„În 1930, un tânăr student la teologie, care avea să devină mai târziu marele purtător de cuvânt al adevăratei ortodoxii, Arhiepiscopul Averchie din Jordanville, a auzit de zvonurile unui „al 8-lea Sinod Ecumenic” și l-a întrebat pe Avva lui, marele teolog al Diasporei Ruse, Arhiepiscopul Teofan al Poltavei, despre asta. Acesta din urmă a răspuns: „Despre un al optulea sinod ecumenic nu am auzit încă nimic. Nu pot decât să spun, în cuvintele Sfântului Teodor Studitul: „Nu orice adunare de episcopi este un sinod, ci doar o adunare de episcopi care stau în Adevăr”. Un adevărat sinod ecumenic nu depinde de numărul de episcopi adunați in el, ci de faptul dacă va delibera și va învăța in mod ortodox. Dacă se va ține departe de adevăr, nu va fi ecumenic, chiar dacă s-ar putea numi ecumenic. Celebrul „sinod tâlhăresc” in timpul lui a avut mai mulți participanți decât multe sinoade ecumenice, dar totuși nu a fost numit ecumenic, ci a primit numele de „sinod tâlhăresc”. „(Scrisori ale Arhiepiscopului Teofan, Jordanville, 1976, p. 45)
„Este memorabilă întâlnirea arhiepiscopului Teofan cu un grup alcătuit din clerici adepți ai curentului” bisericii vii” şi profesori liberali veniți la Sinodul Pan rus de la Moscova din 1917-1918 care susțineau că Biserica trebuie să se abată de la vechiul său curs la unul nou, modern și să facă concesii duhului vremii. Aceşti modernişti l-au abordat pe Vladica foarte politicoși şi respectuoși, aparent recunoscând chiar și ei marea sa autoritate duhovnicească: ,,Vlădica, noi vă cinstim’’ au spus ei. ,,Vă recunoaştem înțelepciunea în cele bisericeşti… însă valurile timpurilor curg cu repeziciune schimbând totul, schimbându-ne și pe noi. Trebuie să ne adaptăm acestor valuri care ne copleşesc. Și tu trebuie să te adaptezi, Vlădica. Altfel, cu cine vei rămâne? Vei rămâne singur.’’
,,Cu cine voi rămâne? Voi rămâne cu Sfântul Vladimir Luminătorul Rusiei, cu Sfinții Antonie și Teodosie Făcătorii de Minuni ai Peșterilor din Kiev, cu Ierarhii și Făcătorii de Minuni ai Moscovei. Voi rămâne cu Sfântul Serghie și cu Sfântul Serafim și cu toți sfinții mucenici, cu călugării bine-plăcuți lui Dumnezeu și făcătorii de minuni, care au strălucit glorios pe pământul rusesc. Dar voi, dragi frați, chiar și cu numărul vostru mare, cu cine veți rămâne dacă vă veți lăsa în voia valurilor vremurilor? (…)
Astăzi(…), ecumeniștii ortodocși ar face bine să se întrebe pe cine slujesc! „
The Orthodox Word, septembrie-octombrie 1969, p. 195 .
Sursa: https://sangiulio.org/articles/towards-the-eighth-ecumenical-council/
Și iată și „un citat din Vechiul Pateric [egiptean] folosit de Arhiepiscopul Teofan al Poltavei pentru a-i îmbărbăta pe bieţii nevoitori ai vremurilor de pe urmă:
Fraţii părinţi ai Schitului au proorocit pentru neamul cel de pe urmă. Ce am lucrat noi? – ziceau ei. Şi răspunzând unul din ei, mare cu viaţa şi cu numele, avva Ishirion, a zis: noi poruncile lui Dumnezeu le-am făcut. Şi răspunzând, fraţii au zis: dar cei de după noi, oare ce vor face? Şi a zis: or să vină la jumătatea lucrului nostru. Şi au zis fraţii: dar cei de după dânşii? A zis avva Ishirion: nu au nicidecum lucru cei ai neamului şi rândului aceluia, ci va să le vină lor ispita. Şi cei ce se vor afla lămuriţi în vremea aceea, mai mari şi decât noi şi decât părinţii noştri se vor afla.
Alţi Părinţi au spus: ispitele gândurilor, ale celor ce vor trăi în vremurile de pe urmă vor fi echivalente încercărilor fizice ale martirilor. Dar pentru a birui aceste ispite trebuie să trăim într-o lume diferită.
Ai un carnet pentru a lua notiţe din Sfinţii Părinţi atunci când citeşti? Ai întotdeauna asupra ta o carte a Sfinţilor Părinţi din care să citeşti şi la care să te îndrepţi în momente de depresie? Începe acum – e un lucru capital.
Sursa „NE VORBEŞTE PĂRINTELE SERAFIM ROSE. SCRISORI MISIONARE”- Editura Bunavestire, 2003, pag. 222
„În 1930, un tânăr student la teologie, care avea să devină mai târziu marele purtător de cuvânt al adevăratei ortodoxii, Arhiepiscopul Averchie din Jordanville, a auzit de zvonurile unui „al 8-lea Sinod Ecumenic” și l-a întrebat pe Avva lui, marele teolog al Diasporei Ruse, Arhiepiscopul Teofan al Poltavei, despre asta. Acesta din urmă a răspuns: […] 👉 https://c.aparatorul.md/s5cy5 👈
Rusofilule!
de ce religia trebuie a fi atât de vastă, complexă, înconjurată d-ațâția, de nici ei nu-și mai știu ĂL rang, ș-atâtea-ntorsături cu multă echilibristică, unde s-adăpostesc toți cei fără a-și fi găsit alt drum, fix prin muncă-n viață? la BAZĂ, sunt oile Domnului (însăși noi) ce rumegăm fân rânced, și câteodată ș-o mână de paie proaspete ațoase și scumpe, ce ne strică la stomac și cap; știm că păstorii doresc de la oi doar blana, carnea și-n concluzie mai tot trupul, după multă prigonirea pe tarlale; vai ș-amar d-astă omenire născută cu obloane la ochi și la minte: la marginea unui râu, „oile” nu-l vor trece, până când acel cioban (bancherii știuți ai lumii, prin toți manipulatorii folosiți) n-auncă una-n apă, iar turma, fix buluc după ea: comportament OMENIRE; când oile se ridică contra ciobanului le-așteaptă bâta (posibil a aduce și moartea; de.) Omu’ însăși din facere ș-a complicat viața, ceea ce-i va grăbi SFÂRȘITUL. Tot ce s-a construit pe atâta maltratare umană, nu avea cum a dăinui.
Ditamai turma de paraziți inutili planetei.
Un sinod care să hotărască respectul reciproc, interzicerea bârfei, comunicarea în termeni civilizați, renunțarea la etichetări jignitoare, respectarea principiilor vieții creștine.
INTREBARE, CUM DEOSEBIM PE ANTIHRIST DE ISUS CRISTOS FIUL LUI DUMNEZEU,, TEMA PT ACASA
Doamne nu i lasă in ce sint, nici pe ei, nici pe noi.
Sinodul de la Creta,2016.V ați vândut,Iudelor!!!@@