libellus Valachorum (1743)și sfârșind cu Memorandumul (1893),s-au cerut drepturi pentru toți romanii ,ortodocși și greco-catolici; citește istoria cu ambii ochi,nu fii chior…cat despre cunoașterea istoriei de către mine …iarta-l Doamne,ca nu stie ce vorbește!😀…dacă ești o coada de topor ,înțeleg atitudinea aceasta patimasa…coada trebuie sa dovedească toporului ca știe sa taie pădurea…🤣…cat despre atragerea unor romani la greco-catolicism,da,s-a făcut prin promisiuni ,urmate de amăgiri și pentru ca s-au așteptat sa treacă toți romanii la Biserica Unita cu Roma,generalul Bucov a tras cu tunul asupra bisericilor și mănăstirilor ortodoxe…și da ,au fost mișcări de rezistenta a ortodoxiei,Sofronie din Cioara,Visarion…
Doina Dan Transilvania nu a făcut niciodată parte dintr-o statalitate românească până la 1918 . Știi tu altă istorie? Poate îmi dai un exemplu de statalitate românească și îmi demonstrezi ce drept istoric au au avut românii asupra Transilvaniei. Generalul Bucov a tras cu tunurile în biserici pentru că bisericile ortodoxe reprezentau un dușman politic al statului iar statul a răspuns cu violență la violență pentru a impune ordine. Faptul că românii au trecut la greco-catolicism așa cum au trecut este neesențial atâta timp cât au fost români care au crezut și cred în această biserică. Creștinismul însuși a fost impus cu forța prin edictul de la 380 care anula edicul de toleranță de la 313.
În 1948 cu tancurile sovietice în spate a-ți confiscat patrimoniul bisericii gego catolice,asta cum se numește?
”Unirea cu Biserica Romei nu a fost un act de convertire religioasă, ci un act politic şi un contract economic, împăratul de la Viena urmărea prin atragerea românilor la uniaţie, pe de o parte, întărirea catolicismului din Ardeal, iar pe de altă parte, despărţirea românilor din Ardeal de fraţii lor din Moldova şi Ţara Românească.”
”Catolicul imparat al Imperiului Habsburgic a ordonat sa fie rase cu tunul sate, biserici si manastiri ortodoxe din Ardeal ,(pentru ca, terorizati fiind, romanii ardeleni NU doreau sa treaca la catolicism, sa paraseasca Credinta Ortodoxa ), cele de lemn fiind arse, cele de piatră fiind dărîmate cu tunurile de către generalul Bukow, trimis de către împărăteasa Maria Tereza pentru a sprijini uniatismul. Generalul Bukow a distrus cu tunurile peste 150 de biserici si manastiri ortodoxe, ortodocsii au fost persecutati, amendati, judecati, executati, si aproape toate Bisericile lor au fost confiscate. Amintesc in acest sens un ordin dat de căpitanul catolic Bethlen ,în 13 iunie 1761…. „Mănăstirile de lemn să fie arse pretutindeni, cele de piatră să se distrugă şi să se facă raport Excelenţei sale guvernatorului atât despre restituirea bisericilor, cât şi despre demolarea mănăstirilor. Iar dacă cineva s-ar opune în mod temerar prea înaltei porunci regale dată de mărita comisie să fie pedepsit negreşit cu moarte prin spânzurare sau prin pierderea capului, ca unii care dispreţuiesc poruncile regeşti şi tulbură pacea şi ordinea publică (3, II, p.240)„.”
Vizitează-ti mămica!!
Bai hoti, sarlatani si excroci ortodosi, si afiliati politic mai nou la comunisti cum puteti deschide gura ? Civilizatia la ortodocsi nu exista, e privitivism !
FALS
Inca un argument la dimensionar crestina ! Cine rascoieste amintirile din trrcut si in ce scop ?
Românii au ales catolicismul sătui de popii ordodoxi și ce fac ei. 😂
Radu Rosu Au fost și sunt influențe străine de destabilizare … Ești român. Atât.
Mirodone Lica Nici o influență, exemplul este ”influența”.
