Yahoo încă scanează conţinutul e-mail-urilor pentru a identifica date pretabile vânzării spre clienţii săi de publicitate, susţine publicaţia americană The Wall Street Journal. Această practică a fost respinsă de multe dintre companiile din Silicon Valley.
Compania Oath, care deţine Yahoo se află în discuţii cu clienţii săi de publicitate în vederea furnizării unui serviciu care ar urma să analizeze circa 200 de căsuţe de e-mail, pentru a aduna date despre consumatori. Informaţia a fost obţinută, pe surse, de WSJ și a fost parţial confirmată ulterior de Oath.
Reprezentanţii companiei au declarat că aceasta scanează strict e-mail-urile promoţionale, de obicei de la retaileri. Ultilizatorii au posibilitatea să iasă de pe lista de scanări, pe care se găsesc chiar și abonaţii serviciului premium de e-mail. Oath argumentase că serviciul de e-mail este unul scump de întreţinut și că utilizatorii nu se pot aștepta să primească un serviciu gratuit, fără să plătească nimic în schimb. Se pare însă că și utilizatorii care plătesc 3,49 dolari pe lună pentru serviciul premium de poștă electronică sunt automat plasaţi pe lista analizată, iar pentru a se dezabona trebuie să urmeze un parcurs neintuitiv, menit parcă să îngreuneze procesul.
Sursele au declarat pentru WSJ că reprezentanţii Oath știu că mulţi dintre utilizatorii Yahoo Mail își menţin activă acea adresă doar ca un cont de colectare a e-mail-urilor nedorite de la diverși retaileri, dar că exact de aceste informaţii au nevoie clienţii de publicitate. Situaţia nu ar fi chiar atât de dramatică, spuneau sursele citate. Chiar dacă Oath ar furniza date comerciale privind 200 de milioane de conturi, doar puţine dintre aceste vor fi cumpărat exact acele produse despre care vor clienţii de publicitate să obţină date.
Yahoo s-a aflat în centrul unei întregi serii de scandaluri legate de dezvăluirea datelor utilizatorilor săi. În 2013, toate cele 3 miliarde de conturi Yahoo au fost sparte. Yahoo rămâne popular printre utilizatorii cu vârsta peste 65 de ani. Doar 19% dintre cei de 18-29 de ani mai folosesc serviciul, comparat cu 61% dintre cei care aparţin acestui segment de vârstă, care preferă Gmail.
Doar 28% dintre americani consideră că marile companii de tehnologie trebuie să beneficieze de încredere în activităţile desfășurate, în timp ce 51% cred că autorităţile trebuie să le reglementeze mai sever.