Munca cinstită duce pe om departe, dacă este bazată pe o autoapreciere justă şi pe respectul celor ce sunt socotite şi simţite ca fiind drepte.
Munca cinstită îl sprijină pe om, îi dă forţa şi rezistenţa de care are nevoie şi formează elementul dinamic al acţiunii. „Nimeni nu are datoria să fie bogat sau mare, sau să fie înţelept”, a spus Sir Benjamin Rudyard în Parlament, în anul 1628, „dar fiecare este dator să fie om de treabă”.
Dar munca trebuie să fie şi însufleţită de principii sănătoase şi să fie făcută cu sinceritate, adevăr şi dreptate. Un om fără principii se aseamănă cu o corabie lipsită de cârmă şi busolă, care este purtată de vânturi încoace şi încolo. Nu cunoaşte nici legea, nici ordinea şi nici conducerea unitară.
„Principiile morale”, spune Hume, „sunt sociale şi unanime. Ele formează într-o oarecare măsură tabăra umană, care înfruntă duşmanii comuni, viciul şi desordinea”.
Epictet a primit odată vizita unui mare orator care se pregătea de călătorie la Roma, unde avea un proces, şi care voia să audă din gura filosofului stoic ceva din învăţătura sa. Epictet, care nu avea încrederea în sinceritatea vizitatorului său, îl primi cu răceală. „Nu vrei decât să-mi critici stilul”, îi spuse el, „nu vrei să-mi cunoşti realmente principiile”.
— Fie, răspunse celălalt, dacă aş privi lucrurile ca tine, atunci nu aş fi decât un om necăjit, asemenea ţie, şi n-aş avea arginţi, trăsuri şi moşii.
— Nu am nevoie de aceste lucruri, i-a răspuns Epictet, şi în afară de aceasta, tu eşti totuşi mai sărac decât mine. Nu mă interesează dacă am proteguitori. Tu te interesezi dacă ai sau nu. Sunt mai bogat decât tine. Pe mine nu mă priveşte ce gândeşte Cezar despre mine. Nu linguşesc pe nimeni. Iată ce posed eu, în locul aurului şi argintului tău. Ai comori de argint, dar ai gânduri, principii şi dorinţe de lut. Sufletul meu este rebutul care-mi oferă preocupări bogate şi îmbucurătoare, pe când tu trăieşti în trândăvie. Ţie ţi se pare că tot ce posezi este puţin. Mie mi se pare că ce posed este prea mult. Dorinţele tale nu pot fi niciodată îndestulate, pe când eu sunt întotdeauna mulţumit”.
Si vrei bani din munca mea? Voi de ce nu munciți jigodiilor!! Marș la muncă dacă e așa cinstită
Dadadada
si ce principii are un crestin
Dragostea, nu are principii!
– A! ce coruptă soțietate! Nu mai e moral, nu mai sunt prințipuri, nu mai e nimic: enteresul și iar enteresul…
– Bine zice fiu-meu de la facultate alaltăieri în scrisoare:
– Vezi, tânăr tânăr, dar copt, serios băiat! zice:
– ‘Tatițo, unde nu e moral, acolo e corupție, și o soțietate fără prințipuri, va să zică că nu le are!…’
Principiile sunt legate de Hristos prin Cuv Sau Ortodoxia BATE CAMPII mai presus de Cuvântul Lui fara sa INTELEAGA că unii creștini merg prin călugărie sau prin însingurare la EL iar noi toți Cetățenii mergem la Tatăl Ceresc . In curând se vor face de râs amestecând mămăliga ortodoxiei la nesfârșit cu aceste două principii DISTINCTE !!!
Simion Cioineag Simion Cioineag Capul Bisericii Ortodoxe este HRISTOS
Restul religiilor sint erezii și secte!
Ecaterina Bratu EU sunt ortodox dar sunt pregătit de Ceruri 30 de ani pentru taina cea mare și Adevărată creștinismul NU este singura cale pentru mântuire dar are Dumnezeu grija să aducă SITA cernerii și își vor da seama că au exagerat Hristos este Viața ta in primul rand EU duc ochii mâinile și picioarele tale. . .
Depindem de drumul drept…de acolo provine spontaneitatea aprecierilor cu vorba si cu fapta…
Iar în religie, ca și în politică, nu exista principii, există doar interese obscure.
De fapt, religia este un instrument cu ajutorul căruia o minoritate de indivizi supune majoritatea și o manipulează în interese obscure! Nu are nimic divin! Religiile sunt mecanisme de gândire primitivă!
Afirmație adevărată.Doamne feri de o furtuna.
Ce carte este ?
Sint lucruri total diferite .
Amin
Mai bine fară principii , decât cu principii tâmpe !!!
Amin