Nu cred aveam o alta părere tot creștin este și catolicu
Iuliu Neacșu în capul tău!
Ca fac unii crime în numele lui Dumnezeu este vina conducătorilor biserici respective
Nu Dumnezeu este vinovat, acel conducător de stat și de biserică este vinovat
Vaticanul este neutru
Dar catolicii nu atacă Palestina pentru a se extinde ca teritoriu. Eu sunt Ortodox
Virgjl Virgil Să-ți fie de bine!
Dumnezeu si Maica Domnului să ocroteasca si să binecuvînnteze poporul român si Credinta noastră ortodoxă!
Violeta Mrejeru că altceva ș-așa nu știi și n-aveți nevoie decât de lamentări!spălaților pe creier!
Dacii erau ortodocsi? Sunt date certe?
interesant,pentru raspandirea stirilor false nu e nimeni raspunzator?
Ce tampeni spui
Treceți la BOR! Lepădați -va de ruși!
Rezolvați în interiorul ortodoxiei deviatia biserici ortodoxe ruse, dacă va mai rămâne timp, scrieți în continuare ce grozav e ritul dv. ( pe principiul tot țiganul își laudă calul
Teodor Vaida Ești prost?
Fiți români din România Mare. Restul mai vedem…
Mirodone Lica copiați o replică din Las Fierbinti, vă doresc numai bine
La ce va folosește
bla-blaul ăsta. Știți foarte bine : la nimic.
Nu mai mințiți ca vă crește nasul.
Rolph Meyer ROMÂNIA PITOREASCĂ MARE !!!
https://youtu.be/qHTgt82ZGPM?si=qLEMahljndV1f0zN
Și care.i problema ta, tu vezi.ti de hoțiile și escrocheriile tale!
Unirea Transivaniei cu Romania, in 1918, Greco Catolicii din Transilavania au facut-o.
Sandu Iașke au făcut pe dracu, românii au făcut-o!
Ce prostie!
Nu cunoști, nu vorbești. Altfel spui numai tâmpenii. După ce te-ai informat, dă-mi de veste.
Calin Muresan ???
Text slobozit parcă din pixu’ lu Kiril Moscovitu, prietenul și sprijinitorul criminalului Putin. Înaintașii unor asemenea cre$tini, s-au opus unirii Transilvaniei cu Regatul României și făurirea României de astăzi. Indivizi de asemenea speță ar putea fi capabili să sprijine șovinismul revanșard al Mikului Horthy de la Budapesta.
Ia sa recapitulam. Manstirile de la atos stapaneau 40% di moldova si muntenia. Cand cu unirea moldovei cu tara romaneasca biserica ortodoxa era contra si baga fitile. Miron cristea dadea proclamatii in 1916-17 cum ca lupta e pierduta si sa stea ortodocsii cuminti in barca. Biserica ortodocsa plina de securisti 1946-89 si in continuare ca canele de purici. Acu faceti propaganda moscovei
habar n-aveţi de subiect. obiectivul austriecilor catolici era îndepărtarea ungurilor protestanţi de la conducerea Transilvaniei. Proştii de români s-au bătut între ei şi le-au zădărnicit planul făcîndu-i stăpîni pe unguri pentru încă 200 de ani. Aşa cum acum tot românii daci & ortodocşi vor să ne scoată din UE.
Din aceasta cauză, mulți locuitori din Transilvania au trecut Carpații…
Prostii.
Să nu exageram !
In antichitate ortodocșii care nu se supuneau imperiului austro ungar după ocupație erau arși pe rug sau trași pe roata Așa că ortodocșii au primit nume austriece sau ungurești după caz Citiți istoria adevărată nu acea falsificată de cotropitori
Augustin Danila Tulai Doamne! În antichitate erau ortodocși și imperiul austro-ungar? Tu ce istorie ai citit?
Ilarion Barsan Istoria Adevărată Tu. ?
Ilarion Barsan Nu ai înțeles contextul Și in ziua de azi se lucrează la maghiarizarea românilor în Ardeal
Augustin Danila Te rog explică-mi contextul și răspunde-mi la întrebări! Lămurește-mă, cum e cu imperiul Austro-Ungar din antichitate și ce ortodocși au fost arși pe rug?
Augustin Danila
Ilarion Barsan crezi ca stie pe unde se deschide o carte? Vorbeste si el sa nu uite sa respire
Cotect!!
Este Adevarat…….
CATOLICI VA INVÄTAT: ACESTIA AU INVÄTAT LA BUDAPESTA DUPÄ CE VA invätat rostul biserici iati omorit pe toti . ORTODOXI BOGOROSEAU NU STIAU CE SÄ CREADÄ DE RELIGIE : SI ACUMA CITIVA SLUJITORI SINT IN BISERICI RESTUL CRESTINILOR SINT IN AFARA BISERICI : ORTODOXI SAU RUPT PRIN SCHISMÄ DE RELIGIA MUMÄ DE PAPA DE LA ROMA :Mai mult; Ortodoxi au dus lupte inpotriva papei .GENERALUL NARSE :DACÄ ERAU UNITI SAU CUM SPUNETI CÄ PAPA SA RUPT DE VOI PAPA AR FII FOST ORTODOX CE NERUSINARE ;:CUM SÄ CREADÄ PAPA SI TOTI CATULICI DIN LUME IN FECIOARA MARIA Pedeapsa primitä a fost cruntä PAPA CU REGI EUROPEI SAU DUS IN CRUCIADE SÄL OPREASCÄ PE SALADIN 700 DE ANI : SÄ CUCEREASCÄ TÄRILE SFINTE : Ortodoxi ce au fäcut .???? SAU ALIAT TURCILOR : PEDEAPSA A FOST CRINCENÄ :SA SFIRSIT PRIN GENOCID ARMENI RECUNOSC MASACRU :CUM A AJUNS COROANA LUI CONSTANTIN LA MOSCOVA ??? IATÄ SE APROPIE O NOUÄ CRUCIADÄ :
jeguri ortodoxe, care ati fost mereu impotriva romaniei si numai pt interesele vostre. mintiti ca niste lepre ce sunteti. i-ati pupat in kooor si pe legionari si pe comunisti.
In Transilvania au fost adusi in sec.18. deportati din Austria, sute de familii de Protestanti „Landleri”in sate pe langa Sibiu, unele au trecut chiar si in Muntenia, fiind meseriasi iscusiti. –Cum este cazul bisericilor catolice romanesti, au fost toate preluate dupa 1945, cu acceptul acelor crestini, sau s-a facut in acest caz un abuz al Ortodoxilor in fratie cu Partidul….?😲
Foarte bine au făcut !
Apropierea a însemnat civilizație, cultura, alfabet latin, scoli etc
Vedeți fraților, iară Austria… 😢
Dispareți cu tâmpeniile astea. Din cauza unor cretini ca voi apar războaiele. Nu sunteți in stare de nimic bun, și atunci încercați să vă faceți cunoscuți prin negarea adevărului, conspiraționism, învrăjbire, totul pe principiul „Divide et impera”, ca fanaticii islamiști..
Imperiile criminale au distrus o parte din credința noastră strămoșească.
Minciuni ortodoxe comuniste !
Zoltan Manga, doare adevărul, ustură rău!
Cira Vasile 🤮🥱mi-s ateu 🕷🕷🕷🕷👎
Zoltan Manga , da când dai de necaz, ce zici ?
Asta e intrebare asa pentru tine , ca să vezi singur cât ești de ateu…
Zoltan Manga ???
Zoltan Manga rădăcina ta e din Mongolia, acolo se închină la pietre și lemne, hai că tu ai evoluat un pic 😂😂😂😂
Nat Cunningham , tu nici măcar nu înțelegi ce citești, ce plm te bagi ca musca-n fundu calului?
Cira Vasile de acolo ai luat sifilis?
Cu ajutorul Greco catolicilor sa făcut marea unire
Sa trecut la slujba in limba romana in biserică s au cerut drepturi pentru românii ardeleni
Asta că sa amintim câteva dintre relele făcute de biserica greco catolică
Crisan Partene Greco catolici foști ortodocși !
Mircea Gabriel Breazu eu sunt din Alba Iulia și am avut la unirea cea mare consăteni printre care și Samuil Mârza fotograful Unirii
Toți au fostgreco catolici dar în primul rând români
Crisan Partene s a făcut prin grija românilor
Crisan Partene corect „în primul rând români”. Modul de închinare și apartenența la o „biserică” este cu totul altceva. Total greșit să amesteci românismul cu religia, care dă bătăi de cap multora
Dar ceea ce este ortodox, cum s- a realizat?
asa e si cu UE, si-au facut cuib toate jegurile si coruptii in tara….ne-au ademenit cu iluzii !
Corect !
Nu inteleg o chestie, esti biserica de rit bizantin dar il ai ca intai statator pe cineva(Papa) care practica ritul roman si are dogme oarecum diferite. La fel de bine poti sa il puo ca intai statator de pastorul sef de la penticostali.
Dumitru Calin Carpescu în primul mileniu nu era la fel?
Ciprian Robotin Nu, erau 5 patriarhii cu acelasi statut: Roma, Ierusalim, Antiohia, Alexandria si Constantinopol.
Dumitru Calin Carpescu și nu erau în comuniune? Iar Papa nu era primul interpares?
Ciprian Robotin Da, dar Papa(Patriarhul Romei) nu se amesteca peste teritoriile aflate sub jurisdictia celorlalte 4 patriarhii.Primul dintre egali nu inseamna ca esti ierarhic superior celorlati „egali”.
Dumitru Calin Carpescu da. Esențialul e că exista comuniune indiferent de rit. Iar azi suntem o Biserică arhiepiscopal-majoră sui iuris, cu un grad ridicat de autonomie, similar bisericilor patriarhale.
Ciprian Robotin Da , doar onorific .
Austriecii au fost mai răi ca rușii, încercând să ne ia și sufletul. Dar românii îi urăsc pe ruși și-i admiră pe austriecii care ne fac rău și ne sunt ostili și astăzi. Suntem o nație bizară.
Vasile Badea adevărat ai grăit!
Vasile Badea otomani erau jugul de lemn(veneau jefuiau și apoi plecau) dar imperiul Habsburgic(Austria) (erau permant aici) erau jugul de fier!
Wesgon MetatronOtomanii își luau birul și te lăsau în pace, în credința ta. Canaliile austriece au pus tunurile pe bisericile și mănăstirile românești( prin ticălosul general Bukow, prietenul lui Bruckenthal) și au făcut tot posibilul să smulgă românul de la ortodoxie către erezia lor. Civilizația occidentală e falsă, perfidă.
Vasile Badea tu esti de ala de si-a turnat rudele si prietenii la securitate, sclav kgbist rusnac
Nat Cunningham Ce faci? Te cerți cu oglinda?!
Nat Cunningham N-ai argumente si ataci la persoana?
Dumitru Calin Carpescu nu l-as numi o persoana, nu orice trol e o persoana
Nat Cunningham Fara suparare dar in privinta religiei austriecii au fost cei care s-au implicat cel mai tare dintre imperiile care ne-au detinut, pana la venirea comunismului. Ce aveau de pierdut daca ii lasau in plata lor pe ortodocsi?
Dumitru Calin Carpescu forta de munca, romanul e prin natura lui, foarte lenes. S-a incercat modernizarea lui. In plus, daca ar fi devenit catolici, romanii ar fi cazut mai greu sub influenta rusiei, care e reprezentanta Iadului pe pamant in ultimii 6-700 de ani
Nat Cunningham Doar rusii erau ortodocsi?
Nat Cunningham Am uitat un aspect rusii aveau(la fel ca si astazi) relații cordiale cu austriecii.
daca ai vreo carte de istorie, verifica perioada 1914-1918
sau 1853 – 1856
Nat Cunningham daca romanul, prin natura lui e foarte lenes, atunci pe restul europenilor cum sa i numim ? Am fost in mai multe tari din Europa si nu avem egal in munca.
Vasile Badea, se poate și mai rău, basarabenii ii iubesc pe ruși dar îi urăsc pe români.
Vasile Badea, ești tu un bizar al acestei nații. Se pare că nu realizezi diferența dintre influența austro-ungară și cea rusă asupra poporului român. Compară și azi Transilvania cu Moldova…
Gheorghe Cociuba eiii de erai tu influențat un pic de austro-ungari, să fii sclavul lor, să culegi strugurii la grofi cu botnita la gură, ori cât e de aurită cușcă, tot cușcă este!
Vasile Badea, pentru ca dupa ce au plecat austriecii a rămas câte ceva în toate domeniile. Au făcut, am avut ce învăța de la ei. De la porcii de ruși nu au rămas decât violurile, morții și hambarele goale.
Wesgon Metatron, și la cireșe fluerai tot timpul hî, apoi află că era mai bine la struguri decât la mină în Siberia.
Gheorghe Cociuba și când ai fost subjugat de rușii moșneagule? 😂😂😂 Numai tu poți îmbina 2 perioade diferite 😂😂😂
Gheorghe CociubaDa, moldovenii sunt mai isteți, mai talentați și mai iubitori de țară. Au fete mai frumoase și au o contribuție mult mai mare pentru cultura acestei țări decât sclifosiții și complexații( după secole de iobăgie) din Ardeal.
Vasile Badea, Hăi badi Vasâli, mai ghini ti ie di ti du di be că habar n-ai de istoria Transilvaniei, de diferența de cum a fost administrată de către Austro-Ungaria față de cum a fost Moldova și Țara Românească sub ruși ori turci.
Elena Mocanu stiu, romanii sunt si betivi.
Nat Cunningham tè Crezi mai Superior???????Gresesti..mediteaza bine.okAi mult mai multe defecte.E Clar????????
Elena Mocanu lasa bautura, duamna, ca nu esti la parastas. Aici e Facebook si vorbim frumos
Nat Cunningham Din pacate Sigur tu esti cine stie in ce crama,si nu stii cum sa te dai mare Dar esti mult mai mic decat un purcelus abia nascut,,fatat.. Vezi ca mamata singereaza inca,dupa o asa specie ca tine.😡👹👿😈💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩
Nat Cunningham Eeiii…
Adevărat!
Acum sa intetit aceeasi lupta pt distrugerea ortodoxiei,mai aprig si mai pervers ca inainte
Ciprian Milan Tataie din ce lume proveniti? Este peste inteligenta ta, puterea de procesare si cultura ta,acest articol,fara sa vii cu argumente si credibilitate esti praf!
Larisa Sanda in primul comentariu am venit cu argumente pe care tu le-ai catalogat ca ineptii… de aici am dedus lipsa acuta de cultura… 🤷🏻♂️
Ciprian Milan Mai treci pe la scoala, emite studii pe aceste subiecte, vino cu argumente si asa iti dovedesti inteligenta, altfel esti penibil cu vorbe fara probe!😄
Larisa Sanda stiu, ceea ce scriu eu este peste puterea ta de procesare, peste inteligenta si cultura ta… din acest motiv, par nebun si scriu ineptii… dar daca mai pui mana pe o carte, te mai uiti la un documentar, in timp s-ar putea sa intelegi… s-ar putea!
Ciprian Milan Ce „glumet” esti cand postezi asemenea ineptie!😄
Mariana Moise O sansa de la a nu se face de ras prezentand afirmatii fara sa dea minimul de argumentare logica si rationala. Esti invidioasa ca nu ti-am dat si tie o sansa, este? 🙂 Acum vorbind serios: de fapt, intrebarea era cine te crezi tu de vii sa ne luminezi despre cum sta de fapt treaba si incerci sa ne trezesti la propria ta realitate si sa ne convertesti la dumnezeul tau ambiguu(la propriu ambiguu, fiindca nici macar voi nu stiti cine e, unde e si ce face). Sufletul tau nu e atat de pur si curat, de vreme ce stai si judeci intr-o veselie pe toata lumea. 😉 Oferta mea e inca valabila: daca nu ai argumente rationale si vrei sa faci doar afirmatii, iti pot recomanda alte pagini, cu povesti pentru copii.
Anna Persis O sansa la ce vrei sa ii dai lui Cristi Dumitrescu? Dar cine esti tu ma rog sa dai sansa altora?? Cine te crezi?? Asa se comporta si dumnezeul vostru din religii si biblie….Cu tine sau fara tine, noi suntem aceiasi dar avem sufletul mult mai pur si mai curat.
Ecaterina Teodoroiu Exact! Sufletul e ca si adierea vantului. E o energie. Dar daca esti atat de buna explicami tu unde merge. Va fi inchis undeva sau cum?? Cand vom intelege de ce suntem aici pe pamant si care e scopul nostru atunci vom intelege totul. Noi venim pe pamant precum un copil la scoala pentru a evolua ,pentru a creste spiritual,dar nu acea spiritualitate bonlava plina de frica pe care o auzi in religii. Nu trebuie sa traiesti cu frica. Frica nu te face sa cresti ci sa diminuezi in cresterea ta personala. Puterea exista doar in noi si nici o data in afara noastra,acest lucru e foarte important
Anna Persis Da sunt destule dovezi scoase la lumina din biblioteca Vaticanului..sti? De acolo de unde au fost tinute secrete de ochi prostilor ptr ca de aceia au fost ascunse. Daca tu ai dovezi aratami tu acest adevar. Sa crezi in ceva ce nimeni nu la vazut nici o data? Sa crezi intr-o carte numita carte sfanta si sa nu sti cine a scriso si cand a fost scrisa acesta nu e un adevar. Daca eu in acest moment iti povestesc o chestie si tu o duci mai departe deja de la tine povestea sau secretul se distorsioneaza,isi schimba forma dar de mii de ani ,ce adevar poate sa existe??? Biblia e plina de crime si jertfe umane. Ce dumnezeu e acela care cere aceste crime? Au fost omorate femei si copii,sate intregi care le-au fost pus foc…tie ti se pare ceva normal?? Cum poti spune ca painea e trupul domnului si vinul e sangele lui si apoi esti indemnat sa-l bei si sa il mananci,dar ce noi suntem canibali?? Nimic nu se pupa daca citesti cu atentie acele carti. Frica de pacat imbonlaveste corpul uman de aceia totul e o manipulare grosolana. Totul e doar o poveste creata de mintile bonlave. Daca te crezi atat de buna de ce ma ameninti?? Fiecare are dreptul sa aleaga in viata ceia ce e bun pentru el ,dar sa fiu amenintata ca imi spun parerea esti exact ca dumezeul in care crezi adica violenta. Invata sa accepti si parerea altora chiar daca nu e pe placul tau.
Cristi Dumitrescu Wow 😮 Ce bine cu oamenii astia care chiar vor sa trezeasca lumea. Repet si la tine: dovezi rationale si logice ai pentru ce sustii? Ca ce ai spus nu face nicio logica, dar macar vreau sa-ti dau o sansa 😉
Mariana Moise Wow! Ce bine ca e cineva care sa ne trezeasca 😮 Deci totul era de fapt manipulare? 😮 Pe scurt: ai dovezi rationale si logice pentru ceea ce sustii? Ca daca nu, te poti muta pe o pagina cu povesti pentru copii, unde nu trebuie sa demonstrezi nimic. 🙂
Geo John lumineaza-ma tu, ca eu te-am intrebat. cine erau cetatenii de mana a 3-a in Ardeal in timp ce greco-catolicii aveau drepturi?
Larisa Sanda catolicismul si ortodoxismul au fost impreuna… ambele sunt tehnic secte ale iudaismului… adica venereaza un zeu inventat de evrei… si islamismul la fel…
Ciprian Milan Articolul nu-l urâtim cu complexele tale, ai si dovezi scrise pentru ceea ce acuzi?
Mircea Ioan asa, ia, lumineaza-ne: spatele cui?
Geo John agonisisera greco-catolicii…pe spatele cui?
Mariana Moise Si sufletul unde se duce!??? Umbla haotic prin univers????
ceea ce au agonisit prin munca comunitatilor si prin danii vreme de 250 de ani. bisericile pe care le vedeti prin Transilvania sunt construite de greco-catolici.
Ecaterina Teodoroiu Nu exista nici rai si nici iad. Totul a fost o manipulare. Viata vesnica se refera la sufletul care nu moare dupa moartea corpului. Moare corpul dar nu si sufletul. Helooo!!! Treziti-va!!!!
Ecaterina Teodoroiu Hai fi serioasa!!! Cum adica ortodoxia nu e religie?? Cand trebuie sa complectezi un formular si iti cere religia tu ce scri acolo ,,nu e religie,,?? Ceia ce spui tu sunt niste basme . E treaba ta ce crezi si ce nu. Nu e problema mea dar in acest fel ramaneti in aceasta manipulare continua
Mariana Moise Dumnezeu nu are religie…noi santem Crestini ortodocsi! Ortodoxia nu este religie! E mod de viata! Hristos a venit si ne a invatat exact ce trebuie sa facem sa mergem in Rai, la Tatal Creator, si ce sa nu facem ca sa nu ajungem in iad!Simplu! EU SANT CALEA, ADEVARUL SI VIAȚA (VESNICA)! AMIN
Geo John Tot ce au furat de la ortodocsi vrei sa zici!
Cristi Dumitrescu Corect ! E’ foarte Corect!! Dar multi dintre oameni au devenit fanatici pentru o minciuna inventata. Ma uit la persoane cu facultati deci persoane citite care cred orbeste in aceste rahaturi,ca altfel nu stiu cum sa le numesc. Eu nu am nici macar liceul ptr ca m-am casatorit foarte de vreme si totusi nu imi place sa duc stafeta prostilor mai departe. Intradevar sunt nascuta in aceasta religie ortodoxa,mama mea era femeia biserici. Ia incuia si descuia biserica si iti dai seama ca incerca prin diferite metode sa ma apropie de biserica dar de mica aveam aceste dubii si mi se parea ceva in neregula cu aceste religii. Am incercat sa citesc biblia dar nu reuseam ptr ca nu se lega nimic din tot ceia ce era scris. Mai de graba o consider o carte de istorie unde s-au adus crime si sacrificii umane,e un desmat…. Multe persoane imi spun da,dar e traditia noastra . Asa am pomenit din mosi stramosi,da dar nu are logica iar eu nu ma simt sa duc aceasta stafeta a prostilor mai departe. Ceia ce noi numim dumnezeu nu este o entitate care sta undeva acolo sus si priveste pe fiecare in parte,e total gresit. Dumnezeu e o energie iar aceasta energie e energia iubiri universale. Noi suntem nascuti din iubirea dintre doua persoane,prin iubire noi ne vindecam corpul si cu aceasta iubire facem minuni. Dar cui sa spui aceste lucruri? Cui,fanaticilor?? Aceste religii sunt facute pentru a manipula omenirea si a o controla si nimic mai mult. Nimic din ceia ce e scris in acele asa zisele carti sfinte nu e adevarat. Totul e minciuna gogolana!!
Mariana Moise Asa este, BRAVO. Religia este facută de oameni din interese politice, economice si de stăpânire a popoarelor. Religia este institutia credinței inventată de oameni, ea dă legi si interdicții, nu Dumnezeu.
Geo John Dar ce au agonisit greco-catolicii, cea mai nouă religie nascută de austrieci si plantată in Transilvania prin decret de la Viena in 1773, catolici de rit bizantin. Din interese politice putem face in fiecare zi cate o religie. Desigur, au agonisit proprietăți furate de la ortodocsi.
Dumnezeu e fara de religie !
eh, bine ca au venit comunistii si BOR a putut fura inapoi tot ce agonisisera greo-catolicii
Articolul nu este complet. “Catolicism si ortodoxism” este corect! 🤓
Asa a functionat tot prozelitismul catolic pe tot globul de 1000 de ani. Se estimează ca ar fi produs mai mult de 10 milioane de decese, de crime, pentru cei care nu voiau sa tracă la catolicism, la crestinism.Toţi cei care se abăteau de la doctrina oficială creştină consfinţită prin Conciliul de la Niceea din 325 d HR erau consideraţi eretici. Aceasta mai tarziu a dus la ichizitia spaniolă pana la ea catiolică. Alte sute de mii de morti care a tinut 676 de ani incepând din 1184.
C-am asa este.
Mai citiţi istorie!
Parca in Moldova ,Ucraina si Rusia au procedat altfel ? Da ,la Rusi a venit de sus de la tari in jos caci faceau parte din clericii secretosi ai papei inchinatori
Fara Religia Greco Catolica vorbeai maghiara, chiar si in Moldova. Sa stii ca si ortodoxia foloseste traducerile catolice in lb.Romana. Ardealul a ales de buna voie, nesilit de nimeni, trecerea la G.C. Aparatorul cretinitatii.
Sunt curios daca autorul a vazut macar un singur document istoric.
Nu va mai faceti bine, baieti! Poate nu ati remarcat, dar catolicii sunt , si ei, crestini. Au facut ce au putut pentru a ridica conditia preotului crestin ortodox- pana atunci serb- au scolit cateva generatii de „jumatate” catolici care s-au imprastiat si au ridicat toata romanimea, au organizat scolile nu numai in Ardeal, dar si in Muntenia, Moldova si Dobrogea. Asa s-a format constiinta nationala. Ortodoxia s-a razbunat cumplit in comunism, cand a colaborat la confiscarea patrimoniului si a asistat senina la incarcerarea preotilor greco- catolici. Mai baieti, nu vi se pare ca sunteti cam razna????
Vai de capul tau de antiroman fara minte! N-am citit niciodata atitea timpenii intr-un spatiu atit de mic, cuprins in 6 rinduri! Record mondial! Articolul este f bun si cuprinde aproape tot ce se putea scrie. Amintesc eu masacrul organizat de catre trupele austriece in Siculeni, pe 7 Ian. 1764, cele 500 de scoli construite de Mitropolitul Ortodox, din sec al XIX-lea, Andrei Saguna, infintarea primului ziar in lb romana, Telegraful Roman si a unei tipografii in Sibiu. Romanii nici nu erau recunoscuti ca popor si traiau in teroare si batjocura, lucruri usor de dovedit. Catolicii dincolo de distrugeri, jafuri si tot felul de nenorociri n-au facut nimic. Nu sint nici o religie si ca dovada, in Franta, s-au darimat peste 3000 de biserici, plus ca multe sint depozite sau moschei. Situatia din alte teri ale vestului este identica. O religie falsa, care este pe care de disparitie,l ca orice constructie lipsita de fundament. Popoarele vestului au cel mult 40% din cetateni care se arata cit de cit interesati de religie. Renumitul Papa sustine invazia musulmana si a si organizat-o cu mexicani platiti sa calauzeasca multimile care se indreptau spre Europa. Tarile nordului au peste 80% atei! Cehia este la peste 90%. Deci despre ce religie crestina vorbesti?! Scoli catolice sau organizate de catolici in restul tarii?! Mars de aici cu prostiile astea de narod transilvanean cu creierii spalati de propaganda straina! Catolicii n-au format nici o constiinta nationala, a niciunui popor, deoarece au sustinut apaeritia unui stat mondial, asa cum face si acum. Papa are emblema unui asemenea stat linga usa avionului pe care-l foloseste in calatoriile lui. Cind cineva iti scrie ceva citeste si invata! Catolicii sint tradatori ai neamului romanesc. E simplu!
Daca vrei sa stii nenorocirile facute de catolici impotriva romanilor pune mina pe istorie! Macelurile dupa Dictatul din Viena sint cunoscute. Nu le-a uitat nimeni, cu exceptia antiromanilor.
Nu te obosi!Acest aparatorul.md reprezinta o oficina ruseasca de 3 parale
care incearca sa anuleze tot ce inseamna greco-catolicismul transilvan.
„Scoala Ardeleana” pentru ei nu inseamna nimic.Nu miti pierde vremea cu rusnacii
taliban ortodocsi.